ja hoor alsnog babykonijntjes!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

ja hoor alsnog babykonijntjes!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 16:05

Whieehhh ookal was t ongeplant (omdat ik dacht 2 mannetjes te hebben) en dacht ik dat t niet meer ging gebeuren er zijn baby nijntjes!!!

er lagen er 2 dood in de ren Verdrietig maar ik zag nog vanalles bewegen in het nestje! 1tje zat ernaast moet ik die terug zetten? of zou hij/zij zelf de weg terug vinden...

ik had t niet meer verwacht dus man en vrouw lopen al weer samen.. tja als ze meteen dekken is dat al gebuert natuurlijk denk dat ze vanacht gejongt heeft..

papa konijn doet er niet lelijk tegen zoals ik zie maar zouden ze toch uit elkaar moeten? het hok en de ren zijn erg groot dus papa en mama hebben ruimte genoeg ...

wat moet ik doen?? (behalve meteen met mijn camera er heen Tong uitsteken )


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 16:11

t verdwaalde jong...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 16:14

Wow, wat een knapperds Knipoog *LOL*
Maar je moet inderdaad wel even actie ondernemen Knipoog
Papa hoort niet bij moeder en baby's in de kooi / ren te zitten.
En jonge konijntjes die uit het nest gaan mag je niet vastpakken, zelfs niet tot een paar weken na de geboorte.
De moeder stoot ze dan nl. af en da's niet de bedoeling.
Veel succes met je gezinsuitbreiding !

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 16:15

De vader moet je er altijd uitzetten, maakt niet uit hoe lief die nu is.. Het gaat vaak later toch verkeerd en het vrouwtje zal ook haar kinderen gaan beschermen tegen de vader.. Het kleine verdwaalde jong kan je gewoon zachtjes terugzetten dat is niet erg.. Alleen mag je ze gewoon niet te vaak pakken.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 16:20

Weet je dat laatste zeker, Twinkle ?
Ik twijfel niet aan je kennis hoor, maar ik heb vorige week nog het tegenovergestelde gehoord, vandaar de "check - double check" Knipoog
Mijn oudste zus heeft veel konijnen en zei vertelde dat je niet aan de jonkies mag komen omdat ze dan de geur van mensen aannemen en door de moeder verstoten worden.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 16:23

lief he Lovers de dode konijntjes waren niet aangevreten denk dat ze gewoon dood geboren zijn dus geen papa actie..,,, nu nog een oplossing voor papa konijn zoeken... waar ga ik die laten?? ff een rennetje ernaastmaken maarofzo... *denk denk*...

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 16:30

aha same here alleen heb ik het met cavia's. Haha! Haha! Mama cavia kan bijna niet meer lopen zo'n dikke buik heeft ze.

Maare idd papa nijn maar even weg halen.

Verder nog iets: van 1 bevruchting kunnen er nog een keer jongen komen. We hadden er namelijk 1 op de boerderij die gedekt was door een haas. ( ja ze was ontsnapt) en het was dus raak. Alleen de haas die altijd heel tam was kwam niet meer, wat bleek hij was dood gereden in het land door een tractor. Maar naar een paar weekjes waren er weer 10 baby nijntjes.

Veel succes met je moederschap. Knipoog

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 16:39

Nee je mag je konijntjes absoluut niet aanraken. Dan gaan ze dood. En ik spreek uit ervaring, want wij hadden ongeveer hetzelfde als jij..

Maar wel leuk joh Lachen Over een tijdje als ze haartjes hebben zijn ze ook zoooo schattig Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 16:56

oke papa is verhuist heb aangrenzend aan de ren nog een ren(netje) gemaakt voor papa konijn..

ben benieuwd hoeveel het er zijn! er bewoon behoorlijk wat in hetnestje.. ga alleen de verdwaalde toch maar even er bij zetten zo gaat ie ook dood.. doe t wel met wat stro en niet met mijn handen

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:00

Wij hadden dat toen ook, ons konijn had (onverwacht) jongen gekregen op de dag dat we het hok wouden verschonen, dus we hebben het 4 dagen zo gelaten. Maar toen werd het echt heel vies (mevrouw had d'r nest precies bovenop de wc gemaakt Rolleyes Haha!* en hebben we de jonkies met een flinke bos stro op een stoffer en blik gelegd Haha! en met het nest in een doos gedaan en zo het hok verschoont.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:13

toen ik konijntjes fokte en dit meemaakte van het nijntje die eruit lag zette ik ze wel altijd terug, eerst ff een paar keer de moeder een aai over der bol geven zodat haar geur aan mijn hand was en dan babykonijntje terug hup het nest in, ik heb nog nooit gehad dat moeders het babytje nadien verstootte!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:31

heb t kleintje voorzichtig naar zijn broers en zussen gerolt.. en er een beetje haar over heen gedaan heb t met een "stok" gedaan zodat ik er niet met mijn handen aan zat..

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:32

Ahh wat lief!!
Haha m;n moeder belde net, mijn konijn is zwanger! Haha!
Ze dacht dat mijn konijn een mannetje was, en de konijn van m'n zus is ook een mannetje, foutje!
Ze is nu een nestje aan het maken en is aan 1 kant kaal. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 19:03

hihi ja ik dacht ook 2 mannetjes te hebben.. maarin de dierenwinkel hadden ze er blijbaar niet zo heel veel verstand van...

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 19:08

Debo schreef:
heb t kleintje voorzichtig naar zijn broers en zussen gerolt.. en er een beetje haar over heen gedaan heb t met een "stok" gedaan zodat ik er niet met mijn handen aan zat..

zie het al helemaal voor me Haha!
Debo met een stok in dat konijntje te porren net alsof het iets gigantisch besmettelijks is Tong uitsteken Haha!
veel plezier ermee *LOL*
en wel foto's maken he?! Haha!

'In het land der blinden is eenoog koning'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 19:19

Mietje schreef:
zie het al helemaal voor me Haha!
Debo met een stok in dat konijntje te porren net alsof het iets gigantisch besmettelijks is Tong uitsteken Haha!
veel plezier ermee *LOL*
en wel foto's maken he?! Haha!



hahaahaha zo zal het er ind uitgezien hebben... haha arm ding maarja wil m graag laten overleven...

tuurlijk maak ik veel foto's! de eerste 2 maanden word bokt een konijnen forum Tong uitsteken Haha!

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 20:43

GeNeRaAlTjE schreef:
Nee je mag je konijntjes absoluut niet aanraken. Dan gaan ze dood.


Dit is niet helemaal waar.

Als jij een konijn hebt waar je heel veel mee doet, elke dag knuffelt,aait, speelt en noem maar op, ben je voor het konijn natuurlijk geen vreemde meer.
Maar wanneer jij nooit wat met je konijn doet en dan kent hij/zij je geur niet en dan zal het konijn ter allertijden de kleintjes verstoten als jouw geur eraan zit.

Zelf heb ik een rat gehad die moest jonken (is niet helemaal het zelfde, weet ik!) Omdat zij vaker bij mij was dan in haar kooi was ze zo aan me gewent dat ik haar zelfs met de bevalling kon helpen. Direct na de geboorte heb ik alle babietje helemaal nagekeken en bij mama gelegt. Zij liet het allemaal toe en kwam echt zo bij me kijken van..."alles goed met deze". De volgende 8 weken heb ik ze elke dag nagekeken en toen ze wat ouder waren met ze gespeelt.
Geloof me je heb nog nooit zulke tamme jonge ratjes gezien als deze!

Dus... je kan wel aan de kleintjes komen MITS je zeker weet dat mama konijn jouw geur goed genoeg kent! Maar zelf dan alleen wanneer het nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:38

hmmm ik ben niet heel erg close met de moederze is een beetje schuuw.. dus zal er maar niet aan zitten.. ben zo benieuwd hoe ze worden!... kan niet wachten tot ze door t hok huppelen,,,:D

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:53

Ylana schreef:
Dit is niet helemaal waar.

Als jij een konijn hebt waar je heel veel mee doet, elke dag knuffelt,aait, speelt en noem maar op, ben je voor het konijn natuurlijk geen vreemde meer.
Maar wanneer jij nooit wat met je konijn doet en dan kent hij/zij je geur niet en dan zal het konijn ter allertijden de kleintjes verstoten als jouw geur eraan zit.

Zelf heb ik een rat gehad die moest jonken (is niet helemaal het zelfde, weet ik!) Omdat zij vaker bij mij was dan in haar kooi was ze zo aan me gewent dat ik haar zelfs met de bevalling kon helpen. Direct na de geboorte heb ik alle babietje helemaal nagekeken en bij mama gelegt. Zij liet het allemaal toe en kwam echt zo bij me kijken van..."alles goed met deze". De volgende 8 weken heb ik ze elke dag nagekeken en toen ze wat ouder waren met ze gespeelt.
Geloof me je heb nog nooit zulke tamme jonge ratjes gezien als deze!

Dus... je kan wel aan de kleintjes komen MITS je zeker weet dat mama konijn jouw geur goed genoeg kent! Maar zelf dan alleen wanneer het nodig is.


Nou, wij hadden een konijn wat toch echt aan ons gewend was.. Maar misschien dan nog niet genoeg.. Zolang hadden we ze nou ook weer niet..

Maar goed Knipoog

SHALALA

Berichten: 4373
Geregistreerd: 30-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:56

Oscar schreef:
Wow, wat een knapperds Knipoog *LOL*
Maar je moet inderdaad wel even actie ondernemen Knipoog
Papa hoort niet bij moeder en baby's in de kooi / ren te zitten.
En jonge konijntjes die uit het nest gaan mag je niet vastpakken, zelfs niet tot een paar weken na de geboorte.
De moeder stoot ze dan nl. af en da's niet de bedoeling.
Veel succes met je gezinsuitbreiding !


Onze baby 'knijntjes zaten al van begin af aan bij papa Nijn.. Scheve mond
Alles was goed gegaan, behalve is er een konijntje is na 2 maanden weggelopen Verdrietig ... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:12

ach papa konijn heeft niet te klagen die zit nu in een ren met lekker veel gras (wat in de andere ren ver te zoeken is) dus die vermaakt zich wel hihi

dit zijn trouwens de gelukkige ouders Knipoog :


Afbeelding

Afbeelding

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:26

Oscar schreef:
Weet je dat laatste zeker, Twinkle ?
Ik twijfel niet aan je kennis hoor, maar ik heb vorige week nog het tegenovergestelde gehoord, vandaar de "check - double check" Knipoog
Mijn oudste zus heeft veel konijnen en zei vertelde dat je niet aan de jonkies mag komen omdat ze dan de geur van mensen aannemen en door de moeder verstoten worden.

Ik denk dat het er ook aan ligt hoe tam je konijn is. Wij kijken meestal dezelfde dag al gelijk, en zitten er dan ook aan. Idd wel eerst even de moeder aaien. Nog nooit een dood jong gehad.

Debo gefeliciteerd Haha!

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:36

hahahaha wat zijn ze nog lelijk he als ze zo klein zijn ahahahha!!!!
Maar veel geluk ermee!!!

http://www.csunallegra.come2me.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 07:36

ik heb net even met mama geknuffeld en daarna even in het nestje gekeken.. zo te zien gaat t allemaal goed er bewoog behoorlijk wat.. voor zover ik kon zien zijn het er ongeveer 5 mischien meer...

moeders zat er bij en keek er naar vond het prima dat ik even naar haar kroost keek geloof ik

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 08:15

ah egt lief.. Ik krijg binnenkort ook misschienjonge konijntjes heb er zelf nu 3 Haha!

    06-03-1997 Peppertree 15-06-2004, Rust zacht
Use B+10
Zazou B+11, L1+13, L2+14


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Abiola, chinnie, Kidde, NogSteedsGek, PlukenKrul, Poekkie, Westhof, xPabloBokt en 67 bezoekers