zijn jullie moeilijke of makkelijke mensen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

zijn jullie moeilijke of makkelijke mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 10:03

Hoi hoi

gisteren heb ik me weer mateloos lopen irriteren aan een aantal mensen uit mijn klas.

Wat was het 'probleem':
wij werken normaal in studiegroepjes die je zelf mag samen stellen. Omdat wij twee klassen zijn de samen gevoegd waren blijven er dezelfde groepjes steeds. Verder geen probleem hoor, maar nu hadden we het idee we gaan eens mixen want uieindelijk moet je met iedereen kunnen samenwerken.

Hoelang er wel niet over gezeurd is dat men niet bij bepaalde mensen in het groepje wil.. . Ik doe er nooit zo moeilijk over ik heb wel voorkeur maja ik zie het als als fysio moet je straks ook flexibel zijn en met mensen werken die je niet mag.. dus oefen hier maar vast Haha!

Ik ben dus erg makkelijk in dingen niet dat ik alles goed vind en geen mening heb maar kijk wel realistisch tegen de dingen aan en vind dat een hoop mensen alleen naar zichzelf kijken.

Zijn jullie makkelijk of moeilijk in deze situaties? Dus makkelijk samen werken of koppig eigenwijs zeg maar kont tegen de krib. Lachen

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:08

Ik ben heel makkelijk met dit soort dingen, idd wat jij zegt ik heb wel voorkeur maar ik kan het met iedereen wel goed vinden.
Heb ook altijd zo'n hekel aan dat gezeur van: 'ik wil niet bij die in het groepje, en ook niet bij die' doe niet zo moeilijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:10

Toen ik nog studeerde keek ik toch ook wel een beetje uit met wat voor mensen ik in een groepje belandde. Maar dat kwam vooral doordat ik toen veel werkte en geen tijd had om halve dagen zinloos op de universiteit door te brengen.

Ik wilde ofwel samenwerken met mensen die snel en efficient waren, danwel met mensen die helemaal niets wilden doen (dan deed ik het werk gewoon in mijn eentje thuis).

Nadir

Berichten: 12718
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:10

Ik kan sowieso al niet goed samenwerken... Bloos
Moet altijd mijn eigen zin doordrijven, en neem iets te graag de leiding... Bloos

Maar als het perse moet... Als het dan echt moet... Nou ja, dan maakt het ook niet uit met wie... Als ze maar luisteren... Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:11

Wat een gewetensvraag *LOL*
Ik ben eigenlijk vrij makkelijk in dat soort dingen.
Ook al heb ik een bepaalde mening, ik probeer toch altijd van het positieve uit te gaan en de dingen een kans te geven.
Die kans duurt ook vrij lang en in de meeste gevallen komt het allemaal wel goed.
Maar soms ook niet...... en als ik het genoeg kansen gegeven heb en het staat me nog steeds niet aan dan gooi ik m'n kont tegen de krib en dan komt het ook niet meer goed Knipoog

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:18

Ik ben erg lastig. Ik wil graag de leiding hebben en bepalen wat anderen moeten doen in een samenwerkings groepje. Wanneer je nog meer leiders in een groepje bij mij plaatst, wordt het geheid heibel. Vandaar dat ik liever mijn mensen uit kies, die echte volgers zijn. Daarbij zijn sommige mensen super lui en daar erger ik me echt aan. Ik ga er voor, of ik ga er niet voor...

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:25

Ik kan makkelijk in teamverband werken als het moet, doe ik tenslotte ok op mijn werk, daar zit ik elke vlucht met andere collega's en dan moet je je ook aanpassn. Maar ik moet zeggen als mensen me achterna gaan zitten met bepaalde dingen dan steek ik vaak mijn kop in de wind en word ik wel lastig, recalcitrant en opstandig...... wat dat betreft ben ik best een eenling en doe ik liever ingen in mijn 1tje

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:32

Ik denk dat ik ook vrij makkelijk ben tot op een bepaalde hoogte..

Wil zelf graag alles tot in perfectie goed hebben en als iemand dan lui, makkelijk, niet netjes is, dan kan ik me daaraan gigantisch irriteren... Neem gauw de leiding en geef altijd mijn mening. Sta daar in tegen wel open voor andere meningen en geef ook rustig toe als ik fout zit of de ander z'n idee beter is..

maja01
Berichten: 177
Geregistreerd: 21-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:22

Hangt van de situatie af en de mensen om mij heen.... Kan goed het voortouw nemen vind ik ook wel prettig.. maar als ik van anderen het idee heb dat ze meer kennis hebben en/of meer ervaring dan leer ik daar liever van..
En ik ben best wel vaak in situaties gekomen waar er meerdere mensen waren die graag het voortouw willen nemen... ben er naar mijn idee altijd prima uitgekomen... denk dat het wel heel belangrijk is dat je een bepaalde rust uitstraalt... soms heb je mensen die graag het voortouw willen nemen maar niet kunnen luisteren naar anderen en er puur op uit zijn omzichzelf te bewijzen (kijk toch eens hoe goed ik ben...) ... dan krijg je vaak wel conflicten..

Daihyo

Berichten: 88042
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:29

In dit soort situaties ben ik vrij makkelijk.
Ik neem graag het voortouw, vooral als niemand anders dit doet, maar ik drijf absoluut mijn zin niet door. Daar heb ik zelf ook een gruwelijke hekel aan.
Als persoon ben ik niet de makkelijkste. Mensen vinden mij te wijs en te zelfstandig in verhouding met mijn leeftijd. Dat botst nogal eens.
Ach, zo ben ik en daar moeten ze maar mee leren omgaan. Ik kan er weinig aan veranderen Haha!

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:31

Ik werk het liefst alleen. Als ik in een groep moet werken heb ik sterk de neiging om me als leider op te stellen.
Ik ben nu hard aan het werk om me meer in te houden en als iemand anders de leiding heeft die persoon te volgen.

Ik heb wel een hekel aan mensen die geen mening hebben en die het allemaal niets uit maakt, dat komt zo onverschillig over Bloos

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:46

seren schreef:
Hoelang er wel niet over gezeurd is dat men niet bij bepaalde mensen in het groepje wil..

En dit is dus precies waarom zelf groepjes laten maken pedogogisch gezien ZEER onverantwoordelijk is Haha!

Heb ik gehoord Schijnheilig

Blijkbaar werkt het bij (voor de wet) volwassen nog steeds als op de lagere school Scheve mond

Dit laatste is overigens niet persoonlijk bedoelt Knipoog

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:58

Over het algemeen ben ik een vrij makkelijk persoon. Kan vaak wel met iedereen overweg. Samenwerken is voor mij ook geen probleem.

Maar nou heb ik toevallig ook fysiotherapie gedaan, en moesten we ook in groepjes samenwerken. En er was toch echt wel 1 iemand waar ik ab-so-luut NIET bij in het groepje wilde. (Niemand trouwens). Ze had vieze gele lange teennagels met rouwrandjes en velletjes op haar voeten, en ze stonk. Bij zo iemand ga ik niet aan de voeten zitten hoor, no way. Dus daar was ik altijd wel duidelijk in, dat ik niet bij haar wilde. (Alleen was ik niet de enige dus het was altijd al het uur ervoor seinen met wie je ging samenwerken het volgende uur. Dan was je weer veiliggesteld Lachen )

Kinderachtig misschien ja. Maar dat was zelfbescherming Cool.

Ook een van de redenen waarom ik met fysio ben gestopt. Ik hoef geen lichamelijk contact met vieze mensen .
Laatst bijgewerkt door Rinoa op 02-09-04 12:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:59

Ik ben een heel makkelijk mens Haha! Alleen ik ben wel heel eigenwijs Tong uitsteken Maar op zich is het meer dat ik wel mijn mening heb en die ook wel uit maar ik dring het verder niet op. Als iemand niet een beslissing maakt dan maak ik die wel en of het dan de goede of slechte is merk je wel weer maar zo ben ik dus wel weer. Verder is het zo van bijv. met de vriendegroep van euh zullen we dit weekend naar Drachten, dan vind ik alles best Haha!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:03

Ik ben in het maken van groepjes erg makkelijk... Het maakt me niet zo uit bij wie ik in een groep zit... Kan met iedereen wel samenwerken en pas me ook snel aan.

Waar ik dan weer niet makkelijk in ben, is dat als ik een groepswerk moet maken, ik het ook echt goed wil hebben en graag een goede groepssfeer en goede samenwerking wil hebben en dat alles op tijd ingeleverd wordt en dat iedereen evenveel werk doet en dat er niemand zit mee te liften op de inspanningen van een ander.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:07

Het ligt erg aan de andere mensen voor mij. Of ik met iemand samen wil werken ligt niet aan of ik al dan niet 'vriendjes' (:r) ben met diegene, maar aan hoe diegene in het werk staat. Ik heb een beetje haast met m'n studie en vind het prettig om bepaalde projecten in de eerste paar weken alvast af te ronden zodat het niet allemaal tegelijk komt in de laatste weken van het blok. Ik wil dus liever niet werken met sommige klasgenoten die 7 weken niets uitvoeren en dan ineens alles doen - of alles op mij aan laten komen - of ronduit matig werk leveren dat ik dan moet herschrijven om leesbaar en/of correct te maken.

Eind vorig jaar moest ik een business plan maken met 2 meiden die het lustrum van de feestvereniging belangrijker vonden als dit (erg zware) project; toen heb ik mezelf na 3 weken afgesplitst. Mocht eigenlijk niet maar de lerares zag gelukkig ook dat het zo niet ging werken. Als ik het dan toch in m'n eentje ga doen, dan ook graag zonder 2 namen op het kaft die er niets voor gedaan hebben.

Die meiden waren erg verontwaardigt en spreken nog steeds niet met me. Ze hebben het project over moeten doen en hebben het toen met een vijfje gehaalt.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:19

Volgens mij ben ik over het algemeen wel vrij makkelijk.... mensen die mij kennen, roept u maar *LOL*
Ik kan het met de meeste mensen wel vinden en ook wel samenwerken, wel kan ik me heel erg ergeren aan mensen die helemaal niets willen uitvoeren. Maar over het algemeen erger ik me dan wel in stilte, om de sfeer niet helemaal te verpesten. Misschien niet altijd slim, maar toch.... zo ben ik nu eenmaal Knipoog

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:24

Ik ben heel erg makkelijk heel erg onzeker. Vroeger ben ik enorm veel gepest vooral door jongens. En als ik dan in de klas (5vwo) in groepjes moet samenwerken vind ik het enorm moeilijk om met jongen samen te moeten werken die de zelfde houding en uitstraling hebben als de jongens die mij vroeger gepest hebben. Arogant, zichzelf grappig vinden, vreselijk kinderachtig, gemeen, achterbaks, sliks... en dan meestal ook, geen reet uitvoeren....
Ik vind het dan wel ECHT zwaar klote als ik met zulke mensen moet samen werken, niet dat ik echt moeilijk ga doen, maar klote vind ik het wel...

jedine
Berichten: 459
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:44

Mij zou het ook nix uitmaken met wie ik samen moet werken. Kan altijd wel met iedereen overweg, en als het van twee kanten komt is het altijd erug fijn

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:48

Als ik in een groep moet werken, en ik merk dat andere dingen op andere proberen af te schuiven, heb ik er vaak al veelste snel weer iets van gezegt. Ik kan niet werken met mensen die niet gemotiveerd zijn, en alleen maar zitten te zeiken.
Verder ben ik wel makkelijk Knipoog

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:56

hier ben ik dus echt heel gemakkelijk in! je zult toch ook moeten leren om met mensen samen te werken waar je het niet zo goed mee kunt vinden, zoals je zelf ook al zei.... tsja een volgende keer komt het vast wel weer anders uit.... je collega's zoek je later toch ook niet uit...

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:08

Ben moeilijk..
Met projecten als we in groepjes werken neem ik standaard de leiding, doe haast alles zelf en wat anderen mogen doen kijk ik altijd nog heel goed na, verander hier en daar wat en volgens mij ben ik vreselijk vervelend Scheve mond
Ik heb gewoon liever het lot in eigen hand. Zelf de teugeltjes vasthouden Scheve mond

Met heel wat mensen kan ik best werken, maar ik moet ze wel (redelijk) kennen. Bij vreemde mensen komt er bij mij geen woord meer uit, kruip ik helemaal weg en vreselijk verlegen..
Ook kan ik echt niet samenwerken met sommige mensen, omdat ik gewoon knallende hekel aan hen heb. En zij aan mij.
Schijt aan, maar ik zou dan niet kunnen werken en bij de leraar gaan vragen of er andere opties zijn.

Nee, ik ben niet makkelijk dus Bloos Probeer alles met m'n beste vriendin te doen..

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:19

Hmmmm, interessante vraag. Wij hebben met communicatietraining een training gehad waarbij er een groepje gemaakt werd van 4/5 willekeurige personen, waarna er blaadjes uitgedeeld werden met een soort raadseltje. Er werd geen uitleg gegeven en je had 15min de tijd het met je groepje op te lossen.


Aan de hand daarvan werd heel goed duidelijk wat voor groepslid je bbent; welke rol je op je genomen had. Ik zal het eens even opzoeken als ik verhuisd ben, maar het was een hele interessante theorie. Het kwam er op neer dat je vier vakken had (beeld je een even groot kruis in) en de assen stonden voor bepaalde eigenschappen. De verticale stond voor leider/volger, de horizontale voor denker/doener. Aan de hand daarvan kon je jezelf indelen op de as. Als je dit met alle groepsleden doet, zie je duidelijk waar de sterke en zwakke punten van de groep liggen.

Zo was ik een hele erge leider en zat ik in het midden van de denker doener-as.

Ik ben op school erg gebotst in een clubje waarbij een tweede leider was; hij was een erg assertief persoon die mij telkens aanviel. Ik was de voorzitter, en toen ik er een keer niet was ging het allemaal veel beter, volgens hem. Vrij logisch, want hij was degene die telkens tegen mij inging dus toen ik er niet was ging het idd prima *LOL*
Ik kan op zich goed met andere leiders mits er goed overlegd wordt en er respect voor elkaar bestaat.

Of ik makkelijk of moeilijk ben ligt dus helemaal aan de groep zelf Knipoog

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:35

Ik kan stront makkelijk zijn maar ook verdomd moeilijk Haha! Of wou je dat niet weten ? In teamverband ben ik heel meegaand. Luister goed naar wat anderen te zeggen hebben, maar geef ook zelf een duidelijke mening en laat het ook weten als ik het er niet mee eens ben. Op het moment dat ik het er niet mee eens ben en er wordt dan niet naar mijn mening geluisterd kan ik heel moeilijk zijn.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:13

ik ben moeilijk Bloos
er zijn bepaalde mensen die ik gewoon niet mot hebben... Bloos en dan kan ik er dus ook niets aan doen...