zijn jullie moeilijke of makkelijke mensen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:22

Wat dat betreft ben ik heel makkelijk.
Tuurlijk heb ik mensen met wie ik liever werk, maar dat maakt me absoluut niet uit als het een keer niet kan.
Wat de rest betreft durf ik niet te zeggen dat ik een makkelijk mens ben.

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:28

Richtje schreef:
Volgens mij ben ik over het algemeen wel vrij makkelijk.... mensen die mij kennen, roept u maar *LOL*

Jij vind echt iedereen lief... Tong uitsteken

Ach, sommige mensen doen ook gewoon moeilijk om het moeilijk doen natuurlijk... Schijnheilig

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:11

Ik ben er wel verschillend in. Ligt ook een beetje aan de soort opdrachten die je met die mensen gaat uitvoeren.
Kijk voor mij zou het verstandig zijn als ik in een serieus groepje kwam die ook echt aan het werk gaat. Kom ik in een groepje waar alleen maar gezellig gekletst wordt dan lukt het me niet en is de gezelligheid in overvloed. En dat kan zelfs wel met belangrijke dingen zijn.

Ik ben wel iemand die niet zo goed kan samenwerken, wil niet afhankelijk zijn van iemand anders zijn fouten zeg maar. Als ik eht zelf doe heb ik het ook zelf fout gedaan en weet ik dat ook. Als een andere in een groepje het verknald voor de rest, heb ik daar niks aan kunnen doen, hoe hard ik ook mijn best er voor heb gedaan.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:17

Laura, jij bedoelt denk ik het gedragsmodel van Leary?

Er zijn 4 hoofdposities in een interactieproces denkbaar, die kunnen worden gekarakteriseerd als:
-Boven (dominantie)
-Onder (onderwerpend)
-Samen (love)
-Tegen (hate)

"Boven" beschrijft het meer actieve gedrag, "Onder" het passieve. "Samen" beschrijft het meer cooperatieve gedrag, "Tegen" het meer tegenstribbelende. "Gedrag" moet hier worden opgevat als "iets doen of iets niet doen".
Zetten we deze 4 hoofdposities in een cirkel die we vervolgens in achten verdelen, dan worden de volgende posities of gedragingen mogelijk:

Boven-Samen: Leidend (Boven domineert over Samen)
Als iemand een voorstel doet, initiatieven neemt, organiseert, stuurt, beveelt, de baas speelt etc.

Samen-Boven: Actief helpend (Samen domineert over Boven)
Als iemand een ander steunt, helpt, zijn initiatief verder uitwerkt, een voorstel doet etc.

Samen-Onder: Zich inleven in de ander, empathisch zijn (Samen domineert over Onder)
Als iemand zich kleiner maakt voor de ander, hem/haar daardoor ruimte geeft, zich verplaatst in de gevoelens van de ander, zijn gevoelens verwoordt etc.

Onder-Samen: Meegaand (Onder domineert over Samen)
Als iemand gehoorzaamt, uitvoert wat anderen bevelen, trouw meewerkt, instemt, volgt etc.

Onder-Tegen: Mokkend (Onder domineert over Tegen)
Als iemand op de achtergrond blijft, zijn medewerking opschort, zich afzijdig houdt, afhaakt, onbehagen voelt wat hij niet kan uiten etc. (meestal nonverbaal)

Tegen-Onder: Sputterend, protesterend, kritisch (Tegen domineert over Onder)
Als men zich afzet tegen, protesteert etc.

Tegen-Boven: Aanvallend (Tegen domineert over Boven)
Als men druk uitoefent, agressief optreedt, aanvallend optreedt, afstraft, verwijt etc.

Boven-Tegen: Competitief (Boven domineert over Tegen)
Als men tegenvoorstellen doet, zichzelf op de voorgrond plaatst, anderen overtroeft, zichzelf opdringt etc.

Ikzelf ben niet zo heel makkelijk. Als ik in een groep moet werken dan wil ik graag dat iedereen zijn steentje bijdraagt en actief meedenkt, gebeurt dat niet dan word ik chagrijnig Haha!
Laatst bijgewerkt door Justy op 03-09-04 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:18

Ik ben daar niet zo moeilijk in. Tuurlijk zijn er mensen die je wat minder liggen, maar ja.. dat kom je later in je werk denk ik ook tegen! Ik ga ook niet meteen roepen ik wil bij die of die als er groepen worden samengesteld... ik kijk altijd maar waar ik terecht kom... dat eeuwige gezeur waar jij het ook al over had.. blegh!

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:33

ik ben vrij makkelijk met dat soort dingen. behalve als ik die persoon niet mag of zo.

Ronnoz

Berichten: 2354
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Tukker Territory

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:34

Ach als alle mensen maar eens leefden volgens het principe "ben jij lief voor mij, ben ik lief voor jou", wat zou het dan makkelijk wezen allemaal Knipoog

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:47

xtwisterx schreef:
Jij vind echt iedereen lief... Tong uitsteken

Bijna iedereen dan Schijnheilig

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:36

Inderdaad! Dat was het model dat ik bedoelde. Heel interessant, kan een hoop uit verklaard worden!

pharagirlke schreef:
ik ben moeilijk Bloos
er zijn bepaalde mensen die ik gewoon niet mot hebben... Bloos en dan kan ik er dus ook niets aan doen...

Daar kom je dus niet mee weg Haha! Als je iemand 'niet mot' en je zal ermee samen moeten werken hoef je echt niet aan te komen met 'daar kan ik ook niks aan doen' Clown

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 18:03

Laura schreef:
Inderdaad! Dat was het model dat ik bedoelde. Heel interessant, kan een hoop uit verklaard worden!


Daar kom je dus niet mee weg Haha! Als je iemand 'niet mot' en je zal ermee samen moeten werken hoef je echt niet aan te komen met 'daar kan ik ook niks aan doen' Clown



yup idd dat zal je niet in dank worden afgenomen zeker niet op een sociale opleiding..

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 18:12

Ik wil bets in een ander groepje een keertje samen werken, maar ik wil er dan wel iemand bij hebben die een vriendin van mij is.. Anders vind ik het niks aan!