16 en dan al zwanger :oo

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

16 en dan al zwanger :oo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 16:50

Bij ons op school zit nu een meisje van 16 die over 2 weken gaat bevallen!
Vind het wel een beetje jong Scheve mond
je hoort en ziet het toch steeds vaker.Ze is gewoon nog elke dag op school,en wilt ook gewoon examen doen!
Vind het wel knap van d'r!Maar hebben of zien jullie het ook steeds vaker?

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken


PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:52

Wij hadden ook zo een meisje op school die zwanger werd. Ik ken haar verder niet zo goed. Ze was ook rond de 16 inderdaad. Weet wel dat zij een beetje het buitenbeentje is geworden en gebleven... Scheve mond

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:54

MIjn vriendin was 17 toen ze haar kindje kreeg.
Aan de ene kant vind ik het zonde, maar aan de andere kant heb ik ook wel weer heel veel respect voor haar, Ze doet het toch maar ff ze had toen trouwens ook nog haar school HAVO erbij dat diploma heeft ze ook gehaald en is nu bezig met een vervolgopleiding, maar zonder lieve en behulpzame ouders ben je dan ook nergens..... Lachen

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:54

Knap stom zal je bedoelen.... Nee sorry ik ben absoluut geen voorstander van die jonge tienermoeders. Hebben zelf totaal nog geen kaas gegeten van het leven, laat staan dat ze een kind kunnne opvoeden. En met de anticonceptie van tegenwoordig hoef je echt niet meer per ongeluk zwangr te raken.
Knap dat ze d'r school afmaakt, a la, maar dat zal je tegenwoordig gewoon wel moeten want anders kom je niet meer aan de bak. En dan? Een 17 jarige werkloze steuntrekker-moeder. Ja, zo krijgt e kind een goede toekomst

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:00

Sorry hoor laura, maar ik vind je nu echt te hard oordelen!
Je kan door de pil heen ook zwanger raken, en na 3 maanden (dat is snel hoor), dan mag je geen abortus meer plegen.
En hoezo zal zo'n kind geen goede toekomst krijgen? Mits opa en oma goed willen meewerken, dan kan zo'n kind een prima, solide basis krijgen, zelfs beter als heel wat volwassen 2-verdieners, waar de carriere boven alles gaat, en de kinderen constant in de creche zitten. En de steun is ook niet zo gigantisch hoor... Wees blij dat het er in NL is, als je hier wat gebeurt, dan zit je niet in de problemen, zoals in vele andere landen wel.
Ik denk dat liefde en aandacht voor het kind heel wat belangrijker is dan de leeftijd. En tuurlijk zullen er misschien fouten worden gemaakt. Maar maakt niet elke nieuwe moeder (kleine) foutjes???

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:00

tobilover schreef:
je hoort en ziet het toch steeds vaker.


Ja vroeger gebeurde het ook wel regelmatig hoor, alleen toen werd het verzwegen.

Ik vind dat ze zelf nog maar een kind is (ook al voelen ze zich nog zo volwassen) en elke puber heeft wel wat problemen, en heeft zn handen al vol aan zichzelf die zo aan 't veranderen is. En dan ook nog een kind opvoeden, nee sorry dat kan er niet bij vind ik
Ze hebben nog een hele toekomst voor hun, waar ze voor moeten studeren, wat bijna niet lukt met een kind. En hun jeugd gaat eraan, ze kunnen bijna niet meer uitgaan, en zomaar even naar een vriendin toe nee dan zit je met de baby.
Ik vind het gewoon niet kunnen een tiener met een baby

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:01

Laura je hebt helemaal gelijk, maar mijn vriendin bleef dus gewoon ongesteld terwijl ze zwanger was. Toen ze erachter kwam wilde ze het het liefst weg laten halen. In de abortuskliniek kwam ze erachter dat ze al 6 maanden was.

_Marjon_
Berichten: 10661
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:01

Zag pas op tv een meisje van 15 die hoogzwanger was Tong uitsteken echt belachelijk


ik vind het echt jong... als je 16 ben ben je lijkt mij toch wel verstandig genoeg, alsof ze nog niet genoeg waarschuwen voor soa's en zwangerschappen Verward

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:04

carola schreef:
Sorry hoor laura, maar ik vind je nu echt te hard oordelen!
Je kan door de pil heen ook zwanger raken, en na 3 maanden (dat is snel hoor), dan mag je geen abortus meer plegen.
En hoezo zal zo'n kind geen goede toekomst krijgen? Mits opa en oma goed willen meewerken, dan kan zo'n kind een prima, solide basis krijgen, zelfs beter als heel wat volwassen 2-verdieners, waar de carriere boven alles gaat, en de kinderen constant in de creche zitten. En de steun is ook niet zo gigantisch hoor... Wees blij dat het er in NL is, als je hier wat gebeurt, dan zit je niet in de problemen, zoals in vele andere landen wel.
Ik denk dat liefde en aandacht voor het kind heel wat belangrijker is dan de leeftijd. En tuurlijk zullen er misschien fouten worden gemaakt. Maar maakt niet elke nieuwe moeder (kleine) foutjes???


echt niets aan toe te voegen!

Dag lieve mama...

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 17:05

Ok,je krijgt genoeg waarschuwingen enzo,ze heeft het verder goed geregeld hoor Lachen
ze maakt d'r school af + een opleiding voor wat ze later wilt worden!
de vader van het kind betaald mee! en wilt bij haar blijven!
Maar haar moeder gaat zowiezo voor het kind zorgen ze heeft al een vriend boven de 20 dus werkt al......
vind toch dat ze het mooi geregeld heeft!
Haar moeder neemt heel het kind over als het ware en gaat ervoor zorgen je moet het toch maar ff zien te regelen!

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 17:07

carola schreef:
Sorry hoor laura, maar ik vind je nu echt te hard oordelen!
Je kan door de pil heen ook zwanger raken, en na 3 maanden (dat is snel hoor), dan mag je geen abortus meer plegen.
En hoezo zal zo'n kind geen goede toekomst krijgen? Mits opa en oma goed willen meewerken, dan kan zo'n kind een prima, solide basis krijgen, zelfs beter als heel wat volwassen 2-verdieners, waar de carriere boven alles gaat, en de kinderen constant in de creche zitten. En de steun is ook niet zo gigantisch hoor... Wees blij dat het er in NL is, als je hier wat gebeurt, dan zit je niet in de problemen, zoals in vele andere landen wel.
Ik denk dat liefde en aandacht voor het kind heel wat belangrijker is dan de leeftijd. En tuurlijk zullen er misschien fouten worden gemaakt. Maar maakt niet elke nieuwe moeder (kleine) foutjes???


Hier ben ik het ook mee eens!

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:11

2 weekjes geleden ofzo, is een meisje van 16 die bij een vriendin van mij nog op school heeft gezeten, bevallen van een kindje...het was een ongelukje, ze wist toen nog niet eens wie de vader was! inmiddels weet zij het wel, waarschijnlijk adopteerd haar vader haar kind...tjaa...
het lijkt me dus echt verschrikkelijk om op zo'n jonge leeftijd zwanger te zijn, je bent zelf nog een kind! Scheve mond

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:12

pfff wat jong zeg Rolleyes

Toen ik examen mavo deed in '99 was er ook een meisje van 15/16 zwanger Scheve mond

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:12

Toen ik in de vierde van de middelbare zat, zat er bij mij ook een meisje in m'n klas die toen zwanger was. Gelukkig wist ze wel wie de vader is en zijn ze gelukkig met z'n drietjes!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 17:16

gelukkig dat het bij de meeste wel goed afloopt,ik heb wel eens iets anders gehoord Scheve mond

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:16

xxlindaxx schreef:
2 weekjes geleden ofzo, is een meisje van 16 die bij een vriendin van mij nog op school heeft gezeten, bevallen van een kindje...het was een ongelukje, ze wist toen nog niet eens wie de vader was! inmiddels weet zij het wel, waarschijnlijk adopteerd haar vader haar kind...tjaa...
het lijkt me dus echt verschrikkelijk om op zo'n jonge leeftijd zwanger te zijn, je bent zelf nog een kind! Scheve mond


Hier valt mijn mond echt van open! Het moet echt niet veel gekker worden zeg.....

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 17:18

idd,is wel erg ja!
weet iedereen ook meteen wat je doet in je vrije uren Scheve mond

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:23

Ik lees dit topic met een open mond!
Kinderen van 14/15/16 die zwanger of bevallen zijn Ongelooflijk.
Ik heb erg veel ontzag voor deze meiden die het dan toch allemaal even geregeld hebben met school, studie enz.
Ik ben nu 23 en heb een dochtertje van 18 mnd en ik heb zelfs heel soms wel eens zoiets van had ik nou nog maar 2 of 3 jaar gewacht!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:24

Het zusje van m'n ex is ondertussen moeder... Die was geloof ik 16 toen ze zwanger werd, 17 toen ze beviel...

Maar in mijn ogen is het ook het milieu hoor... In hun gezin was 't cool om zo veel mogelijk "partners" te hebben, en toen ik m'n ex vroeg hoe hij zou reageren als ik zwanger raakte van hem, werd hij al helemaal enthousiast Verward

En een ander meisje werd zwanger by doctors error: de dokter had haar niet verteld dat de antibiotica die ze slikte de werking van haar pil beinvloedde. Dan kun je er als meisje van 16 toch weinig aan doen Scheve mond

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:28

Vind het ook fout van de dokter idd Clitia. Maar aan de andere kant moet je altijd de gebruiksaanwijzing lezen. Ik slik nooit zomaar medicijnen zondat dat ik weet wat voor bijwerken het heeft en waar ik op moet letten...

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 17:30

ik vertelde het ook dus tegen m'n stiefmoeder,en die had vroeger een meisje die beviel toen ze 14 was Scheve mond dat vond ik echt te gek voor woorden!

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:31

jemig! wat jong hiero! ik ben op het moment 15 enik moet er niet aan denken......
ik wil pas een kind over 10 jaar! nu niet.


_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:32

chickey schreef:
Hier valt mijn mond echt van open! Het moet echt niet veel gekker worden zeg.....


ik geloofde het eerst ook niet, dacht dat het maar een roddel was...dus niet... Scheve mond

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 17:34

ik ben nu ook 15 en moet er niet aandenken!! Scheve mond

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:35

Natuurlijk kan dat, Flower en Carola. Ik vind het ook wel knap van meiden die eenmaal in zo'n schuitje zitten die het goed opvangen. Maar eigenlijk vind ik toch steeds - en ja dat is kort door de bocht- dat een kind met een kind geen verstandige keuze is. Als je die keuze dus hebt. Natuurlijk zijn er de uitzodneringen van meiden die echt niet weten dat ze zwangr zijn zoals bij jouw vriendin dus. Maar verder, kom op; ik bedoel, ik ben ook aan de pil, maar ik ren echt wel naar de apotheek voor de MA als ik er eentje van de strip ooit vergeten ben en sex heb gehad.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!