Je bent beter als..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:53

Shiloh schreef:
jah maar ben beetje lui Knipoog ... en als iemand in de buurt is die de term gebruikt, dan weet ie ook wel wat de term inhoud, dus dan kan die net zo goed het ff uitleggen Knipoog


Gaat niet altijd op hoor Tong uitsteken

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:56

lies schreef:
Wil trouwens ook nog even zeggen dat IK het behoorlijk aso vind, dat jij mijn mening als aso bestempelt. Je vraagt hier om meningen en als ik het dan niet met je eens ben, ben ik aso?
Zo werkt het niet helemaal volgens mij.


OK dan!
btw ik ben degene om wie het gaat...
dit is slechts een deel van wat er gezegd is, missy heeft zelf ook meerdere uitspraken gedaan die op ongeveer hetzelfde neerkomen...

dit is ook niet alleen dit gesprek geweest, maar een heel jaar lang heeft ze mij zo geterroriseerd (als ik het zo even mag noemen)

altijd heeft ze beweerd een vriendin van mij te zijn geweest, maar in een keer is het over, omdat ik wat met de neef van haar vriend heb gekregen en ik in dat jaar alleen maar slechter ben geworden... (elk ander mens zegt het precies andersom)
een echte reden is nooit gegeven waarom ze de vriendschap beeindigd heeft, dus....

echt, anne, ik had je nooit zo sneu ingeschat!

[edit Laui: extreem sneue opmerking weggesnoeid]

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:56

je bent niet beter.. je kan waarschijnlijk beter leren als j n niveau hoger zit..
De een is beter in dit de ander beter in dat.. tjah wat maakt t uit.. toch zijn er wel verschillen te merken.. sommige mensen zijn nou een maal slimmer als anderen.. daardoor ben je nog niet beter..

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:00

ik zit op het gymnasium, en ik ben niet echt bepaald... uhm... snugger, beetje boel blond, soms vraag ik me ook weleens af waarom ik het gymnasium kan doen? want ik ben echt niet zo (hoe zeg je dat) logisch.

heb trouwens niet alle berichten in het topic gelezen, maar het wil zeker niet zeggen dat je slimmer bent dan de anderen, je krijgt wel meer kennis als je een hogere opleiding deot (bijvoorbeeld bij de talen) maar dat maakt je in het echte leven niet veel slimmer.
X shannon

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:00

Getuigt dit van EQ....???? Haha!:D

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:02

Ik wil niet banketstaaf doen (Elmo en Missy) maar wij voeren hier een discussie willen jullie óf mee discussieren of gewoon lekker gaan PB-en ofzo.. Ik zit er niet op te wachten wie, warom, wanneer en of het waar is .. doe me een lol !!

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:03

gentille schreef:
ik zit op het gymnasium, en ik ben niet echt bepaald... uhm... snugger, beetje boel blond, soms vraag ik me ook weleens af waarom ik het gymnasium kan doen? want ik ben echt niet zo (hoe zeg je dat) logisch.


Omdat mensen die gewend zijn heel diep over dingen na te moeten denken, dat over hele simpele dingen heel makkelijk ook gaan doen. Over de meest makkelijke dingen kan ik heel lang en hard nadenken en het gewoon ECHT niet zien.. als ik het dan ineens wel zie, voel ik me behoorlijk dom! Maar jah, dan kun je nog wel nog steeds heel erg intelligent zijn hoor Knipoog

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:13

Siloh en dat zijn wel hele leuke dingen .. zo kan iemand die relatief simpel denkt prima in staat zijn een probleem op te lossen terwijl een hooggeleerde er uren over denkt ..
Dit inzicht hoort voor mij ook wel bij intelligentie.. ook al vind je jezelf super briljant: een probleem of vraag juist inschatten (en vervolgens de passende manier van oplossen vinden) !!..

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:17

jah inderdaad, dat ben ik het wel met je eens jah... en dan vooral dat juist inschatten... want dan vooral de ingewikkeldheidsgraad juist inschatten...
ik betrap een vriend van mij er heel vaak op... (dat joch is echt aso slim, en ook nog eens met een aso goed geheugen! en een aso goeie discipline:P ) maar die denkt zo ontzettend vaak over sommige dingen zo ontzettend moeilijk na.. erg grappig is dat...

mjah jah, de gedachten gang is een erg ingewikkeld maar interessant onderwerp!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:20

Shiloh schreef:
jah inderdaad, dat ben ik het wel met je eens jah... en dan vooral dat juist inschatten... want dan vooral de ingewikkeldheidsgraad juist inschatten...
ik betrap een vriend van mij er heel vaak op... (dat joch is echt aso slim, en ook nog eens met een aso goed geheugen! en een aso goeie discipline:P ) maar die denkt zo ontzettend vaak over sommige dingen zo ontzettend moeilijk na.. erg grappig is dat...

mjah jah, de gedachten gang is een erg ingewikkeld maar interessant onderwerp!


Ja dat is het "of je stopt de stekker erin" effect .. (Iemand die ene hele PC gaat openschroeven en uit elkaar halen om er vervolgens achter te komen dat de stekker er niet in zit).

het is niet veilig om het woord aso hier gegevruiken hoor !!!

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:23

Riant schreef:
Jhet is niet veilig om het woord aso hier gegevruiken hoor !!!


Ach iemand met een beetje verstand heeft toch wel door dat dit op de vriendelijke plagende en positive manier gebruikt is Knipoog

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:26

Ik denk ook altijd veeeeel te veel en te moeilijk na........he Riant?

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:30

ja met name inzake de innovativiteit van de zeer recent ontdekte Hortensia Fluks Techniek, daaruit kan ik inderdaad concluderen dat jou hersenactiviteit af en toe buitenproportionele vormen aanneemt. Wetenschappelijk gezien is het mogelijk dat je dat als obstructie ervaart..

jahaaaa !!!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:32

of bedoelde je dat niet??? Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Janski op 01-09-04 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Saar4
Berichten: 2348
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:32

maat je hebt natuurlijk verschillende soorten intelligentie. Ik ken mensen die nog geen bobo stripboek verhaal kunnen lezen maar die op sociaal niveau gewoon heel erg goed ontwikkeld zijn.

Daarnaast ken ik ook academici die op sociaal gebied gewoon ronduit gestoord zijn.

En sommige mensen zijn gewoon wel wat minder slim op alle fronten. Ik ben bevriend met een meisje dat uit het speciaal onderwijs komt. Ze heeft een laag IQ en ook in de dagelijkse omgang is ze niet al te snugger. Maar dat boeit mij verder niet zoveel. Het is een lieve meid en dat vind ik het belangrijkst. Als ze echt iets heel doms doet probeer ik haar dat op een luchtige manier uit te leggen.

Ik vind het juist leuk om met mensen van verschillend pluimage om te gaan. Iedereen heeft zo zijn kwaliteiten.

Ik studeer zelf trouwens aan de uni maar dat geeft mij nog niet het recht om anderen die minder makkelijk leren dan ik te veroordelen.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:35

Ok, kom ik even iets tussengooien hier wat ik me het hele topic heb lopen afvragen...

Ik ben het voor een deel ermee eens dat intelligentie belangrijk is in de studiekeuze en het niveau wat je kiest... Maar niet hét allerbelangrijkste...

En je kan dan nog zo intelligent zijn (iq-matig) toch kan je nog zo lomp zijn als 't achterste van een varken... Heb het vaak genoeg als ik met iemand sta te praten die qua studies een niveau hoger (of gelijk) me zit.. dat ik denk van 'damn, die persoon is compleet achterlijk --> niet banketstaaf bedoeld trouwens)...

Wat ik eigenlijk bedoel (na een hoop gezever) is dat iq belangrijk kan zijn, maar dat je levenservaring en kijk op het leven ook voor een groot deel meespelen in het hele geval.

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:36

Saar4 schreef:
maat je hebt natuurlijk verschillende soorten intelligentie. Ik ken mensen die nog geen bobo stripboek verhaal kunnen lezen maar die op sociaal niveau gewoon heel erg goed ontwikkeld zijn.


maar daarom is socialiteit ook iets geheel anders dan intelligentie.. die dingen staan los van elkaar,...

Intelligentie zegt niks over sociaal gedrag, sociaal gedrag zegt SOMS wel iets over intelligentie...

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:38

Citaat:
je kan dan nog zo intelligent zijn (iq-matig) toch kan je nog zo lomp zijn als 't achterste van een varken


uhm.. tja, dat bedoel ik dus, zo ben ik ook Haha! (ben zo geboren denk ik Tong uitsteken )

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:41

Natalie schreef:
Wat ik eigenlijk bedoel (na een hoop gezever) is dat iq belangrijk kan zijn, maar dat je levenservaring en kijk op het leven ook voor een groot deel meespelen in het hele geval.


Tuurlijk, maar niemand beweert dat intelligentie de mens maakt. Iemand kan nog zo slim zijn, maar nog steeds een enorme achterbakse *piep*

Iemand kan nog zo dom zijn, maar ondertussen die liefste aardigste en begripvolste persoon op aarde (althans haar uiterste best daarin doet)

ik ken ook genoeg mensen die eigenlijk erg achterbaks zijn, maar ondertussen zich wel weten op te werken door een handige babbel.

maar uhm natalie, je zegt, maar dat je levenservaring en kijk op het leven ook voor een groot deel meespelen in het hele geval.... maar over welk geval heb je het nu eigenlijk. Studie keuzes? mogelijk heid te bereiken wat je wil? persoonlijkheid? wat ?

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:41

gentille schreef:
uhm.. tja, dat bedoel ik dus, zo ben ik ook Haha! (ben zo geboren denk ik Tong uitsteken )


ik denk niet dat ze lomp bedoelt in de vorm van klunzig, maar lomp in de vorm van, totaal niet tactisch, achterbaks en gemeen... kan me niet voorstellen dat iemand dat van zichzelf zou zeggen Haha!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:42

Ik bedoel met het hele geval 'verstandigheid'.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:43

Ja en daarom heeft intelligentie verschillende aspecten .. jij kan met iemand staat praten en heb heel dom vinden over komen (bijvoorbeeld slecht algemeen ontwikkeld) maar dan kan hij misschien wel heel briljant boeken schrijven dus daarom hadden we net ook even een discussie over wat je onder intelligentie verstaat, en wat daar wel en niet bijhoort. En daar kan je denk ik nog wel een paar bladzijden mee vullen ..

Sommige dingen zijn bijvooebeeld meer een talent of een aanleg.

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:51

mjah dat is het probleem inderdaad.

Laat ik het zo formuleren...

Er zijn 2 vormen van intelligentie.
een vorm die geheel bepaald word door het verstandelijk vermogen, jou mogelijkheid om problemen te kunnen annalyseren begrijpen, en oplossen en daar vervolgens weer de juiste conclussies uit te trekken..

en een vorm die beinvloed word door je emotionaliteit, en persoonlijkheid.
vb: je hebt ooit een aanvaring gehad met politie.. die politie behandelde jou zwaar belachelijk en daar ben je nog steeds kwaad en geemotioneerd over. De volgende keer dat je in aanvaring komt met een agent, ben je niet zo begripvol verlies je snel je geduld en dergelijken, en ga je schreeuwen. Niet echt intelligent om tegen een agent te gaan schreeuwen.. je emotie beinvloed je actie. Jou intelligentie bepaald dan weer jou vermogen om daar boven te staan...

JEETJE WAT IS DIT INGEWIKKELD! elke keer denk ik... jah ZO zit het.. dan verzin ik weer iets anders, en dan weet ik dus niet eens zeker of het voorbeeld bij de stelling hoort en de uitleg van het voorbeeld wel over het voorbeeld gaat Verward pffffffffffffffffffffff

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:58

Je hebt het in over interne en externe factoren Siloh.

je IQ heb je bij je geboorte natuurlijk maar je hebt nog nergens verstand van en door dat je dingen meemaakt en leert op school ga je wat doen met die intelligentie.

Het voorbeeld van de politie is gewoon leren door ervaring.. net zo simpel als een kind dat zch waraschijnlij maar 1 keer aan een kaars hoeft te brandden en niet zal vergeten dat dat pijn doet.

Dan heb je nog dingen die je leert van voorbeelden (je ouders) en door conditionering..

Bij hoge emoties zal zelfs een heel intelligent persoon terugvallen op instinctieve reacties. Iemand die heel emotioneel is kan dus niet meer rationeel denken..

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 14:01

ik denk dat je de spijker op de kop slaat riant...

Bij je geboorte heb je een inteligentie die nog moet ontwikkelen, maar die is er wel, dat zijn al je interne factoren..
Tijdens je leven onstaat er een 2de vorm van intelligentie die bepaald worden door de externe factoren...

deze externe en internet intelligentie bepalen de persoon! samen met het karakter...

juist... ik denk dat ik op deze mening blijf hangen Knipoog tenzij iemand anders me weer tot iets anders overtuigd of mijn mening onderuit haalt natuurlijk...

ow en riant Knipoog tis sHiloh Tong uitsteken met een H ertussen Tong uitsteken