Je bent beter als..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:22

Dat IQ gedoe van tegenwoordig! Verschrikkelijke onzin.. Iedereen is ineens hoogbegaafd en weetikwat, maar sneuvelen wel bij ons op school.
Verder Missy snijd jij een stuk uit een verhaal dat wel degelijk context nodig heeft, er zijn wel meer banketstaaf woorden gevallen dus ik snap niet dat je hier zo'n ophef over maakt. Frustratie ofzo? Tong uitsteken

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:22

Opleidingsniveau zegt voor mij niet veel. Persoonlijkheidskenmerken juisst wel, zoals wilskracht, doorzettingsvermogen en discipline. Dat zijn een aantal kernfactoren die net zo belangrijk (of belangrijker) zijn dan een bepaalde mate van intelligentie.

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:26

Citaat:
Ik zeg ook niet dat je met een hoog IQ niet naar de mavo kan. Tuurlijk kan dat, maar 19 van de 20 keer is dat niet het geval. Ik denk niet dat je veel mensen met een hoog IQ (ik heb het over een niveau dat je met weinig moeite makkelijk mee kan het op vwo) op het mavo tegen zult komen.


Ik ben zo iemand! Begon op het VWO/ Gymnasium en merkte op dat ik door steeds minder te doen wel goede cijfers haalde. Lekker makkelijk dus! In de laatste periode van de eerste heeft dat me genekt. Ik had zelfs zulke afschuwelijke cijfers dat ze me hebben teruggeplaatst naar de Mavo!

Ik moet zeggen: er is wel een verschil. Dat merk je zeker als je gaat praten met mensen. Ik werd ook echt gezien als een buitenbeentje, omdat ik alles haalde met twee vingers in mn neus. Niemand accepteerde hulp als ik al klaar was enzo. Er is zeker wel sprake van een andere gedachtengang!

Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat MAVO/ MBO minder is, absoluut niet. Ik heb juist ontzettend veel respect voor mensen die het moeilijk hebben op de MAVO, maar toch maar doorgaan!
Na de MAVO ben ik MBO gaan doen (SPW), maar dat was gewoon te makkelijk, ik werd vervelend en kon mn energie niet kwijt. Nu doe ik HBO en ik wéét dat ik beter kan, dat ik ook best universitair zou kunnen doen, maar ik doe het niet! Ik ben veel te praktijkgericht.

Ik hoor nu bijna dagelijks van mijn broers (beide Uni- mensen) dat HBO maar minder is enzo en ik weet hoe kwetsend het is. Je mag zoiets nooit tegen iemand gebruiken, is mijn mening! Jouw vriendin zat goed fout, dat is duidelijk. Er zijn verschillen, maar iemand hoeft niet perse dommer te zijn omdat hij/ zij een "mindere" opleiding volgt.

En ach... ik denk dat je mensen beter kunt beoordelen op hun uitspraken dan op hun studie niveau, toch?! Knipoog Haha!

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:29

maar marel, we hebben het hier ook niet over het oordelen van een persoon toch?

Ik dacht (ik kan het mis hebben) dat we het hadden over de intelligentie van mensen en hoeverre dat mee weegt in de omgang met andere...
EN inhoeverre opleiding met intelligentie te maken heeft...

Het loopt een beetje door elkaar heb ik inmiddels het idee...

Omgang met elkaar heeft te maken met veel dingen, onder andere OOK intelligentie. (minder slimme mensen snappen niet wat er bedoelt word, de slimmere mensen raken gefrustreerd omdat ze niet snappen dat wat ze zeggen niet begrepen word bijvoorbeeld)

Het opleidings niveau heeft ONDER ANDERE OOK te maken met intelligentie...! (al uitgebreid besproken)

Een foute conlusie die hier uit getrokken word is dat opleidings niveau iets te maken heeft met de manier waarop je met andere mensen omgaat, en hoe je bent.

Ik zeg zeker NIET! dat intelligentie de persoon maakt, hoe die is, wie die is etc. Wat ik WEL zeg is dat intelligentie voor problemen kan leveren in de omgang met mensen. (wat ik al eerder besproken heb, mijn eerste post op pagina 2)
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 01-09-04 10:31, in het totaal 2 keer bewerkt

eknein

Berichten: 4347
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Vries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:30

dat ken ik.. ik doe MAVO, doe heel erg m'n best.. maar ik hoor nu ook wel elke dag van m'n vader en m'n zus(die allebij Gymnasium hebben gedaan, en me zus gaat nu studeren.. en me vader heeft ook gestudeert) dat je later bijna geen beroepen kan krijgen met de mavo enzo...

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:32

Als 'middelmaatje' beweeg ik mij dagelijks op het hoogste niveau van het Nederlandse bedrijfsleven, en ik kan je zeggen, daar kom ik veel mensen tegen die zich puur door inzet en inzicht omhoog gewerkt hebben. Mijn baas is niet academisch gevormd, maar toch een van de topmanagers van nederland. Dus IQ heeft niet altijd met je maatschappelijke niveau te maken. Ik kom veel mensen tegen die 'vers van de universiteit' de wereld komen veroveren, en na een paar weken keren ze allemaal terug van een 'kouwe kermis', helaas leer je op de universiteit niets van de praktijk. Ook sociale omgang is niet iets wat aan een IQ niveau gekoppeld kan worden.
Persoonlijk heb ik maling aan de hoogte van het IQ, want wat heb je aan een hoog IQ als je een draak van een persoon bent.

Nee, iemand moet mij smaken en zijn niveau (op welk vlak dan ook), daar heb ik lak aan. Gelukkig heb ik genoeg kapsones!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:32

Shiloh schreef:
Ook dit heb ik allemaal gezegd hoor. heb motivatie ed allemaal genoemd.
Ik zei dus ook... IQ heeft er wel degelijk (onderandere, (dus ook andere dingen weet je wel)) mee te maken...


Ja het is ook niet tegen jou bedoeld ik ben het met je eens.

Citaat:
Ik zeg ook niet dat je met een hoog IQ niet naar de mavo kan. Tuurlijk kan dat, maar 19 van de 20 keer is dat niet het geval. Ik denk niet dat je veel mensen met een hoog IQ (ik heb het over een niveau dat je met weinig moeite makkelijk mee kan het op vwo) op het mavo tegen zult komen.


Hier denk ik dat je toch verkeerd zit. Veel mensen hebben een gemiddeld IQ hiermee kan je prima een universitaire opleiding doen. Goed kunnen leren en kennis bezitten is niet hetzelfde als intelligent zijn. Met een goed geheugen kom je echt een heel eind. Slechts 2% van de bevolking is zeer begaafd, hoogbegaafd of een genie. Met een "normaal IQ" kan je dus zowel mavo als WO doen. Het is zelfs zo dat je hoogbegaafde kinderen op regulier onderwijs vaak ziet strandden omdat ze zich vervelen op school en dus die zo belangrijke motivatie missen. Er is daarom ook speciaal onderwijs ontwikkeld voor deze kinderen.

Citaat:
Ow en Riant wel even reëel blijven, ik heb het puur en alleen over de westerse landen. Afrika is een heel ander gebied,cultuur, leefomgeving, situatie, kun je imo niet vergelijken..


Waarom is verder dan onze eigen cultuur kijken niet reeël?? De wereld is echt groter dan onze cultuur. Ik geef alleen de betrekkelijkheid aan van wat wij onder intelligentie vestaan.
Wat is volgens jou dan de definitie van Intelligentie?

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:38

Overigens moet ik ook even kwijt dat hier begonnen word over spellingsfouten... Ik denk ook daar dat het niet zo zeer te maken heeft met intelligentie. Nah jah, eignelijk wel!

Minder intelligente mensen hebben misschien meer moeite met het begrijpen van de regels en het formuleren van zinnen. Dit is misschien voor intelligentere mensen wat makkelijker. Maar spelling en dergelijken heeft vooral te maken met hoe consequent je bent, nu en vroeger, toen je het allemaal leerde. Als je op de middelbare school niet consequent genoeg bent, doe je het vanzelf later ook fout.

Het is wel zo dat VEEL intelligente mensen zich minder druk maken over of hun spelling wel klopt! Ik weet niet hoe dat komt! Maar je zult je verbazen over hoeveel hoogbegaafde mensen kampen met dyslexie (hoe schrijf je het eigenlijk Verward:?:? ) Dyslexie heeft NIKS te maken met intelligentie, dyslexie is gewoon een handicap. Mensen kunnen heel intelligent zijn, en toch dyslexie hebben.


Ik merk bijvoorbeeld bij mezelf, dat ik in ELKE geplaatste post in dit topic mijn post een aantal keren heb aangepast omdat ik spellings of zindsbouw fouten tegen kom. Dit komt onderandere omdat ik hard aan het nadenken ben over hoe ik mijn zin wil formuleren, dat de zinsbouw in de knoop komt, en daar kom ik dan pas achter als ik het na lees. Ik kies er voor op dat moment om het aan te gaan passen zodat het WEL klopt. Ik kan ook zoiets hebben van ach boeien, laat maar zitten! en dat is de instelling van de mensen die verbetert moeten worden.

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:40

Oh, oh oh! Iedereen die zicht minder voelt doordat ze "alleen maar" MAVO hebben, mijn oom is het beste voorbeeld:
Hij heeft de MAVO gedaan, hakken over de sloot. Ging aan de slag bij een groot bedrijf en heeft zich inmiddels opgewerkt tot directeur van dat bedrijf. Hij heeft dus mensen onder zich staan die een universitaire studie hebben afgerond! Dus denk NOOIT dat je niets kunt met MAVO!!!! Alles is mogelijk, zolang je maar doorzettingsvermogen hebt!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:44

Shiloh schreef:
Omgang met elkaar heeft te maken met veel dingen, onder andere OOK intelligentie. (minder slimme mensen snappen niet wat er bedoelt word, de slimmere mensen raken gefrustreerd omdat ze niet snappen dat wat ze zeggen niet begrepen word bijvoorbeeld)


Als je slim bent en je bent een beetje emphatisch dan kan je levelen toch?? En als je echt slim bent weet je het dus nog zo te vertellen dat een ander je wel begrijpt. En als jij goed naar die minderslimme persoon gaat luisteren zal hij misschien nog wel iets nuttigs zeggen ook!!
(een gek kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen antwoordden)

Tenzij je met een dom persoon de zin en onzin van de relativiteitstheorie wil bespreken lijkt mij dus, dat dit geen problemen moet opleveren in de dagelijkse omgang met mensen.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:51

Er zijn zeker mensen met een gemiddeld iq die door hard werken en een goed geheugen op universitair niveau mee kunnen. maar dat betekend niet dat IQ helemaal niks met opleidings niveau te maken heeft.

Je kunt de statistieken op na kijken. Van de mensen met een laag IQ zie je het grootste procentuele aantal op het laagste opleidings niveau meegaan. Gemiddeld op gemiddeld en hoog op hoog. Dus het speelt zeker een (in mijn ogen grote) rol. Het speelt niet de enige rol. Dat beweer ik helemaal niet!

Maar Riant, niet om het even Knipoog maar volgens mij zeggen we allebei precies dezelfde dingen. Het ENIGE maar dan ook het ENIGE verschil is dat ik jullie ervan probeer te overtuigen is dat IQ wel degelijk een rol speelt in het opleidings niveau.

Riant als je het niet erg vind wil ik het toch even bij de westerse cultuur houden. Het is daar een TOTAAL andere situatie... en dat gaat op dit moment even iets buiten mijn boekje, volgens mij lopen er in deze discussie namelijk al genoeg dingen door elkaar.

Mijn definitie van intelligentie? PFOE! daar vraag je me wat. (daar ga ik eens even mijn best doen om daar iets goeds op te formuleren, maar of die water dicht is dat beweer ik bij voorbaat al niet!)

Intelligentie is voor mij de mogelijkheid van een mens om dingen te begrijpen. Over na te denken, en daar passende conclussies uit te trekken. Intelligentie heeft voor mij NIKS te maken met hoe een persoon is, wat zijn karakter is, zijn instelling, motivatie. Intelligentie gaat voor mij puur en alleen over het denkwerk van de hersenen. (en dus ook niet opslag als geheugen Knipoog )


In hoeverre intelligentie te maken heeft met de sociale omgang is voor mij een moeilijke. Want wat versta je onder sociale omgang. Nee intelligentie heeft niets te maken met hoe sociaal een persoon is. Laat ik het zo zeggen. Intelligentie bepaald niet de mogelijkheid van sociale omgang, het kan wel een obstakel zijn.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:55

Riant schreef:
Als je slim bent en je bent een beetje emphatisch dan kan je levelen toch?? En als je echt slim bent weet je het dus nog zo te vertellen dat een ander je wel begrijpt. En als jij goed naar die minderslimme persoon gaat luisteren zal hij misschien nog wel iets nuttigs zeggen ook!!


Intelligentie heeft niets te maken met de abiliteit om uit te leggen. Ik ben geen bekwame uitlegger, ik vind mezelf toch best intelligent.

(om eerlijk te zijn weet ik niet wat emphatisch betekend)

Tuurlijk HOEFT het geen problemen op te leveren, maar ik heb er wel vaak problemen mee, puur en alleen door de abiliteit van begrijpen en uitleggen, dat is een verhouding. Dat kan voor beide een frustrerende situatie opleveren.

Ik weet niet altijd alles goed uit te leggen, maar dit is gewoon iets dat ik in de praktijk heb gemerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:56

Riant, een 'normaal' IQ ligt ongeveer rond de 100 en dat is wat krap om WO te doen. Maar laten we het gebiedje tussen 100 en 130 nemen, daar zitten genoeg mensen in om Mavo tot en met WO te vullen. 130+ ers zijn er veel minder op deze wereld.

De als / dan regel is al een tijd geleden afgeschaft volgens mij Verward.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:02

nee hoor, de als dan regel word er op school nog MEGA hard ingestampt Knipoog ...

maar verder klopt het wel wat je zegt lovely. Kijk als ik weinig tot niks uitvoer op school, kan ik denk ik toch mijn havo diploma halen. Als ik kei hard mijn best doe, kan ik mijn vwo halen met hoge punten. Dat zegt toch iets over intelligentie. Was ik "dommer"geweest was mij dat niet gelukt. (luister ik schep hier op dit moment absoluut niet op of zo, dit zijng ewoon feiten, een IQ heb je gewoon veel, of je hebt dat weinig, dat bepaald niet wie of hoe jij bent als mens, dat beweer ik ook absoluut niet, ik vind niet dat iemand minder is omdat die mavo doet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:05

Ze zeggen van hoogbegaafden wel dat die vaak een enorm begripsvermogen hebben en dus allerlei zaken vlot oppakken en dus zonder veel moeite een opleiding afronden. Je hebt ook hoogbegaafden bij wie dat allemaal niet lukt om allerlei redenen.
Als je hard je best moet doen om VWO te halen, dan ben je niet echt hoogbegaafd, tenzij je talent op een heel ander vlak ligt. Johan Cruijff is ook hoogbegaafd, terwijl die misschien niet zo goed kan leren (weet ik eigenlijk niet).

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:13

Lovely schreef:
Riant, een 'normaal' IQ ligt ongeveer rond de 100 en dat is wat krap om WO te doen. Maar laten we het gebiedje tussen 100 en 130 nemen, daar zitten genoeg mensen in om Mavo tot en met WO te vullen. 130+ ers zijn er veel minder op deze wereld.

De als / dan regel is al een tijd geleden afgeschaft volgens mij Verward.


Ben ik enerzijds met je eens hangt denk ik van het soort opleiding af.. een IQ van 100 gecombineerd met een goed geheugen en doorzettingsvermogen kan best een theoretische studie doen .. Wellicht is het voor natuur&sterrekunde niet toereikend genoeg.
Maar dat is dan weer iets te specifiek voor dit topic.

(en de dan/als regel is er nog Bloos )

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:17

Intelligentie heeft mijn inziens vooral te maken met ten eerste inzet en ten tweede de ontwikkeling die je meekrijgt in de eerste jaren van je opvoeding.
Ik denk dat dit geen uitleg behoeft?
Laatst bijgewerkt door Kriel op 01-09-04 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:21

Nou ja iemand met een IQ van 80 zal waarschijnlijk wat meer moeite hebben met een academische opleiding dan iemand met een IQ van 130. En natuurlijk spelen er heel veel andere dingen een rol hierbij, zoals doorzettingsvermogen en vooral ook discipline.

Maar goed, buiten dit anders slaat het natuurlijk nergens op dat iemand met een hogere IQ/opleidingsniveau 'beter' is (om even op de topicstarter te reageren).

Ik ken een aantal mensen die met MAVO zijn begonnen en uiteindelijk met goed gevolg een academische opleiding hebben afgerond (of zelfs zijn gepromoveerd) en daar heb ik wel respect voor hoor .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:22

Riant schreef:
Ben ik enerzijds met je eens hangt denk ik van het soort opleiding af.. een IQ van 100 gecombineerd met een goed geheugen en doorzettingsvermogen kan best een theoretische studie doen .. Wellicht is het voor natuur&sterrekunde niet toereikend genoeg.
Maar dat is dan weer iets te specifiek voor dit topic.

(en de dan/als regel is er nog Bloos )

Nee, van doorzettingsvermogen word je niet slimmer. Je begripsvermogen heb je, dat is je aanleg. Je kunt daar verder niets meer 'bij' trainen, je hebt het of je hebt het niet, hoeveel je ervan gebruikt is vraag 2. Met 100 kom je een WO studie niet door.
Intelligentie is een gek ding Haha!.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:24

Shiloh schreef:
Intelligentie heeft niets te maken met de abiliteit om uit te leggen. Ik ben geen bekwame uitlegger, ik vind mezelf toch best intelligent.

(om eerlijk te zijn weet ik niet wat emphatisch betekend)

Tuurlijk HOEFT het geen problemen op te leveren, maar ik heb er wel vaak problemen mee, puur en alleen door de abiliteit van begrijpen en uitleggen, dat is een verhouding. Dat kan voor beide een frustrerende situatie opleveren.

Ik weet niet altijd alles goed uit te leggen, maar dit is gewoon iets dat ik in de praktijk heb gemerkt.



Ik bedoel aan te geven dat kennis hebben en kennis gebruiken en toepassen inderdaad twee verschillende dingen zijn. Goed kunen uitleggen is inderdaad een talent, maar toch zal je je opgedane kennis ook op de juiste manier moeten kunnen reproduceren.

Emphatisch betekent dat je goed inlevingsvermogen in een ander hebt.

Ik vind je heoe verhaal over intelligentie op zich kloppen. Ben ook met je eens dat iemand die Briljant is niet ook meteen een aardig persoon is (Al Capone was ook best slim).

Intelligentie is voor mij enerzijds het opnemen van kennis maar veel meer het toepassen daarvan. Het buiten de kaders kunnen denken, verbanden zien of vinden. Gegevens en regels leren (ook taalregels Knipoog ) en correct kunnen toepassen zonder al te veel moeite te doen. Niet klakkeloos dingen voor waar aannemen maar causale verbanden zien.

Anderzijds is het voor mij een vermogen inventief te kunnen denken, en breed kunnen denken (ik noem dat verder denken dan je neus lang is)

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:24

Kayla schreef:
Nou ja iemand met een IQ van 80 zal waarschijnlijk wat meer moeite hebben met een academische opleiding dan iemand met een IQ van 130. En natuurlijk spelen er heel veel andere dingen een rol hierbij, zoals doorzettingsvermogen en vooral ook discipline.

Maar goed, buiten dit anders slaat het natuurlijk nergens op dat iemand met een hogere IQ/opleidingsniveau 'beter' is (om even op de topicstarter te reageren).

Ik ken een aantal mensen die met MAVO zijn begonnen en uiteindelijk met goed gevolg een academische opleiding hebben afgerond (of zelfs zijn gepromoveerd) en daar heb ik wel respect voor hoor .


Amen! precies wat ik probeer duidelijk te maken...


ook:
hoe slim je bent = niet wat je weet.
hoe slim je bent= is in hoeverre je dingen kunt begrijpen

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:28

Riant"]
Ik bedoel aan te geven dat kennis hebben en kennis gebruiken en toepassen inderdaad twee verschillende dingen zijn. Goed kunen uitleggen is inderdaad een talent, maar toch zal je je opgedane kennis ook op de juiste manier moeten kunnen reproduceren.
[/quote]

Maar uitleggen, en zorgen dat andere mensen je begrijpen is weer iets heel anders dan toepassen van wat je begrijpt.

[quote="Riant schreef:
Anderzijds is het voor mij een vermogen inventief te kunnen denken, en breed kunnen denken (ik noem dat verder denken dan je neus lang is)


inventief kunnen denken? dat noem ik creativiteit. vind ik ook niet echt intelligentie.

breed denken, dus verder kijken en denken dan je neus lang is. Dat heeft gewoon te maken met laksheid. vind ik dus ook niet echt intelligentie..

Verder zijn we het helemaal eens Haha!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:37

Shiloh schreef:
inventief kunnen denken? dat noem ik creativiteit. vind ik ook niet echt intelligentie.

breed denken, dus verder kijken en denken dan je neus lang is. Dat heeft gewoon te maken met laksheid. vind ik dus ook niet echt intelligentie..

Verder zijn we het helemaal eens Haha!


Inventief en creatief zij niet hetzelfde.. Creatief is leuk of anders omgaan met dingen die je gegeven zij n Inventief heeft meer met het vernieuwend te maken en dingen ontdekken.

Er is in mijn ogen NIETS dommer dan kortizichigheid!!!! Breed (kunnen) denken is wel degelijk een vorm van intelligentie als je niet meerdere dingen in beschouwing kan nemen, en niet buiten je eigen straatje (lees vakgebied) kan denken ben je m.i. absoluut niet intelligent maar eerder echt dom.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:39

Creatief is in mijn ogen de dingen (en dus moeilijkheden) weten te omzeilen. Tenzij het in de vorm van praktische dingen is.
Inventief vind ik ter dege wel een vorm van intelligentie. Het vereist een hoop inzicht om uberhaupt inventief te kunnen zijn........
( ja jaaaaaa, das weer iets om over na te denken)
Laatst bijgewerkt door Kriel op 01-09-04 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:40

Go Riant! OK dan!

Ben het helemaal met je eens