Alweer een digitale camera vraag:

Moderators: Berdien, Dani, Murthul, Muurp, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Charlotte

Alweer een digitale camera vraag:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 18:42

Ik ben dus op zoek naar een digitale camera, en ik heb dus een aantal vragen.

Ik wil foto's van goede kwaliteit, maar ben geen professional. Ik zelf zat te denken aan een Olympus of Cannon. 3.2 Megapixxels, optische zoom erbij scheen volgens een verkoper beter te zijn, omdat anders het inzoomen blokkerig werd.

Nu wil ik een bedrag van rond de 200 euro uitgeven, maar vandaag bleek ik daar alleen nog maar een leuke camera voor te hebben zonder accu en extra geheugen enz.

Afbeelding

Dit was de camera. 3,2 Megapixxels, 3.3 optische zoom.

Waar moet ik nou goed op letten bij het kopen van een digitale camera? En wat zijn must haves, en wat is minder belangrijk?

Alvast bedankt!

Vandaag even geen achterhaalde quotes

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:40

Wat je echt nodig hebt is extra geheugen (eigenlijk toch wel 128 MB als je op goed formaat foto's wilt maken) een tasje en een oplader ookal zit dat er wel vaak bij.
BIj het kopen van de camera moet je ook goedopletten op welke kaart erin moet want die schillen in type ook nog heel erg in prijs. Zo heb ik een scan disk kaart van 40 euro voor 128 mb terwijl van compact flash de kaart 75 euro was.
Verder vind ik het gemak waarmee hij bediend kan worden erg belangrijk en natuurlijk de snelheid bij het maken van de foto's.

Ik heb zelf de nikon coolpix 3100 en ben daar heel erg tevreden over maar ik denk dat die net iets boven je budget ligt maar is misschien ook het bekijken even waard?

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:01

Ik heb mijn camera bij de Otto vandaan, hij was afgeprijst van €249,- naar €149,-. Het is een Fuji Finepix met 3.2 megapixels en bevalt me uitstekend. Dit is ook genoeg voor normale foto's en uitvergrotingen tot 30/40. Cheese!

**Look where all this talking got us baby!!**

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:03

Die camera hebben wij dus ook sinds een jaar. (Olympus, 350 zoom)
We hebben hem destijds als een complete set gekocht.
Wist je dat je er ook korte filmpjes mee kan schieten ?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:07

Voor een echte goede camera, met de eisen die je hebt, ben je nooit voor 200 klaar als je alles hebt.

Misschien is het handiger om ietsje door te sparen en je budget iets hoger te leggen...

Ik heb zelf de HP 735 .. een hele nette camera waar ik erg tevreden over ben, maar om eerlijk te zijn ben ik helemaal weg van Fleury's nikon coolpix! wat een prachtig mooi klein dingetje, die echt super snel reageert en heel handig in gebruik is. Daarbij ook ngo eens ontzettend mooie scherpe foto's maakt! ZEKER waard om even een blik op te werpen!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:09

Charlotte schreef:
optische zoom erbij scheen volgens een verkoper beter te zijn, omdat anders het inzoomen blokkerig werd.

Aan digitale zoom heb je helemaal niks. Digitale zoom is namelijk niks anders als knippen en vergroten op de computer... digitaal dus. Dan kun je beter maximaal optisch inzoomen, de foto op je computer zetten en daar knippen en vergroten.. dan krijg je scherpere foto's en grotere kans dat je het juiste punt te pakken hebt.. nee.. voor de digitale zoom hoef je het niet te doen!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:08

ee, die hebben wij volgens mij Haha!
heb er verder geen verstand van ofzo maar volgens mij was die iets van 250 euro met alles erbij enzo.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:31

Ik had dezelfde eisen als jij en ben uiteindelijk uit gekomen bij een Minolta Dimage Z1 en ik ben echt helemaal in de wolken met dat ding! Zulke gave foto's en mega scherp..... heb zelfs al allemaal mensen van stal die erg graag een fotoreportage van hun paard willen.....

Ben er echt super blij mee, 3.2 megapixel maar door de 10(!) x optische zoom kan je dingen super dichtbij halen. De filmpjes die je ermee kan maken zijn ook van goede kwaliteit en paarden in beweging blijven haarscherp!

enkele foto die ermee zijn genomen:
Afbeelding

Macro
Afbeelding

Actie!
Afbeelding

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie