Je bent beter als..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Je bent beter als..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 20:51

.. je een niveau hoger leert als een ander... Scheve mond

Ik heb ruzie met iemand die ik helaas ken, en die gooide de opmerking 'Ja, daarom doe ik hbo en jij mbo' naar me toen ik vroeg of ze nou echt zo dom was. Ik vind het persoonlijk erg sneu als je in een ruzie met zulke dingen moet gaan gooien.
Ze had ook niet voor me moeten staan en dat zeggen, dan had ze nu haar neus uit haar achterhoofd moeten pulken maar goed..

Ik vind dit dus een niet kloppende opmerking (alleen al het feit dat je zoiets zegt bewijst dat je dus blijkbaar dommer bent)
Ik vind dat het eraan ligt hoe snel je dingen kunt opnemen. De een heeft bijv frans zo onder de knie terwijl de ander er een stuk langer over doet. Hij had gewoon langer de tijd nodig maar dat betekent niet dat hij dommer is dan de een.
Daarbij vind ik een opleiding/cijfers helemaal niks zeggen over je 'wijsheid'. Je kunt net zo goed alles harstikke in je hoofd gestampt hebben, snel een test hebben gemaakt en het daarna weer langzaam vergeten (zo ben ik ook wel tests doorgekomen, zou geen enkel frans woord nog weten)

Tis een beetje moeilijk uit te leggen, maar ik vind deze opmerking gewoon van geen kant kloppen. Hoe denken jullie hierover?

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^


Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:53

Ik vind het ook van geen kant kloppen.
Ik ga ook MBO doen maar dat maakt me echt niet minder hoor Verward

De mensen die dat wel vinden, díé zijn pas minder.

    Dance to express, not to impress.

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:54

Ik vind dat ook dom hoor.
Ik ken iemand die gymnasium doet en die niet met mavo leerlingen om wil gaan...nee want jij doet mavo..dus met andere woorden ik ben niet goed genoeg voor je!!! Echt belachelijk!!!

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn als je maar beter bent dan de rest!

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:58

Ze had gewoon geen argumenten meer, en daarom ging ze katten.
Lekker negeren die troel Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:02

Dit soort mensen houd ik dus helemaal niet van. Ik studeer zelf aan de universiteit en dat maakt me niets beter dan wie dan ook. Ik leer ook regelmatig dingen van mensen die mbo of wat dan ook doen. Who cares? Het heeft naar mijn idee idd meer te maken met de snelheid van leren.
Mijn zusje doet bijvoorbeeld mavo, maar zou dat dan moeten betekenen dat ik haar dom vind? In tegendeel zelfs! Ik ben blij als ik haar kan helpen, en ze is niets minder dan andere mensen!
Íedereen heeft dingen waar hij/zij (minder) goed in is, en dat heeft helemaal NIETS met het opleidingsniveau te maken.

Ugh, ik heb gesproken Haha!

:+: May the horse be with you :+:

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:10

Het is een dom argument, maar het opleidingsniveau zegt natuurlijk wel wat over je. Dat is gewoon een feit.

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:11

_Scarlet_ schreef:
Het is een dom argument, maar het opleidingsniveau zegt natuurlijk wel wat over je. Dat is gewoon een feit.


Ja natuurlijk, maar de manier waarop sommigen ermee omgaan vind ik niet kunnen. Niemand is perfect, hoor!

:+: May the horse be with you :+:

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:11

Blijkbaar had ze verder geen nuttig argument te verzinnen, dus gooit ze daar maar mee.
En opleiding zegt helemaal niets of je dom of slim bent en ik kan het weten Haha!
Ik doe dus HBO (kan WO doen als ik echt wil Schijnheilig ) maar kom met de domste opmerkingen Bloos

Je moet het maar zo zien: de een denkt slimmer te zijn, de ander kan goed met mensen om gaan Knipoog

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 21:14

_Scarlet_ schreef:
Het is een dom argument, maar het opleidingsniveau zegt natuurlijk wel wat over je. Dat is gewoon een feit.


Ja, hoe goed je bent in het leren ect. Betekent niet dat je slimmer bent dan iemand die er gewoon wat meer tijd voor moet nemen

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:19

Maar je leert bijvoorbeeld ook over een bepaald vak. Ik zou bijvoorbeeld niet weten waar het haar precies uit bestaat, dat weet iemand van de kappersopleiding weer wel. Voor sommige 'vakken' bestaat er ook geen hogere opleiding.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:23

Ik zou ook zoiets terug roepen wanneer iemand mij dom noemt Lachen

זכור

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 21:26

lies schreef:
Ik zou ook zoiets terug roepen wanneer iemand mij dom noemt Lachen


Ik zei niet dat ze dom was, ik VROEG of ze dom was
Hier gaat wel een heel verhaal aan vooraf die ik niet ga uitleggen.

Btw, behoorlijk aso als jij ook zoiets zou zeggen >;)

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:26

Ik zal niet beweren dat ik het verschil niet merk tussen mijn schoolvrienden (ik zit op een gymnasium met alleen gymnasium) en vriendinnen van de manege bijvoorbeeld (verschillende niveau's).
In zekere mate merk je ook in de omgang met mensen hoe makkelijk ze iets opnemen.

Toch vind ik dit soort opmerkingen echt niet kunnen!

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:28

Ik heb gymnasium gedaan en mijn vriend mavo, maar dat wil niet zeggen dat ik hem dom vind. Ik heb meer kennis van bepaalde dingen, hij van andere dingen.

Bovendien, mbo, hbo of wo moet je ook gewoon liggen. Als je graag bezig bent met je handen dan ga je mbo doen, vind je het interessant om over dingen diep na te denken dan ga je wo doen ( kort door de bocht gezegd).

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:28

Ik vind het eigenlijk behoorlijke discriminatie nu ik er beter over na denk

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Vanillia

Berichten: 7655
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:33

Ik vind het wel erg triest om zo'n opmerking te maken, als je zoiets moet gebruiken om een discussie te winnen ben je wel heel diep gezonken!
Verder vind ik het geen probleem als iemand een ander nivo doet dan ik, ik ken genoeg mensen die VWO doen en waar je minder goede gesprekken mee kunt voeren dan mensen die op het VMBO zitten. Wat dat betreft ben ik het met Siempie eens, als je toch bouwvakker wil worden, waarom zou je dan een WO gaan doen?

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 21:36

Siempie schreef:
Bovendien, mbo, hbo of wo moet je ook gewoon liggen. Als je graag bezig bent met je handen dan ga je mbo doen, vind je het interessant om over dingen diep na te denken dan ga je wo doen ( kort door de bocht gezegd).


Ja, dit is het dus precies! Kon het al niet zo lekker uit leggen, maar je hebt helemaal gelijk OK dan!
Mijn opleiding is geloof ik ook alleen maar in mbo.

Als ik er zo nog even over nadenk, begin ik het alleen maar vreemder te vinden dat ze die uitspraak uberhaupt heeft gedaan. Zij is destijds van Gymnasium naar Havo gezakt, iets waar ik geen probleem mee heb. Best erg dat je dan nog zulk soort uispraken durft te doen, terwijl je zelf ook lager moest Verward

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:42

Ach, dan had ze gewoon niks beters te zeggen: lekker negeren zulke kinderachtige opmerkingen Zulke dingen maken niemand beter of slechter dan een ander.

Maar even voor iedereen die beweert dat een opleiding *niks* uitmaakt: dat is gewoon niet waar...
Myra1 schreef:
Ik zal niet beweren dat ik het verschil niet merk tussen mijn schoolvrienden (ik zit op een gymnasium met alleen gymnasium) en vriendinnen van de manege bijvoorbeeld (verschillende niveau's).
In zekere mate merk je ook in de omgang met mensen hoe makkelijk ze iets opnemen.

Dit merk ik namelijk ook heel sterk. Klein voorbeeldje: ik praat automatisch heel erg snel en vaak ook nog een beetje engels/nederlands door elkaar en ik merk duidelijk verschil in hoeverre mensen dat makkelijk of moeilijk vinden om te volgen. Met schoolvrienden e.d heb ik daar nooit problemen mee maar bij mn verzorgpony moet ik bijna alles 3 herhalen voordat het doordringt. Totaal geen probleem, en ik heb heus ook vriendinnen die mavo hebben gedaan, maar het verschil is er. Het maakt je er alleen niet minder om natuurlijk!

You can either agree with me or be wrong.

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:42

Missy schreef:
Ik zei niet dat ze dom was, ik VROEG of ze dom was
Hier gaat wel een heel verhaal aan vooraf die ik niet ga uitleggen.

Btw, behoorlijk aso als jij ook zoiets zou zeggen >;)


Wanneer iemand mij vraagt of ik écht zo dom ben zal ik idd iets dergelijks terugzeggen ja. Ik vind daarom haar opmerking niet erger dan de jouwe.
Sorry Lachen

זכור

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:52

Ben het met Lies eens, ik zou ook zoiets zeggen, 't zijn alletwee behoorlijke trieste opmerkingen vind ik Lachen

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:05

Missy schreef:
Ik zei niet dat ze dom was, ik VROEG of ze dom was
Hier gaat wel een heel verhaal aan vooraf die ik niet ga uitleggen.

Btw, behoorlijk aso als jij ook zoiets zou zeggen >;)


Wil trouwens ook nog even zeggen dat IK het behoorlijk aso vind, dat jij mijn mening als aso bestempelt. Je vraagt hier om meningen en als ik het dan niet met je eens ben, ben ik aso?
Zo werkt het niet helemaal volgens mij.

זכור

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:10

Ik vind het onzin. Iemand met MBO is wel degelijk minder inteligent dan iemand op HBO/universiteit. Maar om een MBOér nu gelijk als dom te bestempelen... Scheve mond

btw, ik doe zelf MBO en mn vriendje zit op de universiteit. Dit gaat toch prima samen Lachen

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:44

Eliane schreef:
Ach, dan had ze gewoon niks beters te zeggen: lekker negeren zulke kinderachtige opmerkingen Zulke dingen maken niemand beter of slechter dan een ander.

Maar even voor iedereen die beweert dat een opleiding *niks* uitmaakt: dat is gewoon niet waar...

Dit merk ik namelijk ook heel sterk. Klein voorbeeldje: ik praat automatisch heel erg snel en vaak ook nog een beetje engels/nederlands door elkaar en ik merk duidelijk verschil in hoeverre mensen dat makkelijk of moeilijk vinden om te volgen. Met schoolvrienden e.d heb ik daar nooit problemen mee maar bij mn verzorgpony moet ik bijna alles 3 herhalen voordat het doordringt. Totaal geen probleem, en ik heb heus ook vriendinnen die mavo hebben gedaan, maar het verschil is er. Het maakt je er alleen niet minder om natuurlijk!


Ja, dit herken ik ook heel sterk. Maar het is met name de vraag of anderen zich anders gaan gedragen. Het komt zo vaak voor dat men denigrerend spreekt over mensen met een minder hoge opleiding. En dát vind ik dus echt nergens op slaan. Laat iedereen gewoon in zijn waarde. Iedereen is uniek, toch? Veel te vaak worden mensen onterecht over 1 kam geschoren.
Je zult mij ook nooit over iemand horen zeggen dat hij/zij dom is. (hoogstens dat diegene dom dóet, maar das iets heel anders imo Knipoog )

:+: May the horse be with you :+:

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:48

machie schreef:
Ik vind het onzin. Iemand met MBO is wel degelijk minder inteligent dan iemand op HBO/universiteit. Maar om een MBOér nu gelijk als dom te bestempelen... Scheve mond

btw, ik doe zelf MBO en mn vriendje zit op de universiteit. Dit gaat toch prima samen Lachen


In zijn algemeenheid zal dit ongetwijfeld kloppen maar toch echt niet in alle gevallen hoor. Sommige mensen zijn goed in woorden en getallen anderen in boutjes en moertjes.. Ken mensen die een redelijke opleiding hebben maar geen HBO ofzo die moeieloos een complete motor uit elkaar halen en terug in elkaar zetten zonder een boutje of moertje over te houden en de motor doet het weer perfect na de tijd. Dat heeft echt niet alleen met 2 rechterhanden te maken... alleen kan zo iemand het vaak wat moeilijk op papier zetten bijvoorbeeld of theorie wat minder goed/snel opnemen.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 22:49

lies schreef:
Wil trouwens ook nog even zeggen dat IK het behoorlijk aso vind, dat jij mijn mening als aso bestempelt. Je vraagt hier om meningen en als ik het dan niet met je eens ben, ben ik aso?
Zo werkt het niet helemaal volgens mij.


Ja, ik vind het aso als jij ook zo'n opmerking zou gebruiken. Dan kom je op mij over dat jij jezelf beter vind vanwege je niveau. Das weer mijn mening

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^