Dance/trance muziek????

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 00:41

Statistisch gezien is een (erg) grote testgroep vrij noodzakelijk, bovendien neem ik aan dat je niet bij al die mensen een IQ-test hebt afgenomen?
Kom maar eens terug als je dit beter kan onderbouwen Knipoog .

black_kelpie

Berichten: 7817
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 01:29

ik vind het niet eens muziek Haha!
digitaal riedeltjes in elkaar flansen kan iedereen leren met een beetje gevoel voor ritme. zoals al gezegd word zo'n nummer opgebouwd tot een 'climax', als je die opbouw eenmaal door hebt is het niet moelijk meer. En dan ook zoveel mogelijk jatten van goede bands Scheve mond

nee, muziek is voor mij gitaren, basje, keyboard en een drumstel, die de band bespeeld en niet van een lptje afdraait on-stage.
k kan heel veel stromingen waarderen, van klassiek tot deathmetal, maar absoluut geen hardcore (sommige punk-hardcore wel trouwens), trance, dance of ander gestamp.
word niet goed van dat gedreun!

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 08:11

Immanitas schreef:
ik vind het niet eens muziek Haha!
digitaal riedeltjes in elkaar flansen kan iedereen leren met een beetje gevoel voor ritme. zoals al gezegd word zo'n nummer opgebouwd tot een 'climax', als je die opbouw eenmaal door hebt is het niet moelijk meer. En dan ook zoveel mogelijk jatten van goede bands Scheve mond

nee, muziek is voor mij gitaren, basje, keyboard en een drumstel, die de band bespeeld en niet van een lptje afdraait on-stage.
k kan heel veel stromingen waarderen, van klassiek tot deathmetal, maar absoluut geen hardcore (sommige punk-hardcore wel trouwens), trance, dance of ander gestamp.
word niet goed van dat gedreun!


Dan heb jij nog nooit echte housemuziek gehoord Lachen

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 08:48

r0b1n schreef:
Dan heb jij nog nooit echte housemuziek gehoord Lachen

Robin, dan zijn we het toch een beetje eens...! Haha!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:10

Eliane schreef:
En een hoop muziek is gewoon heerlijk om op te dansen: ik kan op bijna álles dansen en vind dat heerlijk, maar ironisch genoeg juist niet op 'Dance' want ik vind het (merendeel) geen fijne beat hebben.


Kijk...

je hebt dansen...

en dansen Tong uitsteken

Ik vind dance/trance muziek SOMS best leuk. Ik houd niet echt van uitgaan, maar in een drukke disco is het best ok! Zeker als je dan al wat ophebt, kun je er best makkelijk op dansen....

Maar ik zit ook op stijldansen, en daar kun je dat soort muziek absoluut niet gebruiken, (het enige wat je erop kan dansen is een moeilijke cha cha) DAAR kan ik ook bijna overal op dansen, als het maar de muziek is waar jij het ook over hebt. Met zang melodiën zuivere tonen... Aangezien ik toch wel helemaal weg ben van stijldansen, spreekt die muziek me dus ook veel sneller aan. Trance zul je op mijn mp3 speler voor op de fiets niet terug vinden!

black_kelpie

Berichten: 7817
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:53

r0b1n schreef:
Dan heb jij nog nooit echte housemuziek gehoord Lachen

dr staat toch ook dance/trance in de titel?
dat is toch niet hetzelfde als house?

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:02

Misselijk Misselijk Misselijk Bah..ik kan er niet naar luisteren, hetzelfde geldt voor R&B dat is nog erger Misselijk Ik ben meer van de Rock Rock-on, dudes!

black_kelpie

Berichten: 7817
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:31

AnjaKos schreef:
:r Misselijk Misselijk Bah..ik kan er niet naar luisteren, hetzelfde geldt voor R&B dat is nog erger Misselijk Ik ben meer van de Rock Rock-on, dudes!



dito hier Haha!

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 18:06

Immanitas schreef:
dr staat toch ook dance/trance in de titel?
dat is toch niet hetzelfde als house?


house is eigenlijk een verzamelnaam van dance,trance,techno, soulhouse, acid, techhouse, hardcore, hardstyle, hardhouse, etc, etc

black_kelpie

Berichten: 7817
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 18:18

Ok Lachen
Noem dan als je wilt eens wat 'echte housemuziek' (hier, pb, maakt me niet uit).
Voorwaarde: door de band, dj of wat dan ook ZELF gespeeld, met instrumenten, geen draaitafel, niet met de computer in elkaar gefixt en niet gejat van 70's/80's/90's bands Haha!

Dan wil ik dat wel eens horen

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 18:33

Ik denk dat het luisteren naar house in principe niets met je intelligentie te maken heeft.
Het is alleen wel opvallend dat er altijd een bepaald slag mensen naar een bepaalde stroming luistert. Bij de ene stroming vind je hogeropgeleiden en bij de andere lageropgeleiden.
Absoluut niets negatiefs en ook niet aanvallend.

Ik ben iemand die absoluut niet van keiharde beats als van harcore/techno (weet niet eens of het nou goed is wat ik zeg...) houdt.
Dat gestamp op muziek zonder enige melodielijn trekt mij echt toaal niet. Denk ook niet dat ik het kan 'leren' waarderen.
Funky, disco en soulhouse vind ik wel geweldig!
Roger Sanchez, Groove Armada, Artful Dodger, Daft Punk, Junior Jack (ook Room 5 dus), Layo and Bushwacka en Lee Cabrera zijn voorbeelden van artiesten wiens muziek ik wel heel relaxed vind.
Verder zijn alle verzamelcd's van Hed kandi echt helemaal geweldig!

Weet niet zo goed onder welke categorie 'house' dit valt, maar dit vind ik dus echt top! Muziek met melodie, niet alleen maar keiharde basslijnen, soms iemand die zingt etc.

Wat een topsite Robin!

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:01

ik vind vooral trance mooi waar ook door word gezongen..
zoals ian van dahl enzo..
en dj tiesto
maar luister ook veel andere soorte muziek
ligt er net aan hoe ik me voel denk ik Lachen

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:06

Immanitas schreef:
Ok Lachen
Noem dan als je wilt eens wat 'echte housemuziek' (hier, pb, maakt me niet uit).
Voorwaarde: door de band, dj of wat dan ook ZELF gespeeld, met instrumenten, geen draaitafel, niet met de computer in elkaar gefixt en niet gejat van 70's/80's/90's bands Haha!

Dan wil ik dat wel eens horen


ben regelmatig naar op treden geweest, waarin zelf gespeeld werd, uiteraard wel met een beat eronder maar gewoon live. Er is een nummer wat nogal oud is en die gozer heb ik wel eens live zien spelen, geweldig gewoon. En wat dacht je van de Prodigy? heeft heel veel house nummers geschreven.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:10

Ik zat trouwens even op die site te neuzen en kon me prima vermaken onder het kopje 'House'.
Toen werd ik nieuwsgierig naar 'Hardcore', maar mijn god wat een hel!
Luisterde iets van 'Masters of Hardcore' en 'DJ Nosferatu' en dat heb ik echt zo snel mogelijk weer weggeklikt! Ik begrijp echt niet dat je daar vrijwillig naar wilt luisteren! Haha!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:11

Het is ook niet echt mijn type muziek (geloof ook niet dat muziek het goede woord is), maar vond Tiesto wel weer erg leuk bij de opening van de OS, dat zal wel een toegankelijker variant zijn geweest.

black_kelpie

Berichten: 7817
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:38

mobick schreef:
ben regelmatig naar op treden geweest, waarin zelf gespeeld werd, uiteraard wel met een beat eronder maar gewoon live. Er is een nummer wat nogal oud is en die gozer heb ik wel eens live zien spelen, geweldig gewoon. En wat dacht je van de Prodigy? heeft heel veel house nummers geschreven.


Wil ik best eens horen

Prodigy ken ik natuurlijk, kan er wel wat nummers van waarderen maar echt mijn muziek is het niet.
Firestarter is ok, Smack my bitch up ook *LOL* volgens mij de bekendste nummers en ook de enige waar ik echt naar kan luisteren.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze daar op het podium house muziek staan te spelen met een drumstelletje en een gitaartje.
Wat ik dr van ken is een gast met een platenkoffertje die een beetje staat te mixen en een hoop boemboem eronder... Haha!

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:51

ik denk dat het ook wel te maken heeft met hoe je je voel
bijv..als je boos ben luister je meer wat hardere muziek..
en als je verdrietig ben vaak zachte muziek..
of bij sommige mensen juist andersom

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 20:02

Immanitas schreef:
Wil ik best eens horen

Prodigy ken ik natuurlijk, kan er wel wat nummers van waarderen maar echt mijn muziek is het niet.
Firestarter is ok, Smack my bitch up ook *LOL* volgens mij de bekendste nummers en ook de enige waar ik echt naar kan luisteren.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze daar op het podium house muziek staan te spelen met een drumstelletje en een gitaartje.
Wat ik dr van ken is een gast met een platenkoffertje die een beetje staat te mixen en een hoop boemboem eronder... Haha!


Denk jij dat rock bands nooit gebruik maken van computers? En laten we het dan helemaal niet hebben over effecten die worden gebruikt.. Lachen

De computer is niets meer dan een hulpmiddel om muziek te maken. Het is de keus van de artiest/producer om te beslissen wat voor soort muziek ermee wordt gemaakt. Maar vergis je niet dat alle nummers wel worden ingespeeld door de artiesten (op midi keyboards (en ja, dat doet zelfs Tiesto)) om laten te bewerken op de computer.

Er zijn trouwens wel een paar producers binnen de housescene die gebruik maken van 'echte' instrumenten zoals St. Germain of Little Louie Vega (iig een paar nummers van zn laatste album zijn).

@Dorée : misschien heb ik het verkeerd verwoord over intelligentie maar wat ik bedoel precies wat jij bedoelt namelijk : "Het is alleen wel opvallend dat er altijd een bepaald slag mensen naar een bepaalde stroming luistert. Bij de ene stroming vind je hogeropgeleiden en bij de andere lageropgeleiden."
En jouw stroming valt binnen het soulhouse/funky segment denk ik Lachen Alhoewel zelfs Carl Cox platen draait van Lee Cabrera. En Layo & Bushwacka ook wat harder soms draaien. Ik denk dat het platenlabel Defected jou heel zal aanspreken. Die hebben ook een paar albums uitgebracht die zijn samengesteld door de bekende dj's.

black_kelpie

Berichten: 7817
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 20:17

r0b1n schreef:
Denk jij dat rock bands nooit gebruik maken van computers? En laten we het dan helemaal niet hebben over effecten die worden gebruikt.. Lachen


Dat heb je mij nooit horen zeggen.
Maar bij de bands die ik voornamelijk luister (death metal) worden er alleen computers gebruikt om de puntjes op de i te zetten, en ook voor effecten ja, hoewel dat vaker van een synth/keyboard komt, of voor gitaren; pedalen.
Overigens ben ik nog maar bij 1 optreden geweest waar men wat van band afspeelde (belachelijk veel trouwens; koortjes, symfonische stukken) maar dat vond ik dan ook niks
Voor de rest alleen bands gezien waar ze met een paar man een strakke bak herrie speelden, niks vooraf geprogrammeerd en zeker niks opgenomen, hoogstens een symfonisch introotje. Goeie kerel achter de knoppen en dan is het voor elkaar Lachen

En als ik dan een Tiesto een plaatje zie draaien en wat dansen denk ik ok, fijn, leuk, now what? Hij zal vast goed zijn in wat ie doet, maar het doet mij helemaal niets.

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 20:22

Immanitas schreef:
Dat heb je mij nooit horen zeggen.
Maar bij de bands die ik voornamelijk luister (death metal) worden er alleen computers gebruikt om de puntjes op de i te zetten, en ook voor effecten ja, hoewel dat vaker van een synth/keyboard komt, of voor gitaren; pedalen.
Overigens ben ik nog maar bij 1 optreden geweest waar men wat van band afspeelde (belachelijk veel trouwens; koortjes, symfonische stukken) maar dat vond ik dan ook niks
Voor de rest alleen bands gezien waar ze met een paar man een strakke bak herrie speelden, niks vooraf geprogrammeerd en zeker niks opgenomen, hoogstens een symfonisch introotje. Goeie kerel achter de knoppen en dan is het voor elkaar Lachen

En als ik dan een Tiesto een plaatje zie draaien en wat dansen denk ik ok, fijn, leuk, now what? Hij zal vast goed zijn in wat ie doet, maar het doet mij helemaal niets.


hehe je moet tiesto als dj niet vergelijken met een band Lachen Dat zijn twee compleet verschillende dingen. Wat je wel kan doen is tiesto vergelijken als producer met een band.
Heb je weleens van Underworld gehoord? Of Chemical Brothers, Orbital??
Dat zijn wel gasten die liveshows doen (zoals een band) en dus ter plekke de muziek in elkaar zetten. Tip: livedvd van Underworld - Everything Everything.

black_kelpie

Berichten: 7817
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 20:26

Ok, niet helemaal een goede vergelijking Haha! maar dat is wat ik ervan ken, dj maakt muziek - band maakt muziek.
Ken Chemical Brothers wel, maar hoe zetten die hun muziek live in elkaar dan?
Vraag ik me wel af Lachen
Zal eens kijken of ik die dvd ergens vandaan kan plukken.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 21:16

Gedeeltelijk kan ik me wel in immanitas vinden: ik vind namelijk ook dat je (harde) house écht niet kan vergelijken met wat meer 'traditionele' muziek (kan t ff niet beter zeggen) met (live)-instrumenten, etc. De stelling 'het is geen muziek' ben ik het ook wel n beetje mee eens, in de zin dat je er volgens mij niet zo'n muzikaal talent voor hoeft te hebben (als DJ zijnde). Wel ritmisch misschien, en je moet neem ik aan technisch zijn en een beetje creatied met beats e.d. maar een muzikaal gehoor, zuiverheid van tonen en alle muzikale 'benodigheden' in de ouderwetse zin komen niet aan de orde. En iets als het spelen van de cellosuites van Bach vind ik toch wel op een totáál ander muzikaal niveau zitten...

Maar zoals r0b1n zei; als je een DJ ziet als een soort producer komt dat meer in de richting van mijn beeld Lachen

Het IQ-verhaal vind ik nog steeds onzin, sorry. In mijn omgeving zou ik diegenen waarvan ik zie dat ze naar 'harde' house luisteren eerder bestempelen als diegenen met het laagste IQ. Waarom? Om dat ik vrijwel alleen maar hersenloze stampers tegenkom waarmee je geen zinnig gesprek kan voeren. Maar als ik nu dan maar zou roepen dat iedereen die daarnaar luistert een lager IQ heeft dan mensen die naar (bv) hardrock luisteren, is dat gewoon hardstikke kortzichtig: wat ik zie is namelijk een ontzettend getekend beeld. Bovendien vind ik zulke uitspraken zowieso 'inhoudsloos' zonder een redelijk bewijs.

Maar goed, even weer over de muziek zelf: ik heb ontdekt dat ik de 'jazzy' stylen wel leuk vind, ongeveer wat Dorée beschrijft Ik hecht denk ik toch te veel aan een melodie Knipoog , maar naar die muziek ben ik nu al een tijdje tevreden naar aan het luisteren Lachen (hoewel het toch meer lounge of dansmuziek is voor mij)

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 23:52

Eliane schreef:
Gedeeltelijk kan ik me wel in immanitas vinden: ik vind namelijk ook dat je (harde) house écht niet kan vergelijken met wat meer 'traditionele' muziek (kan t ff niet beter zeggen) met (live)-instrumenten, etc. De stelling 'het is geen muziek' ben ik het ook wel n beetje mee eens, in de zin dat je er volgens mij niet zo'n muzikaal talent voor hoeft te hebben (als DJ zijnde). Wel ritmisch misschien, en je moet neem ik aan technisch zijn en een beetje creatied met beats e.d. maar een muzikaal gehoor, zuiverheid van tonen en alle muzikale 'benodigheden' in de ouderwetse zin komen niet aan de orde. En iets als het spelen van de cellosuites van Bach vind ik toch wel op een totáál ander muzikaal niveau zitten...

Maar zoals r0b1n zei; als je een DJ ziet als een soort producer komt dat meer in de richting van mijn beeld Lachen

Het IQ-verhaal vind ik nog steeds onzin, sorry. In mijn omgeving zou ik diegenen waarvan ik zie dat ze naar 'harde' house luisteren eerder bestempelen als diegenen met het laagste IQ. Waarom? Om dat ik vrijwel alleen maar hersenloze stampers tegenkom waarmee je geen zinnig gesprek kan voeren. Maar als ik nu dan maar zou roepen dat iedereen die daarnaar luistert een lager IQ heeft dan mensen die naar (bv) hardrock luisteren, is dat gewoon hardstikke kortzichtig: wat ik zie is namelijk een ontzettend getekend beeld. Bovendien vind ik zulke uitspraken zowieso 'inhoudsloos' zonder een redelijk bewijs.

Maar goed, even weer over de muziek zelf: ik heb ontdekt dat ik de 'jazzy' stylen wel leuk vind, ongeveer wat Dorée beschrijft Ik hecht denk ik toch te veel aan een melodie Knipoog , maar naar die muziek ben ik nu al een tijdje tevreden naar aan het luisteren Lachen (hoewel het toch meer lounge of dansmuziek is voor mij)


Nou als dj zijnde moet je echt wel goed opletten welke platen bij welke plaat kan aangezien er echt wel op tonen gelet moet worden. Een plaat kan opeens heel vals klinken als het wordt gemixed met een nietpassende plaat.
En wat Doree beschrijft vind ik ook heel erg lekkere housemuziek. Je moet misschien maar eens cd's luisteren van St. Germain of Detroit Experiment en wellicht Agoria al gaat dat iets meer de abstracte kant op.

En Underworld heeft gewoon al hun synths en drumcomputers aangesloten op een grote mengtafel waarmee alles wordt afgevuurd. Je moet t gewoon zien om te geloven Lachen Het is echt allemaal live..

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 00:02

r0b1n schreef:
Nou als dj zijnde moet je echt wel goed opletten welke platen bij welke plaat kan aangezien er echt wel op tonen gelet moet worden. Een plaat kan opeens heel vals klinken als het wordt gemixed met een nietpassende plaat.

Nou ja, ik bedoelde ook weer niet dat je als DJ compleet a-muzikaal kan zijn, maar het zijn volgens mij toch wel hele andere eisen en minder muzikaal in de klassieke zin. Misschien dus wel of tonen bij elkaar passen oid, maar je hoeft geen oor te hebben voor of ze zuiver zijn, zoals dat wél het geval is als je zingt of een instrument bespeelt. Lachen

Citaat:
En Underworld heeft gewoon al hun synths en drumcomputers aangesloten op een grote mengtafel waarmee alles wordt afgevuurd. Je moet t gewoon zien om te geloven Lachen Het is echt allemaal live..

Dat lijkt me dan idd wel weer gaaf om een keer te zien Ik had wel 'ns gehoord van iemand (naam kwijt..) die een laser-harp heeft en daarmee live muziek maakt.. apart maar interessant Knipoog