Wáárom zijn mensen zo dóm?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:06

xxxmelody schreef:

HAHAHAH ik lag mekapot hier.....
Waar zijn we nou helemaal mee bezig.
Een beetje DOM om nu zo'n ruzie hierover te krijgen vind ik, het ziet er in ieder geval uit als ruzie. *LOL*

Het leven is veel te snel voorbij om je te ergeren echt waar Knipoog


Ruzie? Welnee joh Knipoog
Het leven is wel kort, maar moet je dan maar alles pikken? Tong uitsteken Haha!


Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 17:06

Malibu"]
Dat was ook bij wijze van spreken, maar ik weet hoe fel het er aan toe kan gaan in sommige topics en ik voorkom het liever dan dat we het moeten genezen Haha!
[/quote]Dat mag; vind het alleen jammer als er nou ns een kans is om fijn te discussiëren dat af te breken Knipoog

[quote]
Dus even goede vrienden Lachen
[/quote]Dat zowieso Lachen

[quote="xxxmelody schreef:
Een beetje DOM om nu zo'n ruzie hierover te krijgen vind ik, het ziet er in ieder geval uit als ruzie. *LOL*

Ik heb met niemand ruzie... Wel een pittige discussie met Malibu (gehad), maar dat was eigenlijk denk ik vooral om een misverstand...
Citaat:
Het leven is veel te snel voorbij om je te ergeren echt waar Knipoog
Daar heb je gelijk in, maar ik ben er érg slecht in om sommige irritaties van me af te laten glijden...

You can either agree with me or be wrong.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:13

hahah oke dan moest ff een andere toon aan dit topic geven, het moet wel gezellig blijven hier he hihihi

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:16

Om even terug te komen op die hoofdoekjes. Als je echt iets wil weten over de rol van de vrouw in de islamitische samenleving en jaja, over hoofdoekjes, dan kan ik je het boek "achter de sluier" aanbevelen. Weet de schrijver zo snel niet uit mijn hoofd maar kan het wel even nakijken.
Het is al wat ouder, maar ik vond het heel boeiend.

En domme mensen kan je het beste zoals Mobick al zei gewoon links laten liggen. Je ergeren kost alleen maar energie en dat zijn ze niet waard.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 17:19

Sannuh schreef:
Ik bedoelde hier ook niet alleen maar Turkije mee, maar ik kan moeilijk alle islamitische landen op gaan noemen.

Volgens mij is Turkije het enige (grote) islamitische land waar hoofddoekjes verboden zijn Knipoog Maar goed...
Citaat:
Ik zeg ook niet dat ik het niet met je eens ben, maar dat is een beetje een nadeel van internet..jij begrijpt misschien niet goed wat ik bedoel en hoe ik iets bedoel en andersom. Ik wilde alleen ff reageren, omdat ik me een beetje ergerde aan je openingspost, het kwam een beetje op mij over alsof je alles beter weet en daar kan ik niet zo goed tegen. Sommige mensen komen idd af en toe met flutargumenten, maar we kunnen nou eenmaal niet allemaal zo goed argumenteren als jij Tong uitsteken

Nou ja, als ik het zo teruglees kan ik je ook niet echt ongelijk geven. Het was geschreven in een vlaag van irritatie nadat ik op n ander forum wat zouteloze onzinredenaties had gelezen en het zijn dus niet mn meest subtiele verwoordingen Knipoog en dat vind jij dan weer vervelend en zo hebben we allemaal dingen waar we niet zo goed tegenkunnen Knipoog
Maar wees gerust: ik weet echt niet alles beter Tong uitsteken (goh, echt?) Ik erger me alleen snel en mis de échte stevige discussies op Bokt een beetje...

En dan is het fijn als je even stoom kan afblazen en tegelijkertijd een nieuwe discussie kan starten Lachen
Citaat:
Ik laat het hier verder bij, want de hele hoofddoekjesdiscussie interesseert me eigenlijk totaal niet.

Daar ging dit topic me dus ook helemáál niet om; geloof dat ik alleen een beetje een verkeerd voorbeeld heb gekozen Clown

@ Melody: is de toon zo vervelend dan? Misschien voor een ander wel, maar ik vind het eigenlijk best meevallen: sommige 'felle' reacties maar ook daarna vriendelijke en niks onder de gordel, toch? Lachen
@Saar4: bedankt voor de tip, ik zal er eens naar zoeken

You can either agree with me or be wrong.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:51

Elaine een tip, dergelijke discussie moet je niet op een dergelijk forum willen voeren.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:29

mobick schreef:
Elaine een tip, dergelijke discussie moet je niet op een dergelijk forum willen voeren.

waarom niet? en op wat voor forum dan wel?

De hond is de betere mens

Shiloh

Berichten: 19774
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:38

mag ik EVEN Riant quoten uit onze intelligentie discussie..

Riant schreef:
Er is in mijn ogen NIETS dommer dan kortizichigheid!!!!


Want dat is het probleem van die mensen... en jah, ze zijn dom ja! (alleen dan weer niet in de vorm van intelligent, verstand, maar in de vorm van luiheid, laksheid!) ach jah... sommige mensen zijn nou eenmaal zo...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19774
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:40

Desiree schreef:
waarom niet? en op wat voor forum dan wel?


hmm het kan wel, maar mensen hebben hier hele sterke overtuigingen in. wat heel gevoelig ligt en niet makkelijk te overtuigen is...

Ik vind het te vermoeiend, en ga daar niet aan beginnen, maar dat is ieders eigen keus...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:42

Precies, ieders eigen keus. Ik kies er wel voor om mijn mening te geven en te motiveren. Dat zet mensen aan het denken, het houdt iedereen alert. Je kunt van alles doen en denken, maar je moet je wel realiseren WAAROM. Vandaar dat deze discussies gezond zijn vind ik.

En wat is kortzichtig en waarom? De ene groep vindt de andere kortzichtig, maar dan moeten ze het wel toelichten. Want misschien heeft die andere groep er wel goede redenen voor.

De hond is de betere mens

Shiloh

Berichten: 19774
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:48

Desiree"]
Dat zet mensen aan het denken, het houdt iedereen alert.
[/quote]

Mits zij voor andermans meningen open staan natuurlijk...

[quote="Desiree schreef:
En wat is kortzichtig en waarom? De ene groep vindt de andere kortzichtig, maar dan moeten ze het wel toelichten. Want misschien heeft die andere groep er wel goede redenen voor.


Wat de TS als voorbeelden noemde noem ik kortzichtig... tenminste :
Dat roepen zonder achtergrond te kenne, zonder verdere argumentatie en zonder er verder enigsinds verder gekeken te hebben. Dat is kortzichting...

Bijvoorbeeld het voorbeeld van de TS over hoofddoekjes en islam. Dat was een manier van alles over 1 kam scheren, wat ik heel erg kortzichtig vind...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:51

Shiloh schreef:
Wat de TS als voorbeelden noemde noem ik kortzichtig... tenminste :
Dat roepen zonder achtergrond te kenne, zonder verdere argumentatie en zonder er verder enigsinds verder gekeken te hebben. Dat is kortzichting...

Bijvoorbeeld het voorbeeld van de TS over hoofddoekjes en islam. Dat was een manier van alles over 1 kam scheren, wat ik heel erg kortzichtig vind...


"mits zij voor andere meningen open staan" zei je. So what? Stel dat ze niet voor andermans meningen open staan, dan is dat toch hun eigen fout, en niet van de ander? Ik heb geen begrip voor mensen die niet voor andermans mening open staan, want zulke mensen zijn nu juist kortzichtig. En ik dacht dat jij nu juist daar zo'n moeite mee had.

WAnneer wordt alles over een kam gescheerd? Als iemand vindt dat hoofddoekjes hier niet thuis horen in Nederland? OMdat dit niet bij onze cultuur hoort en het niet netjes is om een hoofddeksel op te hebben binnen of in een klas of waar dan ook? Nee, mensen die dat vinden, veroordeel ik niet.

Ik veroordeel evenmin moslimvrouwen die er moeite mee hebben om allerlei redenen om hun hoofddoekje af te leggen. Want dat snap ik OOK weer.

De hond is de betere mens

Shiloh

Berichten: 19774
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:54

Desiree schreef:
"mits zij voor andere meningen open staan" zei je. So what? Stel dat ze niet voor andermans meningen open staan, dan is dat toch hun eigen fout, en niet van de ander? Ik heb geen begrip voor mensen die niet voor andermans mening open staan, want zulke mensen zijn nu juist kortzichtig. En ik dacht dat jij nu juist daar zo'n moeite mee had.


WOW ik val je niet aan Knipoog

Als mensen niet voor andere meningen open staan, zet je ze niet aan het denken en maak je ze niet alert, want zij zullen je mening blokkeren...

Nogmaals ik val je niet aan. Ik vul je aan met mijn eigen mening...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:58

Ik voel me niet aangevallen hoor, zo moet je het niet opvallen. Maar ik vind die mensen die niet voor andere meningen open staan erg kortzichtig. En met zulke kortzichtige mensen wens ik geen rekening te houden, en voor hen ga ik een discussie met anderen niet uit de weg.

De hond is de betere mens

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:32

mobick schreef:
En zeeuws meisje dan?


Dat zijn geen hoofddoeken maar mutsen en bovendien een uitstervend ras (een ramp als je deze mensen moet aankleden in het verzorgingshuis, kleren die met spelden worden vast gemaakt, weet je hoevaak ik al in m'n vingers heb geprikt, nu ik toch bezig ben, wij hebben bij ons in het verzorgingshuis de oudste vrouw die nog in walcherse dracht loopt (honderd en drie) sorry erg offtopic nu nog even wat nuttigs Haha! )

Ik heb geen probleem met mensen die met een hoofddoek op lopen, sterker nog het valt me de helft van de tijd niet eens op.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 18:36

Desiree schreef:
WAnneer wordt alles over een kam gescheerd? Als iemand vindt dat hoofddoekjes hier niet thuis horen in Nederland? OMdat dit niet bij onze cultuur hoort en het niet netjes is om een hoofddeksel op te hebben binnen of in een klas of waar dan ook? Nee, mensen die dat vinden, veroordeel ik niet.

Mensen met die mening veroordeel ik ook niet (zoals ik eerder al had gezegd). Als jij of welk ander persoon tegen hoofddoekjes bent is dat prima en moet je dat zelf weten Alleen als die (of elke andere) mening verdedigd wordt met kromme, kortzichtige of bevooroordeelde argumenten veroordeel ik *dat* wel.
Dus als iemand zegt: 'Ik ben tegen hoofdoekjes oid' heb ik daar verder niks op te zeggen, want dat is zijn/haar mening.
Als iemand daarentegen zegt 'Ik vind dat hoofdoeken in Nederland verboden moeten worden wat in Turkije is dat ook zo, en aangezien Turkije een islamitisch land is hoeven ze die hoofddoeken hier dan dus ook niet meer te dragen' vind ik dat een hele kortzichtige (en idd ook een *domme*) uitspraak, en ga ik me afvragen waarom mensen niet even nadenken over wat ze nou precies zeggen.

Dat is dus iets totáál anders en ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is Lachen

Verder ben ik het helemaal met de quote van Riant eens OK dan!

You can either agree with me or be wrong.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 18:59

Ik vind dat iemand prive zelf moet weten wat hij wel of niet draagt maar ik vind ook dat een werkgever of school best eisen mag stellen! Staan die je niet aan dan zoek je maar een andere werkgever of school.
Kan mij best voorstellen dat een bank of overheidsinselling geen hoofddoekjes toestaat als je een publieke functie hebt. Net zo goed als dat je geen korte broek mag dragen.. alleen moet je wel redelijke eisen stellen en voor iedereen gelijk. Bij de gemeente waar ik werkte mocht je als man geen korte broek dragen maar als je zag wat voor korte rokjes vrouwen droegen Tong uitsteken zeker als het warm was en dat die wel in een korte strakke spijkerbroek liepen waar eigenlijk geen cenimeter broekspijp aan zat.. dat klopt dus niet!
Maar als je als school baseball caps verbied te dragen mag je dat van mij dus ook met hoofddoekjes.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 19:50

toscana schreef:

Maar als je als school baseball caps verbied te dragen mag je dat van mij dus ook met hoofddoekjes.


Of een school het wel of niet verbied moeten ze zelf weten maar ik vind dat je petjes níet met een hoofddoek kan vergelijken. Bij een pet kan je iemands gezihct (ogen) namelijk niet goed zien, terwijl je bij een hoofddoek dat prima kan. (en dat was voor zover ik altijd heb begrepen de enige reden dat petjes niet opmogen in de klas).

Maar goed, dit was dus géén hoofddoekjes-topic... Haha!

You can either agree with me or be wrong.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, swatch, YandexBot en 27 bezoekers