Is het normaal dat een kip nu nog broedt?

Moderators: Berdien, Dani, Murthul, Muurp, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Yaar

Is het normaal dat een kip nu nog broedt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 10:40

Dat is toch gewoon 4 maanden te laat? Mij is altijd geleerd dat alle vogels en kippen in mei beginnen met broeden, want in mei leggen alle vogels hun ei toch?

Wij hebben 6 Noord Hollandse Blauwe hennen plus een haan, en er is er eentje die echt broeds is. Maar het weer wordt alweer koud, dat overleven die kuikens toch nooit? Of dan moeten ze toch onder een lamp?

Wie o wie helpt mij als kip-onkundige bokker uit de brand?

[edit:BartVB]Titel[/edit]

sometimes it makes me wonder .

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:49

Weet niet hoe je de kuikens het beste tegen de kou beschermt maar verder is het niet ongebruikelijk hoor.. gebeurd wel meer net als dat je in deze tijd soms nog weer een eend met hele kleine jonkies ziet zwemmen.
Zo'n lamp lijkt me wel een oplossing als je de mogelijkheid er voor hebt.. zeker s'nachts word het al aardig fris.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:51

Bij mij zit ook een kip te broeden. Als de eieren al uitkomen dan zullen ze over twee weken uitkomen. De kip houdt haar kuikens zelf warm en als dat niet genoeg is zet ik ze in een hok met een warmtelamp erin.

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:02

Zijn gewoon van slag, denken dat augustus, mei is. Clown

Maar volgens mij maakt dat niks uit.
Kuikentjes die nu nog uit komen hebben met de winter ook al veertjes.
En de moeder houd ze eerste weken ook nog wel warm, maar zo,n lamp is wel een goed idee.

Yaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 13:04

Ja als het goed is krijgen we wel een lamp, mijn opa heeft er nog een op zolder staan dus die zal ie eerdaags komen brengen.

sometimes it makes me wonder .

Caballo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:27

Yaar schreef:
Dat is toch gewoon 4 maanden te laat? Mij is altijd geleerd dat alle vogels en kippen in mei beginnen met broeden, want in mei leggen alle vogels hun ei toch?

Kippen leggen zo'n beetje het hele jaar door Knipoog Ik heb hier kippen die soms in maart al beginnen met broeden (en ja, dan kan het hier ook nog behoorlijk fris zijn). En op dit moment heb ik er ook nog die op het nest zitten.
De moeder zal de kuikens wel warm houden. Eigenlijk is een lamp niet eens nodig. Mocht de moeder ze eventueel vroeg verlaten en ze hebben dan nog niet genoeg veertjes, dan zou je er misschien een lamp bij kunnen hangen. Waarschijnlijk zal de kip niet meer gaan broeden en heb je kans dat ze wel 2 maanden lang (of langer) met die kleintjes onder haar zit.
Veel succes met de kip en geniet straks van die kleine piepende donsjes Lovers

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie