PC Prive per direct geschrapt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:12

runningkawa schreef:
tuurlijk...

Dus iemand met een boerderij, pensionstal oid, mag ook zoveel verdienen als een minister


Volgens mij heeft die de verantwoordelijkheid over een paar hectare en een stel dieren.. niet over een heel land met bijna 16 miljoen inwoners en alles wat er verder gebeurd..
Ach.. is maar een klein verschilletje natuurlijk... Haha!
Laatst bijgewerkt door toscana op 28-08-04 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:13

Wat een gezeur weer zeg.
Eerst valt iedereen erover dat de minima er teveel op achteruit gaan, dan wordt dat probleem aangepakt maar gaan we daar weer over zeiken.
Het pcpriveproject is ooit gestart om het pcgebruik onder mensen te stimuleren.
Aangezien iedereen tegenwoordig wel een pc thuis heeft, of zelfs meerdere pc's, is die regeling niet meer echt noodzakelijk he?
Daarbij kosten pc's ook geen drol meer, dus waar hebben we het nu over?
Als het economisch wat minder gaat zullen we allemaal wat in moeten leveren om daar over een tijdje allemaal profijt van te hebben
Dus als iedereen nou eens ophoudt te mekkeren over allerlei banketstaaf dingetjes en eens meer op de lamge termijn gaat denkehn komt het allemaal vanzelf goed.
En waar hebben we het noiu helemaal over?
Hoe slecht hebben we het nou helemaal in Nederland?

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:22

Sundancer schreef:
Die top-man van AH verdient pas veel, daar kunnen veel gezinnen van leven......laten ze dat maar eens aanpakken....


Heb ik ook al gezegd.. bij een beetje groot bedrijf verdienen de kopstukken een veelvoud van wat Balkenende, een minister of kamerlid verdiend. Zijn die belangrijker? Hebben ze meer verantwoordelijkheid? Oke ze worden niet uit belastinggeld betaald maar uit je boodschappengeld (AH/Laurus) geld voor aanschaf electrische apperatuur (Philips) hypotheek/lening (ABN-Amro/ING Postbank) of je benzinekosten (Shell) om maar even in Nederland te blijven.
Van mij hoeft iemand in de regering of kamer echt niet helemaal hetzelfde te verdienen het is tenslotte ook een soort van "roeping" om politicus te worden.. maar het mag nog wel enigzins in verhouding staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:23

echt balen, maar wij hebben nog vet geluk, vrijdag vanaf 5 uur kan het niet meer en wij hadden het die woensdag ervoor net ondertekend enzo, dus wij krijgen hem met een beetje geluk nog! maar echt wel balen voor de mensen die niet zoveel mazzel hebben..

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:32

Sorane schreef:
Leuk hoor dat afschaffen. Maar gelukkig hebben de heren en dames ministers genoeg poen.

En die minima. Laat ze lekker gaan werken. Wij werken ook allemaal hard voor ons geld en nu moeten wel WEER gaan inleveren voor een stelletje wat niet wil werken? Nou sorry het wordt steeds belachelijker in dit land.
Je moet hier OF heel rijk zijn OF je moet gewoon lekker een steuntrekker worden gillend dat je geen geld hebt terwijl je snel je dure spul, gekocht van zwart geld verstopt.
Het is te bizar voor woorden.


Over naief gesproken..
Iedereen die dus onder de minima valt heeft een uitkering volgens jou.
Tevens constateer jij achteloos dat iedereen die wat voor uitkering dan ook heeft daar dus zelf voor gekozen heeft.

Volgens mij kiezen degenen die in de WAO zitten echt niet daarvoor (rotte appels zitten aan iedere boom).
Volgens mij loopt ook echt niet iedereen voor zijn lol in de bijstand (tuurlijk word er ook gefraudeerd).
Volgens mij zijn er zat ouderen met alleen AOW en een heel klein pensioentje die het niet breed hebben.
Maar ja zolang jij niet verder kijkt dan je neus lang is en geen schop onder je kont krijgt of ernstig ziek wordt en nog geen 70 ofzo bent met een pensioen gat dan zul jij daar niks van merken met je oogkleppen op.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:54

Veel simpel gel*l weer allemaal. Het is allemaal de schuld van het kabinet, dat alleen maar vol zit met zakkenvullers die eropuit zijn om ons het geld uit de zakken te kloppen zodat zij er persoonlijk beter van worden. Tuurlijk!

Het is gewoon zo dat de economie in NL hard achteruit is gegaan. Het geld moet ergens vandaan komen. Dus het lijkt mij helemaal niet zo'n gek idee om niet meer half Nederland te sponseren bij het kopen van een computer waar ze thuis mee kunnen gaan zitten chatten, maar om die 300 m,iljoen ergens in te steken waar het hard nodig is. Erg kortzichtig als je daar over gaat zitten zeuren!

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:57

Het lijkt me belangrijker dat iedereen gewoon te eten heeft, dan dat iemand zijn computer een paar jaar langer moet gebruiken. Waar zeuren we nou over?

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:58

( lekkere zin trouwens, maar het gaat erom dat je het snapt Lachen )

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:02

Linardsje23 schreef:
( lekkere zin trouwens, maar het gaat erom dat je het snapt Lachen )


Ik snap je hoor.Knipoog
Ben het helemaal met je eens.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:30

Hebben wij geluk... net op tijd een nieuwe gekocht Knipoog

Ik vind het jammer dat het afgeschaft is en zal nu iets harder moeten werken voor een nieuwe computer.
Helaas gaat het nog steeds niet goed met de nederlandse economie en zullen er dingen moeten veranderen.

Dit zal niet het laatste zijn en ook zeker niet het ergste.

Helaas laat het beheer over de financiele zaken in Nederland een beetje te wense over.... soms schrik ik als ik zie hoeveel geld er weggegooid wordt door "foutjes" van de overheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:40

toscana schreef:
Over naief gesproken..
Iedereen die dus onder de minima valt heeft een uitkering volgens jou.
Tevens constateer jij achteloos dat iedereen die wat voor uitkering dan ook heeft daar dus zelf voor gekozen heeft.

Volgens mij kiezen degenen die in de WAO zitten echt niet daarvoor (rotte appels zitten aan iedere boom).
Volgens mij loopt ook echt niet iedereen voor zijn lol in de bijstand (tuurlijk word er ook gefraudeerd).
Volgens mij zijn er zat ouderen met alleen AOW en een heel klein pensioentje die het niet breed hebben.
Maar ja zolang jij niet verder kijkt dan je neus lang is en geen schop onder je kont krijgt of ernstig ziek wordt en nog geen 70 ofzo bent met een pensioen gat dan zul jij daar niks van merken met je oogkleppen op.


De goede moeten onder de slechte leiden.
Dat is toch altijd al zo geweest??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:50

Sorane schreef:
De goede moeten onder de slechte leiden.
Dat is toch altijd al zo geweest??


Nee, de slechte leiden en de goede lijden terwijl de goede zouden moeten leiden en de slechte lijden Knipoog

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:27

Ha discussies over de politiek! Daar ben ik gek op! (Heeft net de compu afbetaald). Bij elke voorziening die je instelt zijn er mensen die er misbruik van maken. Maar moet je nou al die mensen die het wel dringend behoefte aan hebben, laten lijden onder de rotte appels? (Even doorgaand op WAO etc....)
Wat ik wel belachelijk vind is dat zelfstandige ondernemers niet in de WAO kunnen, óf niemand óf iedereen, of maak er een (verplichte)verzekering van.

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:04

Je kan er lang en breed over discussieren...
Onze overheid schept een kader van spelregels waarbinnen wij mogen leven.
Het is gewoon zaak om zoveel mogelijk eruit te halen. De slimsten lukt dat beter dan de gehoorzaamsten.
Ik hoop ooit tot de slimsten te mogen behoren.....

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 22:56

runningkawa schreef:
tuurlijk...

Dus iemand met een boerderij, pensionstal oid, mag ook zoveel verdienen als een minister


Waarom niet? LIever dat zo iemand net zoveel verdiend maar niet ten koste van anderen dan een minister die over lijken gaat en toch zoveel verdiend Knipoog. En dat met niks doen.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 22:57

Lovely schreef:
Naief? Weet je wat pas naief is, trappen tegen ministers die uiteindelijk toch hun best doen en dan over die ministers roepen dat ze alleen bezig zijn met hun eigen belang, dat is een stuk naiever dan te beseffen dat deze mensen geen normale baan hebben.
In het bedrijfsleven kun je véél makkelijker zulke salarissen verdienen (en je leven nog zelf indelen), dat kan iedereen bereiken; maar ja, dan zul je wel in de benen moeten en laten zien wat je waard bent.


Met alle respect maar ik zit in die wereld. Praat dus uit ervaring. Niets naief. In het bedrijfsleven wordt echt tien keer harder gewerkt dan in de overheid. Waarom? Omdat in het bedrijfsleven de boel MOET blijven draaien, bij de overheid komt er altijd wel weer ergens geld vandaan Knipoog. Daar hoeft niet voor gevochten te worden.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 22:59

toscana schreef:
Nu ben ik ook al verantwoordelijk voor wat SuperPepeijn schreef? Verward


Nee hoor. Maar soms beantwoord ik gewoon twee mensen in een bericht Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:01

Ilindra schreef:
Nee, de slechte leiden en de goede lijden terwijl de goede zouden moeten leiden en de slechte lijden Knipoog

OK dan!

En geld moet idd ergens vandaan komen
Maar pak dan de beroeps WW-ers eens aan?
Niet genoeg banen?
Echt wel, maar daar worden ze vies van, moe van, is onderschikt voor hen... nee laml*llen, dat is niet ondergeschikt.

Soms lijkt het er wel eens op dat je gewoon asociaal moet zijn, dan krijg je het meeste voor het minste doen.
Nee, het is geen vet pot, maar de wekker loopt ook niet voor 6 uur af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:01

Fasel schreef:
Met alle respect maar ik zit in die wereld. Praat dus uit ervaring. Niets naief. In het bedrijfsleven wordt echt tien keer harder gewerkt dan in de overheid. Waarom? Omdat in het bedrijfsleven de boel MOET blijven draaien, bij de overheid komt er altijd wel weer ergens geld vandaan Knipoog. Daar hoeft niet voor gevochten te worden.


OK dan!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 23:01

Sorane: je oordeel doet me enigszins pijn. Ik heb een moeder met een uitkering maar ik durf voor jouw ogen door het vuur te gaan. Ze heeft altijd bijzonder graag willen werken maar kwam nooit aan de bak. Maar geloof me maar dat als er iemand is die van die uitkering af had gewild ZIJ het was. Jammer dat soms de oordelen zo hard zijn. Ik heb namelijk diep respect voor haar hoe zij het toch allemaal voor elkaar gebreid heeft.

Ethelate

Berichten: 21122
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:03

Fitzroy schreef:
Kun je de rekening niet laten anti-dateren? Dan koop je er morgen een en dan laat je hem op vandaag 16.00 uur zetten Schijnheilig
Dat had ik vanmiddag al meteen bedacht toen ik het hoorde!

Ja, dat was onze eerste gedachte gang dus ook.
We kijken wat we kunnen doen Knipoog

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:13

Ik hoorde op het nieuws dat de 'definitieve beslissing' gemaakt zou worden in oktober ofzo (of ik haalde het door elkaar...) Durf te wedden dat de verkoopcijfers van het PC prive project binnen een paar uur zo omhoogschoten dat ze het per direct hebben afgeschaft. Voor de rest maak ik me wel zorgen voor volgend jaar, als ik ook een student wordt. Hoe zit het inmiddels met de OV? Die zou toch ook worden afgeschafd. En studies moet je binnen 5 jaar afronden, terwijl de meesten over een studie gemiddeld 5.3 jaar doen. Na die 5 jaar zullen de kosten flink oplopen. Nou ik kan haast niet wachten Scheve mond Ik weet niet eens wat ik moet gaan doen, en als ik dan midden in een studie van gedachten verander kost me dat klauwen met geld.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 23:17

Nou Rainie dat is het dus. Het gaat niet zozeer om die pc maar om het feit dat simpelweg alles mensen ontnomen wordt. Ziekenfonds omhoog, sparen niet meer mogelijk, let maar op, nog even en we kunnen onze hypotheek niet meer aftrekken van de belasting. Zorg wordt almaar slechter, onderwijs wordt er niet beter op. Nog even en we leven in een land met twee soorten mensen. De mensen die rijk zijn en onderwijs kunnen betalen en zorg. En de mensen die arm zijn, zorg niet kunnen betalen, daardoor verwaarloosd raken (gebeurd nu al nu mensen de thuiszorg niet meer betalen kunnen) en onderwijs niet kunnen betalen, daardoor onderaan de ladder komen te staan. Nog evne en het is behoorlijk uitzichtloos allemaal. En dat hebben we dan te danken aan een Harry Potterfiguur op een ministerstoel.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:35

Rainie schreef:
Ik hoorde op het nieuws dat de 'definitieve beslissing' gemaakt zou worden in oktober ofzo (of ik haalde het door elkaar...) Durf te wedden dat de verkoopcijfers van het PC prive project binnen een paar uur zo omhoogschoten dat ze het per direct hebben afgeschaft. Voor de rest maak ik me wel zorgen voor volgend jaar, als ik ook een student wordt. Hoe zit het inmiddels met de OV? Die zou toch ook worden afgeschafd. En studies moet je binnen 5 jaar afronden, terwijl de meesten over een studie gemiddeld 5.3 jaar doen. Na die 5 jaar zullen de kosten flink oplopen. Nou ik kan haast niet wachten Scheve mond Ik weet niet eens wat ik moet gaan doen, en als ik dan midden in een studie van gedachten verander kost me dat klauwen met geld.


Ja en studenten die 2 of 3 keer van studie veranderen en dan uiteindelijk misschien nog niet eens afstuderen maar er mee kappen kosten de samenleving handen vol geld.. dat is de andere kant van het verhaal! Slim

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:36

Maar gelukkig wil Nederland weer eens de O.S. organiseren en dat kost niet zoveel Knipoog

Fasel