PC Prive per direct geschrapt

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:01

Dat heet overval techniek en is een teken van slecht ondernemersschap.
Daar is deze regering sterk in, het ene gat met een nieuw te graven gat dichten.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 15:02

toscana schreef:
*zet Fasel ff bij een ANWB verkeerszuil met wegwijzers* Knipoog

Ik vind die prijsverschillen belachelijk en we gaan dus zelf 1 keer in de 2 maand ofzo een dagje shoppen bij onze oosterburen.. dagje eruit en meteen wat boodschappen mee die daar goedkoper zijn. Lachen


Haha! Ah Faas heeft de weg weer gevonden Haha!

Ik dacht al dat je het belachelijk vond dat ik in duitsland boodschappen deed Haha!. *zucht van opluchting*. Want het scheelt zoveel dat ik geen dief van mijn eigen portemonnee ga zijn Haha!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:09

LePopp schreef:
In hun businessplan opnemen? Op lange termijn wel ja. In januari ging het al naar EUR 1415 en in aug werd bekend dat per januari het compleet werd afgeschaft. Wat men dan krijgt en dat wordt verwacht in zo'n bedrijf, dat er ineens nog meer computers gaan worden verkocht. Dan verwacht je niet dat 14 dagen later op een vrijdag middag ineens per heden het systeem wordt afgeschaft. Dat heet vertrouwen in de overheid en vind dat dat geschonden is in dit geval.


Aha, dat is dus domheid van de overheid. Die hadden vorig jaar in Januari het hele handeltje al af moet schaffen per direct. Nou maken ze alleen maar moeilijkheden. Toen hadden ze alsnog de kans om het per direct 14 dagen geleden af te werken, maar waren ze zo oliedom om een termijn af te geven.

"We delen nog 4 maanden gratis geld uit, komt u a.u.b. niet allemaal tegelijk." Tja, erg dom. In ieder geval heeft men nog 8 maanden c.q. 2 weken kunnen profiteren van de regeling op deze manier.

PS: de gemiddelde Fin gaat gewoon in Estland inkopen. Alles 50% of meer korting Haha!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:15

Fasel schreef:
:D Ah Faas heeft de weg weer gevonden Haha!

Ik dacht al dat je het belachelijk vond dat ik in duitsland boodschappen deed Haha!. *zucht van opluchting*. Want het scheelt zoveel dat ik geen dief van mijn eigen portemonnee ga zijn Haha!


Ach ja.. best de moeite waard hoor!
Wat koop jij er zoal? Wij dus in ieder geval zoals je al kon lezen was en afwasmiddelen (scheelt grof geld), drank, kleding voor kids, Slimfast voor schoonmama, potten Nutella, suiker maar dat scheelt niet zo gek veel.. en ze hebben er nog Brekkies voor de katten die zie ik hier nergens meer.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:18

joostvangestel schreef:
PS: de gemiddelde Fin gaat gewoon in Estland inkopen. Alles 50% of meer korting Haha!


Hmm.. dat telt lekker aan!! en hoe zijn de prijzen in Finland zelf vergeleken met Nederland?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 18:40

toscana schreef:
Ach ja.. best de moeite waard hoor!
Wat koop jij er zoal? Wij dus in ieder geval zoals je al kon lezen was en afwasmiddelen (scheelt grof geld), drank, kleding voor kids, Slimfast voor schoonmama, potten Nutella, suiker maar dat scheelt niet zo gek veel.. en ze hebben er nog Brekkies voor de katten die zie ik hier nergens meer.


Nou wij hebben dus de Lidl en Aldi in Emlicheim 10km van hier. Bij de Lidl koop ik de cola, sevenup en van die zakken vriesgroenten. Ookw el cornflakes enzo. Bij de Aldi de pizza, kant en klaar maaltijden Bloos, bockworsten maar die vind ik niet lekker blijkbaar Haha!, ook vriesgroenten, vlees, drank. Lidl heeft van die flessen groene en oranje spul. Iets met rum. Erg lekker. Ik haal eigenlijk alleen de melk en de rosti nog hier in NL Haha!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:44

toscana schreef:
Hmm.. dat telt lekker aan!! en hoe zijn de prijzen in Finland zelf vergeleken met Nederland?

5% duurder voor de meeste levensmiddelenartikelen (alcohol misschien 10% duurder, vis 25 % goedkoper). Telefoongesprekken véél goedkoper, telefoons duurder, huizen véél goedkoper. Finnen gaan met name Alcohol en kleren inkopen in Estland. Ik ken ook Finnen die nar de tandarts gaan in Estland.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:55

Fasel schreef:
Nou wij hebben dus de Lidl en Aldi in Emlicheim 10km van hier. Bij de Lidl koop ik de cola, sevenup en van die zakken vriesgroenten. Ookw el cornflakes enzo. Bij de Aldi de pizza, kant en klaar maaltijden Bloos, bockworsten maar die vind ik niet lekker blijkbaar Haha!, ook vriesgroenten, vlees, drank. Lidl heeft van die flessen groene en oranje spul. Iets met rum. Erg lekker. Ik haal eigenlijk alleen de melk en de rosti nog hier in NL Haha!


Kun je haast net zo goed in Duitsland gaan wonen daar zijn de huizen nog een beetje betaalbaar en je woont er toch al dichtbij.. Wij gaan meestal naar Nordhorn te ver voor de dagelijkse boodschappen vanaf Apeldoorn maar met klein uurtje rijden wel voor af en toe wat in te slaan. Is goedkoper dan een dagje Amsterdam Haha! hoewel dat natuurlijk geen vergelijking qua plaats is...

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:10

Haha! Haha! Haha! Haha! En dat allemaal omdat pc-prive is gestopt . Toscane ze verkopen ook goedkope PC bij de Aldi Tong uitsteken

Helaas ik woon in het westenvan het land dus geen goedkoperen boodschapjes hier gelukkig wel een lidl in de wijk.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:24

Nou dat goedkoop van die PC's bij de ALDI en LIDL valt wel mee hoor vind ik.. of beter gezegd tegen... enige is dat je vrij veel krijgt voor dat geld maar voor goedkoop kun je beter ergens anders een wa eenvoudiger systeem kopen.
Vind de Lidl en Aldi hier niet echt prettige winkels.. halverwege de rijen waar je nog wat wilt pakken staan de boodschappenwagentjes al voor de kassa's. Verdrietig Het 1 is lekker het ander niet.. en ze wisselen de merken nog wel eens. Wij komen meestal bij de Dekamarkt die is ook niet zo gek duur.. de First Choice cola vind ik net zo lekker Tong uitsteken als Coca Cola en beter dan Pepsi.. scheelt veel als er zo'n krat in de week doorgaat en ze is nog regelmatig in de aanbieding ook.

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:26

toscana schreef:
.. Wij gaan meestal naar Nordhorn te ver voor de dagelijkse boodschappen vanaf Apeldoorn maar met klein uurtje rijden wel voor af en toe wat in te slaan.


Bedankt voor de tip alvast Toscana, die ga ik onthouden
Als je nog meer handige Veluwe-tips hebt houd ik me aanbevolen Knipoog

lies

Berichten: 9644
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:36

joostvangestel schreef:
5% duurder voor de meeste levensmiddelenartikelen (alcohol misschien 10% duurder, vis 25 % goedkoper). Telefoongesprekken véél goedkoper, telefoons duurder, huizen véél goedkoper. Finnen gaan met name Alcohol en kleren inkopen in Estland. Ik ken ook Finnen die nar de tandarts gaan in Estland.


Offtopic; Mag je alcohol vrij invoeren in Finland? Ik dacht dat dat in de 'hoge' landen strikt verboden was.
Leuke anekdote van mijn vader die met zijn vrienden en een camper vol drank naar de finale v.d Champions League gingen in Zweden en alles op moesten hebben voor ze met de boot aankwamen. Hadden ze niet, dus ze hebben een nacht dronken in de cel gezeten ipv een avondje Ajax *LOL*

edit; moet wel oppassen voor mijn reputatie, met al die drankverhalen Bloos

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:37

Smirnoffje Lies Tong uitsteken
Ik pak er alvast 1

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:43

lies schreef:
edit; moet wel oppassen voor mijn reputatie, met al die drankverhalen Bloos


It's all in the family, lies Tong uitsteken

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:58

Fitzroy schreef:
Bedankt voor de tip alvast Toscana, die ga ik onthouden
Als je nog meer handige Veluwe-tips hebt houd ik me aanbevolen Knipoog


Haha als je vanaf Denekamp naar Nordhorn rijd zit er aan de rechterkant een hele grote supermarkt met voldoende gratis parkeerruimte zowel beneden als op het dak. En het centrum is ook best leuk om even door te wandelen of terrasje te pakken.
Weet niet wat er bij Kootwijk aan voerhandelaren e.d. zit maar wij gaan voor dat soort zaken vaak naar Fiets in Wenum Wiesel of Jan van de Kamp in Lieren allebei net buiten Apeldoorn. Weet niet waar Ilindra heengaat misschien heeft die andere en adresjes.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 06:12

lies schreef:
Offtopic; Mag je alcohol vrij invoeren in Finland? Ik dacht dat dat in de 'hoge' landen strikt verboden was.
Leuke anekdote van mijn vader die met zijn vrienden en een camper vol drank naar de finale v.d Champions League gingen in Zweden en alles op moesten hebben voor ze met de boot aankwamen. Hadden ze niet, dus ze hebben een nacht dronken in de cel gezeten ipv een avondje Ajax *LOL*

edit; moet wel oppassen voor mijn reputatie, met al die drankverhalen Bloos

Deel van de EU, dus jawel hoor. Ook het systembolaget van Zweden moet eraan geloven. Weet je zeker dat het de finale van de Champions League was? Hoe lang was dat geleden? Hier sloeg de hele alcoholindustrie op tilt door de aansluiting van Estland bij de EU. Er zitten wel wat limieten op geloof ik (100 liter bier, 20 liter sterke drank).

PC privé programma's bestaan hier niet, net zo min als in Canada, dus ook in Nederland zullen ze wel zonder kunnen Knipoog

lies

Berichten: 9644
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 08:25

Een jaar of 8 geleden? 1996 als ik me niet vergis.
Ajax won de Champions League dat jaar.

Ze zullen toch niet meer dan 20 liter meegenomen hebben? Nagelbijten / Gniffelen

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 08:34

In 1996 waren Zweden en Finland pas 1 jaar bij de EU. Er was toen nog een overgangsregeling van kracht. De limiet was toen waarschijnlijk 1 of 2 liter per persoon.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 09:53

toscana schreef:
Kun je haast net zo goed in Duitsland gaan wonen daar zijn de huizen nog een beetje betaalbaar en je woont er toch al dichtbij.. Wij gaan meestal naar Nordhorn te ver voor de dagelijkse boodschappen vanaf Apeldoorn maar met klein uurtje rijden wel voor af en toe wat in te slaan. Is goedkoper dan een dagje Amsterdam Haha! hoewel dat natuurlijk geen vergelijking qua plaats is...


Ja hadden wij ook al bedacht. Nou als het grijs kenteken eruit gaat verhuizen we gewoon 5 km verder Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 09:53

Fitzroy schreef:
Bedankt voor de tip alvast Toscana, die ga ik onthouden
Als je nog meer handige Veluwe-tips hebt houd ik me aanbevolen Knipoog


JA en dan kunnen jullie net zo goed een stukkie verder rijden en mij opzoeken Lachen

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:50

FF je profiel bekeken Fasel.. kan me voorstellen dat je uit het stadse wereldje bent getrokken als ik zie waar je woont. Lekker hoor. Zoiets zouden wij ook wel willen maar helaas zit dat er (voorlopig in ieder geval) niet in... tenzij we naar Duitsland gaan maar met 2 opgroeiende kids is dat wel een grote stap. Met z'n 2-en was dat nog wel te doen geweest

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 09:23

@toscana: dank je. We werken nog wel in Almere maar we hebben het er graag voor over want het is een verademing daar. Zo heerlijk.

Dan de overheid. Hoorde vanochtend dat corrigerende operaties (borstvergroting, flaporen, hazenlip etc.) uit de vergoeding gaan.

Ik vind dat dus heel erg. Kijk, ik ben tegen de operaties van mensen die alles al mee hebben en nog niet tevreden zijn maar dat werd al niet vergoed. Maar iemand met flaporen, hazenlip en zo die moet de mogelijkheid krijgen om dat te laten corrigeren. Zulke dingen kunnen zo'n klap op je psyche geven.

Nu maar wachten wat het volgende is :S

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 09:30

Ik vraag me dan af of zo'n minister wel weet wat het is, om met een hazelip of flaporen door het leven te moeten? Is er wel eens een werkbezoek bij een kinder plastisch chirurg geweest?
Weer inderdaad zo'n voorbeeld van een niet doordachte ingreep in de gezondheidszorg. En voor wat? Wat bereik je daar nou mee? Een paar centen die je dan kunt uitgeven aan nieuwe deuren in de 2e kamer waar iemand die meer weegt dan 120kg niet door heen komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:08

[quote="Fasel]Dan de overheid. Hoorde vanochtend dat corrigerende operaties (borstvergroting, flaporen, hazenlip etc.) uit de vergoeding gaan.

[/quote]

Ik heb de hazelip er niet bij zien staan, die wordt tegelijk na de geboorte gehecht Verward
Borstverkleining blijft wel vergoed omdat daar lichaamlijke klachten door kunnen onstaan.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 11:03

Citaat:
Ik vraag me dan af of zo'n minister wel weet wat het is, om met een hazelip of flaporen door het leven te moeten? Is er wel eens een werkbezoek bij een kinder plastisch chirurg geweest?


Nou BakEllende moet toch weten hoe het is om als een kneus door het leven te gaan Haha!. (sorry kon het even niet laten Haha! )

@Illindra: nee staat er niet bij maar er zijn veel mensen die op latere leeftijd dit nog moeten opereren en dan valt het onder plastische chirurgie. Maar bedenk: borstvergroting als je helemaal niets hebt, en altijd voor man uitgemaakt wordt. Flaporen waar je mee kunt zeilen. Ik vind het gewoonweg te triest voor woorden.
Laatst bijgewerkt door Faas op 01-09-04 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt