16 en dan al zwanger :oo

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:54

Ik wel dat ze gingen stoppen met school en dat ze het kind wouden opvoeden... en niet meer na school wouden.

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:29

En wat zouden jullie doen als jullie verkracht zijn, en daar zwanger van zijn geworden. En hoe denken jullie daarover
Laatst bijgewerkt door blackheart op 29-08-04 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Jokonootje

Berichten: 4860
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:29

Persoonlijk ben ik het er wel mee eens op het moment dat je voorbehoedsmiddelen gaat schrappen dat je dan ook klaar moet zijn om de gevolgen te dragen van het zwanger worden en het opvoeden van het kind dat daar uit komt....
en tot die tijd duik je maar met niemand het bed in (of weet ik veel waar) of als je dan toch zo nodig moet dan doe je het maar dubbel veilig ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:31

x4you schreef:
En wat zouden jullie doen als jullie verkracht zijn, en daar zwanger van zijn geworden. En hoe denken jullie daarover

Dat is voor mij de enigste reden voor abortus als je dat wilt.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:33

x4you schreef:
En wat zouden jullie doen als jullie verkracht zijn, en daar zwanger van zijn geworden. En hoe denken jullie daarover


Goeie vraag dat schoot er ook bij mij na binnen

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:37

dan zou ik het ook weg laten halen,,
het kind is niet uit liefde gemaakt,
maar aan de andere kant,
dit kind heeft er ook neit voor gekozen...

__Carmen__

Berichten: 1189
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:29

ik zou het ook weg laten halen
aan zo'n verschrikkelijk iets wil je toch het liefste nooit meer herinnerd worden? en met een kind word je dat iedere dag
bovendien kan ik de verantwoordelijkheid nog niet aan, ik blijf liever zelf nog even jong.
financieel zou ik het trouwens ook niet redden met een kind Tong uitsteken

sans6

Berichten: 7896
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:33

een kennis van mij heeft dat gehad, en zij heeft het kind gehouden. Puur omdat dat kind er ook niet voor gekozen heeft.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:35

Als ik nu zwanger zou worden zou ik het kind wel laten weghalen ja.

Noem me egoïstisch wat je wil, een ongewenst kind grootbrengen is voor beiden niet leuk (+ dan nog de vader). Ik zou WEL als ik niet ongesteld zou worden (ik ben aan de pil, dus heel regelmatig) direct naar de drogist gaan voor een zwangerschapstest. Als deze positief is, direct naar de huisarts. Dan krijg ik nog gewoon een overtijdsbehandeling als het goed is, geen abortus.
Nee, ik zorg er dan wel voor dat ik geen 'half afgemaakt kind' weg laat halen, maar die klomp cellen kan ik best missen.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 23:45

Ik ben het helemaal met MarianneR's post eens op de vorige pagina OK dan!

Verder word ik er ook af en toe moedeloos van dat er zo slordig met anticonceptie word omgegaan Scheve mond Er is tegenwoordig zóveel keus; zorg gewoon dat je voorbereid bent vóór de sex, en mocht er nou iets fout gaan (condoom scheurt oid) of je wordt niet ongesteld; hup naar de huisarts racen voor een zwangerschapstest en/of Morning-after pil/overtijdsbehandeling.
Natuurlijk kunnen er ongelukjes gebeuren of je nog steeds ongesteld worden tijdens je zwangerschap, maar dat is toch héél zeldzaam, en ik denk dat een hoop ongewenste zwangerschappen toch door onzorgvuldigheid/onwetendheid komen... De mogelijkheid van de overtijdsbehandeling wordt ook vaak overgeslagen: dit is nog mogelijk tot 17 dagen (geloof ik) nadat je ongesteld zou worden, en kan dus een hele moeilijke beslissing voorkomen...

Overigens ben ik het toch ook maar gedeeltelijk eens met het 'als je sex hebt moet je de consequenties dragen'-verhaal. Natuurlijk moet je jezelf dus goed beschermen, maar ik vind niet dat mensen verplicht zijn om een eventueel kind te houden.

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 00:22

tobilover schreef:
heb gelukkig ook nog nooit verhalen gehoord dat het verkeerd afliep met moeder en kind!
jullie wel trouwens........?


Ik weet zeker dat er meer dan voldoende verhalen over zijn hoor!

Er wordt steeds enorm afgegeven op abortus, maar ik vind dat nog helemaal niet zo'n slecht "middel". Kijk als je ondanks alle middelen toch ongewenst zwanger raakt, kan je beter kiezen voor abortus, ipv een kind te laten komen waar je niet op zit te wachten en wat op dat moment in je leven niet van pas komt. Abortus kan maar tot een bepaald moment (3 maanden??) en wordt dus niet meer gedaan als het kind al levensvatbaar is.

Zwanger na een verkrachting? Lijkt me echt verschrikkelijk. Eest die hele verkrachting mee moeten maken, en dan vervolgns er ook nog een kind aan overhouden. Ik zou absoluut meteen voor abortus kiezen, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik kan me voorstellen dat ermensen zijn die denken: er zit ook een deel van mezelf in dit kind

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 00:39

Ik ken er helaas genoeg 'verkeerde' verhalen: meisjes die het kind alleen maar houden om hun ex terug te krijgen, kinderen die ontsporen, en ontelbare jonge moeders die in de steek worden gelaten door de vaders (dan kan het natuurlijk nog wel goed gaan, maar is toch een trieste situatie).. Wat ik ook vaker heb gehoord dat er soms fout gaat is dat zo'n meisje niet weet wat ze met het kind moet en daardoor fouten maken zoals het kind verwaarlozen of zelfs hersenbeschadiging vanwege te veel schudden... Of dat één van de twee psychische problemen krijgt: het kind omdat het nooit gewenst is en dat altijd heeft gemerkt, en de moeder omdat ze nooit zelf echt meer een jeugd heeft gehad. (mijn moeder is psychiater en heeft o.a. zulke zaken meegemaakt).

Dit zijn natuurlijk weer worst-case-scenarios, maar die zijn er dus wel degelijk (helaas!).

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:34

vanmorgen vertelde een vriendin van me dat een meisje, in de derde is ze blijven zitten, maar daravoor stond vaker bij onze groep en praatte er weleens mee, ook zwanger is. zij is er schijnbaar wel blij mee, want ze heeft er zelfs een website van gemaakt...tjaa...ik zou e rnooit blij mee kunnen zijn op die leeftijd, maar zij gaat wel naar een opvangcentrum voor tienermoeders.

maja01
Berichten: 177
Geregistreerd: 21-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:56

Laura schreef:
Knap stom zal je bedoelen.... Nee sorry ik ben absoluut geen voorstander van die jonge tienermoeders. Hebben zelf totaal nog geen kaas gegeten van het leven, laat staan dat ze een kind kunnne opvoeden. En met de anticonceptie van tegenwoordig hoef je echt niet meer per ongeluk zwangr te raken.
Knap dat ze d'r school afmaakt, a la, maar dat zal je tegenwoordig gewoon wel moeten want anders kom je niet meer aan de bak. En dan? Een 17 jarige werkloze steuntrekker-moeder. Ja, zo krijgt e kind een goede toekomst


mmm, wat kort door de bocht, vriendin van mij raakte zwanger op haar 15e heeft haar kind prima opgevoed, en heeft een leidinggevende functie in de gezondheidszorg, ze is nu 33 en gaat lekker met haar dochter op stap, zoals je ziet gaat het niet altijd zoals je beschrijft.. en met de anticonceptie van tegenwoordig is het echt nog wel mogelijk om per ongeluk zwanger te raken.. ook dit vindt ik nogal kort door de bocht van je... Vindt het zelf ook niet gunstig als een tiener zwanger raakt... maar als het zo is dan doe je er weinig aan, en kun je moeder en kind het beste zo goed mogelijk begeleiden.

Pinootje

Berichten: 1595
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achter 'n en in A.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:13

xxlindaxx schreef:
vanmorgen vertelde een vriendin van me dat een meisje, in de derde is ze blijven zitten, maar daravoor stond vaker bij onze groep en praatte er weleens mee, ook zwanger is. zij is er schijnbaar wel blij mee, want ze heeft er zelfs een website van gemaakt...tjaa...ik zou e rnooit blij mee kunnen zijn op die leeftijd, maar zij gaat wel naar een opvangcentrum voor tienermoeders.

Echt waar?? Wat is de url dan of is de website nog niet online gezet?

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:08

Pinootje schreef:
Echt waar?? Wat is de url dan of is de website nog niet online gezet?


een vriendin van me wist nog de url nog half, maar ik hem dus niet helemaal. iig iets met beavis of zoiets en .tk heb de website zelf ook nogh niet gezien dus, en zou het toch ook graag even willen zien.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:51

Hmmm ik ben inderdaad wat kort door de bocht geweest met reageren; wellicht vanwege mijn ervaringen met tienermoeders (die niet al te best zijn dus Haha! )
Ik zal nog even proberen wat duidelijk en genuanceerder te zijn:

Om te beginnen vind ik dat alle mogelijkheden moeten worden gedaan om zwangerschap te voorkomen. Dwz pil, condoom, etc. Er is tegenwoordig genoeg voorlichting en ik neem aan dat wanneer je aan sex gaat beginnen je ook verantwoordelijk genoeg bent om zelf anticonceptie te regelen.

Mocht het toch gebeuren zou ik voor abortus kiezen om ondergenoemde redenen.

Meisjes die gewenst zwanger worden onder de 18 vind ik erg dom. De situatie is vaak zo dat er geen vaste relatie is, of de desbetreffende vader ziet het allemaal niet zitten. Dus heb je een grote kans op een éénouder gezin en zoiets is erg zwaar voor de moeder is en ook geen ideale situatie voor een kind. De stabiele situatie -huisje/boompje/beestje- is nog niet aanwezig.

Daarnaast is iemand van 16 nog niet ver in de ontwikkeling. Dat wil zeggen; wellicht nog niet klaar met school, en ook geestelijk nog niet zo ontwikkeld wbt levenservaring ed (ookal denken ze het vaak wel te zijn; dacht ik ook toen ik zo oud was Knipoog ) Laten we dan zeggen dat de zwangerschap de moeder belemmert om de opleiding af te maken om betere kans te maken op de arbeidsmarkt - het wordt dan al moeilijker voor de tienermoeder het kind financieel te onderhouden. De ouders en de overheid moeten bijspringen. De tienermoeder is lang afhankelijk van instanties en hulp.
Verder zijn de vriendinnetjes nog bezig met make-up, jongens en uitgaan; terwijl de tienermoeder tussen de luiers zit. Het zal dus best een reden zijn voor een teruggang in sociale contacten. Plus; je mist toch een beetje je 'onbezorgde jeugd' en zla heel snel volwassen moeten worden.


Voor de meiden die toch per ongeluk zwanger werden en hebben besloten het kind te houden, die zullen het uiteindelijk best wel liefde en aandacht kunnen geven; dat is ook wel knap als je het zo red. Ik zeg echt niet dat het kind totaal geen toekomst heeft; maar...

Imo is een tienerzwangerschap om bovengenoemde redenen absoluut niet wenselijk omdat je - wanneer je ouder bent zowel economisch als geestelijk beter in staat bent een kind te onderhouden en op te voeden. En ik vind het eeuwig zonde als meiden hun mogelijkheden voor een onafhankelijke toekomst weggeven om een kind op te voeden terwijl dit te voorkomen is.

Beetje beter te verteren dit verhaal? Haha!

maja01
Berichten: 177
Geregistreerd: 21-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:17

Dat iemand van 16 nog niet ver in de ontwikkeling is daar heb je gelijk in maar ik ken mensen van 16 die geestelijk verder zijn dan mensen van 25.. dus dat hangt maar net van de persoon af... en je hoeft als moeder niet je onafhankelijkheid op te geven en ook niet je geestelijke ontwikkeling ik denk dat je beide prima kunt combineren ( ik heb zo wat voorbeelden in mijn omgeving)... maar nogmaals dat hangt van de persoon en haar mogelijkheden af.. En natuurlijk keur ik het af als mensen door hun vroeg gekozen zwangerschap jarenlang afhankelijk blijven van instanties en denken dat je je door het moederschap niet meer nuttig hoeft op te stellen richting maatschappij.... maar de hulpinstanties moeten wel de hulp verlenen om moeder en kind een goede start / mogelijkheden mee te geven, daar zijn ze voor... en verder moet de druk waaronder tienermoeders staan niet onderschat worden... voor sommige neem ik echt mijn petje af....

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:57

bij ons op stal is er ook een meisje van 16 zwanger... ik ben nu ook net 16 en zie mezelf zeker en vast nog niet met een beebje op me arm lopen

ben zelf nog maar een kind Clown Tong uitsteken

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:55

Ja Laura, dit verhaal is beter te verteren Lachen.

Ik snap je standpunten wel, alleen soms loopt het gewoon iets anders. Het is dus niet altijd te voorkomen...

Verder klopt het trouwens wel dat het zonder veel steun van familie erg moeilijk gaat worden. Gelukkig heeft in ons geval de vader een hele lieve zus ( Schijnheilig ), die altijd op wil passen, net als de oma's en andere tantes, zodat de ouders ook lekker weg kunnen.

Steffietow

Berichten: 353
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: NL [tilburg ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:20

er was een meisje op mijn school van 14 die zwanger was ze doet het steeds jonger dat is mij wel opgevallen Haha!

Lalain

Berichten: 79
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De Haan (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:48

Dat is wel heel raar in mn school hier in België in groep 6 is net een meisje bevallen van een tweeling dus dat is moeilijk en ze was nog maar 10 jaar

Pinootje

Berichten: 1595
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achter 'n en in A.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:16

Lalain schreef:
Dat is wel heel raar in mn school hier in België in groep 6 is net een meisje bevallen van een tweeling dus dat is moeilijk en ze was nog maar 10 jaar

WAT?!?!?! Wow! Dat is echt jong, kan mij bijna niet voorstellen.. Was het haar eigen keuze of is ze ongewenst aangerand... Scheve mond Zoiets is echt te jong... Scheve mond

Edit Wow! = niet smile, maar verbaasd

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:41

Doet me denken aan wat een keer in het hart van nederland was. De jongste oma was 19 jaar ofzo? Weet niet ma echt vroeg kids gekregen Scheve mond

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:23

Ja BounceBabe klopt was in Rotterdam die moeder was wel ouder dan 19 hoor, het precieze weet ik ook niet meer, maar ze was niet boven de 26