Lenzendragers: wanneer heb je ze NIET in?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:38

Ik zit ook te twijfelen, ik heb nu een bril, maar ik zou ook wel eens lenzen willen. Wat gebeurt er als er zout water in je oog komt en je hebt lenzen in?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 00:49

Dat prikt, dus ga je tranen, en dan gaat het zout vanzelf weer uit je oog Haha!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:29

ik heb ze niet in als ik ga slapen, en alsik 's avonds nergens meer naar toe hoef dan doe ik de lenzen al vroeg uit. (7 uur ofzo) en zet ik m'n bril op. ik heb namelijk best snel last van droge lenzen, 's morgens heb ik de lenzen vaak al om 6 uur in. en af en toe heb ik dagen dat ik de hele dag de bril op zet.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:31

's nachts heb ik ze niet in. Mijn vaste rit is wakker worden, wassen en lenzen in. In de avond hetzelfde ritueel tanden poetsen, handen wassen en lenzen uit. Heb nooit last van droge lenzen (heb zachte lenzen), maar moet er wel om denken als ik met de computer werk dat ik regelmatig met m'n ogen knipper.

jacob112

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 13:16

me vriendin doet ze uit voordat ze gaat slapen met zwemmen houd ze ze vaak in omdat ze dan nog wat ziet maar mag dan niet te veel spetteren met water Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 14:19

Joyce schreef:
Wat houden day&night lenzen in?


Day&Night-lenzen zijn lenzen die je 30 dagen aan 1 stuk in kunt houden. Het is van speciaal materiaal gemaakt, en geloof me: dat merk je. Dat spul laat 6 keer zoveel zuurstof door dan een normale lens en zorgt dus dat het oog niet uitdroogt. En aangezien het oog vochtig blijft hoeft het 's nachts niet te herstellen...

Ik hou helemaal niet van gerotzooi aan mijn oog, maar Het Huis had een maand gratis testen. Ben er naar toe gegaan, heb me min of meer uit laten leggen hoe die dingen werken en ze geprobeerd. De eerste poging was rampzalig. Nieuw materiaal, nieuwe vloeistof... En dan ook nog eens vloeistof waarvan ik het idee had dat 't de lenzen JUIST uitdroogde... Nadat ik overgestapt was op mijn eigen vloeistof ging het even beter; toen het weer slechter ging na ca een week heb ik dunnere en dus ook lichtere lenzen gekregen. Dat ging goed, behalve dat ik op den duur 's avonds hele zware ogen kreeg en 's ochtends koppijn. Bleek niet aan de lenzen te liggen, maar aan de sterkte van mijn linkerlens. Die was té sterk. Nu heb ik dus de goeie sterkte en dikte, en het gaat geweldig Ik heb besloten deze lenzen zowiezo een half jaar te proberen; ik heb tot dusver nog niets betaald Bloos Heb er echt een goed gevoel bij, het is gewoon fantastisch om wakker te worden en te kunnen zien...

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 14:21

ik heb ze gewoon altijd in,behalve snachts. Ik moet wel,anders zie ik amper iets. Ook in bad/douche houd ik ze in,met zwemmen ook,maar het is ondertussen al een jaar geleden dat ik nog in een zwembad ben gewees Haha!