Moeders... Een vreemd soort.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:09

ik werd van de week toevallig nog gebeld door een van de moeders, of ik zin had om in de oudercommissie van het kinderdagverblijf/peuterspeelzaal te komen?????? Nou dat dacht ik dus ff niet hè.... ik geloof dat die moeder wel zwaar teleurgesteld was hahaha.

Maar ik meld me aan hoor, voor het clubje contactgestoorde moeders.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:47

Ik herken je verhaal Lies het is hier net zo. Maar bij mij komt het ook vooral door dat ik hier niet ben opgegroeit de meeste kennen elkaar nog van vroeger op school of doordat de mannen van hun elkaar kennen van school. Als ik op het schoolplein staat te wachten zeggen de moeders van de kinderen die bij mij dochter aan tafel zitten wel goedendag, maar de rest zwijgt in alle talen. Het geval is wel dat me dochter nu met dezelfde kinderen aan tafel zit dan vorig jaar het geval was. Maar verder val ik ook uit de toon, ik zie er gewoon doorsnee uit, op de uitzondering na dat ik vaak met rijbroek aan op het schoolplein sta (ingeval met tijdnood als ik telang bij mijn paard ben blijven hangen), en dat ik niet net als hun loop op te scheppen over bv hoeveel de auto kost of waar naar toe op vakantie. Ik wil niet eens bij zulke snopjes horen. Heb me eigen interessen en me eigen vrienden daarmee ben ik dik tevreden. OK dan!

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:04

het feit dat je soms in je rijkleding op school verschijnt kan helaas ook een reden zijn dat sommige zo doen. Ik hoor het ze al denken "poeh poeh die wil zeker ff laten zien dat ze een paard heeft".
Helaas werkt het zo en ik vind het zooooooo zielig.

Gelukkig heb ik de periode gehad dat ik steeds naar school moet. Moet ik wel zeggen dat de kinderen sinds een jaar op een andere school zitten en naar school kunnen lopen (2 min.) dus dat kunnen ze zelf wel. Maar op die andere school moest ik ze altijd brengen en halen. Op een gegeven moment had ik het er zo genoeg van, dat ik op het laatst gewoon in de auto bleef wachten. Vooral daar waren de "rangen" goed te merken. Alles wat vrouw van dokter, bedrijfsarts, psysiotherapeut of middenstand bemoeide zich weining met de rest. Voelde zich vaak TE goed denk ik. Zooooooooo zielig. Kom zelf uit een artsennest en heb me altijd afgezet tegen dit soort gedrag of mensen. Gelukkig was mijn vader altijd iemand die IEDEREEN in zijn waarde liet en alles kwam bij ons thuis over de vloer.
En als deze vrouwen zou ZELF (!!) nog iets voorstelden maar ze pronken met de vleugels van hun man.