kunstheup bij hond

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
windhond

Berichten: 1148
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: gieterveen

kunstheup bij hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 22:52

Is er hier iemand die zijn hond een kunstheup heeft laten geven? Of ken je misschien zo'n hond.
Ik heb een Berner Sennen met slechte heupen en wil haar misschien laten opereren. Ik ben heel benieuwd naar ervaringen.


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 23:27

Naar AM

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 23:42

Ik ken wel een hondje met een kunst knie..Een Jack russel. Dat is allemaal wel goed gegaan. Maarja een heup is wel iets groter..


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:40

onze hond heeft erge HD, we hebben veel info gevraagd over de operatie, ook bij kennise gevraagd hoe het is gegaan bij hun hond

er kan 1 heup per operatie worden vervangen waarna de hond 6 weken niet mag lopen
hun hebben de hond aan een korte ketting aan de muur gebonden
6 weken later was het genezen en mocht hij weer gaan lopen, daarna werd de andere heup gedaan en moest hij weer 6 weken vastliggen(en dat voor een hond van net een halfjaar!!)

die hond doet het nu redelijk goed, maar mn ouders laten samra niet opereren.
we zijn naar zwem-therapie gegaan met haar en nu zijn de spieren sterk genoeg om te voorkomen dat de heupen uit de kom schieten.
helaas heeft samra er ook artrose bij, dus dan werkt een nieuwe heup ook niet, dan moeten ze de kop en ook de kom vervangen en dat wordt een hele moeilijke operatie met geen garantie dat het daarna veel beter zal gaa met de hond.
die hond van kennisen had wel een goede kom, alleen een slechte kop van de heup, dat is iets makkelijker te opereren, maargoed 2x 6 weken vastliggen vind ik niets voor een hond!


er is nu wel een nieuwe methode van opereren, is in Dordrecht geloof ik uitgevoerd, mbv een duitse of amerikaanse chirurg als ik het goed heb, maar wat daa de resultaten van zijn weet ik eigenlijk niet.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 96Laura, AhrefsBot, Amazonbot, amy495, craiester, IASCrawler, Lalladidoo, ManonGrr, MuffinX, nicole_floor, NinaCharlie, Roosch, Telpeva, Vavane, Xayah, YandexBot en 200 bezoekers