Soap LPF continues..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Soap LPF continues..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 16:18

Citaat:
Nawijn: fractieleden LPF zeggen partijlidmaatschap op


DEN HAAG - De acht LPF'ers in de Tweede Kamer zeggen hun partijlidmaatschap op. Dat betekent feitelijk dat zij breken met de partij. Dat heeft de fractie dinsdag unaniem besloten in een extra vergadering, zo heeft Kamerlid Nawijn na afloop verklaard. Het gaat volgens hem om een definitieve breuk. Het was een onontkoombare beslissing, aldus Nawijn.

De opzegging vloeit voort uit de voortdurende machtsstrijd op bestuurlijk niveau binnen de partij. De fractieleden vinden dat die chaos en onrust hun werk als Kamerlid belemmert.

Voorlopig willen de LPF-Kamerleden hun werkzaamheden in de politiek en in het land blijven doen onder de oude naam. De fractie acht zich gebonden aan het verkiezingsprogramma en de idealen van Pim Fortuyn, aldus een verklaring van de fractie.

Naam

De fractie mag onder de Lijst Pim Fortuyn doorgaan, omdat de naam zo staat ingeschreven bij de Kiesraad. Volgens een voorlichtster van de Tweede Kamer geldt dat in elk geval gedurende de huidige zittingsperiode. De betrokkenen moeten later afspreken onder welke naam ze daarna doorgaan.

De komende tijd gaat de fractie zich beraden over een andere bestuurlijke ondergrond. Een comité van wijze mannen onder leiding van Kamerlid Van As zal zich hiermee bezighouden. Voor een nieuwe partij zijn minstens duizend leden nodig. Nawijn verwacht dat dat geen probleem zal zijn.


bron; Nu.nl

Tjonge jonge, wat een aanfluiting die partij

זכור


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:20

"Pim zou het zo gewild hebben"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:27

Is dit hele kabinet niet een grote aanfluiting?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:30

Sorane schreef:
Is dit hele kabinet niet een grote aanfluiting?


Is zo goed als ieder kabinet niet een grote aanfluiting... Schijnheilig en die partij is het idd ook ja

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:30

Sorane schreef:
Is dit hele kabinet niet een grote aanfluiting?


De LPF is een grote aanfluiting.. van begin af aan al geweest trouwens!
Zie het als een zwarte pagina in de nederlandse politiek dat die partij ooit is opgericht en als een aanfluiting dat er zoveel destijds op gestemd hebben en nog altijd hun mond vol hebben van Pim Fortuijn.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:32

toscana schreef:
De LPF is een grote aanfluiting.. van begin af aan al geweest trouwens!
Zie het als een zwarte pagina in de nederlandse politiek.


Hihi die zwarte pagina beslaat nu al denk ik een complete bibliotheek hoor.
Ik vind dit kabinet gewoon een groot zwart gat.

En Vikki. je hebt gelijk... De nederlandse politiek is ook een aanfluiting hihi

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 16:34

Sorane schreef:
Hihi die zwarte pagina beslaat nu al denk ik een complete bibliotheek hoor.


Nou het was idd niet zo erg als het een zwarte bladzij was, maar dat boek wil maar niet dicht Frusty

זכור

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:46

Koren op de molen van Fortuyn-aanhangers. Nu bereikt niet alleen Fortuyn zelf maar ook zijn partij de martelaarsstatus...

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:59

Die LPF slaat echt alles. Wat betreft de regering; het kan beter, maar het kan zeker ook slechter.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:14

Het is jammer dat de suggestie 'harikiri' bij dat soort mensen geen optie is...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:21

toscana schreef:
De LPF is een grote aanfluiting.. van begin af aan al geweest trouwens!
Zie het als een zwarte pagina in de nederlandse politiek dat die partij ooit is opgericht en als een aanfluiting dat er zoveel destijds op gestemd hebben en nog altijd hun mond vol hebben van Pim Fortuijn.


Maar wat kan Pim Fortuyn eraan doen dat deze mensen er een zooitje van maken????

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het grotendeels echt wel met m eens was......

call me simple Knipoog

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:41

Nee Fortuijn kan er niks meer aan doen maar met hem was het of op hetzelfde debacle uitgedraaid of we hadden ons nu echt zorgen moeten maken.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:43

Maar vergeet de eeuwige dooddoener niet: "Als Pim er nog geweest zou zijn was het allemaal perfect voor elkaar gekomen"

(yeah right)

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:47

Ik geloof ook niet dat het dan helemaal goedgekomen zou zijn........... maar het was vanaf het begin af aan gedoemd te mislukken, de partij was te snel te groot, er moesten vanuit alle hoeken en gaten mensen geplukt worden om op verschillende posten te zitten. mensen die nog nooit iets met politiek te maken hadden gehad. En dan krijg je dat gewoon..... eigenlijk kan je het heel goed vergelijken met een bedrijf wat TE snel groeit, dat gaat ook altijd fout...... Natuurlijk was het gedoemd te mislukken, dat kan ook niet anders.......... Als de LPF bijvoorbeeld 10 jaar de tijd gehad had om uit te groeien tot een volwaardige partij dan had het misschien allemaal nog goed gekomen........... maar binnen een half jaar een complete bezetting die ook nog eens goed functioneerd neerzetten kan niemand

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:51

Nee, dat kan inderdaad niemand... Jammer dat die berg mensen die 'uit respect voor PF' stemden dat niet inzagen... Scheve mond

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:59

Laura schreef:
Maar vergeet de eeuwige dooddoener niet: "Als Pim er nog geweest zou zijn was het allemaal perfect voor elkaar gekomen"

(yeah right)


Nou, ik ben er van overtuigd dat het dan een stuk beter was gegaan, die man wist tenminste van aanpakken! Dat neemt niet weg dat de meeste leden van de partij nog waardeloze zakkenvullers waren geweest maar ja, dat zijn de meeste politici dus wat dat betreft...

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:06

Wist hij van aanpakken? Hij wist het mooi te vertellen allemaal en had op 1 of andere manier (vraag me niet welke) voor een grote groep mensen een aantrekkingskracht.
Persoonlijk zag ik hem als een man met een grote mond die een potentiele bedreiging voor de Nederlandse samenleving vormde.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:14

Nou dat vind ik ook wel meevallen toscana Haha! Haha! Een man kan in politieke zin geen bedreiging zijn voor Nederland.......... want tegenover die ene man staan nog 149 andere mensen in de eerste en tweede kamer....

Zijn ideeen en uitspraken heeft iig de rest van het Nederlandse politiek eens goed aan het denken gezet.......... zelfs Links heeft ingezien dat er toch een aantal zaken structureel verkeerd zaten.....

En zo wordt het politieke spelletje gespeeld....... de bal heel hoog opgooien zodat ie misschien net over het net heengaat

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:20

Het positieve van Pim Fortuyn vind ik inderdaad dat hij heel wat stof heeft doen opwaaien... Ik gok alleen dat dat voor een groot deel verkiezingspraatjes waren, net als bij de rest van de partijen.

Ik ben het er niet mee eens dat 1 man geen bedreiging kan zijn voor de politiek, hoeveel leiders zijn er niet door het volk gekozen, om vervolgens hele enge dingen te gaan doen?

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:21

Hmm.. bij de LPF was het meer: de bal heel hoog opgooien en vervolgens zelf erlangs slaan Tong uitsteken

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:23

toscana schreef:
Hmm.. bij de LPF was het meer: de bal heel hoog opgooien en vervolgens zelf erlangs slaan Tong uitsteken


Haha! Haha! Haha! Clown

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:27

gijsenkim schreef:
Nou dat vind ik ook wel meevallen toscana Haha! Haha! Een man kan in politieke zin geen bedreiging zijn voor Nederland.......... want tegenover die ene man staan nog 149 andere mensen in de eerste en tweede kamer....


Hoeveel voorbeelden uit de geschiedenis wil je hebben van 1 man die een groot deel van het volk achter zich kreeg en er vervolgens misbruik van maakte?

Als je kijkt in hoe korte tijd een totaal onbekende man als Fortuijn honderdduizenden aanhangers had... ja dan is dat in zekere zin beangstigend zeker met een deel van de ideeen die hij er op nahield!

Hiermee wil ik niet zeggen dat hij deels ook wel goede ideeen had en de politiek heeft wakker geschud maar hem aan de macht..

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:34

Justy schreef:
Het positieve van Pim Fortuyn vind ik inderdaad dat hij heel wat stof heeft doen opwaaien... Ik gok alleen dat dat voor een groot deel verkiezingspraatjes waren, net als bij de rest van de partijen.


Nou, daar wil ik me bij aansluiten Lachen

Ik zit momenteel even in een politiek-moe periode. Uiteindelijk roepen de meeste partijen maar wat en komt er weinig van terecht. Het is ook wel makkelijker gezegd dan gedaan en wij kiezers hebben misschien maar makkelijk praten maar ja...als er alleen maar weer bezuinigingsregelingen komen (jawel, het grijze kenteken gaat er nu waarschijnlijk uiteindelijk echt aan) dan ben ik er eventjes klaar mee.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:39

Je hebt mij niet horen zeggen dat ik politiek-moe ben hoor Haha! Het is niet meer dan logisch dat geen enkele partij zijn volledige programma waar kan maken. Ik zal er niet minder om stemmen Tong uitsteken

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:46

Het zoveelste lachertje van de LPF, het wordt tijd dat deze partij ophoud met bestaan.

Ik heb een race tinker.......

Wederom welkom terug SP en onterechte ban voor Marreke


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _activeme, Amazonbot, bonnielau, DemiSisa, desi92, Drico, Eleeke, Facebook, GoogleAdsense, Josien_, Kimberley_, Kimmie25501, Maanon_, Mama3, Manou, Marocje, Melzazu, Molly1230, Moon_light94, Niobe, Pieke_Gwen, rien10, Rije, Schrompeltje, Selina, singa, Sokje_6, VenoSnorlax, YandexBot, zonnebloem18 en 236 bezoekers