Piskat

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:36

Riëtte schreef:
Verder zijn er wel middeltje te verkrijgen die tegen sproeien werken. Bv Feliway (verkopen wij op de praktijk veel met goede resultaten!). Feliway heb je in de spuitflacon (werkt wat minder aangezien veel katten dan naast de spuitplek gaan zitten) en in een verdamper voor in het stopcontact. Die verdamper werkt dmv sferomonen waardoor de kat zich lekker voelt (onruikbaar voor ons). Het lijkt op de geur die de moederpoes bij zich draagt en waardoor ze haar kittens rustig krijgt. Behalve tegen sproeien werkt het bv ook bij onrustige katten. Een zo'n verdamper werkt over een grotere ruimte, dus vaak heb je aan 1 (mischien een 2e voor een bovenverdieping) genoeg. Informeer maar eens bij je dierenarts!


ikzelf heb twee poezen, waarvan één sinds januari structureel plast op diverse plekken (mandje, krappaal, bureaustoel, op een tas, in een schoen...Boos! ). Heb alles geprobeerd, maar niets hielp. Totdat ik de dierenarts hierover sprak en mij bovenstaande heeft aanbevolen: Feliway. Sinds begin deze maand heb ik de verdamper in het stopcontact en ze heeft al drie weken niet meer geplast op "verboden" plekken!!! En dat terwijl ze dit meerdere keren per week deed.

Ik hoop dat ik nu niet al te postief ben en dan het straks alsnig fout gaat, maar voorlopig ben ik zeer tevreden met het resultaat!

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:59

Bij ons hielp het folie eigenlijk altijd. Dat Feliway klinkt me erg vriendelijk in de oren!

Maar dan een ander probleem. Onze kat doet iedere ochtend een poep voor de bak. Op die plek kunnen we er dus weinig met geurtjes en dergelijken tegen doen, want dan zou ze ook niet meer op de bak gaan.
We hebben ongeveer een jaar lang 2 kattenbakken gehad (i.v.m. de andere kat), maar dat maakte niet uit. Ook het verplaatsen van de kattenbak help niet.
Wat ze dus niet doet ik in de bak gaan zitten en dan 'per ongeluk' met haar kontje er buiten hangen. Ze gaat er echt naar toe. Kijkt er naar en gaat dan zitten en doet haar behoefte.

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:27

doet je kat het altijd al? zolang je hem hebt?
bel anders de dierenarts eens op, en vraag of het misschien niet een blaasontsteking kan zijn.
me zus had het probleem ook, maar haar kat deed het op bed. niet al te fijn..
de dierenarts gaf haar een antibioticakuur, en probleem was opgelost

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:28

Mijn kat doet het ook al jaren , we hebben alles uitgeprobeerd , de DA weet niks meer te verzinnen , niks helpt... en bij Beer is het een dominantieprobleem.. je doet er niks aan , maar we willen hem absoluut niet wegdoen...

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:43

MoonChloe schreef:
Beetje lastig als je kat het voor de deur doet, Elles.

Sans6, dan moet je daar een kattenbak plaatsen Knipoog

Lijkt mij geen punt, als het beestje daar staat te eten, kun je er even niet langs. Daarna schoteltje weg en de deur is weer vrij
Kattenbak permanent voor de deur lijkt me een minder handige optie Haha!

Alinda

Berichten: 1208
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:35

Feliway hebben wij ook gehad, werkt heel goed.

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:48

Saskia008 schreef:
doet je kat het altijd al? zolang je hem hebt?
bel anders de dierenarts eens op, en vraag of het misschien niet een blaasontsteking kan zijn.
me zus had het probleem ook, maar haar kat deed het op bed. niet al te fijn..
de dierenarts gaf haar een antibioticakuur, en probleem was opgelost


Die van mij poept, dus dat zal wel geen blaasontsteking zijn. Ze doet het al sinds we haar hebben (toen was ze 10, nu ongeveer 2 jaar geleden). Iemand nog ideeen?

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:55

Ik wilde ook Feliway aanraden.
Het werkt echt heel goed.