Glasplaat scanner schoonmaken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-01 20:44

Waarmee kun je dat het beste doen? Door intensief gebruik is 'ie niet helemaal schoon meer en dat komt de kwaliteit niet ten goede.
Het is een Canoscan D646U, zo'n donkerblauw design-geval.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 20:45

Gewoon met Glassex, NIET direct op de glasplaat spuiten, maar eerst op een doekje! Anders heb je kans dat de Glassex tussen kieren de scanner inloopt!

Ik ken het type scanner niet, misschien is het wel een dia-scanner, die hebben niet altijd een glasplaat. Ga er van uit dat het een vlakbed is... met glasplaat... Verward

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sibold op 2001-11-12 19:48 ]</font>
JEEEEEMIG zeg... wat een eikelinnetje ben ik. Tuurlijk heeft ie een glasplaat, anders zet je dat niet in het topic. (kom net onder de ZB vandaan, ben nu een beetje sloom, vandaar) Methode met Glassex is overigens veilig hoor, heb jaren bij Xerox gewerkt...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sibold op 2001-11-12 19:52 ]</font>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 21:06

Doe ik ook ja, en ik maak er ook mijn monitor mee schoon.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-01 21:08

Thanx! Dat idee had ik zelf ook al, maar geen idee of het kon. Als het bij Xerox kan, zal het bij Canon ook wel lukken denk ik.
Overigens, dit is 'm, strak dingetje wel he? Vooral dat Z scharnier is echt superhandig, kun je er tenminste normaal een boek onder kwijt.

Afbeelding

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 21:09

BTW monitoren moet je toch echt wat voorzichtiger mee zijn.. Op de meeste monitoren zit een coating die reflecties tegen gaat, als je dan met aggressieve middelen in de weer gaat loop je de kans dat je die laag om zeep (!) helpt Haha!