Politietaken en bekeuringen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:50

Welja.. boetes omhoog. Laten we dan wel eerst even de straffen voor allerlei andere zaken fors opschroeven anders komen de verhoudingen zo scheef te liggen.. of beter gezegd nog schever. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:16

Ik denk trouwens dat agenten die bekeuren om aan het quotum te raken, een iets bezoedelde blik krijgen op het werk wat ze doen. Ze bekeuren om een quotum te halen zonder daarbij de ernst van de overtreding te bezien. Dus krijg ik wel een bekeuring voor mijn loslopende hondje (voorbeeld!), maar de zakkenroller even verderop wordt wel gezien, maar doorgelaten. Alleen maar omdat de agent die dag opdracht heeft gekregen op loslopende honden te letten en niet op andere dingen. Dan krijg je dus teksten als 'sja mevrouw, ik doe ook alleen maar wat me gevraagd is' (géén voorbeeld, realiteit).
Het gaat dan dus om het scoren en niet om de kwaliteit van de handhaving en ik denk dus eerlijk niet dat de samenleving daar iets mee opschiet.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:27

Dat vind ik wel een goede Miran, dan zouden misschien meer mensen erover nadenken om toch die gordel/helm enz te gebruiken.

Veel mensen moeten dit op de harde manier leren, daar ben ik er een van, ik heb een keer een autoraam moeten breken met mijn hoofd voor ik mijn gordel omdeed

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:36

Lenn schreef:
Pervinco, sorry ik wist niet dat een kinbandje zoveel emoties bij je losmaakte Knipoog Ik was gewoon nogal gepikeerd door die boete.


Mijn opmerking over 'dat ik je ontmoet had' plaatste ik omdat je idd niet overkomt als de een of andere macho, maar gewoon verstandig Knipoog Dat ik me de opmerking aantrek is omdat mijn broertje tig bekeuringen heeft gehad, altijd omdat het kinbandje los was, en vooral vanwege het ongeluk van die man bij ons voor de deur wat ik eerder vertelde. Ik hoop nooit meer zoiets mee te maken, is echt geen leuk gezicht om daar een gebutst gezicht te zien...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:37

Dat loslopende hondje zit je wel hoog he Lov? Lachen

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:02

mijn broer is agent, maar ik heb m er nog nooit echt over gehoord. volgens mij is dat 'verplichte aantal bekeuringen'een aantal wat per jaar per agent zoiezo al gehaald word en komen er niet opeens 1000 bij ofzo.

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:04

Lovely schreef:
Ik denk trouwens dat agenten die bekeuren om aan het quotum te raken, een iets bezoedelde blik krijgen op het werk wat ze doen. Ze bekeuren om een quotum te halen zonder daarbij de ernst van de overtreding te bezien. Dus krijg ik wel een bekeuring voor mijn loslopende hondje (voorbeeld!), maar de zakkenroller even verderop wordt wel gezien, maar doorgelaten. Alleen maar omdat de agent die dag opdracht heeft gekregen op loslopende honden te letten en niet op andere dingen. Dan krijg je dus teksten als 'sja mevrouw, ik doe ook alleen maar wat me gevraagd is' (géén voorbeeld, realiteit).
Het gaat dan dus om het scoren en niet om de kwaliteit van de handhaving en ik denk dus eerlijk niet dat de samenleving daar iets mee opschiet.

agenten letten niet op 1 ding, maar houden de samenleving draaiend. als een agent door een straat loopt krijgt hij nooit de opdracht let jij nou ff op de loslopende honden, of voor mensen die afval op straat gooien ofzo. ze horen op alles te letten op dat moment (heb ik ff aan mn broer gevraagd=agent)

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:52

Pablolover schreef:
agenten letten niet op 1 ding, maar houden de samenleving draaiend. als een agent door een straat loopt krijgt hij nooit de opdracht let jij nou ff op de loslopende honden, of voor mensen die afval op straat gooien ofzo. ze horen op alles te letten op dat moment (heb ik ff aan mn broer gevraagd=agent)


We behoren inderdaad op alles te letten, maar het is ook weleens dat je met een project de straat op wordt gestuurd. Stel er is heel veel overlast van hondepoep in een gebied. We krijgen er constant meldingen van binnen en buurtbewoners worden er gek van. Nou dan kan het zijn dat wij de opdracht krijgen om daar een paar dagen of weken flink te schrijven. Klinkt misschien heel banketstaaf voor de eigenaren van de honden, maar het zij zo. Ook de onschuldige eigenaar kan dan een boete verwachten als per ongeluk zijn/haar hondje daar zijn onlasting staat te doen.

Het ligt er dus ook heel erg aan hoeveel meldingen je van verschillende buurtbewoners krijgt. Gelukkig in het gebied waar ik heb gewerkt hadden ze daar een milieupolitie voor die voor de gemeente werkt. Altijd makkelijk, want ik ben zelf liever bezig met andere dingen dan eigenaren van honden op te schrijven. Al vind ik het wel terecht als er veel overlastmeldingen van binnen komen.

Zo werkt het in ieder geval in onze regio. Jammer dat er eerst een aantal meldingen overheen moeten komen willen wij daarheen komen, maar ja we moeten prioriteiten stellen en we vinden overlast in verkeer net wat belangrijker dan overlast van honden. Omdat overlast in het verkeer ook onschuldige burgers aangaat en levensgevaarlijk kan zijn voor hen en anderen. Hondepoep is niet levensgevaarlijk.

En dat quotem staat gelijk aan iedere diender minstens 1 verbaal per dag. Tenminste dat is in onze regio zo ongeveer de bedoeling. Per regio is een ander quotem en ook een ander aantal dienders, dus is het heel verschillend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:34

En wat als je aan het eind van de termijn je quotum niet hebt gehaald??

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:38

Dan moet je zelf het tekort aan bekeuringen bijbetalen Haha! Tong uitsteken Haha!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:55

Dan wordt je de straat op gestuurd en mag je niet terugkomen voordat je je quotum alsnog gehaald hebt.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:50

Lovely schreef:
En wat als je aan het eind van de termijn je quotum niet hebt gehaald??


Dan rekenen ze je erop af tijdens een functionerings- en/of beoordelingsgesprek. Dit is ook altijd hetgeen waar ze bij mij over klagen. Ik doe al het werk goed, alleen ik haal mijn quotum nooit. Komt omdat mijn interesses ergens anders liggen dan bij het uitschrijven van bekeuringen, mijn interesse ligt ook niet zo bij het verkeer.

Uiteindelijk wordt wel de afdeling/team en regio op afgekeurd als men het quotum niet haalt. Wat men precies doet weet ik niet. De bekeuringen die ik niet schrijf zullen anderen wel schrijven denk ik. Maar ja 1 bekeuring per dag moet op zich te doen zijn, en dan hoef je niet voor in de burger hun ogen "onbenullige" dingen te schrijven, maar voor echt a-sociaal gedrag want die zie je toch nog genoeg.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:05

Zou wel eens een dagje op de snelweg willen bekeuren maar dan niet op snelheid maar op weggedrag.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:11

Weet je wat ik nou niet begrijp............. hoe onbenullig iemand een bekeuring ook vind, hij krijgt die bekeuring omdat ie iets gedaan heeft wat niet mag.. Hoe dan ook, ook al is het zo knullig........ als je geen bekeuring wil krijgen, moet je je gewoon aan de regels houden.........er is imo niks simpelers.

Als ik mijn auto parkeer voor twee seconden om in de bank geld af te geven en ik mag daar niet parkeren........ dan neem ik bewust het risico, en als ik dan bekeurd wordt voor die twee seconden dan is dat toch echt mijn eigen schuld.......... en niet die van een overijverige agent!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:21

Gijsenkim snapt 't OK dan! Dat is dus hetgeen ik al het hele topic aan het roepen ben Knipoog Quotum of niet, je krijgt echt niet zomaar een bekeuring. Maar omdat er wat meer gecontroleerd word omdat er een quotum gehaald moet worden schreeuwt iedereen moord en brand...

Overigens ook mooi dat er zo'n ophef over is nu dit naar buiten komt, ik kan me niet voorstellen dat dat quotum dit jaar pas ingevoerd is...

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:28

Mwa.. denk dat daar met de meesten hier ook geen discussie over is of een bekeuring terecht is. Als ik te hard rij (vaak dus) weet ik dat ik geflitst kan worden en ben niet blij als dat gebeurd zeker niet maar weet heel goed dat ik dat risico zelf genomen heb. Daar zal ik ook niemand anders de schuld van geven. Heb trouwens pas 3 of 4 bekeuringen gehad in meer dan 10 jaar dus valt wel mee.. Ben ook niet iemand die over een woonerf scheurt en word vaak bij wegwerkzaamheden op de snelweg voorbij gescheurt door de auto's die ik vlak daarvoor zelf met 130/140 voorbij ging... probeer altijd aan te passen aan de situatie en rekening te houden met medeweggebruikers

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:52

toscana"]
Welja.. boetes omhoog. Laten we dan wel eerst even de straffen voor allerlei andere zaken fors opschroeven anders komen de verhoudingen zo scheef te liggen.. of beter gezegd nog schever. Boos!
[/quote]
Ja, en tegelijkertijd wordt beweerd dat hogere straffen geen verschil maken, zelfs de doodstraf zou de criminaliteit niet doen verminderen. Waarom zouden hogere boetes dan wel helpen in het verkeer?[quote="Pervinco schreef:
Gijsenkim snapt 't OK dan! Dat is dus hetgeen ik al het hele topic aan het roepen ben Knipoog Quotum of niet, je krijgt echt niet zomaar een bekeuring. Maar omdat er wat meer gecontroleerd word omdat er een quotum gehaald moet worden schreeuwt iedereen moord en brand...


En ik roep het hele topic al dat een regel zo overtreden is, voordat je het weet. Dus ik vind dit een plompe uitspraak.

En waarom zijn mensen niet consequent. Ze miauwen dat je WEET dat je risico neemt op een bekeuring als je bijv. te hard rijdt. Dan mag je niet zeuren over de consequenties. Waarom hebben ze dan wel medelijden met moordenaars en verkrachters, die OOK weten dat er straf staat op hetgeen ze doen?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:56

Omdat ik me best wel schrok toen ik vorige week een bekeuring van 125 euro binnen kreeg en ik nu alweer een week minder hard rij? Haha!

Desiree schreef:
En ik roep het hele topic al dat een regel zo overtreden is, voordat je het weet. Dus ik vind dit een plompe uitspraak.

Waarom hebben ze dan wel medelijden met moordenaars en verkrachters, die OOK weten dat er straf staat op hetgeen ze doen?


En overtreding is toch zo gemaakt? Een moord net zo goed...

En voor een moord gaat soms heel veel aan vooraf, te hard rijden, door rood scheuren, etc etc doe je niet omdat je in je jeugd verkracht en/of mishandeld bent...
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 25-08-04 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:57

Hoe lang houdt je dat vol? En ga je nu continu je voet van het gaspedaal afhouden?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:00

Nee, ik hou mijn voet nog steeds op het gaspedaal, alleen niet zo zwaar Knipoog Het is me al een week redelijk goed gelukt, als ik dit nog ff volhou dan gaat het vanzelf 'automatisch'. Ik rij nog steeds te hard, maar minder hard dan voor die bekeuring.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:05

Kan de maximale snelheid die je mag rijden dan niet aangepast worden aan je schoenmaat? Heb maat 46 en dat drukt vrij zwaar op zo'n klein gaspedaaltje Clown

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:08

Oh dus dát is de reden dat vriendlief constant bekeuringen krijgt... Hij heeft 48

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:11

En jij hem maar seeds op zijn kop geven zeker? De arme stakker eerst Cheese! en dan thuis ook nog een uitbrander terwijl hij er niks aan kan doen... Boos!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:13

Nee ik lach 'm uit Haha! En daarna hij mij, als ik de dag erna een brief van 't CJIB krijg... Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:24

Pervinco, waar denk je dat je mee bezig bent door altijd te hard te rijden, het is niet stoer hoor.