Politietaken en bekeuringen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 00:13

Gelukkig maar! Wil natuurlijk geen ruzie met oom agent Afbeelding
Vooral in de Damstraat ben ik erg fanatiek met mn bel. Ring ring ring! Maar daar lopen ook wel heel veel toeristen die niet snappen dat dat pad met dat fietsje erop NIET voor voetgangers is. Het gros is overigens te stoned om uberhaupt iets te snappen.
En dus: Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 00:18

Wat dacht je van de Amstel tussen de brug bij de Stopera en de Munt?? Iedereen denkt dat dat de stoep is, maar dat is niet zo. Lekker doorfietsen is er dan niet bij, veel te veel voetgangers die echt de ene kant uit lopen en de andere kant op kijken Haha!.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 00:23

Daar fietste ik vandaag nog. Scheuren en bellen. Ring ring ring!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 00:39

Ik heb eigenlijk weinig ervaring met politie, zie ze wel s in de auto maar verder.
Mijn enige ervaring was een boete van 40 euro omdat het bandje van mijn scooterhelm niet vast zat!! Sorry maar daar kan ik gewoon echt ontzettend boos om worden.
Waar bemoei je je in hemelsnaam mee, ik maak toch godvrdomme zelf wel uit of ik dat godvergeten bandje dicht maak. Ik maak toch g^&(F%*)( zelf wel uit of ik tijdens m'n ongeluk m'n kin wil stoten omdat m'n helm een beetje omhoog wipt, waarvan de kans 1% is, of of ik m'n kin eraf laat vriezen omdat mn das dan niet goed zit, waarvan de kans 's winters 100% is. Waarom in godsnaam moet ik me hiervoor verantwoorden. Ik mag toch zelf wel weten hoeveel risico ik wil nemen, misschien kick ik daar wel op, nou en? Heeft iemand daar last van behalve mijn potentiƫle nabestaanden? Kunnen die mij dat zelf niet duidelijk maken?
Lieve regeltjesbedenkers, get a life. Probeer ergens anders geld vandaan te charteren.
Dadelijk komt er nog een boete op poging tot zelfmoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 00:39

Vandaag heb ik nog iemand bijspijkercursus gegeven in de 's Gravezandestraat. Iemand met een Audi die dacht dat het een 3-baans racebaan was, maar helaas ging dat feestje niet door.

Vlakbij het bureau tegenover het OLVG, waar altijd 2 of 3 politie-auto's dubbelgeparkeerd op de fietsstrook staan en waar je dus zo moet oppassen.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 00:40

Oeps, ik lees enige frustratie Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 00:41

Lenn schreef:
Oeps, ik lees enige frustratie Bloos

Je mag het bandje thuis weer losmaken hoor en in het vervolg niet meer zo strak doen, je gaat er gekke dingen van denken Haha!.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 00:48

haha ik doe het sindsdien al helemaal nooit meer vast.. uit principe!
Heel Nederland, open je bandjes! Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 00:49

Lenn schreef:
Waar bemoei je je in hemelsnaam mee, ik maak toch godvrdomme zelf wel uit of ik dat godvergeten bandje dicht maak. Ik maak toch g^&(F%*)( zelf wel uit of ik tijdens m'n ongeluk m'n kin wil stoten omdat m'n helm een beetje omhoog wipt, waarvan de kans 1% is, of of ik m'n kin eraf laat vriezen omdat mn das dan niet goed zit, waarvan de kans 's winters 100% is.


En wat als die helm van je hoofd af knalt? Zo is er bij ons iemand aangereden (uitrit tankstation), ik denk dat beide voertuigen zo'n 50 k/u reden. Die helm vloog van zijn hoofd. Die man zit nu, tig jaren later, nog steeds thuis met hersenletsel dat wsn nooit meer zal genezen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 00:51

In dat kader mag beschermende kleding voor op de motor ook wel verplicht worden naast het dragen van een helm met gesloten bandje. Scheelt de hulpdiensten behoorlijk wat werk dan.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 00:52

Helm is verplicht, beschermende kleding niet.

Maar goed, eerlijk is eerlijk: van mij mogen ze beschermende kleding verplichten. Ik heb nu zelf een paar motorrijlessen gehad en ik realiseer me steeds meer hoe kwetsbaar ik ben. En als ik dan mensen langs zie komen met gympen, een korte broek en een tshirt... Nagelbijten / Gniffelen

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 00:56

Dan nog is dat eigen verantwoording
De hulpdiensten werk ontnemen.. hmm
Eureka, nou snap ik het idee erachter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 00:59

Zodat ze je spaghetti niet van het asfalt hoeven te peuteren . Dat scheelt heel wat manuurtjes Haha!.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 01:02

Dan hebben we het nog niet over de autogordel gehad. De autogordolmaffia staat ook op menig hoek van de straat. Ik dacht altijd dat dit ook zo'n 'spek de overheid actie was', maar na Lenn's opmerking heb ik weer wat geleerd.

Lovely, de s' Gravezandestraat heb ik nooit zoveel problemen Haha!. Zit wel een hele goede bakker vlakbij (Hertog's volkoren)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 01:09

Mwah, er reed een auto voor me en eentje achter me. De auto voor me moest stoppen (god mag weten waarvoor) en de auto achter me wilde mij inhalen, maar ik draaide net om auto 1 heen. Zo leek het heel even een 3 baans weg te worden, maar de Audi koos met ene blik op de tegemoetkomende tram toch eieren voor zijn geld en bleef toch maar achter mijn trekhaak. Daar bleef ie tot ergens op de Wibautstraat, meneer had wat geleerd Haha!.
s Gravezande is alleen fietsstrook en trambaan, meer niet.

Hartog's heeft lekker brood, maar je kunt je auto er niet kwijt en daarom kom ik er nooit. Je ziet wel vaak ambulances voor de deur op het fietspad staan, Hartog's brood is kennelijk populair bij de mannen en vrouwen van de GGD.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 01:14

Lovely schreef:
Zodat ze je spaghetti niet van het asfalt hoeven te peuteren . Dat scheelt heel wat manuurtjes Haha!.

En daarom pleit ik voor een boete op zelfmoord van de flat of voor de trein, als je het overleeft dan haha.. om het consequent te houden!
Pff misschien kan ik beter gaan slapen want wat er nou uit komt is ook niet best haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 01:17

Maak je kinbandje dan ook los thuis!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 01:19

Waarom mensen bekeuren die voor de trein springen en jeugd cq volwassenen zonder gordel of kinbandje eerst een zelfmoordpoging laten ondernemen?

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 09:24

Over bekeuringen: er moet bekeurt worden. (Want anders handhaaf je de wet niet meer en dan kun je die wet wel zo ongeveer schrappen, want dan heeft iedereen er schijt aan. ) En er is een quotum voor hoeveel er bekeurt moet worden. Mensen die bekeurt zijn beginnen over het quotum te zeiken, maar je bent niet bekeurt omdat er een quotum is, maar omdat je een overtreding begaat. Als er geen quotum was geweest was je waarschijnlijk ook bekeurt geweest. Het principiele idee van een quotum heb ik ook niets op tegen. Ik vind het niet erg om het functioneren van een agent op dat gebied te quantificeren op een dergelijke manier, ze worden daarnaast heus wel op meer beoordeeld. Daarnaast lijkt een quotum me een prima manier om de begroting te sluiten. Ik snap niet zo goed wat voor principieel argument iemand tegen zo'n quotum in kan brengen, hoe erg is het nou om de wet iets meer te handhaven?

Over prioriteiten. In deze context wordt vaak geroepen dat de prioriteiten van agenten/politieapparaat verkeerd liggen. En dan gaat het vaak over iemand die een verkeersboete heeft gehad en dan zegt men vaak dat de politie zich beter met echte boeven kan bezighouden en echte criminelen etc. Ten eerste denk ik dat de politie uberhaupt zijn prioriteiten wat al die dingen betreft gelijk heeft liggen. Maar: er vallen veel meer verkeersdoden dan er mensen "vermoord"worden. En daarom kan ik me er ook niet druk over maken dat het lijkt alsof de prioriteit bij het verkeer ligt, want als dat al zo is, dan is dat volkomen terecht. Dat is ook de minst veilige situatie en daar waar ze hard nodig zijn.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 12:08

Kom ik weer met mijn mening, maar ja ik kijk ook vanuit de andere kant.

Lenn dat je bekeurd bent voor een kinbandje wat niet vast zit, lijkt misschien heel erg banketstaaf. Echter heb ik er een andere mening over (al heb ik daar nog nooit een bekeuring voor uitgeschreven maar gewoon gewaarschuwd). Een vriend van me is 7 jaar geleden overleden en dit kwam grotendeels doordat zijn helm van zijn hoofd af is gevlogen tijdens het ongeval. Hij kwam uit een straat en wilde een voorrangsweg oprijden. Hij had de vrachtwagen die eraan kwam (heel slecht zicht daar) waarschijnlijk niet gehoord (brommer maakte teveel lawaai) og gezien. Dit ook andersom voor de vrachtwagenchauffeur. Dus die vriend van me wil de weg op. De vrachtwagen is toen tegen de achterzijde van zijn brommer aangereden waardoor de brommer omviel en die vriend van me van zijn brommer werd gelanceerd. Onderweg is zijn helm afgevlogen (hij had namelijk het kinbandje los) en vol met zijn hoofd op het asfalt en tegen een lantaarnpaal aan gevlogen. Uiteindelijk dus flink hersenletsel, wat ALS hij er al bovenop gekomen zou zijn toch als een kasplantje zou moeten leven omdat het allemaal niet meer functioneerde en heel veel bloedingen in zijn romp (heeft dat kinbandje niks mee te maken). Uiteindelijk is hij ook overleden aan hersenletsel EN de bloedingen. Als je dit in je omgeving een keer meemaakt doe je je kinbandje wel vast. Ik heb die altijd vast gehad, had er geen problemen mee. Als je kinbandje niet vast zit heb je eigenlijk ook weinig tot niks aan je helm. Die agent die jou toen heeft bekeurd zal soortgelijk iets ook in zijn omgeving of tijdens zijn werk meegemaakt hebben. Het is een referentiekader wat die persoon heeft.

Iedereen moet het zelf weten wat ze met die bandjes doen, maar ja je loopt het risico dat je dus een agent tegen komt die het nodig vind om daarvoor te schrijven.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:08

Bekeuren hoort nu eenmaal ook bij het werk van een agent.
En als je een bekeuring krijgt moet je niet op die agent gaan zitten afgeven... maar op jezelf... Je kent de regels, hou je je niet aan die regels weet je dat de kans erin zit om bekeurd te worden. Ligt niet aan het quotum en ligt niet aan de agent maar dat ligt puur aan jezelf.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:57

toscana"]
Theoretisch gezien mogen honden van mij vrij door het park lopen in de prakijk is het echter zo dat ze veel overlast van hondepoep geven omdat een groot deel van de hondenbezitters niet bereid is de stront van zijn hond op te ruimen! Dus zijn er speciale hondenuitlaatplaatsen en hier in Apeldoorn zijn dat in de parken in ieder geval hele behoorlijke velden waar honden zich even lekker uit kunnen leven. Dat ze de rest van het park dan aangelijnd moeten lopen (zijn hier trouwens meestal meer dan 1 veld in een park voor honden) is dan jammer maar de schuld van degenen die niet bereid zijn om een schepje en zakje o.i.d. meen te nemen. Daar moet je dus je collega-hondenbezitters op aankijken.
Afgezien overigens van de hondenpoep: niet alle honden zijn even lief en rustig. Sommige rennen wild op iedereen af die ze tegenkomen (ook op (kleine) kinderen en en dan heb ik het nog niet over de nog moeilijkere gevallen die vaak ook gewoon door hun baasje losgelaten worden. Heb trouwens ook regelmatig meegemaakt dat bepaalde aggressieve honden vrij rond liepen en andere honden aanvielen. Zit je daar op te wachten? Als je die op een hondenveld je ziet loop je door naar de volgende maar als ze vrij door het hele park mogen lopen...
[/quote]
Je moet de mensen wel tegemoet komen he. Ze betalen hondenbelasting, en ze moeten hun poep op doen. Zorg dan dat er overal bakjes zijn waar ze de zakjes poep in kunnen lozen.

De honden die niet lief en rustig zijn, moeten aangelijnd zijn. Mensen die niet lief en rustig zijn, horen ook vast te zitten. Geldt hetzelfde voor honden. Overigens, ik heb geen problemen meer met honden uitlaten. Ik zit op het platteland. Lekker weinig mensen en veel rust, natuur en dieren.
[quote="Jennygirl schreef:
Gelukkig maar! Wil natuurlijk geen ruzie met oom agent [image]
Vooral in de Damstraat ben ik erg fanatiek met mn bel. Ring ring ring! Maar daar lopen ook wel heel veel toeristen die niet snappen dat dat pad met dat fietsje erop NIET voor voetgangers is. Het gros is overigens te stoned om uberhaupt iets te snappen.
En dus: [image]


Misschien weet je dan ongeveer hoe het is, hoe menig automobilist het ervaart om op de weg achter een groep fietsers vast te komen zitten (meestal scholieren), die zich inderdaad onschendbaar achten en daarbij zich gedragen alsof ze het alleenrecht hebben op de weg.

NOg nooit gezien dat een agent daar iets aan deed. Opvoedkundige taak? Misschien hebben ze die. Maar dan moet je wel jong beginnen, dus bij de jeugd op de fiets.

Ik snap beide kanten wel. Enerzijds erger ik me dat de politie niets KAN of MAG. Daardoor kunnen ze de burger onvoldoende bescherming bieden. Als deze dan hulp inroept, voelt deze zich vervolgens in de steek gelaten. Maar wel bekeuringen ontvangen... jaja.... DAN is de politie er wel. Dan zijn mensen gewoon heel gefrustreerd. Ik begrijp dat wel. Maar het ligt niet geheel aan de politie, maar meer aan de beperkingen die ze opgelegd worden door de overheid. En dan mogen mensen kiezen voor een bepaalde regering, maar ze hebben toch allemaal laten weten dat een strenger beleid t.a.v. criminaliteit wenselijk is? dus kom a.u.b. niet met die dooddoener "we hebben er zelf voor gekozen". Dat is dom gezeik.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 23-08-04 14:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:59

Sando schreef:
En daar komt Desiree weer aan met haar hond-kind vergelijkingen....

En er is weer ene moeder erbij hoor....... pfoe pfoe!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:34

Solide schreef:
Kom ik weer met mijn mening, maar ja ik kijk ook vanuit de andere kant.

Jij gaat er dus vanuit dat die boetes er zijn omdat ze je willen sparen? Dat begrijp ik dan niet.. wat is het belang voor het politiecorps dat ik blijf leven? Of willen ze een zo klein mogelijk sterftecijfer in het verkeer? Waarom, staat dat hip? Of willen ze zoveel mogelijk Nederlanders in leven houden, we zijn dan ook met zo weinig mensen in ons land? Gaan er niet veel meer mensen dood in het ziekenhuis? Brengen die paar doden door een niet gesloten kinbandje dan relatief zoveel op, nee toch?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:48

Van mij mag de politie je er een boete voor geven. 't spijt me zeer. Ten eerste vind ik 't onverantwoord, ten tweede ben je wettelijk verplicht een helm te dragen (en zoals Solide al zegt: die helm is in feite zinloos met een los kinbandje) en ten derde heb ik er totaal geen behoefte aan om jou met je hoofd tegen een lantaarnpaal te zien liggen. En dat laatste kan ik me ook verdomd goed van de politie voorstellen. Lekker wat opruimwerk extra als jij dat kinbandje los laat en je verongelukt... Dat zijn ook maar mensen, en die vinden het ook niet prettig om menselijke resten op te ruimen.

En het argument dat ze je willen sparen... Denk ook eens aan je familie, wellicht wilt die rotagent jouw familie hetzelfde verdriet als de zijne besparen...