Politietaken en bekeuringen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:42

Wat was het leven toch gemakkelijk als ik te hard rij omdat het stoer is Lachen Ik ben de leeftijd dat ik stoer moet zijn gelukkig ontgroeid, daarbij zit ik vrijwel altijd alleen in de auto... Waarom zou ik dan stoer moeten doen? Ik loop ook niet op te scheppen over bekeuringen die ik krijg, ik scheld de politie niet verrot omdat ik er één krijg (alleen mezelf)...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:33

Maar waarom breng je doelbewust jezelf en anderen in gevaar door te hard te rijden??

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 23:03

Dat is warempel nog veel erger dan een los helmbandje!
Tong uitsteken

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:36

Pervinco"]
En overtreding is toch zo gemaakt? Een moord net zo goed...

En voor een moord gaat soms heel veel aan vooraf, te hard rijden, door rood scheuren, etc etc doe je niet omdat je in je jeugd verkracht en/of mishandeld bent...
[/quote]
Ik heb dat al een keer eerder uitgelegd in dit topic Pervinco, hoe dat een overtreding zo gemaakt wordt. Ga ik niet nog een keer doen.

En dat er aan moord veel vooraf gaat.... soms is dat zo ja. Als iemand in een hoek gedreven wordt en uit wanhoop een moord begaat. Maar dan heeft de maatschappij gefaald want die heeft die persoon gruwelijk in de steek gelaten.

En wat betreft verwaarloosde jeugd of mishandeling, die smoes gaat bij mij niet op. Is geen excuus. Want niet alle mensen die een rotjeugd hebben gehad moorden en verkrachten. En niet alle mensen met een fijne jeugd zullen nooit een verkrachting of moord begaan. Het zit hem ook wel eens ooit in de genen.
[quote="Lovely schreef:
Maar waarom breng je doelbewust jezelf en anderen in gevaar door te hard te rijden??

Bah bah wat ben jij flauw zeg, om daar nu over te gaan zeiken! Jij bent zo perfect, dat hadden er hier al meer opgemerkt... jij maakt NOOIT fouten, vooral niet in jouw omgang met mensen zeker....

De hond is de betere mens

manzano

Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:54

Lovely schreef:
Maar waarom breng je doelbewust jezelf en anderen in gevaar door te hard te rijden??

Als ik 5km te hard rij (meestal per ongeluk) is dat niet doelbewust mensen in gevaar brengen......maar het kost me wel 30 euri.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 18:14

Juist Manzano, en ik rij doorgaans ook niet meer dan een kilometer of 5 te hard, enkel op de snelweg (daar rij ik een kilometer of 10 te hard). Die bekeuring van 125 euro was een uitzonderlijke situatie, weet ook precies wanneer het gebeurd was en onder welke omstandigheden.

Ik kan me niet voorstellen dat 55 rijden waar 50 toegestaan is erg stoer is...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 18:37

Pervinco schreef:
Juist Manzano, en ik rij doorgaans ook niet meer dan een kilometer of 5 te hard, enkel op de snelweg (daar rij ik een kilometer of 10 te hard). Die bekeuring van 125 euro was een uitzonderlijke situatie, weet ook precies wanneer het gebeurd was en onder welke omstandigheden.

Ik kan me niet voorstellen dat 55 rijden waar 50 toegestaan is erg stoer is...

Ik denk dat je nu wel weet wat te hard rijden kan doen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 18:40

Wat wil je daarmee zeggen? Die aanrijding van mijn vader? Mag ik je er dan even op wijzen dat die jongen in de bebouwde kom 80 a 90 km heeft gereden?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 18:46

Lovely schreef:
Ik denk dat je nu wel weet wat te hard rijden kan doen.


beetje beneden de gordel deze opmerking!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:45

Dank je wel Faye... Dat is 't idd.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:46

Ach julie boffen nog met je bekeuringen.Ik heb laatst mijn eerste Haha! sinds 23 jaar Bloos! gekregen op een weg tussen de weien ,staat hier en daar af en toe een boerderij ,brede baan afgeschermd fietspad .Op de hele baan hebben we altijd 90 mogen rijden en nu mag je op het gedeelte wat van een andere gemeente is 70 rijden. nu gaan ze staan waar 300 meter na de grens waar je 70 mag en daar reed ik aan de top snelheid van 81 km ik was dus wel gas aan het minderen koste me 200 euro de boete's zijn hier dus belachelijk hoog.Maar goed de hele stal is onder tussen op die plek al bekeurd.Maar sorry ,ik weet dat ik hem verdient heb, maar ik heb echt zoiets kan je niet beter in de buurt van scholen gaan staan daar vind ik hard rijden uit den boze ,maar toch niet op een godvergeten buitenweg waar toch nooit niks gebeurt lekker makkelijk verdient.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:05

Nou Silvana, vergis jeniet, juist op de buitenwegen gebeuren heel veel ongelukken!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 00:01

Tja.. en weer even on-topic ... DAT zijn de plekjes waar weer even lekker makkelijk de quota gehaald kunnen worden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:05

lageveld schreef:
Tja.. en weer even on-topic ... DAT zijn de plekjes waar weer even lekker makkelijk de quota gehaald kunnen worden Haha!

Haha! Haha! Haha! ten koste van mijn centjes Verdrietig

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:06

lageveld schreef:
Tja.. en weer even on-topic ... DAT zijn de plekjes waar weer even lekker makkelijk de quota gehaald kunnen worden Haha!


De meeste dienders die daar staan worden er heen gestuurd door een meerdere. Vaak zijn er ook veel klachten van buurtbewoners, anders zie ik er weinig die daar zullen gaan staan. Ik zelf in ieder geval niet. Dus het zal dan best een reden zijn geweest. Het gaat vaak niet over de quota maar ook over de klachten die je krijgt van buurtbewoners of mensen die daar regelmatig fietsen/wandelen of wat dan ook.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:32

Ach zou dat wel zien zitten zo in de buiten.. auto neerzetten, apperatuur aan en dan lekker van de rust genieten (die af en toe door een auto verstoord word)

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 21:55

Ik weet nog wel wat voor die quota: de 60 km. zones in de buitengebieden. Voordat je het weet zit je erin ! De zin ervan Verward

Het is zowiezo overal al zo vergeven van de verkeersborden dat alleen het opletten op die borden het al levensgevaarlijk maakt om aan het verkeer deel te nemen.
Probeer, zo in de buurt van een gemiddelde woonplaats, maar eens alle langs de weg geplaatste borden en tekens bewust in je op te nemen. Even tellen hoeveel je er tegenkomt per ...pakweg 200 meter, echt niet te filmen.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:01

Ach kan altijd meer.. als je in de Kampioen van deze maand kijkt staat een hele leuke foto die in Spanje genomen is.. heb helaas geen scan dus kan hem er niet opzetten. Staan in zo'n 2 a 3 honderd meter de volgende snelheidsborden: 70, 60, 50, 40, 30, 20, 10 en dan een stopbord!!! Cheese!

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:41

lageveld schreef:
Ik weet nog wel wat voor die quota: de 60 km. zones in de buitengebieden. Voordat je het weet zit je erin ! De zin ervan Verward


Ik kan je hier toch al minstens 2 60-km zones buiten de bebouwde kom aanwijzen waarvan je de zin heel erg goed in ziet... De een na de ander rijd zich op die wegen dood, daar mogen ze van mij om de 100 meter een wagen neerzetten hoor!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

jacob112

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:09

eigenlijk is het je eigen schuld dat je een bekeuring krijgt! want je doet iets fout. Dan moet je bijv. maar wel je gordel om doen, of niet te hard rijden of niet rijden zonder helm op een onverzekerde opgevoerde scooter.
In weze doen we het dus allemaal zelf, maarja iedereen baalt ervan, want je moet geld afstaan voor misschien 1 km te hard rijden. Maar of en toe moet er gewoon en grens zijn.

(Vind ze even goed geen aardige mensen, apart soort volk)

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 16:23

wat ik me dus afvraag , je hebt netjes elke week controles uitgevoerd
op te snel rijden , drank in het verkeer of de papieren wel in orde zijn , noem maar op en je komt niet aan je jaarlijkse qouta
ga je dan lopen zoeken ?? dus zoeken naar een rede om iemand te bekeuren zodat je toch aan je qoutum komt??

ze hebben hier namelijk elke week controles , word alles en iedereen gecontrolleerd op alles , valt wel op dat dat sinds de qouta gesprekken dit wel erg frequent gebeurd!

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 17:09

nickyu schreef:
wat ik me dus afvraag , je hebt netjes elke week controles uitgevoerd
op te snel rijden , drank in het verkeer of de papieren wel in orde zijn , noem maar op en je komt niet aan je jaarlijkse qouta
ga je dan lopen zoeken ?? dus zoeken naar een rede om iemand te bekeuren zodat je toch aan je qoutum komt??

ze hebben hier namelijk elke week controles , word alles en iedereen gecontrolleerd op alles , valt wel op dat dat sinds de qouta gesprekken dit wel erg frequent gebeurd!


Dit vroeg ik me dus ook af, alleen was dat een beetje te lang voor de titel van dit topic Haha!

jacob112

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:20

ja ze gaan nu duss steeds meer op alle kleine dingetjes letten
heeel banketstaaf en sommige dingen weet je als persoon niet.
de kleine lettertjes in de wet zijn heel gevaarlijk

wedstrijden..