Ben ik de enige die dit heeft????

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-01 22:27

ik hoop t niet!!??

vanavond reed ik op mn brommertje door t bos van de manege naar huis, zie ik een wit katje lopen, ik weet dat ze het daarbuiten niet lang uithoud zonder eten of wat dan ook(het is vrij ver van huizen)maar t is zo afgelegen dus ik moest weer verder rijden maar.......ik voel me rot! morgen ga ik kijken of ik haar vind en dan breng ik haar naar de dierenambulance en hopelijk vinden hun haar baasje terug!!

gister rijd ik ook op mn brommer naar huis zie ik eenden op de weg lopen en ik ben dan zo bang dat ze overreden worden, mijn eigen kat (1 van de 4) is een paar maanden geleden overreden en durf ik die andere niet meer buiten te doen! De kat van mijn broer en zijn vriendin is van de week overreden.......

de dieren die door mkz voor niks worden afgemaakt, een vogel die dood op de weg ligt, honden die worden opgehangen, eenden die worden geplaagd, en nog veel meer.....!!!
IN WAT VOOR EEN WERELD LEVEN WIJ? WANNEER
HOUDT T EEN KEER OP?


moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-01 22:34

WAT IK ERMEE WIL ZEGGEn............
dat ik dierenleed zo vreselijk vind en dat ik er graag wat aan zou willen doen..........
ik denk al zolang om een partij te kunnen oprichten om dierenleed te kunnen verzachten maar hoe kan ik dat doen en wie heeft er ideeen? en is dit raar?
wie reageert?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 22:54

Tja, het leven is nu eenmaal niet echt heel erg geweldig altijd en soms zit de wereld nogal Misselijk en vooral erg Frusty in elkaar Boos!

Maar ja, er zijn zoveel dingen die totaaaaal niet kloppen.. Er zijn ook nog steeds zoveel mensen die het zo enorm poedersuiker hebben.. Maar ja, zelfde voor dieren, planten, bedrijven, complete volken, landen, etc, etc..

The world is not a perfect place. Soms lijkt het daar wel ff op maar er zijn ook momenten dat je keihard geconfronteerd wordt met het absolute tegendeel Verdrietig

Verbeter de wereld, begin bij jezelf?

[edit]Typos[/edit]
_________________
"It is not enough to succeed. Others must fail." -- Gore Vidal Afbeelding

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BartVB op 2001-04-02 22:55 ]</font>

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 23:24

tja..over al 't (dieren)leed op de wereld ga ik t maar niet hebben, maar op 'kleinere schaal' sta ik soms ook wat 'te' vaak stil bij wat er allemaal mis gaat en (vooral ook) kan gaan.
Sinds ook onze kat is doodgereden hier op de hoek (waar je niets ziet en maar 50 mag, maar waar iedereen 'stoer' < 80 rijdt..), houd ik ook altijd m'n hart vast als we de katten naar buiten doen. Maar('s nachts) binnen houden is geen oplossing, is ook niemand bij gebaat (de katten echt niet en wij ook niet ..).
En elke avond als ik weer een auto langs hoor racen, hoop ik maar dat onze beestjes ver van de weg zitten..
Ook als ik een noodstop maak voor een paar overwaggelende eenden, hoop ik maar dat een ander dat even later ook doet..
dat soort dingen.
Maar soms zit ik mezelf echt 'gek' te maken om die dingen en da's niet zo handig..Moet je ook maar niet doen en verder is ook één van mijn motto's: "Verbeter de wereld.."
veel meer kun je niet doen namelijk.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 23:46

Ken het precies. Ik ben ook zo'n type die dieren in nood red. Zoals jonge katjes die uit een auto waren gezet in een recreatie gebiedje, die heb ik meegenomen. Maar ook andere dieren. Ik stop rustig midden op de weg om een kikker weg te halen die er zit. Nou ja, ik kan me ook vreselijk druk maken om dierenleed. Of om een aangereden dier dat ik zie liggen. Vorig jaar, op vakantie, reed ik door een straat met een vriendin en toen zagen we een auto midden op de weg staan en er lag een klein hondje voor in een grote plas bloed. Er stonden mensen omheen en die stonden allemaal een beetje lacherig te doen. Nou mijn hele dag is dan bedorven. Mijn vriendin had zoiets van: tja, die dingen gebeuren nou eenmaal. Ik ben daar minder nuchter in, ik ben snel van slag door die dingen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 11:38

Daar kan ik ook helemaaal NIET tegen!!! Zag een keer hoe een of andere jonge gozer een kat aanreed doordat ie als een malloot aan kwam scheuren Boos! Boos! Boos! Gaat die eikel er doodleuk met een sigaar in zijn mond naar staan kijken en lekker met zo'n felle zaklamp naar dat arme beestje richten...grrrrr....van dat soort mensen ga ik echt Misselijk ipv dat die idioot nou wat doet voor dat arme beestje, maar nee hoor...ik had hem wel willen Frusty . Toen maar zelf bij mensen aangebeld en met een wildvreemde die arme kat naar de dierenkliniek gebracht, het heeft helaas niet meer mogen baten Huilen maar ik had het echt niet op kunnen brengen om dat arme beestje te laten liggen. Al had ik het uit eigen portemonnee moeten betalen, zoiets die je toch niet! Maar ja, helaas zijn er dus ook mensen die het wel doen... Verdrietig Verdrietig Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 18:08

Je kunt er zelf heus wel iets aan doen. Zo eet ik zelf ongeveer 1 keer per maand vlees of een vleesproduct en dan alleen van de ecologische slager. Ik kies vaker voor een proefdiervrij produkt. Al mijn huisdieren komen uit het asiel [behalve mijn paard *LOL* ]. En ik hou absoluut niet mijn mond wanneer ik iemand iets zie doen wat voor mij niet door de beugel kan [en dat wordt me niet altijd in dank afgenomen }> ]. Ik vind dat als ik er niets van zeg, ik een ander ook geen verwijt mag maken. Zwijgen is toestemmen.
Dus laat lekker wat van je horen als je ziet dat er iest niet klopt. En draag altijd het nummer van de dierenambulance bij je. Die zit in het geheugen van mijn mobieltje Lachen

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-01 19:47

t klinkt misschien raar maar ik ben blij dat meerdere dit hebben en bedankt voor jullie reacties!!!!!
ik hoop dat dit ook bij veel andere doordringt en er meer mensen meer voor dieren doen!!!!!!!!b.v een aangereden dier naar dierenarts brengen(of dierenambulance bellen), stoppen voor dieren,enz., enz.
en dit typ ik nu op met een schat van een hond op mn schoot!doei, en hopen dat we t dierenleven wat meer respecteren!!!!!!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 20:12

ik vind het ook walgelijk zoals sommige mensen met dieren omgaan. Waar ik niet tegen kan is dat aangereden konijnen ed gewoon helemaal platgereden worden. Zelfs een kat gezien die echt helemaal plat was, Joop schrok zich een ongeluk. Ik vind het echt heel erg, maar zoals Bart zegt: wat doe je eraan? Het blijft bestaan, such is life, je kunt doen wat je kan, maar meer niet. 't Is heel wrang, maar van veel dieren (katten, honden ed) zijn er al te veel. Als mensen nou het geld wat ze in een kat steken in het behoud van panda's steken oid, maar ja, dat zijn er ook weinig.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Antonius, Axxy, Boheme, Duran123, Es_ther, kiki1976, knockout1, moOby, MyWishMax, santaju, Selente, Vavane, verootjoo, Vinny12511, YandexBot en 172 bezoekers