Balkenende, blijven of weg?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorrit

Berichten: 70
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Bleiswijk City

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 09:05

Toscana OK dan!

We kunnen wel gaan opsommen wat er allemaal gekort is, maar ligt dat aan de regering of ligt dat aan het slechte economische klimaat? Gelukkig lijkt eindelijk alles weer een beetje goed te gaan, werkloosheid stijgt niet meer, is zelfs een beetje gedaald! Maar daar hoor je niemand over, als echte Nederlanders kunnen we alleen maar schelden over hoe slecht alles is. En ik kan ook niet echt begrijpen dat alleen de CDA de schuld krijgt, je hebt een meerderheid nodig hoor, als je ergens over stemt, dus alleen de cda kan helemaal niets.

En asielzoekers zonder pardon het land uit? Die mensen krijgen een procedure of ze mogen blijven of niet. Dat die procedure 5 jaar duurt is een beetje jammer ja, maar wat is het nou voor excuus dat ze hier al 5 jaar zijn, dat ze dan maar moeten blijven, want dan zijn ze hier gewend? Als er dus is gebleken dat ze hier voor econmische redenen heen zijn gekomen dan hadden ze hier niet heen moeten komen, dus kan ik het ook niet zielig vinden dat ze weg moeten, want ze mochten al helemaal niet hier zijn! En ja, het is wel eens mis gegaan, dat is heel erg Maar ik denk dat we eens moeten accepteren dat we niet zo maar iedereen hier kunnen binnen halen, we hebben al genoeg problemen op dit moment die we niet aankunnen. Als we het geld hadden gehad, ok, maar dat hebben we dus niet.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 09:20

Balkenende mag van mij per direct opstappen. Ik vind zijn buitenlandse politieke beleid echt één groot drama, Het al meerdere malen genoemde 'achter Bush aanlopen' is daar het toppunt van. De woorden 'kritische vragen' komen niet in zijn woordenboek voor.

Als voorbeeld: je stuurt Nederlandse soldaten naar Irak omdat er volgens USA en UK massavernietigingswapens zijn. Wanneer dan achteraf blijkt dat dat niet zo is, dan zal Balkenende ook niet even zijn mondje opentrekken, terwijl de hele Britse bevolking zich wel druk maakt.

Van mij mag de SP het ook 4 jaar proberen. Ik stem al jaren SP en zou blij zijn met hun frisse ideeën. Alleen al het feit dat ze hun salaris in de partijkas doen en er zelf een modaal inkomen uithalen vind ik prachtig. Ik zou zelf trouwens financieel slechter af zijn met de SP, maar de sociale voorzieningen in Nederland zouden denk ik weer op de eerste plek komen.

Natuurlijk moet ook de SP ergens zijn geld vandaan halen en zullen er dus impopulaire maatregelen komen (die mij ook zeker zullen treffen), maar ik betaal liever met mijn hoge inkomen meer belasting dan dat ze allerlei voorzieningen afschaffen voor mensen met lagere inkomens.

Wat ik ook heel fijn vind aan de SP is dat ze zich nog écht druk maken om bepaalde dingen. Astrid Kant bijvoorbeeld, de nummer 2 op de lijst, is degene die vorig jaar de meeste kamervragen stelde. Zo zie ik de SP ook: kritisch en bewogen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 10:08

Even 2 posts samen trekken. Lang voordat Pim het asielbeleid op de populaire agenda zette had de SP al oplossingen voor dit vraagstuk en ook voor de veel grotere instroom namelijk de Turkse en Marrokaanse huwelijks immigratie.
Zij lieten in Oss zien dat een gespreid woningbeleid tot veel snellere intrigatie leidt dan het gettobeleid dat verloedering en indoctrinatie van vooral jongeren tot gevolg heeft.
Het schandelijke pakken van ouderen en degenen die zorg behoeven ten koste van het welzijn van de rijkeren, in navolging van grote afgod Bush, heeft weinig met normen en waarden te maken.
Ik begrijp niet dat een partij wiens kerk ontucht met jongeren als bedrijfs risico ziet, de woorden normen en waarden in de mond durft te nemen.
Wormen en maden en meer is het niet Misselijk

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 10:47

pjotr schreef:
hier ben ik het mee eens.
helaas kan hij niet terugkomen.......
vraag me wel eens af hoe het dan zou zijn gegaan met nederland. vast en zeker beter.

xtwisterx schreef:
Hoop niet dat je dit heel serieus bedoelt... Scheve mond Lips are sealed


ja hoor dit meen ik heel erg serieus.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 10:59

Sarabande en Manon2


@Pjotr; Waarom zou het met Pim beter geweest zijn?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 11:17

Sarabande, perfect verwoord! Echt helemaal wat ik dus ook bedoel.
En dat van die ontucht met kerk is toch helemaal absurd? Djiez Scheve mond Hoever kun je zakken zeg????

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 12:09

Ik ga denk ik maar naar Oss verhuizen Lachen

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 12:20

Balkenende OK dan! Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 12:31

Franske schreef:
Balkenende OK dan! Haha!

Want?

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 12:47

Ik denk dat ik ook maar naar Oss ga Knipoog

Sarabanda ik ga helemaal met je mee.

Franske,graag wat argumenten ..............(Of heb je die niet)

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:09

Richtje schreef:

@Pjotr; Waarom zou het met Pim beter geweest zijn?


dan waren er minder bezuinigen in de zorg.
hij wilde dat er meer zorg kwam. nu word het alleen maar minder.
hij wilde ook meer voor de jongeren. maar dat is nu ook alleen maar minder.
ook wilde hij dat iedereen ging werken (uitzonderingen daar gelaten)
dus niet alle mensen hadden een WW uitkering en du hoefden we dan minder belasting te betalen.
ik ben niet rasistish want ga met allerlei "buitenlanders" om. maar hij had gelijk. nederland is vol, laten we nu eerst aan ons eigen kikkerlandje denken.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:25

Wat je over de zorg zegt, betreffende de opvattingen van Pim Fortuyn is pertinent niet waar. Hij wilde de zorg herstructureren, de bureaucratie "wegsnijden" en dan vervolgens de zorg vraaggericht laten functioneren. Dus hij wilde wel degelijk bezuinigen.
Over balkenende: ik behoor zeker niet tot zijn grootste fans, maar je moet heel duidelijk voor ogen houden dat het in deze tijd makkelijk opositie voeren is. In tijd van recessie moet er bezuinigd worden, wat de bevolking nooit ziet zitten natuurlijk. We willen allemaal meer en niet minder!
Dit is koren op de molen van linkse moraalridders als, Marijnissen en Halsema. Goedkoop scoren maken zij zich in mijn ogen veelvuldig schuldig aan, natuurlijk krijg je de handen van het electoraat op elkaar, als je duidelijk laat weten dat je het niet eens bent met een volgende bezuiniging. Alternatieven hebben ze niet, of nauwelijks. Ja de belastingen in de toptarieven verder opschroeven of de vennootschapsbelasting omhoog of iig niet verlagen. De man op straat zal dit allemaal een zorg wezen, tot het moment dat alle multinationals defenitief Nederland inruilen voor een land, waar ze zulke maatregelen niet getroffen hebben.
Genoemde kleine linkse partijen vallen bij elke peiling vlak voor de verkiezingen toch weer terug naar een marginaal aantal stemmen, waarmee ze dus te klein om daadwerkelijk een vinger in de pap blijven. In mijn ogen maar goed ook, oppositie voeren doen ze dus, hun stem moet zeker gehoord worden maar ik prijs me erg gelukkig dat het daar tot op heden bij is gebleven!
Over Wouter Bos ga ik niet teveel meer zeggen, die gladde jongen heeft voor mij helemaal afgedaan. Ronduit laf was zijn houding wat betreft de Nederlandse rol in Irak. Constant een grote mond hebben dat Nederland zich afzijdig moet houden, vlak voor de Europese parlementsverkiezingen als ENIGE zich niet voor de verkiezing willen uitspreken of zijn partij voor of tegen is(wetende dat dit stemmen kosten zal) en vervolgens 2 dagen NA de verkiezingen instemmen met de uitzending van Nederlandse militairen naar Irak. Kan iemand zich ongeloofwaardiger maken als bestuurder? Denk het niet Lachen. Een door zichzelf opgespeld brevet van onvermogen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:30

Over gladde jongens dan heb ik er ook nog wel een.
Wat dacht ze van vriend Zalm, 8 jaar verantwoordelijk voor het nu door hemzelf verketterde financiele beleid Verward

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:31

Weg en liever gisteren dan vandaag. Ik heb nog nooit van mijn leven zo'n galbak gezien. Over kontkruipen gesproken.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:25

pjotr schreef:
dan waren er minder bezuinigen in de zorg.
hij wilde dat er meer zorg kwam. nu word het alleen maar minder.
hij wilde ook meer voor de jongeren. maar dat is nu ook alleen maar minder.
ook wilde hij dat iedereen ging werken (uitzonderingen daar gelaten)
dus niet alle mensen hadden een WW uitkering en du hoefden we dan minder belasting te betalen.
ik ben niet rasistish want ga met allerlei "buitenlanders" om. maar hij had gelijk. nederland is vol, laten we nu eerst aan ons eigen kikkerlandje denken.


Tussen WILLEN en KUNNEN WAARMAKEN zit natuurlijk nog een hele weg he. Ik denk dast Balkenende ook wel graag wereldvrede, een goede economie en een goed bestuurd land wil. Maar ja, je kan wel heel hard roepen wat je allemaal wil, mij mag je dan eerst uitleggen hoe je dat concreet waar wil maken. En daar sluit ik me bij rir aan.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:42

Laura schreef:
Tussen WILLEN en KUNNEN WAARMAKEN

dat is het hem dus... hij heeft het nooit kunnen waarmaken.
en nog even over de zorg.
hij wilde niet dat er bezuinigd werd op de zorg.
hij wilde alleen dat de zorg er is voor de zorgvragers, dus niet al die poespas eromheen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:47

pjotr schreef:
dat is het hem dus... hij heeft het nooit kunnen waarmaken.

Hij zei dat als hij premier zou worden na een halfjaartje lekker terug naar Italie zou gaan, hij wilde alleen maar Politiek Nederland op zijn kop zetten, das gelukt Scheve mond

Van zijn erfgenamen hebben we heeeeeel erg veel plezier gehad

Maar dat is een andere discussie het gaat om de man (nou ja minikukel) die door zijn overlijden aan het hoofd van dit land gekomen is

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:53

WEG!! Dat stukje wat hij op tv was over die militair die in Irak om is gekomen. Nou de emotie straalde van hem af!!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:59

Eruit. Meteen. Geen bezieling, geen uitstraling en werkelijk geen idee waar hij mee bezig is...

Maar wie er dan voor in de plaats moet? Laat het dan Femke maar zijn, GL is toch al deze hele kabinetsperiode bezig om zoveel mogelijk hielen te likken teneinde ook eens een keertje mee te mogen regeren, en een linkse partij hebben we al weet-ik-hoe-lang niet meer aan het hoofd gehad (PvdA verdient het stempel 'links' al jaren niet meer imo)...

Alhoewel ik zelf altijd SP stem zie ik die niet regeren. Die horen voorlopig in de oppositie thuis, laat ze daar maar fijn ongenuanceerd doen, dat kan niet meer als ze de grootste partij zijn en dat zou zonde zijn... Nu waait er nog eens een linkse wind door die rechtse kamer.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:11

sarabande schreef:
Over gladde jongens dan heb ik er ook nog wel een.
Wat dacht ze van vriend Zalm, 8 jaar verantwoordelijk voor het nu door hemzelf verketterde financiele beleid Verward


Ben ook geen Zalm-fan en dat hij 8 jaar verantwoordlijk was voor dat nu verketterde beleid ben ik met je eens maar dat was dan wel MEDEverantwoordelijk samen met de rest van paars 1 en 2.
Net zo goed als dat nu niet alleen Balkenende verantwoordelijk is maar de hele regering en iedereen die met bepaalde besluiten instemt.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:16

pjotr schreef:
dat is het hem dus... hij heeft het nooit kunnen waarmaken.
en nog even over de zorg.
hij wilde niet dat er bezuinigd werd op de zorg.
hij wilde alleen dat de zorg er is voor de zorgvragers, dus niet al die poespas eromheen.


Wat er met Fortuijn gebeurd is gun je niemand en is heel erg maar ik ben blij dat hij niet zijn plannen heeft kunnen uitvoeren. Een gevaar voor de samenleving die man.

ludiekje

Berichten: 424
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Hoogeveen city!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:45

balkende ellende (balkenende) opgehoepeld ermee

KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:55

Hij moet alle zooi van voorgaande mensjes opruimen, vind je het gek dat hij niet aan 'zijn eigen ding' toekomt. Toch mag hij van mij weg. Tong uitsteken

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:27

Ik kan overigens gelukkig zeggen dat ik niet voor hem gekozen heb. Maar goed, ik ben links en overtuigd ook.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 23:39

Voor degenen op dit algemene forum die wel binding met paarden hebben: Van de week stond in de krant dat 2 CDA ministers kamervragen wilden stellen i.v.m. de aanschaf door de politie van Hongaarse paarden i.p.v. Nederlandse. Zij vonden dit niet wenselijk en wilden zich sterk maken voor Nederlandse paardenrassen.
Zo zie je maar weer: CDA is toch voordeliger! Slim
of was dat nou c&a?