Balkenende, blijven of weg?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:18

Kyno schreef:
Geen politiek Clown


Grapjas. Clown

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:27

Balkenende slaat alleen maar onzin uit en denk dat hij het allemaal zo goed weet, maar ik heb daar liever Wouter Bos staan hoor!
Bovendien, Harry Potter is ook heel erg ouderwets!

Weg ermee..

Jorrit

Berichten: 70
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Bleiswijk City

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:30

Balkenende heeft het niet waar gemaakt nee, maar ik kan niemand verzinnen die het wel kan.

We kunnen wel met z'n allen op linkse partijen gaan stemmen, maar dat gaat het ook niet worden. Ze komen wel op voor de armen en minderheden, maar als zij de macht hebben moeten ze ook beslissen waar op gekort gaat worden, en iedereen heeft nu zijn mond vol van rijken rijker en armen armer, maar op het moment dat je het dubbele moet gaan betalen voor je auto en daardoor niet meer naar je paard kan weet ik wel wat er gebeurt:

Bokker uit het jaar 2007 schreef:
"Vroeger met Balkenende was het zelfs nog beter, als hij er nog was geweest had ik nu niet in de regen gefietst"
Haha!

Het wordt tijd dat we eindelijk het referendum gaan invoeren, dan hebben we eindelijk een "echte" democratie.

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:39

gewoon heel snel WEG

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:44

maar als Pim nog had geleeft,had hij er denk ik ook 3×niks van gebakken!
een hoop bombarie,maar weinig echte daden .denk ik!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:03

Jorrit schreef:
Ze komen wel op voor de armen en minderheden, maar als zij de macht hebben moeten ze ook beslissen waar op gekort gaat worden, en iedereen heeft nu zijn mond vol van rijken rijker en armen armer, maar op het moment dat je het dubbele moet gaan betalen voor je auto en daardoor niet meer naar je paard kan weet ik wel wat er gebeurt

Scheelt misschien dat ik nu ook altijd fiets of met OV ga Haha!

Maar ik heb denk ik toch liever geen auto, en dat mijn overburen nog een dak boven hun hoofd hebben. Dan dat zij straks dakloos zijn omdat ze het allemaal niet meer kunnen betalen maar ik gelukkig nog wel mijn auto heb om naar mijn paard te kunnen.
Ben ik nou zo vreemd Verward

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:05

Richtje schreef:
GL of SP, voel ik ook het meeste voor.... maar ja dat zijn helaas kleine partijen die niet zo snel die post zullen bereiken.

OK dan! en ik verwacht dat deze partijen met de komende verkiezingen nog verrassend uit de hoek zullen komen. Wat er nu zit is ook 3x niks. Er wordt een hoop gepraat, maar niks gezegd. Balkenellende is nooit mijn favoriet geweest. Die man waait met alle winden mee en die Wouter Bos is al helemaal niks, daar heb ik echt de schurft aangekregen toen de oorlog in Irak uitbrak. Eerst was ie tegen de oorlog en toen de oorlog uitbrak was hij op de hand van Amerika, want ja, als het dan toch oorlog is, dan moet je partij kiezen Verward.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:11

Marijnesen zie ik wel zitten Haha!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:52

Het is altijd heel makkelijk om commentaar te hebben maar het zelf beter doen kan over het algemeen bijna niemand. De keuzes die nu gemaakt worden worden ook niet door 1 persoon gemaakt maar door de hele regering! Was het de jaren hiervoor dan zoveel beter? Wij zijn met dank aan de paarse kabinetten in de recessie gestuurd. Als er toen al meer was bezuinigd hadden er nu niet zulke harde maatregelen genomen hoeven te worden. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik altijd even blij ben met de besluiten die genomen worden maar die kun je niet op 1 partij of persoon afschuiven. Mij lijkt het ook best leuk om nu in de oppositie te zitten hoor want daar zit je altijd het best als je commentaar wilt leveren. Zolang je zelf geen verantwoording hoeft af te leggen of het beter dan een ander moet doen is het heeeel makkelijk praten. Wat dat betreft kan ik best de politiek in
En eindeloos doorzeuren kan ik ook wel Haha! Haha!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:52

sarabande schreef:
Marijnesen zie ik wel zitten Haha!

die zou het van mij ook wel eens mogen proberen! OK dan!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:55

Mexx2 schreef:
die zou het van mij ook wel eens mogen proberen! OK dan!


De SP? Geloof je toch zelf niet dat het dan beter wordt he?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:04

toscana schreef:
De SP? Geloof je toch zelf niet dat het dan beter wordt he?

Wat zou dan wel een oplossing zijn volgens jou?
En waarom zou het met de SP niet beter worden?

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:23

Betwijfel of er een echte oplossing is.. 1 partij kan het allemaal geweldig op papier zetten maar om dat in de praktijk te verwezenlijken zou zelfs als ze alleen een absolute meerderheid zouden hebben en alles zelf zouden kunnen regelen zoals ze wilden al haast onmogelijk zijn. In de praktijk heeft er niemand een absolute meerderheid en bestaat de regering dus altijd uit een aantal coalitie partijen en die hebben verschillende gedachten en dus komt er een compromis en worden de gemaakte plannen nog moeilijker te verwezenlijken.
Wat de SP betreft.. denk dat dat vooral tegenstemmers zijn maar dat er binnen het SP te weinig kwaliteit rondloopt. Naar mijn idee hebben ze vooral een grote mond maar gaan ze hard onderuit als ze in de regering komen. Misschien niet zo snel als het LPF maar gok dat, tenzij het economisch opeens allemaal voor de wind gaat en er daarvan mooi weer gespeeld kan worden, bij de volgende verkiezingen het SP dan ongeveer gehalveerd word in zetels. Maar das mijn mening...

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:37

Ik denk wel dat de SP het beter zal doen, en balkenende mag vijn mij ophoepelen!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:58

Waarom zou de SP het dan beter doen en hoe willen ze dat bereiken?
Zelf mooie verhalen vertellen die matig of niet onderbouwd zijn en kritiek leveren op een ander kan ik ook wel daar voor hoeft Marijnissen niet in de regering.
Wie verteld mij waarom de SP of welke andere partij het dan echt beter doet? Hebben die een geheime goudmijn zodat ze niet hoeven te bezuinigen? Moeten die geen compromissen sluiten met andere partijen waardoor er water bij de wijn moet en hun eigen ideeen maar deels tot uitvoer gebracht kunnen worden of soms zelfs uberhaupt niet? Ik denk dat er veel te makkelijk over politiek gedacht word.. alsof je dat er zo ff bij kunt doen en dat als je maar eenmaal in de regering zit je alles voor elkaar krijgt zoals jij dat graag wilt.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:02

Tuurlijk kan niemand garanderen dat een ander het wel goed doet. Helaas.... als dat zo zou zijn zouden een hoop problemen opgelost zijn. Ik weet wel dat het op deze manier niet werkt, er zal wat moeten gebeuren.... maar wat?

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:05

Als de economie zou aantrekken zou volgens mij al een stuk schelen en de dollar mag ook wel wat duurder worden dan worden nederlandse producten goedkoper en bovendien zijn er diverse grote nederlandse bedrijven die in dollars handel drijven met hun clienten dus als de dollar duurder is verdienen ze meer aan hun klanten. Kunnen nederlandse bedrijven weer meer investeren en verkopen en dus meer mensen in dienst nemen die weer meer kunnen uitgeven omdat ze (beter) werk hebben dus meer inkomsten voor kleinere ondernemers die ook weer meer kunnen enzo werkt dat een tijdje door.. als mensen meer geld hebben besteden ze meer en komt er ook meer belasting binnen dus overheid heeft ook weer meer geld.. hoeft dus minder te bezuinigen en kan begrotingstekort gaan wegwerken.. klinkt allemaal heel simpel maar we moeten ff die omslag krijgen uit de recessie.. las trouwens vandaag dat mensen in juni voor het eerst sinds lange tijd weer meer hadden uitgegeven dan het jaar ervoor in zelfde maand dus wie weet gaan we langzamerhand wat de economie betreft de goede kant op.
De problemen die er zijn los je niet in 1 keer op en vind aan ene kant ook dat er nu te veel bezuinigd wordt.. aan de andere kant als je het begrotingstekort niet verder omhoog wilt hebben en eigenlijk kwijt wilt moet je toch wat.. paars had toen het kon het begrotingstekort aan moeten pakken maar die namen liever leuke maatregelen dan daaraan te werken dus zijn de druiven nu extra zuur.
Laatst bijgewerkt door toscana op 20-08-04 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:09

Dat zal het idd makkelijker maken, maar lang niet alles oplossen denk ik. Als er meer geld is zullen er wel weer andere problemen komen ben ik bang Scheve mond

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:12

Ik heb het altijd al een opgeblazen balletje gevonden! En nooit veel in hem gezien!...

Ik bedoel, als je hem zo ziet staan naast Bush, dan liep hij daar echt rond als een neergeslagen puppy, die alles maar aanneemt van THE BIG BOSS! Puke, ik wil een minister president die Bush eens laat weten dat hij NIET de baas is van de hele wereld, en dat er ook nog andere landen bestaan dan god almighty USA...

Sorry hoor, maar hij mag weg, en snel ook!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:13

Tsja Bos heeft een leuker koppie maar gaat het om het uiterlijk of om het verstand dat erin zit?

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:14

Sodeju wat een lang "l.lverhaal" heb ik weer geschreven.. moe echt de politiek in geloof ik Knipoog

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:16

toscana schreef:
Tsja Bos heeft een leuker koppie maar gaat het om het uiterlijk of om het verstand dat erin zit?

Het verstand.... wat bij balkenende volgens mij af en toe ook een beetje ontbreekt.
Hoewel het oog ook wel wat wil over het algemeen Knipoog

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 00:29

het is mijn keuze nooit geweest hoor het hele cda is prut ik ga voor de sp.
dus weg met die vent balkenende bah..... een grote niks nut is het...

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 00:56

jeanie"]
Pim was wel een leuke Relnicht Knipoog
[/quote]
Beter had ik het niet kunnen verwoorden Haha! ga dus eigenlijk met Laura mee in dit:
[quote="Laura schreef:
Ik vind Pim weer een geval van veel charisma maar te weinig inhoudelijke goede ideeen Haha! Een soort omgekeerde Balkenende dus. Dat was wel een goeie om dingen te bekritiseren maar zou hem zeker niet als premier willen. Maargoed, het is menselijk om dingen te idealiseren en te roepn 'als.. dan' Lachen


Van mij mag Balkenende ook zo snel mogelijk weg: ben het niet eens met zn beleid en ook ik vind het gebrek aan charisma bij hem dusdanig groot dat het gewoon lachwekkend is... De figuur Balkenende en 'politiek leider van Nederland' kan gewoon samen Lips are sealed

Wat mij betreft mag Femke de stoel een tijdje uitproberen Het is zowieso te stom voor woorden dat NL nog nooit een vrouwelijk premier heeft gehad...leven we nog in de middeleeuwen ofzo?

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 00:58

Dankzij het CDA zijn de ziekenfondspremies verdubbeld Boos! ,De AWBZ regeling uitgehold de WAO zo goed als onmogenlijk gemaakt. De bijstand is weer een gekort.
Dan spreek ik nog niet over de belastingnadelen.
De WIW banen bestaan niet meer,Melkert banen ook niet.
De Zalmsnip wordt volgend jaar ingetrokken en ook de vut en pensioenregeling is pet geworden.
Spaarloonregeling en het plan om pc prive regeling te stoppen.
Veel subsidies zijn verdwenen pfffffft ik kan nog wel even doorgaan hoor.....

Veel slechterkan het niet worden o,ja de asielzoekers worden het land uitgegooid zonder pardon Boos!
En aktievoerders zijn ineens terroristen als ze met tomatenketshup spuiten.