Duif gevonden

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Duif gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 08:32

Ik heb gisterochtend, samen met mijn moeder een duif gevonden. Iedereen reed er bijna overheen, en hij viel al bijna om.. Afijn, hij heeft gister heel de dag geslapen, twee bakjes voer op en gedronken..
Nu wilden we hem vandaag vrijlaten, omdat de storm over is. Ik heb hem drie kwartier buiten gezet, maar hij kan gewoon niet vliegen ?
Hij zat buiten de tijdelijke kooi op het terras, flapperde enorm veel met zijn vleugels maar viel dan weer naar beneden. Hij is zo te zien niet gekortwiekt, maar heeft wel een witte ring en een blauwe ring aan zijn pootjes.
De blauwe ring is een wedstrijdring, erop staat dat hij in Belgiƫ is vrij gelaten. We zouden graag de eigenaar willen vinden om de duif terug te geven, het is me allang duidelijk dat hij niet kan vliegen nu. Hij zal dus ook neit vanzelf naar zijn huis gaan, vandaar dat ik raad nodig heb.

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 08:45

Er stond als ik het goed het laatst ook al zoiets op bokt maar dan van iemand anders. Zij heeft de eigenaar kunnen vinden. Misschien kun je dat topic zoeken en haar vragen hoe ze dat gedaan heeft? Lachen

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:54

misschien naar een duivenmelker in de buurt brengen, hij weet denk ik wle hoe het precies zit daarmee. wij hebben ook ene keereen duif gevonden en nar m'n opa gebracht, die duivenmelker is. hij is toen vanzelf toen hij aangesterkt was enzo, weggevlogen, naar huis denk ik Knipoog

_Annelies_

Berichten: 693
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:27


9 juni 2012 verwachte wij ons eerste wondertje

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:28

Ja die site wilde ik ook al doorgeven. Geef hem graan of duivenvoer te eten en voldoende schoon water, meestal vliegen ze dan met een paard dagen vanzelf wel weer weg!

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:42

Mocht het via de site van het npo niet lukken mag je mij altijd pben. Stuur dan zn nummer even mee en je telefoon nummer dan zoek ik het voor je op. Lachen

Ik heb duiven en mn vriendin ziet ze vliegen. Scheve mond

Who reaches for the stars, will never end with a handful of dust.

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:48

Het beroerde is vaak dat als zo een duif te laat terug komt dit dier niet veel mee betekend voor de melker en het beestje de nek wordt om gedraaid!
Dit zal niet bij alle melkers direct zo zijn maar bij heel veel gaat het wel zo helaas.
Wat je dan kan doen is het nr achterhalen en vragen aan de eigenaar of deze het diertje terug wilt of dat het dier niet meer belangrijk is voor zijn sport,fok?
Zoja,dan zal zijn bedoeling goed zijn met het dier.
Zo nee,dan zal het dier zeer waarschijnlijk gedood worden als hij hem terug neemt.
Je kan het dier dan ook houden of geven aan een liefhebber die enkele duiven houd uit pure liefhebberij.
Het dier moet dan wel de kans krijgen om te wennen aan zijn nieuwe huis en dient enige tijd opgesloten te blijven.
Anders zal het dier terug gaan naar de vorige eigenaar.
Zo hebben wij dus ook verschillende duiven die zijn aan komen vliegen of die verzwakt waren door de vlucht.
Sommige zijn zo verzwakt dat ze zullen sterven(meestal de eerste jaars duiven)
Vaak ook laten ze de dieren een te lange vlucht vliegen voor de eerste keren en dan redden ze het niet.
Wat ook wel wordt gedaan is 1 van de ouders van de jongen scheiden en die de vlucht laten vliegen maar doordat ze zo snel mogelijk naar huis willen,eten ze te weinig en bij een lange vlucht verzwakken ze dus teveel!

In ieder geval wat meer informatie en je moet maar kijken wat je daar mee doet,succes ermee Knipoog

Een goede ruiter hoort zijn paard praten,
Een hele goede ruiter hoort zijn paard zelfs fluisteren,
Een slechte ruiter hoort zijn paard niet eens schreeuwen!!

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:04

@smousje

Gek want ik heb al 10 jaar duiven en vang ook zo een tien verzwakte duiven per jaar op. Meestal zijn ze met een paar dagen sterk genoeg om verder te vliegen. Wel bel ik altijd even op naar de eigenaar dat de duif bij mij zit en dat hij dus iets later terug is. Wil de duif niet terug dan geef ik dat ook door en vraag ik om zijn eigendomsbewijs en mag hij blijven!
Gek genoeg zijn vrijwel alle duivenmelkers blij met een belletje dat hun duif bij mij zit! Vorig jaar zelfs iemand die uit Friesland is komen rijden om een duif op te halen! Ook had ik er laatst een uit Engeland, deze heeft hier 2 weken gezeten, totdat de wind weer gedraaid was en is toen teruggevlogen.
Misschien ligt het aan hoe je opbelt?

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:25

irish_lady schreef:
@smousje

Gek want ik heb al 10 jaar duiven en vang ook zo een tien verzwakte duiven per jaar op. Meestal zijn ze met een paar dagen sterk genoeg om verder te vliegen. Wel bel ik altijd even op naar de eigenaar dat de duif bij mij zit en dat hij dus iets later terug is. Wil de duif niet terug dan geef ik dat ook door en vraag ik om zijn eigendomsbewijs en mag hij blijven!
Gek genoeg zijn vrijwel alle duivenmelkers blij met een belletje dat hun duif bij mij zit! Vorig jaar zelfs iemand die uit Friesland is komen rijden om een duif op te halen! Ook had ik er laatst een uit Engeland, deze heeft hier 2 weken gezeten, totdat de wind weer gedraaid was en is toen teruggevlogen.
Misschien ligt het aan hoe je opbelt?


dat wou ik dus ook al zeggen !
vaak zijn ze juist blij dat hun duif weg is ( stel je voor tis een topper ? die draai je toch niet de nek om ) ( mijn oom is al 25 jaar duivenmelker , vliegt ook wedstrijden en heeft dit nog nooit gedaan ) ook mijn vader is duivenmelker en heeft dit ook nog nooit gedaan!!
dus ik weetniet wat voor ervaring jij hebt Verward

Met mijn gedachten ergens anders,,.....

ben ik altijd overal !!

Aprilfool

Berichten: 12
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:20

Dankzij jullie tips heb ik zojuist het telefoonnummer van de eigenaar van de duif kunnen achterhalen. Ik kreeg een antwoordapparaat (help! het is een Franstalige Belg) en zal hem nog een keer bellen om te laten weten dat zijn duif bij mij zit en mag blijven tot hij weer krachtig genoeg is om te vliegen. Bedankt voor jullie hulp

Mum Flutterby Vork

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:24

Praat me niet van duiven Rolleyes

Ik heb er in onze stroschuur ook 2 zitten, mooi geringd, maar verder vliegen ho maar Er is wel een duivenmelker in de buurt, mss zijn ze daar wel van, na het weekend maar eens langs gaan.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:26

Ik ben helaas ook bekend met de duivenmelkers die Smousje bedoelt, en zoals zij al zegt zo zijn ze niet allemaal.

Maar er zitten er wel een paar bij, die het op die manier doet, als het al een paar keer gebeurt is of het dier vliegt over het algemeen slecht.

Maar er zijn er ook zat die hardstikke blij zijn met hun teruggevonden duif idd.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-04 20:47

Aprilfool schreef:
Dankzij jullie tips heb ik zojuist het telefoonnummer van de eigenaar van de duif kunnen achterhalen. Ik kreeg een antwoordapparaat (help! het is een Franstalige Belg) en zal hem nog een keer bellen om te laten weten dat zijn duif bij mij zit en mag blijven tot hij weer krachtig genoeg is om te vliegen. Bedankt voor jullie hulp

Heil Mam
JIj ging bellen he.. ik bedoel. Je spreekt zo vaak frans... Schijnheilig

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:32

liberty schreef:
Praat me niet van duiven Rolleyes

Ik heb er in onze stroschuur ook 2 zitten, mooi geringd, maar verder vliegen ho maar Er is wel een duivenmelker in de buurt, mss zijn ze daar wel van, na het weekend maar eens langs gaan.



haha zeker lekker voer gegeven Tong uitsteken ze willlen gewoon niet meer terug Tong uitsteken

Met mijn gedachten ergens anders,,.....

ben ik altijd overal !!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:17

nope, ze krijgen helemaal niks van ons, zo slim ben ik wel Haha!

Tja, ze pakken van het hooi en stro lijkt wel..

ludiekje

Berichten: 424
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Hoogeveen city!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 11:05

wij hebben ook vaak gestrande duiven op de manege en ik geloof dat het ze wel bij ons bevalt want we hebben heel wat van die diertjes rondlopen ik geloof een stuk of 15 ofzo nouja liever duiven dan muizen iekssss

Een Kenmerk Van Een Gelukkig Hart Is Een Blij Gezicht!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie