Ook wel eens een kat kwijt geraakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:15

1 van onze poezen is al 3 weken weg. Ik heb gelijk Amivedi ingelicht en ze staat nu op de lijst.
We hebben al meerdere keren de buurt doorgelopen om haar te roepen maar helaas zonder resultaat.
Nu ik het er over heb kan ik wel weer janken ! Nog nooit is er een kat bij ons weg gelopen ! Ze kwam altijd netjes terug en nu dus niet meer. Ik ben zo bang dat ze ergens loopt waar ze het niet kent, dat ze geen eten heeft etc.
He bah wordt er weer naar van !

Heel veel succes met zoeken !

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:22

NoaC schreef:
Ben sinds twee dagen een poes kwijt (naar buiten geglipt).
Ik hou nog hoop dat ze terug komt.

Off-topic;
Verder is mijn bescheiden mening dat ik vind dat je een kater moet castreren als je hem buiten laat; er zijn al zoveel katten.......
Iedereen heeft een beetje plicht om om de nestjes/zwerfkatten binnen de perken te stellen.
Weet wel dat mensen met een poes dan maar moeten steriliseren, maar en zijn zat katten buiten zonder baas of die op straat gezet zijn.


ben ik het helemaal mee eens!
Heb je de asiels bij je in de buurt ook al gecheckt?
Onze eerste kat bleef ook weleens 2 of 3 dagen weg, die zag je bijna nooit. Tot ie besloot de weg over te steken, toen zegen we d'r helemaal nooit meer, aangereden dus.. Verdrietig

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 14:30

Esperanza schreef:
Hey Summertje,
Heb je je kat alweer gevonden? Ik hoop het zo voor je.

Je moet ook even bellen met asiels en de dierenambulance. Daar komen gevonden katten immers vaak terecht. Ik heb een poes gehad die nooit weer terug gekomen is. Dat is niet leuk, je weet nooit of er iets ergs met haar gebeurt is of niet.

Mijn kater is ook eens een week weg geweest. Hij zat verderop in de schuur van mensen en die waren een week op vakantie. Dus je weet het maar nooit.....


Neej nog steeds niks Ben net terug we hebben de hele buurt weer afgezocht, maar niks. Hij is ook nog door niemand gezien. Ik heb ook maar een advertentie op marktplaats gezet, misschien helpt het.

Voor mijn andere 3 katten ga ik dadelijk een bandje halen.
Binnenkort maar eens chippen, want als ze dan eens weg zijn heb je ze veel eerder terug.

Er hing net naast mijn a4tje in het winkelcentrum nog een andere ook weer eentje vermist. Grote foto erbij, leek sprekend op 1 van mijn andere katten. Dus zal die even goed in de gaten houden, straks gaat iedereen aan de sleep met mijn lookalike poes.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 14:33

kojack schreef:
1 van onze poezen is al 3 weken weg. Ik heb gelijk Amivedi ingelicht en ze staat nu op de lijst.
We hebben al meerdere keren de buurt doorgelopen om haar te roepen maar helaas zonder resultaat.
Nu ik het er over heb kan ik wel weer janken ! Nog nooit is er een kat bij ons weg gelopen ! Ze kwam altijd netjes terug en nu dus niet meer. Ik ben zo bang dat ze ergens loopt waar ze het niet kent, dat ze geen eten heeft etc.
He bah wordt er weer naar van !

Heel veel succes met zoeken !


Ja erg hè, ik snap wat je bedoeld
Maar ja je kan daar gewoon niks aan doen, zulke dingen gebeuren nou eenmaal. Al is het wel harstikke klote gewoon Scheve mond

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 14:38

Lepeltje schreef:
ben ik het helemaal mee eens!
Heb je de asiels bij je in de buurt ook al gecheckt?
Onze eerste kat bleef ook weleens 2 of 3 dagen weg, die zag je bijna nooit. Tot ie besloot de weg over te steken, toen zegen we d'r helemaal nooit meer, aangereden dus.. Verdrietig


Ja asiels zijn ook al gebeld, nog niks binnen gekregen met die kleur.
Maar ze zouden bellen als ze wat binnenkregen wat er op leek!

Ik heb al gebeld: dierenasielen, dierenkliniek, amivedi, dierenambulance.
Briefjes met foto opgehangen op lantarenpalen, brievenbussen, bij de bank, bij het winkelcentrum, bij de dierenkliniek.
En bij ons in de straat en er vlakbij kleine strookjes met een oproepje in de brievenbus gedaan.

Ach gut

Kendera

Berichten: 892
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:09

Dit is dus de reden waarom ik mijn kitties niet naar buiten wil hebben...
Ik zou er niet meer van kunnen slapen... vreselijk!

Veel succes met je zoekactie

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 15:29

Dank je Kendera!

Heeft iemand nog verder tips, wat ik zou kunnen doen, of wat voor plekjes geliefd zijn voor katten om zich te verstoppen? Verward

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:42

als mn vorige kat een paar dagen wegbleef, hoorden we altijd na een tijd gejank. Dan zat ze altijd op het dak en kon er niet meer af.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:45

Ik heb 2 binnekatten.
Mijn ene kat is extreem angstig en zou in paniek de weg niet meer terug vinden. De ander heeft een hersenbeschadiging en een evenwicht stoornis.
De eerste is een keer ontsnapt. Om 12 uur 's nachts in het pikkedonker. Gelukkig bleef ze stokstijf staan op de stoeprand en kon ik haar pakken.
Ik schrok me rot. Het lijkt me vreselijk je kat kwijt te zijn.

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:52

Ja, mijn kater is een keer 3 weken weg geweest...
Ik heb geen idee waarom of waarheen, en hij zal waarschijnlijk bij iemand anders hebben gezeten die hem ook te eten gaf, want hij was niet mager toen hij terug kwam.
Ik had overal van die dingen in brievenbussen gegooid van mensen met een foto van hem, en beschrijving enzo.
Ik had de hele wijk door gezocht, en zelfs nog verder dan de wijk.
Maar op een morgen stond ie ineens weer voor de deur te mauwen.. Scheve mond

Mijn andere poes is elke dag binnen, ze gaat weleens naar buiten, maar dat is dan nooit lang, ze is heel vaak binnen.
Maar zij is een keer 3 dagen weg geweest, en wat bleek Scheve mond ze zat ergens opgesloten!
In een of ander schuurtje.. echt raar.

Veel succes met het vinden van je kat Ach gut

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 15:58

Ja ze zeggen dat dat nu vooral wel eens gebeurd zo met de vakanties, dat katten ergens in kruipen bijv. een schuurtje of een tuinhuisje, en dan opgesloten raken en mensen gaan dan weg op vakantie en tja dan komen ze er gewoon niet uit.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:12

Summertje schreef:
Ja ze zeggen dat dat nu vooral wel eens gebeurd zo met de vakanties, dat katten ergens in kruipen bijv. een schuurtje of een tuinhuisje, en dan opgesloten raken en mensen gaan dan weg op vakantie en tja dan komen ze er gewoon niet uit.



Nee idd, dat vertelde de mevrouw van Amivedi tegen mij.
Ja tegen de tijd dat de mensen terug van vakantie zijn is het met het beestje al gedaan.
Maar ik kan me niet voorstellen dat mensen 'per ongeluk' en kat opsluiten in een schuur, ja dat merk je toch ?

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:17

Kan de kat wel naar binnen als hij thuis komt?
Mijn katten gaan normaal naar binnen en buiten door het keukenraam, en dat laat ik nu op een opening staan in de hoop dat ze weer binnen komt als ze "in de buurt is" of honger heeft.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 16:24

Nee dat kan niet. Ik woon niet op de begane grond, maar 2 kleine trapjes omhoog.

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:37

Summertje schreef:
Dank je Kendera!

Heeft iemand nog verder tips, wat ik zou kunnen doen, of wat voor plekjes geliefd zijn voor katten om zich te verstoppen? Verward


Kleine stoffige hoekjes. Je woont in een flat neem ik aan?
Dan kan ie misschien wel in de dichtstbijzijde bosjes liggen ofzo. Woon je bij een drukke weg?

Ik heb ook een poes. die mag niet naar buiten ivm drukke weg. ze is meerdere malen naar buiten gevlucht, maat de 1e keer kwam ze trug met een gebroken poot..... (toen was ze 6 maanden)
nu is ze soms nog wel buiten maar als dat zo is dan begint de hond te blaffen want die is dan jaloers!

suc6 met zoeken! k leef met je mee!! Scheve mond Ach gut

Tancreda4

Berichten: 24036
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:07

Was jij dat niet, met het verhaal van meisjes die je kat wilden vangen omdat ze dachten dat hij een zwerver was en neit voor werd gezorgt? Of heb ik iemand anders in gedachten...

Bel anders ook even de dierenarts praktijken bij jou in de buurt, vragen of er toevallig iemand met jou kat is langs geweest!!

Sterkte, je kat kwijt zijn is nooit leuk.... Ik raak al in paniek als die van mij langer dan 5 uur weg blijft...

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:11

Mijn kat is sinds Mei weg...
Alles gedaan wat ik kon doen 500 folders gemaakt en overal uitgedeeld...
Alle asiels afgebeld en de dierenambulance, zelf uren gezocht...
Heeft helaas niks mogen helpen, mijn katje is nog steeds weg Boos!
Als ik nou wist wat er is gebeurd....

Ik hoop dat jouw katje terug komt.. Het is niks om in onzekerheid te zitten...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 22:37

Devica schreef:
Kleine stoffige hoekjes. Je woont in een flat neem ik aan?
Dan kan ie misschien wel in de dichtstbijzijde bosjes liggen ofzo. Woon je bij een drukke weg?

Ik heb ook een poes. die mag niet naar buiten ivm drukke weg. ze is meerdere malen naar buiten gevlucht, maat de 1e keer kwam ze trug met een gebroken poot..... (toen was ze 6 maanden)
nu is ze soms nog wel buiten maar als dat zo is dan begint de hond te blaffen want die is dan jaloers!

suc6 met zoeken! k leef met je mee!! Scheve mond Ach gut


Niet echt een flat, blokwoningen en dan 3 lagen Lachen En ik woon in de middelste laag Ik woon op een hoek en dan kunnen ze zo via 2 trapjes omlaag naar buiten. Verder geen hoekjes alleen onder de 1e trap maar daar kijk ik iedere keer al. Er zit vlakbij een weg, komen wel veel auto's langs.

Als een kat bijv. wegkruipt omdat hij zeer heeft of ziek is, kan het dan ook zijn dat de kat zich echt niet wil laten zien, en pas tevoorschijn komt als hij zich beter voelt Verward Tja of hij is wel aangereden en ligt nu ergens dood in de bosjes dat kan ook nog.

Of vergiftigd want tijdje terug was zijn moeder al bijna dood Boos!

Morgen maar eens de bosjes uitkammen rond ons huis, misschien ligt hij daar wel ergens?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 22:39

Tancreda4 schreef:
Was jij dat niet, met het verhaal van meisjes die je kat wilden vangen omdat ze dachten dat hij een zwerver was en neit voor werd gezorgt? Of heb ik iemand anders in gedachten...

Bel anders ook even de dierenarts praktijken bij jou in de buurt, vragen of er toevallig iemand met jou kat is langs geweest!!

Sterkte, je kat kwijt zijn is nooit leuk.... Ik raak al in paniek als die van mij langer dan 5 uur weg blijft...


Ja klopt dat was ik.

We hebben ze meteen onze andere katten laten zien, zodat ze daar in vervolg met de poten afblijven. Ludo die nu weg is, is ook aardig stevig.
Maar kan maar zo dat ze hem stiekem wel bijvoeren omdat dat zo "leuk" is, en dat hij nu daar rondscharrelt en niet meer naar huis wil. Maar dan zou ik hem toch gezien moeten hebben want dat is 2 huizen verderop.

Dierenartspraktijken heb ik ook al gehad, daar hebben ze (nog) niks over hem gehoord.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 22:41

haflingertje schreef:
Mijn kat is sinds Mei weg...
Alles gedaan wat ik kon doen 500 folders gemaakt en overal uitgedeeld...
Alle asiels afgebeld en de dierenambulance, zelf uren gezocht...
Heeft helaas niks mogen helpen, mijn katje is nog steeds weg Boos!
Als ik nou wist wat er is gebeurd....

Ik hoop dat jouw katje terug komt.. Het is niks om in onzekerheid te zitten...


Die van mij is nog "maar" 8 dagen weg, maar ja hoe langer ze weg blijven hoe minder hoop je krijgt dat ze nog terugkomen.

Echt vervelend zeg voor je!

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:03

Ik heb even mijn verhaal gekopieerd uit een eerder tropic want het is best wel lang.


Vorig jaar hadden we 2 poezen, moeder en dochter.. Moeder was geloof ik 6 jaar en dochter was bijna 3 jaar.
Ze mochten altijd buiten, maar ze kwamen s'avonds wel naar binnen om te eten en we hielden ze s'nachts ook altijd binnen...
Op 1 avond kwam de dochter niet thuis, s'nachts nog gerammeld met brokjes want dan kwamen ze wel. Maar ze kwam niet..
Volgende ochtend was ze er ook niet, ik had les en toen ik thuis kwam was iedereen aan het huilen.. Ik wist natuurlijk al wat er aan de hand was
M'n meissie was er niet meer...
M'n vader heeft haar in de regenton gevonden, verdronken..
Er was pas een nieuwe schutting geplaatst, over de oude konden ze niet lopen maar over deze dus wel.. Ze is vanaf de schutting op de regenton gesprongen en de deksel is omgeklapt...

De moeder miste haar dochter heel erg omdat ze nu dus alleen was.. Ze bleef steeds langer van huis..
Op een dag zag m'n moeder haar met een grijze kat spelen.. Dat was de laatste keer dat ze gezien is...

Hoewel we haar natuurlijk nog steeds heel erg missen hoop ik dat ze nu in een ander gezin heel gelukkig is.
En in het ergste geval dat ze geen pijn heeft geleden......

Moederpoes is nu dus al 13 maanden spoorloos.. Huilen