Opheffen grijs kenteken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Opheffen grijs kenteken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 15:02

Minister Wijn heeft weer een prachtig idee!
Grijskenteken opheffen als offer aan de vennootschapsbelasting om zo meer bedrijven uit buitenland hierheen te krijgen... Boos!

Weer een melkkoe gevonden.. de alom bekende!
Zijn we lekker mee. Als dit doorzet gaat dit WEER een hoop geld kosten.
Ik zou dan van 72 euro per kwartaal naar 410 euro per kwartaal gaan!
He.. en dan kan ik nog maar met tweeën zitten!
Ze zijn het gewoon vooral beu, denk ik, dat vooral gezinnen met een dubbele cabine rijden. Degene die een tweezitter hebben zijn nog meer "genaaid". Nou, maar weer wachten op tegen-akties..
Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!
Quote:
Do. 19 augustus 2004. Het laatste nieuws lees je het eerst op NU.nl

Grijs kenteken ten offer aan verlaging winstbelasting

Uitgegeven: 19 augustus 2004 08:23

DEN - De kans is groot dat onder meer het grijs kenteken wordt geofferd voor verlaging van de vennootschapsbelasting. Dat is in elk geval de inzet van staatssecretaris Wijn van Financiën in de onderhandelingen binnen het kabinet over de begroting voor volgend jaar, meldden bronnen rond het kabinet donderdag.
Wijn wil Nederland aantrekkelijker maken als vestigingsplaats voor het bedrijfsleven. Verlaging van de winstbelasting van 34,5 procent naar 31,5 procent en vervolgens naar 30 procent in 2007 moet daar aan bijdragen.
Het bedrag dat daarvoor moet worden omgebogen, in eerste instantie 1,6 miljard eurooplopend tot 2,4 miljard in 2007, moet het bedrijfsleven echter grotendeels zelf financieren. Het schrappen van de voordelige fiscale regeling voor het grijze kenteken is daar een voorbeeld van.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:03


Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:05

Hier is dus al een topic over. Vandaar dat deze op slot gaat.