Voordeel grijskenteken afgeschaft: wat nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:00

missnynke schreef:
maar je mag met die groene platen toch ook niet ergens parkeren?


Nope, je mag ze alleen voor proefritten gebruiken.
Bovendien hoort er een aparte verzekering bij, weinig kans dat een verzekering daar zo makkelijk intrapt.
Bovendien gaan de RDW gegevens bijv. ook naar de gemeentes, je hebt dus kans dat er vrij snel ambtenaren voor o.a de milieucontrole en ruimtelijke ordening op de stoep staan, je mag nl. niet zomaar een autohandel in een woonwijk beginnen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:00

missnynke"]
maar je mag met die groene platen toch ook niet ergens parkeren?
[/quote]
Officieel niet nee. Maar dat weet ik niet helemaal zeker hoor. Wij gebruiken groene platen voornamelijk voor transport van en naar de zaak toe. Dat ik met die platen reed (omdat mijn kenteken platen gejat waren) stond mijn auto binnen in de garage.

Maar het zou goed kunnen hoor. Ik zal het eens navragen bij mijn vader.
Daar kom ik nog even op terug dus.

[quote="farichta schreef:
Belachelijk! Dat je voor de schoonste brandstof het hoogste bedrag aan wegenbelasting moet betalen.


Dat ben ik met je eens. Ik rijd dan diesel omdat het voor mij voordeliger is, maar echt schoon is het niet nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:05

Oke ben ik weer. Heb net paps gesproken.
De controle op de groeneplaten is stevig aangescherpt het laatste jaar. Het schijnt zelfs voor de erkende autobedrijven moeilijk te zijn eraan te komen.
Dus die vlieger gaat inderdaad niet op.

Je mag met groeneplaten:
1. nergens parkeren
2. niet na 18.00 en ik het weekend rijden
3. niet in het buitenland rijden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:15

Ik was van plan om deze fijne auto helemaal op te rijden, maar dat zal ik niet gaan doen. Dat is veel te duur. Ik denk er over deze dan maar in te ruilen voor een klein k u t autootje. HEt soort auto waar ik altijd zo'n pesthekel aan gehad heb. HEt soort auto wat in mijn ogen een koekjestrommel is. Een verachtelijk misbaksel waar je niet eens veilig in zit. Anders moet ik te veel betalen. En mijn geld mag niet op aan een auto, het mag alleen op aan mijn hobby. Want dan heb ik tenminste nog plezier van mijn geld (het beetje dat overblijft na aftrek van alle rekeningen en boodschappen).

En inderdaad een vuile smoes van de overheid om te zeiken over dat milieu. Ze hebben gemaakt dat ik ben gaan kotsen op het milieu. WAnt het milieu kost ons handen vol geld, nergens zoveel als in het kleine nederland. En als er dan schoon gereden kan worden d.m.v. gas, gaan ze de wegenbelasting daarop verhogen. Zo gek zijn ze hier op het geld, uh... milieu.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 20-08-04 11:17, in het totaal 2 keer bewerkt

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:16

Sorane schreef:
Dus die vlieger gaat inderdaad niet op.



Nog wel bruikbare tips voor een op geldbeluste particulier ?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:17

Sorane schreef:
Ik heb het over groene platen Knipoog

en daarmee wil jij gaan rijden op ZONDAG?.....

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:17

een fiat pinda :p
of een 250-euro corsa Haha!
haha zie mezelf al rijden,

nee de tip van de dag:
oude mooie kever, leuk kleurtje, LPG tank in laten bouwen, geen wegenbelasting, iets van 70 euro verzekering per jaar....
Hoezo goedkoop rijden...
dan moet je natuurlijk wel een vriend/vader hebben die een beetje handig is met autos, alhoewel heb in de 4 jaar dat ik de kever heb er nog geen noemenswaardige dingen mee gehad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:19

CGJ12 schreef:
en daarmee wil jij gaan rijden op ZONDAG?.....


Nee dank je ik niet. Ik hou mijn geld liever in mijn zak Knipoog

Illindra als je genoeg kilometers maakt zou je een diesel kunnen overwegen, wat duurder in de belasting maar wel goedkoper in de brandstof.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:21

Dan is mijn tip koop een dusdanig oude Chevrolet Silverado dat-ie wegenbelasting vrij is en zet daar een gasinstallatie in. Kun je voordelig naar je werk èn er mag een dikke trailer achter mits je in bezit van E bent...

Maar de volgende stap wordt ongetwijfeld belasting op oldtimers of zeker oldtimers waarvoor in Nederland nog nooit wegenbelasting is betaald doordat ze geïmporteerd zijn.

Wie lust er nog peultjes? Vork

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:24

Daar heb ik ook wel eens ooit aan gedacht farrichta. MAar voor een goede oldtimer, en dan bedoel ik eentje die rijdt, ben je best nogal wat geld kwijt. En je bent ook veel geld kwijt aan de jaarlijkse onkosten om dat ding aan het rijden te houden. En dan moet het zo nu en dan ook nog een trailertje trekken.....

De hond is de betere mens

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:26

ik heb die kosten van mn kever met gasinstallatie er allang weer uit doordat ik zo goedkooop rij...

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:27

alleen er kan natuurlijk geen trailer achter maar langleve de trekkers Knipoog

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:30

missnynke schreef:
alleen er kan natuurlijk geen trailer achter maar langleve de trekkers Knipoog

hoezo geen trailer achter???
Aan een beetje trekker monteer je zo een knobbel op de zwaai-arm (die zit lekker laag zodat de trailer niet achterover hangt)

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:35

Helaas, de trekkers komen binnenkort ook op kenteken te staan en de eisen voor het trekkerrijbewijs worden aangescherpt.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:36

CGJ12 schreef:
hoezo geen trailer achter???
Aan een beetje trekker monteer je zo een knobbel op de zwaai-arm (die zit lekker laag zodat de trailer niet achterover hangt)


ik bedoel natuurlijk dat er geen trailer achter mijn KEVER kan en wél achter de trekker...

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:43

Ik zie me nog niet naar een wedstrijd in Duitsland gaan met de trekker.... Clown

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 12:48

Ik lees overigen net in het Financiëel Dagblad dat de branche organisaties (RAI, autolease, verladers) het een desastreuze ontwikkeling vinden. Het lijkt me niet verstandig om iets dergelijks door te voeren.

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:22

missnynke schreef:
, LPG tank in laten bouwen...


Dat kan je met de huidige regels wel helemaal vergeten, of is verschrikkelijk duur.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:24

farichta schreef:
Ik lees overigen net in het Financiëel Dagblad dat de branche organisaties (RAI, autolease, verladers) het een desastreuze ontwikkeling vinden. Het lijkt me niet verstandig om iets dergelijks door te voeren.

=^.,.^=

Die denken alleen aan hun eigen belangen........ Geld, geld!

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:25

en dat doet de regering niet?

Die gooien hun loon wel omhoog en laten ons wel meer dokken.
Zoals bv het ziekenfonds..Boos!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:27

runningkawa schreef:
en dat doet de regering niet?

Die gooien hun loon wel omhoog en laten ons wel meer dokken.
Zoals bv het ziekenfonds..Boos!


Da's een onzin-opmerking.
Als we met zijn allen om de haverklap naar de dokter / psycholoog stappen met elke scheet die ons dwarszit is het logisch dat de premie omhoog moet.
De gezamelijke kosten moeten we gewoon gezamelijk dragen.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:27

Verladers zijn kopers van bedrijfswagens en gebruikers daarvan. Dat geldt ook voor de leasemaatschappijen. Ofwel het zijn bedrijven die hiertegen ageren terwijl het voor hen in het leven wordt geroepen (of zie ik het nou verkeerd?).

Enneh, wij maar loonmatigen... stel je voor zeg, dat je een loonsverhoging van 30% zou krijgen, net als zij...

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:29

nee, zoveel mensen gaan niet voor een scheet naar de dokter, het word gewoon daar verspild, dat is wat anders.
En kosten van niet geregistreede medelanders, die we allemaal mogen dokken.
Mensen die zich op kosten van Nl om laten bouwen, terwijl ze niet uit nL komen, ja dat soort dingen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:43

Paardenvrachtwagens op klein rijbewijs, dat wordt leuke handel nu

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:46

Dat denk ik ook Sarabande