Help ! Last van mijn blaas ...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LillyRose
Berichten: 229
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Amstelveen

Help ! Last van mijn blaas ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 14:48

Al een aantal dagen heb ik last van mijn blaas. Denk een blaasontsteking maar het was eigenlijk alweer bijna weg.
Tot nu ! Ik zit op mijn werk en elke 2 minuten moet ik naar de wc. Of eigenlijk, heb ik het gevoel dat ik naar de wc moet.... Echt plassen gaat niet. Bloos! Heel irritant en ook pijnlijk Boos!

Kan nu niet zomaar even weg van mijn werk om naar de dokter te gaan. Sowieso moet ik eerst een afspraak met de dokter maken. Wat nu? Wat helpt tegen een blaasontsteking?

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:50

Drinken. Heel veel drinken Gewoon een hele pot thee zetten en leegmaken, echt waar Knipoog Dat spoelt de boel redelijk schoon en zo voorkom je erger, tot je naar de dokter kunt.
Sterkte, ik weet wat het is... Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:51

vitamine C slikken en Cranberry sap drinken. Als de klachten aanhouden wel zo snel mogelijk naar je huisarts.

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:51

In ieder geval naar de dokter. Intussen veel water drinken. Daardoor wordt de blaas sneller "doorgespoeld" en krijgen de bacteriƫn minder kans om problemen in de blaas te veroorzaken.

Laniso
Berichten: 173
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:53

Veel drinken, minimaal 2 liter per dag zodat het goed kan doorspoelen en de bacterien niet in je blaas blijven zitten. Verder helpt het om veel zure sappen te drinken, zoals sinaasappelsap, cranberrysap etcetera. Verder zijn er bij de drogisterij bruistabletten te koop van Roter 1000 mg vitamine C, dit is ook heel erg zuur en daar kunnen de bacterien niet tegen. Als je last blijft houden, moet je zeker langs de dokter gaan want anders kan je een nierbekkenontsteking krijgen. Beterschap!

LillyRose
Berichten: 229
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 14:53

Ik ga een kan thee halen !
Wat een naar gevoel zeg. Bedankt voor de tips !

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:56

Nou, eigenlijk zijn alle tips al gegeven... Behalve: kantel je blaas als je naar de wc gaat. Ga me je ellebogen op je knieen leunen om je blaas te kantelen; zo blijft er geen bacterievolle urine in je blaas achter.
Als je er na een dag of 2 niet af bent, ga dan langs de dokter met een 'vers' potje ochtendurine. Niet te lang afwachten hoor, ik heb dit zo vaak gehad en zelfs een keer nierbekkenontsteking en dat is absoluut geen pretje...
Ook als je blaas weer gekalmeerd is zeg maar veel blijven drinken, minstens 6 glazen per dag.
Beterschap!!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:30

Elles schreef:
Drinken. Heel veel drinken Gewoon een hele pot thee zetten en leegmaken, echt waar Knipoog Dat spoelt de boel redelijk schoon en zo voorkom je erger, tot je naar de dokter kunt.
Sterkte, ik weet wat het is... Ach gut


oke na 27 jaar chronische blaas en nierbekken ontsteking
hier de tips

tip 1 langs de HA hij kan direct aan je urine zien of het inderdaad een ontsteking is maar het klinkt wel zo evt kan hij de urine op kweek zetten om te kijken welke medicijnen het beste werken
je krijgt dan een kuurtje (WEL HELEMAAL AFMAKEN!)

tip 2 overdosis vitamine C (in vergelijking 16 sinasappellen) dit maakt de voedingsbodem voor de bacterien zuur en daar houden ze niet van
dit is trouwens de enigste vitamine die je onbeperkt tot je kan nemen

tip 3 veeel heel veel drinken
een normaal persoon moet ongeveer 1,2 liter tot zich nemen
en het schijnt dat cola en sinas koffie ed maar voor de 1/2 telt dit ivm caffeiine en suikers , dus beter is appelsap water water water

tip 4 thee is zwaar voor je nieren , als je al thee drinkt , dan wel slappe thee!!!!

tip 5 houd je onderlijf warm , helpt niet verzacht wel de pijn

tip 6 probeer niet te vaak te plassen dit doet oa au
je kunt beter met een bijna volle blaas plassen , alleen het begin en einde doet dan zeer

tip 7 neem weinig tot geen zout , hierdoor hou je vocht vast
en spoel je minder door

tip 8 het komt niet van een koutje op je blaas wat sommige mensen zeggen , dus niet door het dragen van een kort rokje
het kan evt wel komen door
a-> niet goed uitplassen
b-> sex , na de daad goed uit plassen
en allebei schoonmaken VOOR de daad
c->door verkeerd afvegen (in de ontlasting en dus ook rond de anus zitten bacterien die er horen maar waar je dus ook ziek van word mocht je deze via mond of dus urine weg binnen krijgen) dus van voor naar achter
d-> verband te lang laten zitten , ipv om de 2 uur te verschonen!

hoop dat je er wat aan hebt

groetjes succes en beterschap!!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:05

En als aanvulling op Nickyu ,kan ik als ervaringsdeskundige zeggen drinken en nog eens drinken (water) of ( pils Bloos ).

Ik ben uiteindelijk opgerekt bij de uroloog; dit na 2 jr chronische toestanden en 1 jr onder behandeling van de homeophaat geweest.

Vooral gelijk plassen na sexen niet romantisch maar bespaard een hoop ellende.

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:19

Hmmm, ik heb (althans dat denk ik) nog nooit een blaasontsteking gehad... maar wel een aantal keer, wat jij ook schrijft MCSM, dat ik echt om de 2 minuten moest plassen, de aandrang om te plassen zeg maar, er kwam niets uit. Echt een ontzettend vervelend gevoel, kan me ook slecht ontspannen op zo'n moment. Toch steeds eraan toegegeven en er zat soms ook wat bloed tussen.

mmmm, misschien in die tijd dus toch een blaasontsteking gehad....

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:19

Alle tips zijn al gegeven.
Sterkte ermee.

InekeP

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:48

Ja... en als je thee gaat halen bij een goede kruidendrogist, kun je speciale blaasthee krijgen let er dan op dat er guldenroede in zit. Ik maak altijd een kruidentheetje voor mezelf met guldenroede berkblad en calendula een beetje pepermunt erbij voor de smaak en een zware overdosis vitamine C. T helpt bij mij binnen een dag en anders ga ik naar de dokter. In iedergeval beterschap ermee... Ach gut

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 08:31

jeanie schreef:
En als aanvulling op Nickyu ,kan ik als ervaringsdeskundige zeggen drinken en nog eens drinken (water) of ( pils Bloos ).

Ik ben uiteindelijk opgerekt bij de uroloog; dit na 2 jr chronische toestanden en 1 jr onder behandeling van de homeophaat geweest.

Vooral gelijk plassen na sexen niet romantisch maar bespaard een hoop ellende.

werkt heel goed!!!
kreeg ik ook als tip van de uroloog!