Je onveilig voelen in je eigen huis....?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:41

loontje schreef:
Ik ken het.
Bij mij is er dan niet in gebroken maar mijn buren van een paar huizen verder hebben steeds ruzie. Niet zo'n kleine ruzie,nee hij staat echt op haar los te beuken.
Een paar weken terug kwamen den(vriend) en ik thuis en den waarschuwde me dat ik niet naar binnen moest kijken omdat ze in elkaar geslagen werd. Ik ben stug door gelopen maar op he moment dat mijn sleutel niet echt mee werkte kwam hij naar buiten. Nou mijn maag kan op dat moment erg hard draaien. Wat als hij ons gezien heeft en denk van dalijk zeggen ze wat?


De gedachte bekruipt mij vrij sterk - waarom zeg je niets dan??

Jij vertelt hier dat JIJ bang ben omdat je *buurvrouw* in elkaar word geslagen. Als je nou eens gewoon de politie waarschuwde als het weer gebeurd? Die arme vrouw eens te hulp schoot in plaats van gauw naar binnen te rennen en te zitten bibberen want 'straks komt hij naar mij toe'?

Stel je voor dat jij thuis mishandelt word, en je *weet* dat je buren dit weten, maar niemand helpt je ooit want ze zijn bang voor hun eigen hachie.

Ik weet dat dit hard klinkt, maar ik krijg echt een rare smaak in m'n mond van je verhaal. Ik zeg ook heus niet dat je jezelf er tussen moet gooien, maar bel in godsnaam de politie als je het weer ziet of hoort!

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:53

Je moet wel een beetje aandringen (zeggen dat het klinkt alsof ze vermoord wordt ofzo )anders komen ze niet weet ik helaas uit ervaring met onze eigen buurman-met-losse-handjes

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:32

"Hij slaat helemaal door, volgens mij vermoord hij haar!"

Paniekerig klinken (zal wel geen moeite kosten) en als die man enge bedreigingen schreeuwd die vooral herhalen richting 112. Ook al komen ze niet (kan het me niet voorstellen, maar heb het nog nooit meegemaakt) iedere keer weer bellen. Laat ze maar weten dat dit vaker gebeurd.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:13

ik heb het ook soms omdat me ouders er niet zijn.ik heb gelukkig nog een tweelingbroer op zolder slapen. dus dat scheelt en me pa heeft een honkbalknuppel die hangt om mijn broers kamer.We mogen ze niet neer slaan dat is ook straf baar maar het is wel een veilig gevoel.IK had dit vooral toen me herder weg was.want er is een keer de fiets van me moeder gestolen.Maar nu heb ik weer een hondje en voel me ook veilig ik roep haar alltijd.Maar ze is een schijtluis egt maar op een 1 of ander manier vind ik het pretig om een hond in huis te hebben.Zelf als ik op me eigen woon moet er zo snel mogelijk een hond komen.Maar ik zou je ff een tip geven.Bedenk dat je ouders er zijn.Als je naar beneden ga savonds voor een asperine ofzo.neem een telfoon mee.Als het goed is is er een knopje die je gelijk verbind met 112.Maar dan moet je wel zeker weten dat er iemand in je huis is.Dat deed ik ook alltijd.Vooral als me broer en me ouders er niet zijn

=xxx=willeke

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:11

Als het er toe komt dat er iemand in huis loopt en je je moet verdedigen, ZWEER dat je een mes zag.

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:51

Ik heb het ook een beetje..
Ik vind het egt NIET leuk om alleen thuis te zijn. Of njah, Overdag enzo maakt het me niks uit, Maar zodra het donker word Scheve mond
Dan durf ik niet eens naar de wc..Egt zo erg Bloos
Maar het is egt niet leuk nee..

Chichika

Berichten: 712
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: gem. Menterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 23:35

in het donker ben ik niet echt bang maar................
Bij ons kwam eentje overdag binnen toen ik in de tuin was
Gelukkig was mijn man thuis, hij zat achter de pc
Dus die vent ging gauw weg
Ik zag hem wel dus ging naar binnen om te vragen wie dat was
Maar mijn man heeft niemand gezien. Scheve mond