Vreemdgaan, en dan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:30

griebels"]
Is zoenen al vreemdgaan?
[/quote]
Ja

[quote="griebels"]
Ga je pas vreemd als er gevoelens bij komen kijken?
[/quote]
Nee

[quote="griebels schreef:
Houd je rekening met (relatie)omstandigheden?

Pardon? Voor het vreemdgaan? Vreemdgaan moet je per definitie niet doen.

Citaat:
Vergeef je het je partner?

Ja, maar dan is ze inmiddels mijn partner niet meer.

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:30

Vreemdgaan vind ik vanaf zoenen.

Als hij met een ander heeft gezoend en het me eerlijk vertelt, valt er over
te praten, ?(Heeft hij het vaker gedaan, met wie ,enz.)
Als hij het niet vertelt en ik kom erachter kan hij een blauw oog verwachten
en de deur!

Als hij verdergaat dan zoenen, en ik kom erachter, maakt niet uit op
wat voor manier, kan hij opdonderen (met blauw oog Lachen )

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:32

Marieke schreef:
Weet hij dit ook?


We hebben het er vaker over gehad. Hij wijst mij de deur wanneer ik vreemdga, hij snapt niet dat ik hem die 2e kans wel gun.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:33

IlsjePilsje schreef:
Vreemdgaan is niet leuk, maar ik weet wel dat een mens niet zijn leven lang monogaam kan zijn...

Waarom niet? Tuurlijk kan dat wel.
Monogaam sowieso wel, je hele leven 1 relatie kan ook, maar de eerste die je tegen komt is bijna nooit degene voor de rest van je leven.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:37

Ik denk dat ik het helemaal eens ben met Rom. Op de eerste drie punten 100%. Het laatste punt, ik weet het niet. Mijn vertrouwen zou weg zijn dus een kans heeft die relatie dan niet meer. Ik kan wel gaan denken ik vergeef het hem maar ik weet dat ik het niet zou kunnen vergeten en dan maak ik mezelf gek.

Als je relatie goed zit dan denk je niet aan deze dingen. Dan is een ander niet interessant. Een verliefdheid kan een bevlieging zijn. Maar je weet wat je hebt en niet wat je krijgt. Geef je dan alles zomaar op? Alleen voro dat beetje spanning?

Ik vind overigens iemand even omhelzen geen probleem. Dat doe ik ook wel bij een aantal mensen en de mensen in diezelfde groep doen dat ook met mijn vriend. Maar ik weet dat daar niets achterschuilt. Zeker omdat het om mensen gaat die grotendeels dezelfde principes en opvattingen hebben. Dat maakt dat ik er niet bang voor ben.

Zoenen daarentegen vind ik tever gaan. Een kus op iemands mond al. Misschien ben ik een miep maar ik vind dat niet nodig. Dat is intiem en dat behoud je voor jezelf en degene waar je de liefde mee deelt.

Ik verbaas me over wat tegenwoordig allemaal maar kan. Die gaat met een vriendin op vakantie, de ander met een vriend, dat gaat maar en dat doet maar. Ik ben vreselijk ouwerwets maar gelukkig zijn wij dat allebei in deze relatie. Wat is er mis met gezellig in een groep ergens heen gaan maar dan wel partner en partneres????

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:48

Fasel schreef:
Ik kan wel gaan denken ik vergeef het hem maar ik weet dat ik het niet zou kunnen vergeten en dan maak ik mezelf gek.

Vergeten is niet hetzelfde als vergeten Lachen
Ik zou het wel vergeven, maar niet vergeten. Maar wel vergeven in de zin als persoon, de relatie zou stoppen.

Dat is hoe ik er nu tegenover sta, maar als je met de situatie om moet gaan is het moeilijk te zeggen hoe dan je reactie is.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:54

Romkabouter schreef:
Waarom niet? Tuurlijk kan dat wel.
Monogaam sowieso wel, je hele leven 1 relatie kan ook, maar de eerste die je tegen komt is bijna nooit degene voor de rest van je leven.


Daarom zeg ik ook dat een mens niet zijn/haar hele leven monogaam kan zijn. Monogaam echt in de zin van gemeenschap hebben met 1 partner en verder nooit meer met een ander, niet met meerdere partners tegelijk. In een relatie kan je wel monogaam zijn, maar zoals je al aangeeft...wat houdt dat in? 2 jaar, 7 jaar?

Mensen die in hun leven maar met 1 iemand gemeenschap hebben gehad in mijn omgeving, kan ik op 2 vingers tellen (misschien ligt het aan mijn omgeving...kan natuurlijk ook)..waarvan er 1 mijn oma is Knipoog

De ander is een collega van mij en die heeft, nu na 5 jaar huwelijk en 2 kinderen, wel eens heel sterk te neiging om vreemd te gaan. Zeker de gedachte dat ze niet weet hoe het is met een ander, blijkt bij haar parten te spelen.

Persoonlijk zou ik het veel erger vinden als mijn vriend echt verliefd zou worden op iemand, dan als hij puur uit lust zou vreemdgaan.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 10:56

griebels schreef:
Houd je rekening met (relatie)omstandigheden?

Romkabouter schreef:
Pardon? Voor het vreemdgaan? Vreemdgaan moet je per definitie niet doen.

Ben ik het mee eens, maar in je keuze om het nog een kans van slagen te geven? Laat je dan de situatie meetellen? Ik bedoel: het is nu eenmaal gebeurd, en je kunt het helaas niet meer terugdraaien, degene die vreemd is gegaan ook niet...

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:32

zoenen is ook vreemdgaan
ik zou hem niet de deur wijzen
maar me wel gekwetst voelen
het probleem is dat het vertrouwen in 1 klap weg is
en dat je je zelfvertrouwen ken verliezen aan zoiets
en als je je zelfvertrouwen verlies
ken je er beter mee stoppen dat is dan de beste oplossing voor jezelf
een relatie is geven en nemen maar moet wel van 2 kanten komen
als je jezelf niet goed voelt kun je daar over praten
vreemdgaan lost niks op op zo'n moment

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 11:35

Wat is vreemdgaan eigenlijk? Je partner heeft in bovenstaande situatie iets gedaan wat niet mocht, maar heeft er spijt van en het komt indd de relatie toch wel ten goede. Alleen het feit dat je partner een ander heeft gehad benauwd je, het is niet een keer zoenen geweest, maar meerdere keren met dezelfde persoon, vandaar ook de gevoelens...

Ja jullie zullen het ondertussen wel merken, DIT is dus mijn situatie Verdrietig

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:36

[AM] Vreemdgaan, en dan?
griebels schreef:
Wat als je in een relatie zit die dood is, je partner gaat opzoek naar aandacht etc... (wat hij thuis dus niet krijgt)
Gaat uiteindelijk dus vreemd maar besluit dan om bij je te blijven, omdat hij toch teveel van je houdt?

Soms is liefde niet genoeg om een relatie te doen slagen. ZE zeggen wel eens "als je maar genoeg van elkaar houdt", maar dat is niet zo. Je moet proberen alletwee tevreden te zijn binnen de relatie zoals die is.
Maarja, vergeven..... dat is voor iedereen verschillend. Mensen blijven bij elkaar om verschillende redenen. Omdat ze inderdaad KUNNEN vergeven, of, omdat ze de ander ondanks alles niet los kunnen laten.

De vraag is, blijft het ook bij die ene keer of zal het vaker gebeuren? En dan is de vraag die erop volgt, kan je daar mee leven? Als je dat niet kunt MOET je wel loslaten.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 12:08

Maar daar moet je dus eerst zien achter te komen... Of je het kan verwerken, en een rustplaats kan geven.
Het is bij mij niet zo dat ik bij elke kus etc aan haar denk, dus daar ben ik dan weer wel blij om... Ik merk ook aan hem dat hij nu echt voor me gaat.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:12

griebels schreef:
Wat is vreemdgaan eigenlijk? Je partner heeft in bovenstaande situatie iets gedaan wat niet mocht, maar heeft er spijt van en het komt indd de relatie toch wel ten goede. Alleen het feit dat je partner een ander heeft gehad benauwd je, het is niet een keer zoenen geweest, maar meerdere keren met dezelfde persoon, vandaar ook de gevoelens...

Ja jullie zullen het ondertussen wel merken, DIT is dus mijn situatie Verdrietig


Ik was er al bang voor
Ach gut .

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 12:16

Ik probeerde het indd "neutraal" te houden, maar je moet toch details vertellen dus kan ik het beter maar zeggen. Dat ik eigenlijk niet wilde dat jullie wisten dat het om mijn relatie ging, is omdat er mensen op bokt zitten die mijn vriend en mij samen kennen. Ik wilde dit dus ook besparen voor mijn vriend mocht hij die mensen tegen komen...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:19

Griebels, jij bent ons geen verantwoording schuldig. Mensen hebben jou niet te veroordelen. En wat die mensen betreft die jou en hem samen kennen, ik neem aan dat zij hier ook wel discreet mee om zullen gaan omdat ze zien dat je verdriet hebt en een oplossing zoekt en daarom anderen vraagt. En respecteren ze dat niet en gooien ze het in 'the open' dan zijn het in mijn ogen geen vrienden en zelfs geen kennissen.

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:23

Griebels,
Kan en of wil je omschrijven wat je het allerergste vind aan het feit dat hij is vreemd gegaan?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 12:24

Ik ben er ook niet bang voor dat ze het tegen hem zullen zeggen. Maar ik vind het nou niet echt fijn als iedereen weet wat er zich af heeft gespeeld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:26

griebels schreef:
Ik wilde dit dus ook besparen voor mijn vriend mocht hij die mensen tegen komen...


Ik vind dit heel loyaal van je en ik denk dat jouw vriend zijn handjes dicht mag knijpen! Ik zou me er echter niet schuldig over voelen, hoe hard het ook klinkt, als hij erop aangekeken wordt heeft hij dat toch echt over zichzelf afgeroepen. Sterkte, lijkt me een rotsituatie! Ach gut

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 12:29

Marieke schreef:
Griebels,
Kan en of wil je omschrijven wat je het allerergste vind aan het feit dat hij is vreemd gegaan?


Ja dat wil ik wel... Maar dan moeten jullie meer weten. Vrijdag was het alleen een ruzie en wilde hij het uitmaken vanwege de dode relatie, wat dus mijn fout is (is ook echt zo). Dat is uitgepraat, en zondag kom ik erachter toen we aan het napraten waren dat hij iemand anders had ontmoet, meer niet. Maar dat was over nu hij wist dat ik WEL van hem hield en hem niet kwijt wilde. Hij zou voor mij gaan en vrijdag dacht hij nog dat hij voor haar zou gaan kiezen. Maandagavond kom ik erachter dat hij er mee gekust heeft.

Antwoord:
Uiteraard dat hij het gedaan heeft! (heeft dus ong 2 weken lang met iemand van zijn sportschool gekust, meer niet zegt hij.)
Maar ook dat hij het niet eerlijk verteld heeft. Ik heb hem betrapt op foute zinsindelingen, en ben daarop door gaan vragen. Elke keer kreeg ik iets te horen, doet pijn, geef ik een plaatsje om te verwerken en dan komt er weer iets bovenop... Zie bovenstaande tekst...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 12:29

faye schreef:
Ik vind dit heel loyaal van je en ik denk dat jouw vriend zijn handjes dicht mag knijpen! Ik zou me er echter niet schuldig over voelen, hoe hard het ook klinkt, als hij erop aangekeken wordt heeft hij dat toch echt over zichzelf afgeroepen. Sterkte, lijkt me een rotsituatie! Ach gut


Maar ook voor mezelf hoor. Ik vind het niet prettig als iedereen weet dat hij is vreemdgegaan. Voel ik me zelf ook niet prettig bij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:36

By the way, er zitten twee mensen in een relatie en die zijn beide verantwoordelijk. Zo is het nooit gheel de schuld van de een of de ander als het niet lekker loopt. Dus praat of laat jezelf dat niet aanpraten.

Machie

Berichten: 16013
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:36

Griebels, het probleem dat jij je er niet prettig bij voelt is omdat hij jou bedrogen heeft. Jij krijgt de gedachte dat je het niet waard bent. Maar het is fout van hem dat hij vreemd is gegaan. En vooral om het niet gelijk eerlijk te vertellen. Het vertrouwen is weg, en dat moet groeien. Heel erg veel sterkte hierme meid Ach gut

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:38

Ik vindt zoenen al vreemdgaan.
En dan hangt het er net vanaf hoe de relatie is of ik het diegene vergeef of niet. Maar duikt diegene met iemand anders het bed in, dan is het over en uit.

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:47

VErgeven zou mij wel lukken, maar vergeten niet! En het vertrouwen dat er was, zou bij mij nooit meer terugkomen. Ik ben zelf in het verleden ook vreemdgegaan, en de spanning is het echt niet waard! Dat weet hij zelf waarschijnlijk ook, maar jij moet het nu zien op te lossen, hij heeft het gedaan. Ik zou niet weten hoe jij dit moet oplossen, heel veel sterkte er mee..

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 12:50

faye schreef:
By the way, er zitten twee mensen in een relatie en die zijn beide verantwoordelijk. Zo is het nooit gheel de schuld van de een of de ander als het niet lekker loopt. Dus praat of laat jezelf dat niet aanpraten.


Dat de relatie dood was is geheel mijn fout. Dat kunnen anderen (zoals Sando op bokt) ook bevestigen... Ik praat me dat niet aan, het is zo!
Om maar even iets raar in deze situatie te zeggen: Mario is (buiten dit dan) een jongen waar alle meiden over dromen. Uiterlijk telt hier niet in mee, want dat is ieder voor zich.
Ik heb daar gebruik van gemaakt door niets te investeren in de relatie. Hij ging toch niet bij me weg, dacht ik Bloos
Nu dat wel zo blijkt, besef ik ineens dat ik ontzettend veel van hem hou, en hem helemaal niet kwijt wil.
Zijn fout is om het naar aanleiding daarvan (en na veel zinloze gesprekken tussen ons, die mij toch niet deden veranderen) zoals het nu gebeurd is te laten lopen...