Vreemdgaan, en dan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:47

zoenen=vreemdgaan
of ik het zou kunnen vergeven ligt er aan, gebeurt het tijdens het uitgaan met wat drank op, dan kan ik het wel vergeven
gebeurd het nuchter met iemand waar hij gevoelens voor heeft, dan mag ie fijn naar haar toe maar hoef ik hem niet meer!

sex is sowieso het einde van de relatie, of ie nou wel of geen gevoelens voor haar heeft.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:56

Zoenen en meer is vreemdgaan. Ik zou hem misschien nog wel een kans geven als het bij zoenen was gebleven, maar ik denk dat ik er toch altijd een rottig gevoel aan over zou houden en dat is geen basis voor een relatie.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:07

zoenen is vreemdgaan voor mij!! en ik denk niet dat ik dan nog verder zou kunnen met mjn vriendje. mijn ex was vreemdgegaan. ik wilde hem terug maar uiteindlijk toch niet meer. ik voelde me genaaid door hem!! en ik ga met justy mee wbh rottige gevoel dat altijd zal blijven...

pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:07

ik vind zoenen ook al vreemdgaan!

ik weet ook niet of ik het mijn vriend zou kunnen vergeven, als hij dat zal doen.

eerlijkheid vind ik wel heel erg belangrijk, ik heb liever dat hij het verteld als verzwijgd

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:10

zoenen is voor mij vreemdgaan maar in sommige omstandigheden nog wel te vergeven. Seks is einde hoofdstuk voor mij.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:12

Zoenen is vreemdgaan, ik zou 'm dat echter wel vergeven. Mijn huidige vriend zou ik zelfs een slippertje vergeven denk ik, tenzij hij het meteen, en eerlijk, verteld... Hij mag kruipen, zeker weten, maar ik ben echt stapelgek op 'm... Ik weet niet of ik dat voor 1 fout weg zou gooien. Maar goed, daar hoop ik nooit achter te komen...

Ik heb zelf een keer mijn relatie verbroken omdat ik teveel begon te voelen voor een vriend van mijn vriend. Ik vond dat gewoon niet eerlijk, ik kon niet bij mijn vriend zitten en aan die ander denken, voelde me daar zo enorm rot over... Toen deed ik dus nog helemaal niets met de betreffende jongen, af en toe wat stoeien tijdens het uitgaan... Nu doe ik overigens nog steeds niets met 'm, ben weer gelukkig verkeerd met mijn vriend Lovers

xxNimboxx

Berichten: 83
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: Ergens in Brabant...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:24

griebels schreef:
Ik vind zoenen ook al vreemdgaan, maar ik heb liever dat mijn vriend iemand zou kussen tijdens het uitgaan als dat hij iemand kust waar hij gevoelens voor heeft...
Sex is: Houdoe en bedankt!!!!!!!!!

helemaal mee eens Boos!
Ik hoop dat ik dat nooit mee maken zal.. Schijnheilig

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:01

Zoenen is echt wel vreemd gaan!!
Als je vriend of vriendin iemand anders zoent? dan klopt er iets niet in je relatie.. Ik vind gewoon dat je het uit moet maken voordat je vreemd gaat! Want er is iets niet in orde als je met een ander wil gaan...

Dat is mijn mening en die van mijn vriend gelukkig Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:38

griebels schreef:
Wat als je in een relatie zit die dood is, je partner gaat opzoek naar aandacht etc... (wat hij thuis dus niet krijgt)
Gaat uiteindelijk dus vreemd maar besluit dan om bij je te blijven, omdat hij toch teveel van je houdt?


Praten
Dit is een keus die je maakt, je kan er voor vechten, er over praten en van daaruit een besluit nemen.
Of je kan idd die aandacht ergens anders zoeken, wat naar mijn idee de oplossing dus niet is.
Al zou ik neit snel mijn vriend verwaarlozen Haha!

Citaat:
Ik heb zelf een keer mijn relatie verbroken omdat ik teveel begon te voelen voor een vriend van mijn vriend. Ik vond dat gewoon niet eerlijk, ik kon niet bij mijn vriend zitten en aan die ander denken, voelde me daar zo enorm rot over... Toen deed ik dus nog helemaal niets met de betreffende jongen, af en toe wat stoeien tijdens het uitgaan... Nu doe ik overigens nog steeds niets met 'm, ben weer gelukkig verkeerd met mijn vriend


Misschien raar, maar dit vind ik dus eerlijk, misschien even niet leuk, maar beter dan als je achter zijn rug om geprobeert had en als het niets was gebleken weer terug was gekomen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:53

Sily, ik vond het zelf ook erg eerlijk Knipoog Durfde het eerst ook niet te vertellen, heb het uitgemaakt en een uur later heb ik 'm de reden verteld. Hij vond het zelf gelukkig ook erg eerlijk van me, hij is diezelfde avond nog langsgekomen, veel gepraat, en ik mocht hem altijd bellen als er iets was, ongeacht of het persoonlijk of in de relatie was... Lovers Het was 4 dagen later al weer aan, de ander had 't voor zichzelf verpest... Ik geloof niet dat mijn vriend dat heel erg vond Haha! En sindsdien hebben we een hele goede relatie vind ik... Gaat steeds beter.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:08

Renske20 schreef:
zoenen=vreemdgaan
of ik het zou kunnen vergeven ligt er aan, gebeurt het tijdens het uitgaan met wat drank op, dan kan ik het wel vergeven
gebeurd het nuchter met iemand waar hij gevoelens voor heeft, dan mag ie fijn naar haar toe maar hoef ik hem niet meer!

<a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=sex&v=56">sex is sowieso het einde van de relatie, of ie nou wel of geen gevoelens voor haar heeft.



hier ben ik het volledig mee eens Lachen

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:29

Wat zijn jullie allemaal hard voor jullie wederhelft!
Wat stelt een relatie voor wanneer de ander met vast gebonden handen thuis moet blijven en o wee als hij (of zij) ook maar 1 mis stap maakt.....
Nou dan zal hij het weten.....

Is het echte liefde als je bijvoorbaad de ander al veroordeeld en buiten de deur zet? Zijn relaties niet om met elkaar te comuniceren? Moeten we nou echt voor de rest van ons leven met 1 persoon verder?

Wat nou als het je relatie juist ten goede komt? Stel je vriend/ vriendin gaat vreemd en je hebt niks door, maar jullie relatie bloeid weer helemaal op. Jullie sex is beter dan ooit en hebben veel lol met elkaar. Later kom je er achter dat hij/ zij (even) een ander heeft (had). Wat is dan belangrijker? Jullie liefde voor elkaar en jullie blijven bij elkaar omdat jullie het zo naar je zin hebt met elkaar, of hij/ zij is vreemd gegaan dus dat betekent per definitie de deur uit?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:35

Marieke ik heb het niet over met handen gebonden thuis blijven, lol hebben en uitgaan hoeft naar mijn idee niet gepaart te gaan met zoenen en sex hebben met andere.

Daarbij ken ik weinig mannen die het goed zouden vinden als ik tijdens het uitgaan de 1 na de ander sta af te lebberen.

Een relatie kan naar mijn idee ook door andere dingen opbloeien dan door sex met andere, kost misschien iets meer moeite maar als je van elkaar houdt is dat neem ik aan geen moeite teveel?

En idd binnen een relatie hoor je te communiceren, niet als het even tegen zit of je hebt even zin met een ander het bed in te duiken
Je hoeft trouwens niet voor de rets van je leven met 1 persoon verder, je staat altijd vrij om het uit te maken en door te gaan, of een vrije relatie te beginnen, of vrijgezellig rond te dartelen.
Geen probleem toch?
Wees er alleen wel eerlijk in tegenover je partner of sexmaatje in spe, dan hebben die ook ngo een keuze.

Hard voor mijn metgezel en hard voor mezelf Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:42

Marieke"]
Wat zijn jullie allemaal hard voor jullie wederhelft!
Wat stelt een relatie voor wanneer de ander met vast gebonden handen thuis moet blijven en o wee als hij (of zij) ook maar 1 mis stap maakt.....
Nou dan zal hij het weten.....
[/quote]

mwah kan niet echt zeggen dat bjorn thuis moet blijven hoor, die is meer in de kroef te vinden dan thuis Clown iig nu in de vakantie wel, zeker nu we vlakbij zn vaste kroeg wonen! en hij is nogal handtastelijk als ie wat heeft gedronken, maakt me allemala nies uit, hij pakt meiden snel vast enzo, maar daar velt hij niets bij, dus mag ie lekker zn gang gaan van mij. ook gaat ie nogsteeds met zn 1e echte grote liefde om, vind ik ook prima

[quote="Marieke"]
Is het echte liefde als je bijvoorbaad de ander al veroordeeld en buiten de deur zet? Zijn relaties niet om met elkaar te comuniceren? Moeten we nou echt voor de rest van ons leven met 1 persoon verder?
[/quote]

daar heb je wel een punt, ik zie mezelf ook niet nog 50 jaar trouw zijn aan bjorn, ik bedoel, dat is LANG
maar ik heb aardig wat vriendjes gehad voordat ik uiteindelijk voor Bjorn heb gekozen, inmiddels wonen we samen en ik ben wel van mening dat als je je eerst goed uitleefd, dingen doet je je altijd had willen doen, dan pas echt klaar bent voor een vaste relatie en er echt voor kan gaan.
zo geloof ik dus ook absoluut niet in maagd zijn tot aan het huwelijk, dan wordt je altijd nieuwsgierig naar hoe het met een ander is.

maar toch blijf/15 jaar van je relatie
als je heel lang samenbent en je zit in een sleur, dan wordt het msschien tijd voor iets nieuws om de spanning terug te krijgen, maar als je vrij snel in je relatie vreemdgaat zit er iets fout

[quote="Marieke schreef:
Wat nou als het je relatie juist ten goede komt? Stel je vriend/ vriendin gaat vreemd en je hebt niks door, maar jullie relatie bloeid weer helemaal op. Jullie sex is beter dan ooit en hebben veel lol met elkaar. Later kom je er achter dat hij/ zij (even) een ander heeft (had). Wat is dan belangrijker? Jullie liefde voor elkaar en jullie blijven bij elkaar omdat jullie het zo naar je zin hebt met elkaar, of hij/ zij is vreemd gegaan dus dat betekent per definitie de deur uit?


tsja soms zeg ik weleens als je vreemdgaat hoef ik het niet te weten, wat niet weet wat niet deert, zeker als de relatie daarna supergoed gaat
maar ik zou aardig gekwetst zijn als ik erachter kwam dat hij een tijdje een ander heeft gehad, eenmalig zou ik al erg vinden, laat staan een paar weken ee affaire met iemand Bloos!
en dan kan de relatie na die affaire wel o zo goed zijn, je leeft dan wel in ee soort leugen, en als je er alsnog achterkomt, nee bah ik zou het een rotgevoel vinden en behoorlijk gelwetst zijn

dat ik dan mn huisje en alles op zou moete geven om bij hem weg te gaan, dat is ook erg hard, maar ik weet eerlijk gezegd nog niet zo goed wat ik zou doen als bjorn over 3 jaar naar me toe komt(dan wonen we dus ruim 3 jaar samen en hebben ruim 5 jaar een relatie) en zegt, tot vorige maand heb ik een paar weken iets met een ander gehad
ik roep nu wel dat ik hem eruit gooi en zonder hem verder ga, maar aan de andere kant is dat ook wel erg moeilijk, heel je leven wordt dan overhoop gegooid

ik weet het niet, als we samen zouden blijven zou ik misschien ook wel vreemdgaan, als een soort wraak, niet dat dat goed is voor de relatie, maar dan mag hij fijn hetzelfde voelen als wat ik voel!!

maar er is uitgezocht dat 1 op de 3 mensen vreemdgaat, als ik zo om me heen kijk, ligt dat eigenlijk nog ietsjes hoger, op t werk wordt er nogal veel gedaan onderling, en dan wordt de 1 op de 3 zeker wel gehaald!!
en bv mn opa en oma, die zijn 51 jaar getrouwd dit jaar, ik denk niet dat die al 51 jaar niet vreemd zijn gegaan eerlijk gezegd, dat kan toch bijna niet, zo'n lange tijd?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:45

Sily schreef:
Wees er alleen wel eerlijk in tegenover je partner of sexmaatje in spe, dan hebben die ook ngo een keuze.


toen ik een sexrelatie had met iemand, was ik, vond ik zelf en geloof dat hij ook zo dacht, wel vrij om met anderen te zoenen etc(dat deed ik dus ook) ik vind dat je bij zo'n 'relatie' niet echt kan spreken van een relatie hebben en vreemdgaan etc
maar dat ligt ook weer aan de afspraken die je zelf maakt, ik gaf er niets om als hij met uitgaan dan met iemand anders stond te zoenen, hij was nml ook niet de enige waar ik wat mee deed

zo is mn huidige relatie ook begonnen, e soms denk ik weleens dat dat de enige relaties zijn die goed blijven gaan Haha!
tot dat 1 van de 2 meer gaat voelen voor de ander, of als je alle2 meer gevoelens gaat krijgen en je dus besluit er een echte vaste relatie van te maken, dan wordt het ingewikkeld!

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:49

Sily"]
Daarbij ken ik weinig mannen die het goed zouden vinden als ik tijdens het uitgaan de 1 na de ander sta af te lebberen.
[/quote]

Maar zou je dat wel willen? Haha!

[quote="Sily schreef:
Wees er alleen wel eerlijk in tegenover je partner of sexmaatje in spe, dan hebben die ook ngo een keuze.


Hier ben ik het helemaal mee eens.

Maar mijn vraag blijft.
Je relatie is helemaal opgebloeid, jullie hebben het helemaal naar je zin. Je bent misschien wel weer verliefder dan ooit, m.a.w het kan niet meer stuk. Nou kom je er dus achteraf achter dat hij/ zij even een ander heeft gehad. Waarschijnlijk is hierdoor om wat voor een rede dan ook (kan er wel een paar verzinnen) jullie relatie weer helemaal geweldig geworden. Zou je hem/ haar dan per defenitie gewoon het huis uitschoppen omdat hij/ zij is vreemd gegaan?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:52

niet direct, maar ik zou toch even ernstig gaan nadenken, en eerlijk gezegd ook beledigd zijn dat hij het blijkbaar nodig vond om vreemd te gaan, dat betekend dus dat ie niet genoeg had aan mij alleen

daar zou ik de oorzaak van willen achterhalen, zodat het niet nog een keer gebeurd

maar ik denk niet dat ik het direct uitmaak, maar het is ook niet snel vergeven&vergeten

eker niet nu we samenwonen, dan moet je je spullen verdelen en heel je leven staat dan op zn kop

woonde ik nog thuis en mn vriend zou zijn vreemdgegaan zou ik het wel meteen uitmaken, dat gaat wat makkelijker dan

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:56

Misschien niet meteen het huis uitschoppen, maar het vertrouwen zou wel heel erg ver zoek zijn, en wat stelt een relatie zonder vertrouwen voor?

andalusier
Berichten: 132
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:46

Is vreemdgaan ook als je met een jongen naar de film gaat en je vriend weet er niks van? Misschien een stomme opmerking, maar ik ben benieuwd naar de reacties! Ik zit namelijk in spanje voor mijn stage. En toen besloot ik maar om met hem naar de film te gaan. Het is de neef van mijn zwager.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:39

Nee waarom? Er is toch niets gebeurd? Of speelt er meer mee in dat verhaal...?

Marieke, ik ben zo'n ouderwetse muts die zich gewoon niet voor kan stellen dat een relatie op zou kunnen bloeien als de ander vreemdgaat, oa gebaseerd op mijn eigen ervaring...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:13

Renske in een sexrealtie of vrije relatie sta je naar mijn idee idd ook vrij, handig is dus wel om het meneer sexspeeltje te laten weten dat het daar dus bij blijft voorlopig Haha!

Marieke als ik blij ben met iemand zou ik niet willen, als ik zo graag met iemand andes zou willen staan, moet er haast wel wat mis zijn toch?
Dan praat ik daar liever over of maak het uit, jammer volgende keer beter.
Ennuh als vrijgezel mag ik zoenen wat ik wil toch? Knipoog

En zoals ik al schreef misschien dat ik het hem zou kunnen vergeven, maar vergeten is een tweede, heel leuk dat de relatie er van opbloeit...maar waardoor?
Door toch wel een leugen, hij heeft mij niet in vertrouwen genomen waar die mee zat en het mij niet waard gevonden met mij te praten.
Zeg dan joh schat ik mot eff ergens mijn kwakkie kwijt, ben je iig eerlijk

Ik denk dat gewoon praten en eerlijk zijn erg hoog staat bij mij, en de meeste mannen die vreemd gaan, vrouwen trouwens ook, zijn dat gewoon niet.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 09:27

@ Marieke:
Dus in onderstaande relatie zou jij het een verbetering van de relatie vinden? Hoe ga je daar dan mee om? Dat is ook belangrijk, de relatie opzich kan miss wel beter worden, maar het vertrouwen (dat waar een relatie op gebouwd is) is verdwenen. Durf je hem nog alleen te laten, ergens zonder jou heen te laten gaan, ga je hem controleren etc etc.... Verward

griebels schreef:
Wat als je in een relatie zit die dood is, je partner gaat opzoek naar aandacht etc... (wat hij thuis dus niet krijgt)
Gaat uiteindelijk dus vreemd maar besluit dan om bij je te blijven, omdat hij toch teveel van je houdt?

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:16

griebels schreef:
@ Marieke:
Dus in onderstaande relatie zou jij het een verbetering van de relatie vinden? Hoe ga je daar dan mee om? Dat is ook belangrijk, de relatie opzich kan miss wel beter worden, maar het vertrouwen (dat waar een relatie op gebouwd is) is verdwenen. Durf je hem nog alleen te laten, ergens zonder jou heen te laten gaan, ga je hem controleren etc etc.... Verward


Het hangt er natuurlijk vanaf hoe het in die relatie is gegaan, of gaat.
Ik zeg niet dat vreemd gaan een verbetering is voor je relatie, maar stel dat in die dood gebloede relatie waar jij het over hebt, de een sex zoekt bij een ander. Door dit opwindende uitstapje heeft hij/ zij weer zin in sex met zijn eigen partner, of beter nog, realiseerd deze persoon zich wat zijn eigen relatie voor hem/ haar betekent! Vanaf dit moment is alle aandacht weer op jou. Jullie praten weer en de relatie krijgt een nieuwe boost. Dan is dat uitstapje naar een ander bijna een zegen (even overdreven gezegd he, alleen maar om iets aan te geven Knipoog ) Is dit niet het geval en blijft je eigen relatie dood, doet de ander helemaal niet zijn best en haalt zijn genot buiten de deur, dan is vreemd gaan en ontsnapping en uitstel van de scheiding. Dan heb je absoluut geen ruggegraad.

Beter is natuurlijk dat de ander helemaal niet vreemd gaat, maar op het moment dat hij/ zij zich beseft dat hij/ zij behoefte heeft aan sex met een ander, dit te bespreken met zijn/ haar partner. Maar er zijn blijkbaar veel mensen die het absoluut verschrikkelijk vinden als hun partner het met een ander zou doen. De kans dat een relatie stuk gaat na het uitspreken van die behoeftes is dan zeer zeker aanwezig.

Als je bijvoorbaat roept dat je je partner het huis uit gooit als die ooit vreemd zou gaan, dan heb je geen kans meer op een open discussie. Je snoert iemand zijn mond uit angst voor een breuk. Het zou beter zijn dat het uitgangs punt is dat wat er ook gebeurd jullie relatie niet stuk kan gaan, dan sta je veel sterker. De ander zou dan veel eerder zijn gevoelens uiten.

Om te comuniseren binnen een relatie moet je open staan voor de ander in wat voor een situatie dan ook! En van daar uit mag je je eigen beslissingen nemen. Er is niemand die jou dingen op kan leggen, en dat geld dus ook voor een ander.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:19

Marieke, 'op het moment dat hij/zij zich beseft dat hij/zij behoefte heeft aan sex met een ander, dit te bespreken met zijn/ haar partner' is imo iets heel anders dan vreemdgaan... Ik zou dat nl minder wereldschokkend vinden dan wanneer mijn vriend (donder dat ik het weet zeg maar) vreemdgaat. Maar goed, zoals ik al eerder gezegt heb: als hij het erna meteen en ook eerlijk opbiecht, dan denk ik niet dat ik 'm de deur wijs...

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:20

Pervinco schreef:
Maar goed, zoals ik al eerder gezegt heb: als hij het erna meteen en ook eerlijk opbiecht, dan denk ik niet dat ik 'm de deur wijs...


Weet hij dit ook?