Hond gevonden....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 15:35

Wat voor een kleur heeft hij? Of misschien kun je een foto van hem maken? Een kleine zoektocht op het internet levert al heel wat vermiste Shar Pei's in zowel Nederland als Belgie op!

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 15:36

ik woon in Ossendrecht, aan het bos , dit bos loopt tot de kalmthoutse heide..

Hier zie je vaak dat mensen dieren dumpen, maar het kan ook dat hij van vakantie gangers is, hier zitten wel wat campings in de buurt..

Voorlopig is het mannetje op een goed plekje tot we meer weten, hij heeft gezelschap van een oudere sharpei en 2 kindjes, die hij heel leuk vond, hij is zo te zien kinderen gewend..

Ik mis hem wel, maar ik heb 2 duitse herders, de 2de sinds kort en dat gaat net een beetje goed tussen die 2, ik kon die jonge sharpei dus hier niet houden of ik moest hem opgesloten houden, komt er geen eigenaar opdagen dan blijft hij als het goed gaat bij deze mensen..als het niet gaat wil ik hem terug, en ga ik een ander passend plekkie voor hem zoeken, maar misschien kunnne we morgen dmv chip acherhalen hoe en wat..

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 15:56

Ik heb net even gebeld hoe het met mijn kleine Bobo ging ( zo noemde ik de sharpei):

Hij is net in bad geweest, zat onder de vlooien en teken, teken had ik er al een hoop uitgehaald..Zijn oortjes wilde ze ook nog doen maar dat vond ze teveel op 1 dag voor het beestje..

Met hun andere hond gaat het goed samen, ze waren nu samen een dutje aan het doen..Hij eet al hondesnoepjes...dus ik denk dat ze hem een beetje aan het verwennen zijn..

Gr. Claudia

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 16:10

Nogmaals de vraag: wat voor een kleur heeft de hond of kun je misschien een foto maken?
Er staan meerdere Shar Pei's als vermist opgegeven op het internet!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:02

hmmm ik werd geattendeerd op dit topic. Wij hebben onze Sharpeireu half april laten inslapen op 9 jarige leeftijd. Hij kwam uit het asiel (zag er werkelijk niet uit, kaal en knalrode huid) en we hebben hem nog 4 fijne jaren kunnen geven. Mocht het bij deze mensen niet meer gaan dan wil ik er graag nog over nadenken en een kijkje bij hem komen nemen.

Ik hou dit topic wel in de gaten.

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 17:17

De hond is roodbruin, kleur van een bordeaux dog.

Foto kan ik niet maken..

kun je mij die links geven waar sharpei,s vermist op staan??

Gr. Clau

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:19

clau schreef:
De hond is roodbruin, kleur van een bordeaux dog.

Foto kan ik niet maken..

kun je mij die links geven waar sharpei,s vermist op staan??

Gr. Clau


dus iets donkerder dan die uit mijn profiel?
is hij nog een echte reu?

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:01

clau schreef:
De hond is roodbruin, kleur van een bordeaux dog.

Foto kan ik niet maken..

kun je mij die links geven waar sharpei,s vermist op staan??

Gr. Clau


Als je bij google +hond + vermist invult krijg je echt heel veel url's!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:56

Ik begrijp ook zeker wel dat je puur vanuit goede bedoelingen werkt, en daarom zei ik ook dat ik het hardstikke goed van je vind!

Alleen wil ik je er gewoon op wijzen dat het wettelijk niet is toegestaan om deze hond nu zelf op te vangen. Dat is verduistering van een hond en dat is strafbaar. Officieel moet je hem aangeven bij de politie, je kunt hem dan wel zelf thuis houden. Als de eigenaar zich binnen een jaar meld kan deze de hond echter wel terug eisen. Als je hem naar het asiel brengt heeft de eigenaar 3 weken om zich te melden, als er dan 3 weken niet naar de hond wordt gevraagd is hij evt ook van jou. Lachen

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:12

goed hoor dat je hem opvangt
wettelijk zal het niet toegestaan zijn, maar je kunt hem moeilijk laten lopen toch ?
er worden veel te vee4l honden gedumpt, dus liever eentje geplaatst dan 1- teveel in hetbos laten creperen.
Wel raar overigens, Sharpeis zijn volgens mij best dure honden
maar als hij zo verwaarloosd is, je weet hetniet he, een malafide fokker ofzo

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:20

Clau goed van je dat je hem tijdelijk hebt opgevangen er moesten meer mensen een hart voor dieren hebben! Ik hoop voor Bobo dat hij een goede thuis krijgt maar ik denk dat dat wel inorde komt zo te lezen.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:29

fjordenfan schreef:
maar als hij zo verwaarloosd is, je weet hetniet he, een malafide fokker ofzo


Het kan natuurlijk ook zijn dat hij al wat langer loopt te dwalen en dan is het logisch dat hij mager is geworden en teken, vlooien en oormijt heeft.
Het zal niet de eerste keer zijn dat een hond na een hele tijd aan de andere kant van Nederland wordt teruggevonden.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:35

ArwenLune schreef:
Wat fijn dat je hem zo goed opvangt. Toch zijn Sharpeis niet echt goedkope honden toch? En een prijzige rashond word neem ik aan niet zo snel in het bos gedumpt. Ik zou toch even goed kijken of 'ie gechipt is en nagaan of jij hem nu een nieuw baasje mag geven. Straks is 'ie gestolen en daarna gedumpt en komen de eigenaren hem volgende week op het spoor...

Mijn 1e reactie was ook: "Die moet gechipt zijn!"
Sharpies zijn inderdaad behoorlijk kostbaar, het lijkt me dat die gewoon in het nest nog gechipt worden.

Voor de mensen die nog een plekje vrij hebben, wellicht wel een idee om je te verdiepen in het ras. Sharpei's hebben nog wel eens huid problemen en de meeste moeten ook geopereerd worden aan de ogen omdat de wimpers over het netvlies schuren wat irritaties en soms zelf blindheid tot gevolg kan hebben. Het zijn zeker niet de makkelijkste honden in onderhoud.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 10:39

ik kan me niet voorstellen dat Clau iets strafbaars doet. Ik denk ook niet dat ze daar op aangepakt zal worden. Ze doet wat ze moet doen: de hond opvangen en alle mogelijk instanties op de hoogte stellen. De asiels zitten overvol en zitten niet te wachten op nog een slachtoffer. Die vinden het allang prima dat zij het doet.

Het zou me wat fraais zijn als ze een boete zou krijgen, dat ze maar mensen straffen die dieren dumpen en verwaarlozen. Dat zou een stuk terechter zijn. Maar niet mensen die ze juist proberen te helpen, dat zou juist beloond moeten worden.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 10:50

Tja Desiree, ik heb de wet ook niet bedacht. En ik zeg ook niet dat ze hem meteen weg moet brengen, ik wijs haar er alleen even op, zodat ze het gewoon weet.
Ik hoop dat hij snel een goed plekje vind! Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 10:50

ik weet zeker dat de wet niet zal ingrijpen in een geval als dit.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:01

Maar dat wil niet zeggen dat het niet genoemd mag worden.
Ik heb steeds het idee dat jullie mijn bericht opvatten als negatief tegen haar, maar dat is helemaal niet zo. Ik ben blij dat ze het dier wil helpen, en van mij mag ze zelf weten wat ze ermee doet, dat maakt mij verder niks uit, als het dier maar goed terecht komt.

Wij maken het hier ook wel mee, en als de politie er achter komt hebben die mensen een probleem. Wil niet zeggen dat ze er daar ook zo streng op zijn, maar hier in ieder geval wel.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:56

clau schreef:
Ten eerste heb ik meerdere instanties gebeld, nergens een vermiste sharpei, ik heb zelfs hem in belgie gemeld..Ik heb de dierenambulance gebeld en die wilden hem komen halen maar dan moest hij naar het asiel, dat kon ik niet over mijn hart krijgen...Hij was ook heel mager, oormijt, wondjes, hij heeft zo te zien al een tijdje in het bos gezworven.

De hond is nu met iemand mee die al een sharpei heeft, morgen word gecontroleerd bij de dierenarts of hij een chip heeft ed...

Mocht zich een eigenaar aanmelden dan krijgt die heus zijn hond wel terug, maar voorlopig moet het beestje toch verzorgd worden en gekuffeld...en waarom zouden wij dat niet doen..

Sommige reacties vind ik dus nogal stom, zeker als je weet hoe een dierenvriend ik ben...oordeel dus niet zo snel dat ik een hond achter wil houden..

Ik Heb gedaan wat het beste voor het beestje was...


Volgens mij oordeelt niemand dat je een hond achter wil houden.

Zoals ik al in een ander berichtje zei, dit lijkt allemaal vrij vlot gaan.
De ene dag vindt je een hond, de andere dag zoek je een nieuw baasje.
Maar nu heb je het beter uitgelegd.

Ik geloof absoluut niet dat je niet het beste met de hond voor hebt, maar ik denk dat de meesten ook aan de vorige eigenaars denken.
Stel dat die hard opzoek zijn naar hun hond, en niet kunnen vinden, en als ze hem dan eindelijk hebben weten te traceren, dat hij dan al een nieuw tehuis heeft.
Dat geeft problemen.

Maar zoals jij al later schreef, zei je dat dit geen probleem was, dat de eigenaars meteen hun hond terug krijgen.
Dat nieuwe tehuis kun je dus zien als tijdelijke opvang tot de eigenaars terecht zijn, en als dat niet gebeurt, ze hem houden, toch?
Maar dat schreef je niet in je eerste berichtje, daar is de onduidelijkheid onstaan denk ik.

Ik ben het absoluut niet oneens met je handelwijze hoor, denk dat het beter voor de hond is om in huiselijke omstandigheden opgevangen te worden dan in het asiel, dat zou ik ook doen.

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 16:29

Even een update over Bobo, Ik kom net van de dierenarts, hij is helaas niet gechipt, geen tatoo in oor oid..dus dat word moeilijk zoeken naar een eigenaar...Ook in belgie is hij niet als vermist opgegeven..

De hond is terug hier, hij reageert niet goed op hele kleine kinderen, grommen een enkele keer dat die mensen het risico niet wilde nemen..snap ik ook wel..

Ik heb met meerdere instanties overlegd en de hond blijft voorlopig hier en als zijn geen eigenaar aanmeld ga ik zelf een goed plekkie zoeken..

Ik wil gewoon niet dat hij naar het asiel gaat..

Er mogen best mensen reageren die belangstelling hebben maar wel graag serieuse belangstelling, een sharpei is niet zomaar een hond..ik geef hem dus ook niet aan iedereen mee..

Je mag me best bellen bij serieuse belangstelling, maar er kan een eigenaar op de proppen komen..

06-51500973

Gr. Clau en een knuffel van BOBO

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 18:10

mijn reactie geldt nog steeds.

Mijn vraag staat ook nog steeds:
Is het nog een echte reu?

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 19:31

Cheveyo, ik heb je gePBt.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:36

Verwen hem maar flink!!!Arm beestje.

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 17:20

Voor de liefhebbers, ik heb foto's van Bobo, stuur maar een Pbtje met mailadres, dan mail ik ze...Misschien is er ook iemand zo aardig om ze hier te plaatsen, weet niet hoe dat moet..

Gr. Claudia

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:44

wil ik ook wel voor je doen hoor Clau, het hier plaatsen

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:34