help een hondenvriend(in) uit de ellende

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 17:22

Desiree schreef:
.


Vind het wel kul dat ze perse een bull moet hebben en het ook nog perse een pup moet zijn. Als je gratis een hond wil, mag je blij zijn als je er een krijgt (op voorwaarde dat het karakter wel bij je past uiteraard).

Ik hoop niet dat het beestje ooit naar de dierenarts moet, want ook dat kost geld.....


GELOOF ME:deze mensen weten echt wel dat het allemaal geld kost,en wat er allemaal bij komt kijken,anders hed deze fokker niet eens die pup meegegeven!!

en zij moest niet perse een bullenpup,deze actie is volledig onstaan door haar medeforumbulleliefhebbers zoals ik!

zie het zoals een boktaktie voor Dorine!
alleen is deze vrouw(Godzijdank) niet zo ziek als Dorine!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 18:51

Oke, dan zal het wel goed zijn. Ik hoop dat ze veel plezier zal hebben van de pup. Ik heb zelf een jonge hond van 4 maanden. Een pup is een hoop werk, maar voor mij kleurt een pup de dag.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:29

Desiree schreef:
waarom niet? Niets heeft het eeuwige leven.
Krijg haar vehaal niet te pakken overigens.


Omdat ik haar verhaal gelezen heb, en ze nogal veel meegemaakt heeft en er behoorlijk depri van geworden is. Kan zijn dat je dan nog helemaal niet aan een nieuwe hond toe bent. Dat bedoelde ik, maar uit haar verhaal blijkt dat ze dat wel is, dus dan is het goed...

Ik zou persoonlijk namelijk eerst willen verwerken voor ik een ander dier aanschaf. Dat is ieder voor zich natuurlijk Haha!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 08:20

Ik vind het een mooie en lieve actie en ik begrijp het volkomen.
Ik vind het super dat er mensen zijn zoals jullie die zo meeleven met een ander en ze door dik en dun steunt. Geweldig dat is het juiste woord. Heb je misschien een foto van de pup?

gr

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 09:35

Makhali schreef:
. Heb je misschien een foto van de pup?

gr

dat heb ik tot 2× toe geprobeerd,op de vorige pagina,maar ik heb wat dat betreft 2 linkse handjes,ik krijg alleen maar kruisjes Verward

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 09:50

owh jammer.. misschien dat je hem naar mijn mail wilt sturen dan kan ik hem misschien voor je plaatsen?
Mail adres staat in mijn profiel..


gr Nicole

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 11:20

griebels schreef:
Omdat ik haar verhaal gelezen heb, en ze nogal veel meegemaakt heeft en er behoorlijk depri van geworden is. Kan zijn dat je dan nog helemaal niet aan een nieuwe hond toe bent. Dat bedoelde ik, maar uit haar verhaal blijkt dat ze dat wel is, dus dan is het goed...

Ik zou persoonlijk namelijk eerst willen verwerken voor ik een ander dier aanschaf. Dat is ieder voor zich natuurlijk Haha!

Ik weet bij ondervinding dat het verlies van een hond er heel erg in kan hakken. Ik raak altijd depressief als ik een hond verlies, en dat duurt maanden voordat ik er over heen ben.

Zo'n hond laat een enorme leegte achter, en met die leegte moet je dan verder. Het scheelt echter als de leegte wordt opgevuld door een andere hond. Dan is de leegte tenminste al weg, dat scheelt al iets. Zo'n hond kan je dag weer een beetje kleuren, het geeft afleiding. Verdrinken in verdriet heeft geen zin, het leven gaat verder en je MOET verder.

Daarom zou ik er juist voor pleiten om weer aan een andere hond te beginnen. Je gaat er toch van houden, ook al kan hij je oude hond niet vervangen. Want het is nu eenmaal gemakkelijk om van een hond te houden, anders dan bij mensen.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 11:31

daar kan ik me helemaal bij aansluiten1 Ach gut