Fulltime werken: meer dan één baan?

Moderators: EvelijnS, Murthul, Muurp, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Misja

Fulltime werken: meer dan één baan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 22:06

Beetje rare titel, maar ik vraag me af: zijn hier mensen die fulltime werken maar dan op meer dan een plaats? Dus twee 'kleine' contractjes hebben? Op de ene plaats bijvoorbeeld 20 uur en op de andere plaats 16 uur? Of nogmaals 20? En hoe combineren jullie dat? Overleg op beide plaatsen, of op een andere manier?

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:11

Ik werk fulltime (36 uur per week) en heb daarnaast een eigen bedrijf in webdesign en huisstijlontwikkeling. Ik ben dan ook zo'n zestig uur per week aan het werk.

Dé website voor de wedstrijdruiter: Startlijsten.nl

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 22:14

Kitty schreef:
Ik werk fulltime (36 uur per week) en heb daarnaast een eigen bedrijf in webdesign en huisstijlontwikkeling. Ik ben dan ook zo'n zestig uur per week aan het werk.

Ja, maar dat is dus werken náást die 36 uur bij één bedrijf toch? Dat bedoelde ik niet eigenlijk, aangezien ik eigenlijk niet van plan ben om 60 uur per week te gaan werken.. Haha!
Knap trouwens dat je dat volhoudt! OK dan!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 08:06

Is al weer een tijdje geleden, maar ik heb dat wel een tijdje gedaan. Was ik 's morgens consulent op een uitzendbureau (aanvangscontrole bij grote klant, daarna naar kantoor, intakes, administratie, matchen etc), dan at ik thuis (was om de hoek) gauw een boterham en daarna reed ik naar een glasfabriek waar ik de financiële administratie voor deed.
2 banen van 20 uur. Ik vond het heel erg leuk om te combineren.
Groot nadeel was wel dat ik bij beide werkgevers niet flexibel kon zijn in mijn uren.
Dus als er een collega ziek was op de glasfabriek, kon ik niet in de ochtend ook werken om bv haar telefoon erbij te nemen oid, en ook al zat er bij het uitzendbureau om 12 uur een grote klant in de problemen, ik MOEST overdragen aan een collega, want ik moest weg.

Maar ik vond het erg leuk, lekker afwisselend!
Ben er overigens mee gestopt om fulltime op de glasfabriek te gaan werken, toen een collega op het bedrijfsbureau een kindje kreeg. De baan als consulent was tijdelijk, en dat liep precies mooi in elkaar door.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:02

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar ik dacht dat dat belasting technisch erg ongunstig is omdat je met je tweede baan in de hoogste belasting schaal valt.
Maar hoe dat precies zit weet ik niet meer.

:evaw:

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie