Herinneringen aan liedjes (Brok in de keel)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 10:04

Up where we belong van Joe Cocker. Dit nummer werd gedraaid op de begrafenis van Dorine en altijd als ik dat nummer hoor moet ik er weer extra aan denken.
En nog een nummer waarbij ik altijd aan een goede vriend van me moet denken

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 10:24

Phil Collins en Celine Dyonne (ik weet de titels niet precies) maar die liedjes werden op de begravenis van mijn broertje gedraait...........en telkens als ik die liedjes hoor dan zie ik gewoon alles weer voor me Huilen

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 10:31

Caballo schreef:
Ik koppel mensen aan bepaalde liedjes... En als ik dan dat bepaalde liedje hoor, dan moet ik meteen denken aan de persoon die ik aan dat liedje heb gekoppeld Scheve mond Natuurlijk heb ik ook dat ik aan bepaalde momenten moet denken als ik een liedje hoor, maar lang niet zo sterk als aan een persoon.

Dat doe ik nou ook Omdat diegene mij dat liedje heeft gestuurd, of dat wij tijdens dat liedje iets hebben gedaan/meegemaakt wat ik me goed kan herrinneren, enz Vork

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:16

Big big girl werd gedraaid op de begrafenis van een meisje van net geen 18 jaar die was overleden aan K. Haar zusje van 14 had ditnummer uitgekozen. Heb toen sterk naar de tekst staan luisteren en sinds dien kan ik dit liedje niet meer aanhoren zonder vol te schieten...

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:17

Ik heb het gisteren trouwens ook zitten kijken. Sunrise en alle andere liedjes van Gabrielle. Doet me denken aan mijn té perfecte vakantie op Kreta twee jaar geleden. Op het balkonnetje in het donker lekkere coctail erbij uitkijkend over het zwembad en verderop de zee. En dan bij de bar van het appartement bij het zwembad dus, het ceedeetje van Gabrielle. Ik wil terug!!!!

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:23

Kon ik nog maar even bij je zijn van Gordon... Verdrietig
Daar heb ik heel veel herinneringen aan...

Als ik die hoor... Nou... Dan ben ik echt niet meer te houwen... Zet ook altijd de radio af als die voorbij komt...

Als ik heel erg in een dip zit dan draai ik 'm juist, dan komen de tranen goed op gang... Haha!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:26

Waarom nou jij - Marco Borsato
Als er nooit meer een morgen zal zijn - Marco Borsato...

Verdrietig

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:15

Kiss From A Rose - Seal
Don't Cry - Guns 'n Roses
Everything and More - Krezip
Last Time - Anouk
Nobody's Wife - Anouk
en er zullen er vast nog heel veel meer zijn waar ik nu niet op kan komen. Het is laatst door mijn beste vriendin heel goed verwoord: Ik kan niet goed praten over mezelf, in plaats daarvan ga ik naar muziek luisteren. Je kan zeggen dat ik me daar achter verschuil. Ik heb een ruzie met haar goed kunnen maken door haar op een gegeven moment de songtekst Everyting and More van Krezip te sturen. Toen wist zij dat ik echt alles er voor over had om het weer goed te maken, dat ik echt mijn 'diepste gevoelens prijsgaf', zeg maar. Vandaar dat ik dus voor elke gebeurtenis in mijn leven wel een liedje heb... Ik heb er de woorden niet voor, ik heb er een liedje voor!

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 16:41

Mareska schreef:
Dat doe ik nou ook Omdat diegene mij dat liedje heeft gestuurd


Dat heb ik ook. Als ik van iemand een mp3 krijg via MSN ofzo, dan koppel ik automatisch dat liedje aan die persoon. Of bij titels al die ik dan later zelf ga downloaden.
Kan trouwens ook veranderen aan een herinnering die bij een andere persoon hoort.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:57

'Last stop: This town' van The Eels
Dat nummer werd gedraait op de crematie van de ouders van een hele goede vriendin van mij. Haar ouders zijn verongelukt. De eerste paar regels kloppen gewoon te goed van dat liedje.
"Your dead but the world keeps spinning,
Take a spin throw the world you left,
It's getting dark a little to early"

'Zo is het goed' van Acda en de Munnik en 'Afscheid nemen bestaat niet' van Marco Borsato doen me denken aan mijn oma. Afscheid nemen bestaat niet is op de dag uit gekomen dat mijn oma overleden is. Toen ik dat nummer voor het eerst op de radio hoorde die ochtend kreeg ik er al een naar gevoel bij, toen ik thuis kwam kreeg ik te horen dat dat gevoel klopte. En 'Zo is het goed' klopt ook gewoon bij de hele situatie. De tekst boven de rouwkaart en de rouwadvertentie was ook 'Het is goed zo'.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:58

van britneyspears everytime..
wowow

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:02

Joe cocker - have a little faith in me
Jim - The promise
Charly Lownoise & Mental Theo - Together In Wonderland
Eric Clapton - Tears in heaven
Werden allemaal op begrafenis van oud-klasgenoot gedraait..

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:46

DANIenVLIEG schreef:
ik weet alleen hoe die aat;

all you've gotta do, is have a little faith in me.

heel mooi.
doet me denken aan vroeger toen ik nog samen met mn moeder en broer op de vlucht was voor mn vader

Het nummer is van John Hiatt, het heet Have a little Faith in me.

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:49

Het valt me op dat de meeste reactie's zijn van liedjes bij een begrafenis.
Dat schijnt toch wel de meeste indruk te maken.
Heel apart.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:51

het liedje 1492 geloof ik of zo, weet het preciese jaar niet, maar dat liedje van de film van columbus. elke keer als ik dat hoor krijg ik een brok in mijn keel...

Ik heb een jeugdvriendje gehad, van mijn 4de tot mijn 12de... en toen ik 9 was en hij 8, heeft hij een ongeluk gehad, zijn huis was in de fik gevlogen en hij was ernstig verbrand. Hij heeft nog 2 weken in levensgevaar gelegen in het brandwondencentrum in rotterdam. Toen ik het hoorde stond dat liedje op. en daar moet ik altijd weer aan terug denken.

Ook al heb ik hem al HEEL lang niet meer gesproken... hij heeft altijd nog een speciaal plekkie in mijn hart

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:59

of fast car van Tracy chapman.. ook zon jank liedje .. en erg mooi

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:59

Ja er zijn veel liedjes die me aan dingen doen denken.

Maar er is nu een reclame van het Wereld natuur fonds en die heeft als muziek Once upon a time in the west. Dit werd pas geleden gedraaid op de begrafenis van mn vader en elke dag als ik die reclame zie en hoor heb ik wel moeilijk.

Verder geven de happy hardcore liedjes uit 94/95 erg mooie herrineringen en verder nog Because the night van Jan Wayne.

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 19:59

Shiloh schreef:
het liedje 1492 geloof ik of zo, weet het preciese jaar niet, maar dat liedje van de film van columbus. elke keer als ik dat hoor krijg ik een brok in mijn keel...



Vangelis met Conquest of paradise.

En FennekeR, dat valt mij ook op eigenlijk. Is ook wel te begrijpen. Begrafenissen blijven je altijd bij en de muziek daarbij dus ook. Toch een soort troost en herinnering aan de overledene.

annepan
Berichten: 303
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:18

voor mij is het liedje " I Swear " van All 4 One erg speciaal. Het is al een erg oud liedje, maar ik kende op een of andere manier het deuntje nog van vroeger. Toen men vriendje( inmiddels ex) die de hele tijd lied horen op dicsman en op mn kamer, klonk dat gewoon zo mooi.... T Was trouwens ook de nacht dat ik voor het eerst gezoend had:P

Surma
Berichten: 212
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:27

nothing else matters - Metallica werd op de begrafenis van een vriend gedraaid.
opa - marco borsato, dit zong ik altijd met me opa
engel van me hart - marco borsato, het lied van me vriend en mij
fallin _ alicya keys - dit liedje draaide me nicht altijd toen me tante heel slecht was

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:34

Waarom nou jij, van Marco borsato
dat nummer heb ik op zo verschrikkelijk veel begravenissen gehoord dat ik het eigenlijk niet meer wil horen.

Vangelis met Conquest of paradise.
heb ik ook 2x gehoord op een begravenis en op mijn Diploma uitreiking, goede en slechte herinneringen aan dus

chip

Berichten: 2355
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:56

You've got a friend van James Tayer, word ik best emotioneel van, herinnerd me aan de tijd toen ik niet zo lekker in m'n vel zat.
Vind ik ook erg mooi.

Vorig jaar werd op de begrafenis van mijn vader het nummer His eye is on the sparrow van the Preservation Hall Jazz Band gespeeld.
Dat vond hij een heel mooi nummer en dat is het ook, moet ik spontaan van janken.

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:06

In nije dei - De Kast; van een begrafenis
Alzheimer - Youp van 't Hek
Lady in Red - Chris de Burgh (?); was het lievelingsnummer van mijn overleden oom

Verder heb ik ook wel bij bijna elke vakantie een liedje, zoals I'm Blue (DaBaDee enz.) , Mambo no. five, het Bananenlied van de trektochten bij 't Reelaer Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:14

Tears in heaven, werd gedraait op de begrafenis van een vriend, en de hele zaal begon te huilen.

Verder draai ik veel muziek als ik me rot voel of er niet uitkom, dan krijg je veel herinneringen en herkenning door die liedjes.

Big big girl
Waarom nou jij?
Wild world
Skin on skin
You never walk alone

Pppff...nog een heleboel meer trouwens ook, maar dat realiseer ik me meestal pas als ze opstaan.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:19

het liedje denk aan mij van ties is soms een beetje een liefdes brenger voor mij
klinkt miss niet erg geloof waardig maar toen ik mijn eerste serieuze vriendje mij vroeg stond er in de disco denk aan mij van ties aan en toen mijn vorige vriendje mij vroeg had ik dat liedje aan staan op de computer en hetzelfde gebeurde bij mijn huidige vriendje het is niet egt een herinering maar tog is het een beetje een speciaal liedje voor mij