Ratelband schenkt Tokkies een huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:43

Lies, ik denk niet dat het waar is dat ze jarenlang genegeerd zijn.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:31

Ik denk ook niet dat ze jarenlang genegeerd zijn,wel ben ik er van overtuigd dat ze het over zich heen hebben laten komen....
Je moet ook willen dat er iets voor je gebeurd en er zelf achteraan gaan(zeker met de bureaucratie in Nederland).

Het ging toch goed,ze hadden hun natje en droogje en een dak boven hun hoofd.
Pas toen er serieus stront aan de knikker was, is de ellende begonnen....huis kwijt en dan ben je te laat met nog te redden wat er te redden valt.

Gelukkig voor de Tokkie's hebben ze nu hun eigen Sjakie Ratelband die een huisje in Zonnendael regelt......
(als in Flodder,wie van ons heeft ooit kunnen denken dat dit Real Life zou worden Clown )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:38

Nou inderdaad!!

lies

Berichten: 9630
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:45

Haha, het is idd een beetje te vergelijken met de familie Flodder.

Hoe dan ook denk ik dat deze familie(s) veel eerder had moeten worden geholpen. Je laat zulke families toch niet jarenlang onder elkaar wonen Verward
De hele buurt is daar de dupe van.

In Groningen heb ik naast een cafetaria gewoond, welke ook werd geterroriseerd. Erg vervelend om naast te wonen, maar er werd ook niets aan gedaan. Er is me één keer een andere woning aangeboden, een compleet uitgewoond hol, 1 straat verderop Scheve mond
Ik heb talloze keren bij de woningbouw gezeten, maar men nam het niet zo serieus. Ook niet toen ik aan kon tonen hoevaak de glazenzetter bij mij is langs geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 15:09

Hier in Amsterdam duurt de Tokkiesoap al wat langer dan voor de rest van Nederland.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit waar je de Tokkies laat wonen, ruzie met de buren is altijd ene optie.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 15:12

Hmm, het laatste bericht dat ik over dhr. Ratelband hoorde was dat de FIOD was binnengevallen en vervolgens dat hij geen spijker meer had om z'n kont te krabben. Wat voor huis wordt dat dan? Een kartonnen doos?

(naar eigen smaak en inzicht smileys toevoegen Knipoog )

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 16:27

lies schreef:
Het is wel duidelijk dat deze mensen niet erg intelligent zijn (lees; zwakbegaafd) en zij hebben duidelijk begeleiding nodig. Op straat zetten lijkt mij niet de oplossing.


Zwakbegaafd zijn staat toch niet gelijk aan asociaal zijn? Dat vind ik wel een erg makkelijk excuus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 16:32

Ik betwijfel of ze zwakbegaafd zijn, volgens mij zijn ze inderdaad niet bijster intelligent, maar daarnaast vooral asociaal!

lies

Berichten: 9630
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 16:43

Nou, ik durf er wel wat centen op te zetten dat ze zwakbegaafd zijn.
En nee, het is geen excuus om asociaal te zijn, dat zeg ik helemaal niet.
Maar ik vind het wel een reden om ze te helpen ipv op straat te zetten.

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 17:20

Ik denk dat 'helpen' al een gepasseerd station is voor deze familie. Het zal wel degelijk geprobeerd zijn.

Net na de oorlog vond men ook dat 'onaangepasten' geholpen moesten worden. Die gezinnen werden ergens bij elkaar geplaatst en er werd strikt op toe gezien hoe ze leefden (begeleiders meerdere malen per week over de vloer).

Later kwam het begrip 'eigen verantwoordelijkheid' om de hoek kijken. Mensen moesten vooral zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen situatie en er moest niet al te bevoogdend worden opgetreden.

Als je de Tokkies echt wilt helpen dan kom je dus wellicht in zo'n situatie terecht: ergens in een huis en 24 upd begeleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 17:36

Ze zijn echt niet allemaal zwakbegaafd hoor, das wel makkelijk om te denken en het dan zielig te vinden...

lies

Berichten: 9630
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 17:47

faye schreef:
Ze zijn echt niet allemaal zwakbegaafd hoor, das wel makkelijk om te denken en het dan zielig te vinden...


Huh? Die logica ontgaat me een beetje.
Wat voor baat heb ik erbij om ze zielig te vinden Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 18:00

lies schreef:
Nou, ik durf er wel wat centen op te zetten dat ze zwakbegaafd zijn.
En nee, het is geen excuus om asociaal te zijn, dat zeg ik helemaal niet.
Maar ik vind het wel een reden om ze te helpen ipv op straat te zetten.

Meerdere gradaties van onderontwikkeld in ieder geval. Toch denk ik als je snugger genoeg bent om de regels te ontduiken, je ook in staat bent om je er aan te houden.