Ratelband schenkt Tokkies een huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132106
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:24

Mickey schreef:
'Verdomhoek'
In de diverse portretten komen de 'Tokkies' naar voren als asociaal gezin, maar volgens Ratelband is dat onzin. Hij vindt juist de samenleving asociaal en niet het gezin.


Yeah, right Scheve mond
De samenleving is asociaal, de Tokkies zijn zeer sociaal Rolleyes
Ratelband is heel normaal, wij sporen allemaal voor geen meter......

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:37

Tjakkkkkaaaa Oscar! Tjakkkkkkaaaaa!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:38

Hoorde net nog op de radio dat meneer Breekijzer - Pieter Storms - het op wil gaan nemen voor de bewoners van het kamp De Vinkenslag. Dat zijn die mensen die een tijdje geleden de snelweg bezette omdat ze nu ook belasting moeten betalen, net als de rest van Nederland.

Storms is bang dat 'iedereen' nu denkt dat alle kampbewoners slechte mensen zijn en wil een positieve documentaire gaan maken.

Is er misschien een nieuwe trend op komst??

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:39

En nee, ik denk niet dat alle kampbewoners aso zijn (Frans Bauer is toch ook een kamper? Knipoog). Maar ik denk wel dat sommige kampen tot een soort ministaatje binnen Nederland geworden zijn waar eigen wetten en regels gelden.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:55

Belachelijk plan van Ratelband........

Je moet er toch niet aan denken dat dat zooitje naast je komt wonen

Ik heb een keer naar "de Tokkie's" gekeken en kon het niet aanzien,wat een stelletje lamstralen zeg.
Vreselijk om te zien wat voor mentaliteit die lui hebben,vooral de kinderen vond ik te erg voor woorden.....toen de jongste(jaartje of 17) zei dat hij afgekeurd was heb ik de tv op een andere zender gezet.

Even over de kampbewoners(en ja er zijn heus normale,ik woon er nml. tegenover)
Ik dacht dus altijd dat het grapje was als er verteld werd dat er geen belasting betaald werd door de kampers Blond .........

Je kunt je toch niet voorstellen dat een land(regering) geen belasting aan asociaal volk(kamp,motorclubjes,criminelen van allerlei nationaliteiten) durft te heffen.

Nee we zijn goed bezig in ons Nederlandje Clown

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:05

CarS schreef:
Belachelijk plan van Ratelband........

Je moet er toch niet aan denken dat dat zooitje naast je komt wonen



nee idd

lies

Berichten: 9630
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:14

Nou ja, misschien ben ik wel weer hartstikke links enzo, maar ik vind het belachelijk dat mensen op straat worden gezet. Zoek een andere oplossing, maar laat ze niet aan hun lot over.
Het is wel duidelijk dat deze mensen niet erg intelligent zijn (lees; zwakbegaafd) en zij hebben duidelijk begeleiding nodig. Op straat zetten lijkt mij niet de oplossing.

Ik mag men. Ratelband totaal niet, maar deze actie vind ik wel goed

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:18

Ik vind ze echt vreselijk..... en vooral Hanna Tokkie echt heel erg zielig. Maar als ik het zo bekijk gaan die kinderen er gewoon achteraan. Zij zullen ook wel zo worden, helaas.

En als je zegt dat je je buurman gaat vermoorden, of al lang had moeten doen, ben je niet asociaal Rolleyes

Weet al iemand waar ze komen te wonen?

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:24

De familie is niet asociaal, de samenleving is aso?
Ehm, ja, denk ik ook.:D
Heb Ratelband altijd al een losgeslagen banketstaaf gevonden, dit bewijst het nog maar eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:29

Meneer Ratelband en meneer Storms zien gewoon allebei een mooie mogelijkheid om zelf weer eens gezellig in the picture te komen, over de rug van kansarmen, dat wel.

Er is vorig jaar al een positieve documentaire over kampers geweest: De Bauers!!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:30

Ja,de asociale krijgen ook alles voor elkaar Boos! Boos! Boos! ,Het zullen je buren maar zijn.
Zet ze in een kontainer op de hei ofzo.Ik kan hier best pissig over worden.
Ik heb in het internaat waar ik werk een bewoner waarvan de vader ook zo'n aso is.(Ooit lijfwacht van Janmaat geweest).
Hij legt gewoon zijn blaffer op het bureau als intimidatie en wel deze lui krijgen alles voor elkaar.
Ja dat heb je met mensen zonder geweten

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:39

Lovely schreef:
Meneer Ratelband en meneer Storms zien gewoon allebei een mooie mogelijkheid om zelf weer eens gezellig in the picture te komen, over de rug van kansarmen, dat wel.

Er is vorig jaar al een positieve documentaire over kampers geweest: De Bauers!!


Haha!
Maar die waren schattig. *LOL*

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:54

Ik heb 1 aflevering gezien. Ook de aflevering Familietrots.
Ik vond het wel meevallen met aso trouwens.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:22

heb je het over de Tokkies?
Die vind ik niet meevallen, tuig is het!:r

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:24

Soraya schreef:
Ik heb 1 aflevering gezien. Ook de aflevering Familietrots.
Ik vond het wel meevallen met aso trouwens.


Schreeuwt jou vader ook dat hij de buurman en buurvrouw al lang dood had moeten maken?

Hmmmm zijn wij dan zo aso? Mijn vader roept het iig niet.....

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:28

inka schreef:
Waar kan ik mijn wensen naar toe mailen?
Ik wil een huis met zwembad, stallen, weiland, binnen en buitenbak, springtuin ehhhhm......
Oh ja aan de rand van de veluwe.


en ik een heel klein huisje bv 100 jaar oude duin boerderijtje oid
lekker knus en meer als 1 hectare grond hoef ik ook niet
ik denk dat mijn beestjes en mijn zoontje daar al heeeeeeeeel blij mee zullen zijn

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:31

lies schreef:
maar ik vind het belachelijk dat mensen op straat worden gezet.


Nou, ik denk dat er wel een goede kant aanzit - ze hebben nu hopelijk door dat je het (echt waar) zo erg kan verbruien dat je op straat komt te staan. Hopelijk hebben ze wat geleerd en gedragen ze zich beter als ze ooit weer aan een huis komen.

Zou je ze door laten kloten dan is de boodschap duidelijk: "we kunnen foei zeggen, maar echt in de problemen kom je niet want we vinden het zielig om je uit te zetten"

Ik ben ook links, maar ik geloof in opvoedkundige straffen. Ze zijn niet zielig, ze hebben het er zelf naar gemaakt. Ze kunnen het ook zelf veranderen, maar ja, de media is erop gedoken en opeens hoeven ze helemaal niets te veranderen, zij worden voorzien omdat ze nu eenmaal in de media zijn. Het aso gedrag word dus bevestigt...

Maar ik vind nog steeds dat Ratelband ze maar zelf in huis moet nemen. Kwamen die lui naast mij te wonen dan klaagde ik accuut Ratelband aan over de waardevermindering van m'n huis...

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:35

ArwenLune schreef:
Nou, ik denk dat er wel een goede kant aanzit - ze hebben nu hopelijk door dat je het (echt waar) zo erg kan verbruien dat je op straat komt te staan. Hopelijk hebben ze wat geleerd en gedragen ze zich beter als ze ooit weer aan een huis komen.

Zou je ze door laten stinkmoddern dan is de boodschap duidelijk: "we kunnen foei zeggen, maar echt in de problemen kom je niet want we vinden het zielig om je uit te zetten"

Ik ben ook links, maar ik geloof in opvoedkundige straffen. Ze zijn niet zielig, ze hebben het er zelf naar gemaakt. Ze kunnen het ook zelf veranderen, maar ja, de media is erop gedoken en opeens hoeven ze helemaal niets te veranderen, zij worden voorzien omdat ze nu eenmaal in de media zijn. Het aso gedrag word dus bevestigt...

Maar ik vind nog steeds dat Ratelband ze maar zelf in huis moet nemen. Kwamen die lui naast mij te wonen dan klaagde ik accuut Ratelband aan over de waardevermindering van m'n huis...


Sluit ik me bij aan.
Mensen die steeds weer over de schreef gaan moeten maar eens hard aangepakt worden.
Trap ze dan maar op straat, weg met die lui.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:14

Jeetje, het is te belachelijk voor woorden dat die Ratelband zo de publiciteit zoekt.

Hoewel ik net als Lis (en itt Lis ben ik niet links maar juist rechts Knipoog ) verbaasd was dat je in Nl. toch echt op straat gezet kunt worden.
Nu hadden ze het ook wel erg bont gemaakt maar toch ... zo maar een gezin op straat zetten gaat mij ook te ver.
Eerlijk gezegd vind ik dat de instanties hier gezamenlijk voor op moeten draaien, zij hebben het zo ver laten komen.
Met wat meer begeleiding had die brand van verleden jaar misschien wel voorkomen kunnen worden.

Wesley heeft toch wel woonruimte nu? Die kan zo zijn straf uitzitten *LOL*

Ik hoop alleen dat ze niet naast mij komen wonen maar ik denk dat niemand daarop zit te wachten.
Ik vond die oplossing van dat slooppand wel een goede. Jammer dat Hanna de trap niet op kon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:26

Uitzetten te ver? Weet je wat te ver gaat? Dat 1 familie een hele buurt terroriseert. Heel terecht dat ze uitgezet zijn! Maar als jij graag naast ze wil wonen, be my guest. Stuur je adres maar naar Emile Lachen

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:30

faye schreef:
Uitzetten te ver? Weet je wat te ver gaat? Dat 1 familie een hele buurt terroriseert. Heel terecht dat ze uitgezet zijn! Maar als jij graag naast ze wil wonen, be my guest. Stuur je adres maar naar Emile Lachen


OK dan!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:33

Fitzroy schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat de instanties hier gezamenlijk voor op moeten draaien, zij hebben het zo ver laten komen.


Huh? Nee, volgens mij heeft die familie zelf het zover laten komen dat ze op straat gezet worden. Nu boeten ze ervoor, zoals wij allemaal zelf op moeten draaien voor de gevolgen van onze eigen fouten...

Een huis voor ze kopen doet die mensen echt geen goed. Wat ik wel een oplossing zou vinden is een huis voor ze huren voor zeg een jaar, en in dat jaar moeten ze allemaal aan een bepaald plan voldoen - cursussen, opleidingen, bepaalde tijd een baan vasthouden, etc. Doen ze dat, dan word de huur betaald en kunnen ze daar wonen. Veranderen ze werkelijk structureel in dat jaar (en hebben ze half het cursusprogramma van de Reclassering doorlopen, agressiviteits-management cursus, budgetteren, confrontatie met slachtoffers, etc etc etc) dan word na dat jaar de financiele steun in stappen afgebouwd zodat ze de tijd hebben een baan te vinden.

Moet zo'n familie natuurlijk wel helemaal achterstaan. En dat doet dit gezin nooit, want hey! ze zijn op TV! (heyhey, ze zijn beroemd!!) en iemand koopt een huis voor ze!

Het is als een kind dat z'n ijsje op de grond gooit en dan zo hard huilt dat 'ie een nieuwe krijgt.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:46

Sluit ik me bij aan.
Ik wens mijn belastinggeld niet aan dit soort aso's uit te geven.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 22:37

Fitzroy"]
Hoewel ik net als Lis (en itt Lis ben ik niet links maar juist rechts Knipoog ) verbaasd was dat je in Nl. toch echt op straat gezet kunt worden.
Nu hadden ze het ook wel erg bont gemaakt maar toch ... zo maar een gezin op straat zetten gaat mij ook te ver.
[/quote]

Huisuitzettingen komen regelmatig voor maar over het algemeen krijgen ze direct elders een andere woning aangeboden

[quote="Fitzroy schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat de instanties hier gezamenlijk voor op moeten draaien, zij hebben het zo ver laten komen.
Met wat meer begeleiding had die brand van verleden jaar misschien wel voorkomen kunnen worden .


De instanties? Da's dus gewoon van onze belastingcenten. Het wordt tijd dat sommige mensen maar eens verantwoording nemen voor hun eigen daden. Nederland is soms echt een land van zachte heelmeesters!

Enne, ze hadden toch ergens een soort containerwoningen waar werkelijk niks aan te slopen viel? Zet de tokkies van deze wereld daar bij elkaar en laat ze elkaar lekker lastig vallen Haha! Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 22:37

faye"]
Maar als jij graag naast ze wil wonen, be my guest. Stuur je adres maar naar Emile Lachen
[/quote]

Lezen! Volgens mij staat er toch echt duidelijk dat ik niet naast ze wil wonen en dat niemand dat wil.

[quote="ArwenLune schreef:
Huh? Nee, volgens mij heeft die familie zelf het zover laten komen dat ze op straat gezet worden. Nu boeten ze ervoor, zoals wij allemaal zelf op moeten draaien voor de gevolgen van onze eigen fouten...



Als een familie al 15 jaar overlast heeft veroorzaakt zonder dat er ooit ingegrepen is door wie dan ook, dan vind ik het idd te ver gaan om die mensen nu opeens op straat te zetten.
Er had al veeeeel eerder ingegrepen moeten worden en het had niet zo op zijn beloop gelaten moeten worden.