Ratelband schenkt Tokkies een huis

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:42

Probleem is dat je dus niet zomaar uit mag zetten. En dat daar dus een hele lange periode over heen gaat. Als iemand roept dat uitzetten in dit geval te ver gaat, is dat knap egoistisch als je er zelf niet naast wil wonen.


Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:53

Volgens mij zijn dat 2 totaal verschillende zaken, faye.
Een mening hebben over het uitzetten impliceert niet automatisch dat je er dan zelf naast wilt wonen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:58

ArwenLune schreef:
Wat ik wel een oplossing zou vinden is een huis voor ze huren voor zeg een jaar, en in dat jaar moeten ze allemaal aan een bepaald plan voldoen - cursussen, opleidingen, bepaalde tijd een baan vasthouden, etc. Doen ze dat, dan word de huur betaald en kunnen ze daar wonen. Veranderen ze werkelijk structureel in dat jaar (en hebben ze half het cursusprogramma van de Reclassering doorlopen, agressiviteits-management cursus, budgetteren, confrontatie met slachtoffers, etc etc etc) dan word na dat jaar de financiele steun in stappen afgebouwd zodat ze de tijd hebben een baan te vinden.


Zoiets zie ik ook wel wat in en dat is ongeveer wat ik bedoel met begeleiding. Beter dan het probleem naar de straat verplaatsen. Daar schiet ook niemand iets mee op.

Ik ben het wel met Fitz eens dat de instanties het slecht hebben aangepakt.
Wat ik begrepen heb is dat deze ruzieende families wel degelijk vaak bij de woningstichting en maatschappelijk werk aan de bel hebben getrokken mbt de onhoudbare situatie. Er is niets aan gedaan.

זכור

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:58

Ik ben er van overtuigd dat deze mensen zwakbegaafd zijn en geen enkele hulp van instanties accepteerd.
Volgens mij vangen ze ook aardig wat centen voor de verfilming van hun leven.
De uitzetting is terecht als buurtbewoners kan je er aan onderdoor gaan als je dit naast je hebt wonen en aanspreken werkt niet hoor........
Deze mensen zijn verantwoordelijk voor hun gedrag en nu mogen ze op de blaren zitten

Ratelband wil natuurlijk ook een beetje aandacht.

Ik heb een race tinker.......

Wederom welkom terug SP en onterechte ban voor Marreke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 22:07

Fitzroy schreef:
Volgens mij zijn dat 2 totaal verschillende zaken, faye.
Een mening hebben over het uitzetten impliceert niet automatisch dat je er dan zelf naast wilt wonen.


Ja en nee.
Als je tegen de buren van deze mensen zegt dat uitzetting niet plaats kan/mag vinden, weet dan wel welke boodschap je brengt. Je zal er maar naast wonen. Grote asocialen zijn het, luie uitvreters. Werkt er uberhaupt wel iemand in dat gezin?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 22:09

Pa werkt............ en hard ook. De rest zijn gewoon lapzwanzen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 22:11

Pa woont daar niet meer......

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 22:23

Pa was degene met de meeste hersens Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:00

Volgens mij heeft niet iedereen door dat dit geen televisieserie is, maar pure realiteit. Waarom moet er voor deze mensen opvang zijn? Er is jaren en jaren en jaren met deze mensen overlegd en er is al van alles geprobeerd met die lui, maar ze verknallen zelf ook een hele hoop, willens en wetens.
De familie Tokkie staat niet alleen, er zijn veel meer mensen en gezinnen in Nederland die functioneren op dat niveau.

Moeders met kinderen die met een scheiding geconfronteerd worden, komen in NL ook gewoon op straat te staan trouwens.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:04

Ik ben van mening dat het helemaal niets oplost als Ratelband een huis voor ze koopt. Ben benieuwd hoe lang dat goed gaat Haha!.

Net wat Lov zegt: voordat je uit je huis gezet wordt is er al een heel lang traject aan vooraf gegaan. Het zijn geen zielige mensen die plots met een voldongen feit geconfronteerd worden.

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 00:18

Nee, dat Ratelband een huis voor ze koopt lost wrs niets op, tenzij ze beslissen hun leven te beteren. Maar op straat zetten lost toch ook niets op? Net of ze daar niet voor overlast zorgen.

זכור

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 00:22

Omdat ze niet van plan zijn om te betalen voor het huis waar ze in wonen??? Ik vind dat een legitieme reden hoor.

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 00:23

Dat is niet de reden, het gaat om overlast.

זכור

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 06:45

Ylana schreef:
Het zullen je nieuwe buren worden!!!!!


Ja, iek, daar moest ik ook meteen aan denken. Gelukkig gaat bij ons de roddel rond dat Philip Cocu het huis achter ons heeft gekocht, en geen Tokkiefamilie... Ik moet er niet aan denken!!!

Toos paardloos

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 07:27

LuvdaTossa schreef:
Weet al iemand waar ze komen te wonen?


Naast de Ratelbandjes, natuurlijk Knipoog
Als ie dat zou doen, dan zou ik er nog enigzins bewondering voor op kunnen brengen.
Maar dat zal waarschijnlijk niet Clown

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 07:29


FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:16

gijsenkim schreef:
Pa was degene met de meeste hersens Haha! Haha! Haha!

En dat was al niet al te veel Haha! (of krijg ik nu heel bokt over me heen?)

I haven't lost my mind, it's backed up on disk somewhere.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:19

Ik ben mischien wat hard maar ik heb totaal geen medelijden met deze mensen.........
Ze zijn mischien zwakbegaafd en moeten tegen zichzelf in bescherming genomen worden maar je bent ook verantwoordelijk voor je eigen daden.........

Lekker makkelijk......je bent uit huis gezet en een of andere zot zorgt weer voor een ander huis.

Kijk dat ze thuis rond hangen(behalve "Pa Tokkie") moeten ze zelf weten(ben het er absoluut niet mee eens),maar ipv te klagen en te piepen als reuzebaby's DOE IETS.........

Ik vind het veel erger voor de mensen die jarenlang keihar gewerkt hebben aan al hun sociale verplichtingen voldaan hebben en door omstandigheden met niets achterblijven.......
want er zijn maar zat mensen die dat overkomt......

En als ik bij mezelf kijk wat hebben deze mensen(mn ouders) gedaan........gejankt,gegild,even gek geworden........maar daarna jezelf bij elkaar rapen onder het motto "we hebben elkaar nog" en binnen een paar maanden uit de bijstand en weer werken want ze wilden niet de hand omhoog houden(en voor de kat zijn poedersuiker want failliet zijn ben je voor een tijdje).

Vandaar dat ik met dit soort luilakken totaal geen medelijden heb...doe iets nuttigs met je leven want je hebt er maar een van

JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:23

Wat een onzin weer zeg, ik moet ook gewoon werken voor het dak boven mijn hoofd hoor! En daar is niets mis mee. We kenden al het begrip 'knuffeljunk', nu kan daar dus blijkbaar het begrip 'knuffelaso' aan toegevoegd worden.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:23

CarS, dat ben ik met je eens. Ik denk dat de samenleving ook eisen stelt en normen en waarden, je weet wel. Dit is het uitschot van de samenleving en ik zie geen reden om ze met fluwelen handschoentjes aan te pakken, dat doen de Tokkies ook niet bij ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:28

Dat thuiszitten en niets doen, doen ze overigens wel van onze belastingcenten. Wat mij betreft, koters uitkering ontnemen en aan het werk schoppen!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:43

Zoals ik al eerder benoemde,met deze lui valt niet te werken nogmaals het voorbeeld van een aso die denkt in een kindertehuis een pistool op het bureau te leggen om een gesprek af te dwingen.
gelukkig was de maatschappelijkwerkster heel adrem,haal GVD dat ding hier weg want je bent in een kindertehuis.
Alleenmaar omdat zijn dochter straf had gekregem.
Tegenwoordig komt deze man met politie begeleiding gesprekken voeren.
Ik weet wel dat ik als hulpverlener dezelfde taal tegen ze gebruik dan hebben ze nog enig respect voor je..........Ze hebben je toch nodig om formulieren in te vullen Tong uitsteken
Ik accepteer dit gedrag van dit soort lui niet in mijn toko en zet ze er gewoon uit.
Ook al ben ik klein en tenger Haha! Haha!

Ik heb een race tinker.......

Wederom welkom terug SP en onterechte ban voor Marreke

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:19

Ik ben het helemaal met CarS eens.
Als ik last van de muziek van de buren heb steek in hun huis toch ook niet in de hens?
Die mensen krijgen al jarne hulp van alles en iedereen, maar ze willen blijkbaar niet beteren, nou, zoek het dan zelf maar uit.
Andere NL's moeten ook allemaal voor zichzelf zorgen, dus zij ook.
Geen pardon.

Jaike, wat ben je toch een topper!

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:30

MissJ, de instanties hebben hen jarenlang genegeerd, niemand gaf thuis. Toen de media aandacht gaf aan Hanna Tokkie, ging opeens iedereen zich er mee bemoeien.
Btw, misschien kán ze helemaal niet werken. Er bestaan ook mensen met lichamelijke beperkingen.

זכור

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:42

lies schreef:
MissJ, de instanties hebben hen jarenlang genegeerd, niemand gaf thuis. Toen de media aandacht gaf aan Hanna Tokkie, ging opeens iedereen zich er mee bemoeien.
Btw, misschien kán ze helemaal niet werken. Er bestaan ook mensen met lichamelijke beperkingen.


Ik weet dat er mensen met lichamelijke beperkingen zijn, maar met dit soort mensen twijfel ik daar altijd erg aan.
Die vijnzen gewoon een beperking, zodat ze niet hoeven te werken, omdat het veel makkelijker is om met je luie, dikke reet op de bank te zitten en gewoon geld te vangen.

Jaike, wat ben je toch een topper!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Abiola, AnneMarijeP, DeTjoeter, EsmeeKKK, Eve_Nie, Flippertje, GaitMonster, gelato, HighFly_, ingvdh, janneke_S, Lau07, Mnoonn, Mo_86, N_Quirro, PowerPoef, stoer, Telpeva en 64 bezoekers