Explosie+brand vlakbij mn nieuwe huis!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:50

Ik hoorde het net eigenlijk pas.
Een vriendin belde me op dat ze vanmiddag niet kon komen. Aan haar stem te horen was er iets. Haar broer werkt daar dus blijkbaar. Gelukkig is er met hem niets aan de hand, maar als extra controle toch maar even naar het ziekenhuis.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:34

Hm, dat zijn geen grappen, staat mijn schooltje er nog wel? Anders heb ik erg lang vrij, haha Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 20:25

t is op t nieuws geweest zelfs, incl een gefilmd stukje

heb het alleen zelf nog niet gezien, ja in t echt, maar nog niet op tv!

ik moest de bedrijfsbus terugbrengen(daarmee had ik blake meegenomen) dus ik ben teruggegaan, als het me niet veilig leek, had ik blake in de gewone auto mee terug genomen

maargoed, de rotonde bij mn huis was nogsteeds afgezet, de rest van de starten waren weer open
er stonden nog 2 grote brandweerauto's, om het dak te koelen Verward
en toen ik blake thuis had afgezet, en weer gewoon mensen buiten zag fietsen en lopen en in de tuin werken etc, ben ik teruggereden naar de C1000, om de bus af te geven en mn auto op te halen, en daarna zag ik 1 brandweerauto ook wegrijden
stonden er nog 1 ambulance en 1 brandweerauto en 2 politieauto's, maar de politie was er vooral om ongeruste buurtbewoners(heb ik meteen in 1x al mn buurtgenoten gezien *LOL* ) wat gerust te stellen en vragen te beantwoorden enzo

maargoed, na een praatje te hebben gemaakt kwam ik erachter dat het dus wel serieus was dat als het bedrijf echt de lucht in was gegaan, mijn huisje er niet meer stond

dus hoop dat dat bedrijf nu echt weggaat daar!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 20:49

BERGEIJK - Bij de brand en de explosies donderdagmorgen bij chemisch bedrijf Diffutherm in Bergeijk zijn vier mensen lichtgewond geraakt. De gemeente Bergeijk deelde dat mee. De mensen die hun huizen moesten verlaten, mogen inmiddels weer terugkeren.

Teer de oorzaak
De brand en explosies zijn volgens de politie ontstaan doordat er iets misging bij het overpompen van vloeibaar teer. Dat er slechts vier mensen gewond raakten, is volgens burgemeester Verhoeven van Bergeijk geen kwestie van 'meer geluk dan wijsheid'. Dat de gevolgen meevallen is volgens hem het gevolg van goed beleid.

Lang wachten op informatie
De burgemeester geeft toe dat omwonenden van het bedrijf lang moesten wachten op informatie van de gemeente. "De informatievraag is niet meteen adequeaat beantwoord", aldus Verhoeven. "Maar dat is ook logisch, want eerst moest de gemeente zelf een beeld krijgen van de mogelijke gevaren."

Ontploffing
Een gebied in de directe omgeving van Diffutherm blijft nog afgezet om de hulpdiensten hun werk te kunnen laten doen. Volgens de gemeente Bergeijk is tussen half elf en elf uur donderdagmorgen door de ontploffing een dak van een ketel geslagen. Een vrouw kreeg een deel van het dak van het bedrijf op haar schouder. Daarna is nog een explosie geweest in een opslagplaats.

Kort na de eerste ontploffing gingen werknemers van Diffutherm naar omwonenden om ze te waarschuwen voor wat nog kon volgen.

Mensen bleven binnen
Alle mensen die in de buurt van het bedrijf wonen was gevraagd deuren en ramen te sluiten en hun huis te verlaten. Inmiddels mogen zij terugkeren. Er is geen risico meer voor het vrijkomen van gevaarlijke stoffen, aldus de gemeente.

Bewonersbijeenkomst
Het gemeentebestuur heeft omwonenden van het bedrijf uitgenodigd om donderdagmiddag om vijf uur naar het gemeentehuis te komen. Daar geeft burgemeester Verhoeven uitleg over de calamiteit. Ook kunnen mensen dan vragen stellen.

Bedrijf in opspraak
Burgemeester Verhoeven houdt er rekening mee dat door het incident de discussie over verhuizing van het chemisch bedrijf weer zal oplaaien. Inwoners van Bergeijk vragen hier al jaren om. Diffutherm kwam in het verleden verscheidene keren in opspraak, omdat het de gezondheid van de mensen in de omgeving zou schaden. Onderzoek van de GGD kon dit niet bevestigen. Diffutherm is een fabrikant van onder meer lijmen, reinigingsmiddelen en anti-roestmiddelen.



dat was het complete verhaal....

bron: www.omroepbrabant.nl

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:46

Ik zag het vanavond ook op het belgische nieuws, dus is internationaal nieuws.
Je hebt veel geluk gehad met je huisje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:51

Toen ik het op het journaal hoorde moest ik nog aan jullie denken, ik dacht nl. dat de paarden in Bergeijk stonden.
Gelukkig blijkt alles mee te vallen.

juval

Berichten: 13205
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:53

ik heb het net op het journaal gezien. Wat een schrik zeg. Gelukkig is het redelijk goed afgelopen. Ik hoop dat Blake niet al te erg geschrokken is.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 22:26

Jeetje Renske, dat is niet niks...

Gelukkig geen doden..

Sterkte

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:45

Ik hoorde een of ander buurmannetje van je denk ik op de radio die stond te vertellen dat alle planten (waar hij jaaaaren me bezig was geweest) verbrand waren, ook van alle tuinen in de buurt. Door de hitte.
Er kwam ook nog een vrouwtje, toen dacht ik nog, dat zal renske wel niet zijn Knipoog.

Gelukkig is het zo afgelopen, die man van de brandweer zei op de radio dat het erg meeviel....

Sterkte

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:52

Ik hoorde het op het RTL4 half 8 nieuws en moest meteen aan je denken, Renske! Gelukkig valt het dus wel mee.
Maar ik blijf het belachelijk vinden dat zulke bedrijven gewoon in woonwijken staan.

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 01:52

Ffffjjjjuuuuwwww... ben ik ff blij dat ik bij mijn vriend in de randstad zit ipv. thuis bij mijn outties. Dat bedrijf staat toch op de waterlaat?
Gelukkig is het goed afgelopen.... als je zoiets hoort gaat wel zoiets door je hoofd..."wat zal ik allemaal meenemen..." naja, niet meer aan denken.... het is voorbij.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 18:43

Voor in het vervolg....www.112brabant.nl

erg fijne site.
Ik was aan het werk toen het gebeurde, was wel even gekkenhuis op de afdeling

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 20:58

tnx sando, ik was de naam van de site kwijt
toen de Valk enzo in Reusel afbrandde stond dat daar ook op, maar ik wist dus niet meer welke site het was!