In de knoop met mijn leven

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:49

Mijn droom komt gelukkig uit, maar ook bij ons moest het dichtbij blijven.
Zelf wilde ik dat ook wel, maar mijn vriend helemaal.
Die werkt nu ruim 12 jaar op het huidige bedrijf waar hij niet weg wil.
erg begrijpelijk naturlijk.

Ik heb als kind op een boerderij gewoond en toen we moesten verhuizen naar het dorp, heb ik het nooit meer naar mijn zin gehad.
Als de buren buiten zijn, ga ik naar binnen, brr kan er niet tegen. Zelf na jare went het niet.
Dus in die zin begrijp ik heel goed wat je bedoeld.

Ik heb dus veel vanbovenstaande bericht van me gedaan.
Om zo toch mijn ontspanning te vinden, want ook ik had nooit verwacht dat mijn droom werkelijkheid zou worden.
Dus ook voor jou is er nog hoop dat het misschien wel eens gebeurd


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:51

Cassidy schreef:
Ik had ook al die caravan op een recreatiepark in gedachten. Probleem is alleen wel dat je daar niet permanent mag wonen...

Maar wel in de weekenden en vakanties.
En is het niet te ver weg, kun je er 's avonds met mooi weer ook rustig buiten gaan zitten.

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:51

Cassidy schreef:
Ik had ook al die caravan op een recreatiepark in gedachten. Probleem is alleen wel dat je daar niet permanent mag wonen...

Er zijn echter wel campings waar je permanent kan wonen met een stacaraven.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:03

serena1978 schreef:
Er zijn echter wel campings waar je permanent kan wonen met een stacaraven.



Officieus wel, officieel niet. Meestal is het een constructie dat je een paar weken per jaar van het terrein af moet...

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:08

Of het word gedoogd, is met een camping hier in de buurt ook.
Maar je kan er niet vanuit gaan dat dat zo blijft

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:27

Ben ik dan de enige die dit nogal aanstellerig vind... als ik daar al depressief van moest worden had ik allang al zelfmoord gepleegd, sorry.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:35

Sorry Flair, maar jouw situatie is nu eenmaal niet te vergelijken met een 'standaardprobleem'.

Het probleem van 'indeknoop' is een situatie waar meer mensen mee te maken hebben gehad en die mensen op verschillende manieren opgelost hebben.

Om het dan te bagatelliseren doet geen recht aan haar en aan jouw situatie.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:42

kan me niet voorstellen dat je van het niet hebben van een boederrij oid depri wordt. Natuurlijk zou je het liever wel hebben en baal je ervan, maar als je echt depressief bent, kan dat toch niet de reden zijn.
het lijkt eerder dat je dat buiten wonen hebt aangegrepen als duidelijke reden om omgelukkig te zijn.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:44

Apple ik heb dit niet vergeleken met mijn eigen situatie, ik bekijk het neutraal en vind het aanstellerig.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:49

Apple schreef:
Sorry Flair, maar jouw situatie is nu eenmaal niet te vergelijken met een 'standaardprobleem'.

Het probleem van 'indeknoop' is een situatie waar meer mensen mee te maken hebben gehad en die mensen op verschillende manieren opgelost hebben.

Om het dan te bagatelliseren doet geen recht aan haar en aan jouw situatie.

met een softe sector agossie aanpak komt ze nooit ergens, laten we dat even voorop stellen. Bovendien kan het voor geen enkel mens kwaad om eens te relativeren en om eens te bezien hoeveel 'pech' men nou werkelijk heeft... met een baan, een huis en een paard.
Tuurlijk, buurmans gras is altijd groener, maar je kan ook je eigen gazonnetje eens fris maaien, daar knapt het van op.
En ik kan het weten.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:55

Dan nog is geen enkel probleem vergelijkbaar en daarmee ook geen enkel persoon.

Als de topicstartster hier zoveel problemen mee heeft moet ze het probleem aanpakken en hulp gaan zoeken.

Voor elk probleem is een oplossing, alleen hier moet je zelf aan werken en je ziet de oplossing niet altijd even snel.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:01

En daarom is het zo prettig om af en toe even van gedachten te kunnen wisselen met anderen over wat je bezighoudt. De meeste tips die hier worden gegeven zijn ook van de strekking 'probeer wat aan je leven te veranderen'. En natuurlijk moet je het uiteindelijk zelf doen, maar inzichten van anderen kunnen daarbij IMO prima als eye-opener werken.

Kunnen we nu weer on topic? Graag opmerkingen waar de topicstarter daadwerkelijk wat aan heeft, en die hoeven echt niet van het soort 'ach wat zielig voor je' te zijn. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:09

Ik denk eigenlijk dat het hele buiten-wonen het probleem niet is maar een actie waarvan de topicstarter haar andere problemen door denkt te vergeten. Beetje krom geformuleerd misschien, maar snap je waar ik heen wil?

Ik heb ook de neiging om te denken: als het slecht met me gaat pak ik mijn koffertje en knijp er tussenuit, dan word ik dáár vast wel gelukkig. Maar dat is een illusie, zolang je je niet goed voelt zal een andere omgeving daar vrij weinig aan veranderen. Ik heb dus het idee dat je je overige problemen op je woonomgeving 'projecteert'.

Ga eens heel diep bij jezelf te raden waar je mee zit (slechte relatie? Onverwerkt verleden? Ik noem maar wat) en wat je daar mee kan doen. En als je dan echt nog denkt dat alleen verhuizen het kan oplossen, zet dan je schouders eronder en ga actie ondernemen.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:10

Het probleem in dit geval is dat de TS niet alleen kan beslissen maar dat er ook nog een wederhelft is waar rekening mee gehouden dient te worden.

Ik zou kijken of ik niet op zijn minst wat geld opzij kan leggen voor die camping of stek op het recreatiepark. En als je dat niet alleen kunt doen, kun je ook nog iemand vragen of hij of zij mee wil doen.

Je suis Charlie.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:59

joh wat herken ik het "probleem"

heb lekker vrijstaand midden in de duinen gewoond , heerlijk

vriendje gekregen samen gaan wonen in een tijdelijke flat
diep ongelukkig was ik daar , dan nog liever in een tentje op de hei oid
nu zit ik in een rijtjes huis , waar we veel pech mee hebben gehad
in een dorp waar mijn man vrienden had , ja had
door mijn K zijn we die dus kwijt (this ook zo eng he .....)
voor de rest heb ik hier weinig aan sluiting , veel mensen bang voor vieze vingers , en bekijken me altijd van je ziet er weer niet uit

zoals de moeders bij mijn zoontjes school , uh ja dames op de pumps de mest uit het weiland halen is niet echt handig

daarbij ga ik graag ff s'avonds op het strand wandelen
iets wat ik mijn hele leven heb gedaan , om een rust puntje in de dag te hebben , ff lekker hersens leeg laten waaien

nu ben ik s'avonds te moe om zo'n end te rijden (lukt helaas ivm gezondheid niet meer)

ik wil zoooooooo graaaaaaaag uit dit dorp
lekker weer aan het strand

en oh wat ben ik blij met mijn mini landje (15/27 meter) waar mijn paardjes staan en waar ik heerlijk tot rust kom
vaak ook niet vandaan wil zeker niet terug naar dit huis

en na bijna 4 jaar hier gewoond te hebben
wil mijn partner eigenlijk ook wel weg hier
ik ik zeer zeker !!!!

en dan komt de issue : geld

geld om een hutje op de hei te kopen is er niet
een krot aan t strand ook niet

dus dat word waarschijnlijk huren , als t lukt
eerst ons huisje verkopen , en met de stijging van de waarde kunnen we net kiet spelen

en dan ..... met de huidige woning te kort zit huren via gemeente/wonigdienst er niet in

kopen gezien de huidige prijzen ook niet

dan maar in de caravan op het landje .......
(of dat een optie is , niet dus)

en ik blijf zoeken naar werk , maar de banen die ik al zou kunnen doen
waar ik op reageer die nemen dan kontact op met de
uitkerings instantie , die op hun beurt mij weer afraden
(ivm met gezondheids en toekomst perspektief)
dus voorlopig zit ik nog steeds in mijn waotje
en geloof me zeker in vergelijking met wat ik altijd verdient heb
is dat bar weinig , alleen daarom moeten we ook eigenlijk al dit krot verkopen . dat wat we kunnne betalen is te ver weg van mijn landje
of te ver weg van mijn man zijn werk (meer dan 1 uur file vrij reistijd)

maar voorlopig heb ik lekker mijn mini landje en mijn paardje
en een heel lief gezond zoontje , dat houd je weer in de realiteit
en als ons huisje ooit nog verkocht word kunnen we eigenlijk pas verder kijken , wie weet ....................

ach ja voorlopig heb ik mijn depri buitje weer van me afgetypt en ga lekker weer positief genieten van wat ik WEL allemaal heb

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

indeknoop
Berichten: 6
Geregistreerd: 04-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 23:21

Nikyu) ergens kan ik me bij jou verhaal wel goed aansluiten.
Ik ben ook zo'n mafkees tussen de nette mensen.
Het wel weg willen maar niet weten hoe...

Vanavond zijn we met zijn tweeen weer eens rond gaan kijken.
Gewoon op een park. Sommige delen willen we beide niet wonen, maar andere (met uitzicht op natuur) wel. Helaas vinden de makelaren dat hier ook een prijskaartje aan hoort. Hup daar ga je weer, niet haalbaar.
Maakt in feite ook niet echt uit, wel jammer natuurlijk, maar we zijn het beide over een aantal punten eens over dit soort huisjes en dat is ook belangrijk.

Flair) Ik wil geen aandacht hoor. Dat bedoel ik niet met dit topic.
Ik wil gewoon mijn ei kwijt. Het gaat mij niet om het hebben van paarden aan huis, maar om iets meer ruimte om me heen. Het mezelf kunnen zijn, wat ik hier hutje op mutje niet kan.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 23:24

Ik vind ook dat je best ieder zijn eigen verdriet mag gunnen.. dat er mensen zijn die niet kunnen ronskomen en alleen zijn (laat staan zich een paard kunnen permitteren) wil nog niet zeggen dat je perse gelukkig moet zijn als je dat wel hebt..
Ik vind wel dat je af en toe perse moet genieten van de dingen die je wel hebt. Ik heb het niet zo zeer met mijn huis maar met mijn baan.. Ik heb een K*t baan maar vind zo snel niet iets anders en omdat ik alleen woon en mijn paard niet wil verkopen kan ik ook niet zeggen dat ik tijdelijk wel minder kan verdienen (ik ben nu al blij dat ik het red)..

maar ik weet dat het tijdelijk is als ik mijn best doe en een beetje geluk heb. Je moet soms grote concessies maken voor kleine gelukjes, maar daar niet van genieten dat is pas echt slecht.

Dus ik zou zeggen, blijf lekker zoeken geef het niet op je hebt er recht op je van tijd tot tijd rot te voelen, maar maak er het beste van meid.. Wie weet op een moment dat je het niet verwacht komt er wel een oplossing

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 15:55

Wil je graag 2 dingen adviseren:
1) als je de pil gebruikt kijk even wat voor een soort, en probeer eens een andere of lichtere... ik werd ook een beetje depri van de pil (stediril 30)
2) Ga samen met iemand de duinen in waar je goed mee kunt praten en praat alles van je af... ook msn-en met onbekenden (ook mannen want die kijken er weer heel anders tegenaan) kan heel bevrijdend werken.. gewoon alles van je afpraten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0laura0, Black_Moon, ComscoreBot, Duhelo, hel1, Kabayo, laran, lisanne87, Mo_86, pony33, rocky_1995, Ufurio4e en 192 bezoekers