Bijna m'n kat kwijt,..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Bijna m'n kat kwijt,..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 21:17

Van de week was ik even op het balkon en toen zag ik 2 meisjes denk van rond de 25 met een kattenbench en wat voer achter op de parkeerplaats lopen. Ze leken ergens naar te zoeken, dus ik vraag "Goh zijn jullie misschien een kat kwijt?" Nouja, ze zochten een straatkatje, vel over been, moest gauw iets aan gedaan worden anders kon het nog wel eens slecht aflopen zeiden ze. Ik vraag dus hoe of wat over dat katje, omdat ik zelf ook 4 katten heb en misschien kende ik het beestje wel. Het zou een lichtrode zijn en erg klein. Nou d'r ging al een branden, wij hebben dus zo'n klein erg slank katje. Maar ja ik dacht vel over been, dat valt nog wel mee. Ze is gewoon altijd klein gebleven, maar verder prima gezond. Ik ging dus op zoek naar mijn poes [Zips] maar die was nergens te bekennen. Die meiden mee naar boven bij mij om een foto te bekijken of het haar wel of niet was. Dat wisten ze dus niet zeker Rolleyes

Ze wouden het katje namelijk meenemen naar een dierenarts, en ze hadden er zelfs al een baasje voor waar ze het poesje heen wouden brengen die avond. Wij buiten zoeken, maar nergens Zips. We zagen wel een andere vale rode maar dat was haar niet. Een megavette kat, ja die was tenminste gezond en had een goed baasje zeiden ze. Op een gegeven moment begonnen ze echt tegen me te zeiken: Ja en hoeveel katten heb je wel niet, krijgt ze misschien daarom te weinig eten, heeft ze geen ziektes of vlooien, en ben je er wel eens mee naar de dierenarts geweest Verward Ja want wij komen op voor de dieren, want die kunnen niet voor zichzelf opkomen, en ja zorg je wel goed voor je dieren. En je laat je dieren toch niet buiten, want stel je voor dat ze onder de auto komen Verward Zij hadden ook beide een katje, maar die mochten beslist niet naar buiten, ja alleen aan een lijntje. Nouja ze zaten me te beschuldigen alsof ik een dierenbeul was ofzo. Ja en als het mijn katje wel was, dan namen ze haar echt mee, en dan gingen ze met haar naar de dierenarts toe voor allemaal onderzoeken, en dan ging ze toch echt naar een ander baasje (nou dat dacht ik dus niet).

Ze gaven het katje elke avond voer, ja en ze had dan zo'n honger want ze begon keihard te miauwen. En at alsof ze uitgehongerd was blablabla. En ze zat constant op de containers voor mijn huis, ja duh daar zitten al mijn katten op te wachten totdat wij thuis zijn.

Nouja heel gedoe en ik was het onderhand al zat dat gezeur van hun. Dus ik had gezegd zodra mijn kat thuis is dan laat ik dr wel zien. M'n vriend was ondertussen ook al thuis en die ging er maar meteen heen naar die meiden ( *LOL* ) En Zips kwam ook meegelopen, ja het was haar zeiden ze. Nou heel gesprek m'n vriend was onderhand al pissig. En ik stond op het balkon (ze stonden beneden woon op 1 trap omhoog) bleek wel dat die meiden er geen ballen verstand van hadden, en het is wel goed als je voor de dieren opkomt, maar doe dat dan voor broodmagere katten en niet voor een gewone huiskat die het harstikke goed heeft. En bel dan dierenambulance of amivedi en laat ze niet zelf voor dierenbeschermertje spelen en zo iedere simpele kat van de straat oppikken.

Nu zit ik met een kat die thuis de brokjes niet meer wil eten, en nu iedere avond bij de voordeur zit te miauwen dat die naar die meiden wil, omdat die daar natuurlijk het duurste van het duurste voer krijgt voorgeschoteld Lips are sealed

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 21:21

Daar ben je mooi klaar mee, die komt zometeen helemaal niet meer thuis eten.... Scheve mond Leuk hoor, dierenliefde, maar informeer eerst even van wie het beestje is en dan nog, staan ze jou in je gezicht te zeggen dat je niet goed voor je beesten zorgt! Hadden ze dat ook gezegd als je een boom van een kerel was, vol met tatouages? Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 22:59

Haha ze deden ineens wel anders toen mijn vriend beneden was Haha!
Best wel groot (en sterk Tong uitsteken) maar geen tattoos hoor, maar toch deden ze ineens poeslief Schijnheilig

Tancreda4

Berichten: 24038
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 23:12

Jeetje, nou lekker is dat hoor! Evne in de buurt informeren is er tegenwoordig ook niet meer bij...
Ik vidn het erg irritant dat mensen vreemde katten zo maar agan voeren, jij bent er mooi klaar mee... En dan op die leeftijd. Kijk, meisjes van 12 jaar ofzo zou ik wel begrijpen, maar op die leeftijd zou je toch denken dat ze een stuk verstandiger zijn en meer verstand van zaken hebben Rolleyes

Brr, zou haar niet graag meer buiten laten met zulke mensen.
Heb je haar niet laten chippen? Dan kunnen ze niets, en kan ze niet zomaar naar iemand anders gaan, omdat ze daar bij de dierenarts vaak wel op controleren, en dan zien ze dat ze al een eigenaar heeft.