Ben verschrikkelijk verbrand iemand tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 18:50

schillen van watermeloen er op doen.
groetjes kiekje


animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 18:51

Nee ik heb die middag toen ik thuis was direct een kouwe douche erover gedaan en direct met aftersun ingesmeerd en dat heb ik die avond een paar keer gedaan en doe ik nu elke dag. want ik wil ook graag bruin worden.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 18:52

Hlelpt schillen van watermeloenen zo goed dan ?

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 18:57

Ik ben vorige week heel erg verbrand in me gezicht geweest, bijna 2e graads met ook bijna blaren. Echt pijnlijk. Scheve mond
Ik heb heel veel gekoeld, aftersun opgedaan. En wat ook helpt schijfjes komkommer er op leggen.

sher
Berichten: 959
Geregistreerd: 01-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 22:40

eertse paar keer zonnebanken voor dat je met je witte velletje
de zon in gaat dan bouw je meer pyment op! dan begin je met 10 min en daarna wat langer!jogurt helpt ook goed ! OK dan!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:31

Schillen van een watermeloen werkt echt!
Je voelt de brand er uit trekken,echt waar!
Sterkte en probeer het maar eens!
Lundi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:35

Ladies ik schrik er een beetje van hoeveel mensen er blijkbaar verbranden. Please, smeer je toch goed en vaak in met een hoge beschermingsfactor! Kijk eens op de website van het KWF hoeveel mensen per jaar huidkanker krijgen, en je vergeet het echt niet meer....

Doen hoor, goed voor jezelf zorgen! Veel smeren, veel drinken, en liefst niet 'bakken' want da's echt niet goed voor je. We hebben ook hier op Bokt al zo veel afscheid moeten nemen van mensen die eigenlijk helemaal niet gemist kunnen worden. Zorg alsjeblieft dat daar niet nog meer mensen bijkomen om een reden die zo makkelijk te voorkomen is...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-08-04 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:06

Jantien schreef:
Of een dunne (! niet te zwaar) handdoek nat maken en over je rug heen leggen. Dat vond ik het prettigst.



Doe ik ook altijd. Heerlijk!!:D OK dan!

Glenn M1+11 :)

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:09

sher schreef:
eertse paar keer zonnebanken voor dat je met je witte velletje
de zon in gaat dan bouw je meer pyment op! dan begin je met 10 min en daarna wat langer!jogurt helpt ook goed ! OK dan!


Dat met die zonnenbank heb ik ook onlangs gedaan. Was niet echt wit, maar ik zou naar Turkije gaan en je weet wel hoe dat daar gaat. Heb een kuur van ongeveer 8 keer gehad en ben nog steeds onwijs verbrand. Ben nu nog steeds bezig om velletjes te trekken (leuk werk).Haha!

Glenn M1+11 :)

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:31

Ik ben het helemaal met Sonja eens!!! In 5 uur (de warmste uren van de dag notabene!) slechts 3 keer smeren vind ik trouwens heel erg weinig. Ik ga ook wel eens een dagje naar het strand (niet vaak, maar een enkel keertje) en dan gaat er een fles zonnebrandcreme factor 25 mee en smeer ik ieder half uur.

jedine
Berichten: 459
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:59

je moet er calendulan opsmeren, dit is van VSM (geloof ik) ik had het gewoon bij de drogist gehaald. is een wit flesje met een geel etiket erop.

helpt ook bij andere dingen zoals betere geneing van litteken enzo. Ik heb het flesje alweer 2.5 jaar ofzo. werkt echt goed.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:34

ik doe er altijd komkommermelk over..Helpt super

keep calm, I'm engaged!!! <3

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:42

helemaal met sonja eens , maar ja daar heb je nu niks aan

als het dan toch gebeurt is yochurt wel heel lekker
klinkt misschien niet zo fris maar geloof me het werkt wel
(zeg ik als zeer snel verbrandende blondine)

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:55

Eerst douchen en daarna after sun helpt niet meer! Eèrst after sun e ndaarna eventueel deppen met koud water, maar zeker als je heel erg verbrand bent niet met een(harde) straal gaan douchen ook al is het koud water. Door eerst te douchen was je het laatste beschermende laagje van je huid af, maakt het nog droger, zeker als je dan nog zeep gebruikt ook. En after sun helpt dan gewoon niet meer, dooreerst in te smeren houd je huid dat laagje makkelijker vast

- Offline -

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 16:04

lundi schreef:
Schillen van een watermeloen werkt echt!
Je voelt de brand er uit trekken,echt waar!
Sterkte en probeer het maar eens!
Lundi



Nou dan ga ik dit maar eens proberen, en dan zien we wel of het echt helpt.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:09

Hoe gaat het nu, en paar dagen verder?

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 16:14

Nou het brand niet meer zo erg... het is al behoorlijk goed opgeknapt. Mijn bene zijn nog wel goed rood. En onder aan mijn benen daar doet het nog wel zeer.. het brand niet maar je voelt dat die benen van mij een opkikker hebben gehad.

Mijn achter kant van de benen precies hetzelfde verhaal...

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 18:14

Maar het blijft wel pijnlijk... en ook het douchen nog... ik heb wel een koude douche

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 19:10

jedine schreef:
je moet er calendulan opsmeren, dit is van VSM (geloof ik) ik had het gewoon bij de drogist gehaald. is een wit flesje met een geel etiket erop.

helpt ook bij andere dingen zoals betere geneing van litteken enzo. Ik heb het flesje alweer 2.5 jaar ofzo. werkt echt goed.


Die is inderdaad erg fijn. Heb ik ook gebruikt toen ik verbrand was in me gezicht.

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 22:15

je moet die handoek nat maken met koud water dan moet je verbrande plekken neerleggen zodat het minder wordt je moet wel beetje lang wachten


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, Amazonbot, Ann, c_alsemgeest, fjord_brucht, kamsel, kimmetje26, Liesje89, Lisselot, Melissa0304, Nathalie18x, Polarize, purny, RoronaZorro, Supervixen en 161 bezoekers