Gestopt met roken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:39

Wow! *krabbelt weer overeind*

Wat goed OK dan!

Ik twijfel of het mij zou lukken.... Ik kan gerust 's morgens opstaan en als de situatie zich niet aanbiedt niet roken, bijv. pas halverwege de avond m'n eerste sigaretje van de dag roken. Het zit ook soms in m'n hoofd om te stoppen om zoveel redenen. Maar ik heb de streep nog niet gevonden.

Ik weet ook niet wat het is waarom ik blijf roken, soms voel ik me prettiger, vooral als ik ergens sta te wachten, dan heb ik 'iets te doen' ipv onzeker om me heen te gaan zitten staren... Maar om het roken zelf? Nee, dat niet. Maar kan ook weer niet zeggen 'dit was mijn laatste peuk', terwijl het af en toe wel door m'n hoofd gaat dat dat pakje m'n laatste zou zijn.

Soms zeggen mensen 'Als ik je nu eens een uitdaging aanbiedt...??' Dan heb ik altijd het idee dat dat toch niet gaat werken, omdat je het echt voor jezelf moet doen...

Ik heb het idee zelf dat ik er geestelijk meer aan hang dan lichamelijk... Ik wil wel... Maar toch ook niet... Help Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:49

Hahahaha, ja, ik was ook een echte bushalteroker .D. Nu niet meer, maar gelukkig sta ik ook nooit meer op de bus te wachten. Ritjes van meer dan een half uur in de auto zijn ook van die typische rookmomenten. En als je thuis voor de buis zit of bij de PC. Zo kan ik nog wel wat van die rookmomenten opnoemen Lachen.

De enige reden waarom jíj nog rookt is omdat het een gewoonte is en een verslaving en omdat je nog niet de motivatie hebt kunnen vinden om afscheid te nemen van die kleine wit-bruine slavendrijvertjes.

En oh ja, ik heb roken nooit vies gevonden, nooit! Tot nu Haha!.

Zoals je weet ben ik ook altijd een blije roker geweest, maar ik merkte de laatste tijd wel een paar dingen waar ik zelf heel erg mijn vraagtekens bij zette.
Paar voorbeeldjes:
- ongemakkelijk voelen als je op bezoek bent bij mensen die niet roken
- manieren zoeken om toch te kunnen roken, even buiten staan of weer naar huis gaan
- bij het maken van afspraken blij denken 'gelukkig, Pietje rookt ook, hoef ik me niet te schamen'

en meer van dat soort dingen (heb ze nu even overdreven hoor); dàt hoef ik nu dus allemaal niet meer , ik ben vrij .

daarnaast heb ik verstokte rokers geobserveerd, liefst dames en heren van in de 40 of 50 bij wie de vergeelde vitrage erg goed past; je kent ze wel, de mensen die echt al die uitgebluste grijze huid hebben en die geen trap op kunnen lopen zonder te blaffen en allerlei slijm op te hoesten. Mensen bij wie de tabak zowat tussen de tanden groeit, díe mensen!
Ranzig he???
Ja, vind ik ook.
Maar het is wel je toekomst, over 10 jaar ben je ook zo.

Lichamelijke verslaving, tja, ik kan je wel een paar verhaaltjes vertellen van de afgelopen 2 weken Haha!.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:53

Super zeg! Volhouden hoor!

Ik ben nu een jaar gestopt en het is het beste wat ik heb gedaan.
Ik was ook heel benauwd de eerste tijd. Als ik in een snackbar stond klapte ik helemaal dicht.

Na 2 maanden kwam de echte Cold Turkey: Slecht slapen en dergelijke.
Nu geniet ik elke dag van mijn frisse kleding, frisse huis, frisse auto, fris gezicht en gezondere lichaam!!
Ik ben bijna 6 kilo kwijt (was er 5 aangekomen) en sport weer meer en voel me beter dan ooit.

Ik hoop dat dit nog meer motivatie is om door te zetten!

Ik zie alleen maar voordelen van het stoppen...Je houdt zelfs tijd over, heel gek is dat.. Verward

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:58

Hmm, bekend, als je in de kantine zit, langs de bakrand staat, als de tuindeur openstaat dan waait het toch door Verward M'n auto heb ik tot nu toe gespaard (heb ik sinds eind april )

Citaat:
Paar voorbeeldjes:
- ongemakkelijk voelen als je op bezoek bent bij mensen die niet roken
- manieren zoeken om toch te kunnen roken, even buiten staan of weer naar huis gaan
- bij het maken van afspraken blij denken 'gelukkig, Pietje rookt ook, hoef ik me niet te schamen'


*jikes* Deze komen me erg bekend voor *LOL* Misschien niet in de precieze vorm, maar wel een heel eind Haha!

Maar ik mis idd de motivatie, hetgeen wat mij over de streep gaat trekken. Want op zich denk ik dat ik wel zonder verschrikkelijk veel moeite zou kunnen stoppen (hoop ik Haha!) maar ik heb nu nog zoiets van 'tsja, wat maakt het uit Verward' Ja, een heleboel, maar dan alsnog...

Eten??? Dat doe ik al verschrikkelijk veel, dus ben benieuwd hoe dat zou uitpakken *LOL*

Misschien dat het scheelt dat veel vriendinnen niet roken, m'n vriendje ook niet en m'n vriendin die wel rookt (en ik dagelijks zie) wil per 1 september stoppen...

Ik wil wel die verhaaltjes horen Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:58

Tigger schreef:
Je houdt zelfs tijd over, heel gek is dat.. Verward


Juist en dat is op e.o.a. manier hetgeen waardoor ik dus blijf roken, dat zijn mijn rookmomenten *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:02

Nou mayo, strakjes ben je ook zo'n lopende schoorsteen met een afgekauwde caballero zonder filter... yuk!

Ik ben wel ietsjes zwaarder geworden de laatste tijd, maar ook al wat langer hoor. Dat komt doordat ik 2 keer per dag warm eet, dat helpt!!!

- snachts elk uur wakker worden met een soort schrik
- vocht vasthouden
- pijnlijke huid (een of ander onderlaag)
- benauwd
- vocht, vocht, vocht
- soms onrustig, maar dat is nog het makkelijkst, dan ga je gewoon schuren en plamuren, strijken, ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:03

Mayo schreef:
Juist en dat is op e.o.a. manier hetgeen waardoor ik dus blijf roken, dat zijn mijn rookmomenten *LOL*

Ja en nu heb je geen flauw benul hoe je die momenten ooit op gaat vullen??? Nou, ik ben nu een paar weken onderweg en ik heb allerlei manieren gevonden hoor Haha!.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:08

Lovely schreef:
Nou mayo, strakjes ben je ook zo'n lopende schoorsteen met een afgekauwde caballero zonder filter... yuk!

Ik ben wel ietsjes zwaarder geworden de laatste tijd, maar ook al wat langer hoor. Dat komt doordat ik 2 keer per dag warm eet, dat helpt!!!

- snachts elk uur wakker worden met een soort schrik
- vocht vasthouden
- pijnlijke huid (een of ander onderlaag)
- benauwd
- vocht, vocht, vocht
- soms onrustig, maar dat is nog het makkelijkst, dan ga je gewoon schuren en plamuren, strijken, ofzo.


Ieuw! Never *LOL* Hoop ik Nagelbijten / Gniffelen

Langer??? Oh, dan ga ik 5x per dag warm eten *LOL*

Hmm... dat lijkt me niet denderend, maar daar heb ik vast geen aanleg voor Schijnheilig *ahum* Haha!

Wat ik zo erg vind is dat ik soms vanalles probeer om maar te kunnen roken, soms ook helemaal niet. Maar thuis rook ik weinig omdat m'n ouders er niet tegen kunnen. Dan ben ik blij als ik naar een gelegenheid ga waar gerookt wordt, want dan kan ik tenminste roken Verward Hoewel ik ook prima in situatie ben waar ik niet of weinig kan roken hoor, maar toch...

Maar soms rook ik ook weer zoveel dat ik er gewoon misselijk van word en maar stug doorroken en waarom? Tsja, je zit midden in een mogelijkheid en situatie om te roken Verward

Citaat:
Ja en nu heb je geen flauw benul hoe je die momenten ooit op gaat vullen??? Nou, ik ben nu een paar weken onderweg en ik heb allerlei manieren gevonden hoor Haha!.


Nou niet zozeer de tijd, maar het gevoel... Als ik ergens gewoon maar sta of zit, dan kan ik me onzeker gaan voelen, dan ga ik wel roken, want dan ben ik ergens mee bezig Scheve mond Kauwgom helpt niet, daar ben ik binnen 5 minuten misselijk van Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:14

Dus eigenlijk rook je gewoon om het roken en wil je dat schild nog even bij je houden??
Mayo, zonder sigaretten ben je gewoon nog dezelfde Mayo hoor, alleen wel eentje die 10 jaar langer leeft Lachen.

Heb je nooit dat je ergens iemand ziet roken en dat je dan denk 'djiez, dat is echt geen porum'...??? Ik had dat dus wel en ik realiseerde mij dat ik zelf ook zo eruit zag. Rokers hebben geen cool imago meer, dat komt pas weer als een pakje 20 euro kost en roken een elite sport is geworden Haha!. Nee, roken is een stomme gewoonte die er stom uitziet.
TJa, ik heb ooit Allen Carr gelezen en die zei dat ook steeds.

Maar ik heb dus echt soms dat ik denk, sjees wat sneu... als ik mensen verslaafd zie zijn. Toen ik nog rookte ook en mede daarom ben ik gestopt.

Ik ben over de streep getrokken door een collega hier op kantoor.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:23

Nou dat ook niet helemaal, want ik heb wel echt rookdrang, ook als ik alleen ben en er niemand is die überhaupt maar op me kan letten of wat dan ook. Maar het is vooral gewenning ook denk ik dat je in sommige situaties rookt... Uitgaan, in de kantine, na de lunch, restaurant...

Ik vind het idd wel eens geen porem, vooral bij vrouwen *LOL*

Ik baal er vooral van als ik voor mezelf een beetje aan het zingen ben, ik merk een ruis over m'n stem... Of dat ik als een debiel een sigaret opsteek al heb ik last van m'n keel en het gevoelig is Verward Of dat m'n kleren stinken... En sowieso ook het geld, volgens mij zou ik een boel centjes overhouden Haha!

Hoe heeft je collega dat voor elkaar gekregen?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:25

Lovely schreef:
Flair, the Inspirator??????????

1,5 week niet roken zegt mij genoeg hoor, als ik het niet had gewild, was zelfs dat niet gelukt.


Dat zal vast voor iedereen persoonlijk zijn, voor mij zegt het nog niet veel, voor jou blijkbaar wel.

Heel veel succes verder met het gestopt blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:30

Mijn collega is iemand die zelf al zijn leven lang ernstige problemen heeft met zijn luchtwegen, hij heeft maar beperkte longcapaciteit.
Hij keek me aan en zei dat hij het zo erg vond dat ik mijn lichaam stuk maakte...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:31

Oh... Autsj... Dat zet je wel aan het denken ja... Scheve mond

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:31

Toppie hoor iedereen die gestopt is...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:31

*grmbl* *twijfel*

*zucht* *LOL*

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:32

Tja 1,5 week is eigenlijk nog niks maar wel in ieder geval al een begin OK dan!

je moet toch ergens beginnen Haha!

Ik hoop voor je dat je het blijft volhouden, je bent beter af zonder sigaretten succes ermee...

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:32

Ik ben er nog niet aan toe...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:36

Ik ook nog niet.... Maar ik hoop het wel ergens binnenkort te zijn denk ik toch... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:40

Mayo, erop wachten heeft geen zin... er komt toch echt geen perfect moment.

Ik moest even aan het idee wennen, maar 2 dagen later ben ik gestopt. Oke, eerste 2 dagen nog gesmokkeld,maar toen vond ik peuken al vies en zodoende ging het vrij makkelijk.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:42

Hmm, zou het?.... lastig *LOL*

Pfieuw, ik ga het overdenken.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:44

Er is ook niemand die het even van je kan overnemen, je moet het echt zelf doen.

Wat vind je leuk aan die sigaretten en waarom zijn ze lekker??

Wat doen ze met je??
- sturen je savonds laat nog op pad
- sturen je regelmatig naar buiten
- zorgen dat je onrustig wordt, terwijl ze niet in de buurt zijn
- regelen je hele leven van uur tot uur en laten je niet los.

Neem afscheid Mayo.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:49

Lovely, praat eens niet zo zinnig *LOL*

Hmm.... ik ga het echt overdenken...

Maar heb jij nog je laatste peuken gerookt? Of heb je je pakje weggegeven of weggegooid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:58

Opgerookt, je denkt toch niet ik een peuk van 20 eurocent zomaar weggooi???

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:11

Heb ik wel gedaan Lov Cool Er ligt hier in huis nog 1 sigaret van mijn moeder (die ook gestopt is), die wilde ze laten liggen Verward

Ik heb een deel van het boek 'De opluchting' van Jan Geurtz gelezen, dat vond ik een erg goed boek
Daarnaast heb ik van www.silkquit.org een metertje gedownload waarin staat hoe lang je gestopt bent, hoeveel geld je hebt uitgespaard, hoeveel sigaretten je niet hebt gerookt en hoeveel extra leven je hebt OK dan! Erg leuk om te zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:13

ik heb al dik 250 sigaretten niet gerookt, 250!!!!!!.