Kan een weekje op vakantie, maar.........de hond

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Kan een weekje op vakantie, maar.........de hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 13:46

Een vriendin vraagt of ik volgende week een weekje mee ga op vakantie naar Italiƫ, heb er helemaal zin in, maar........mijn vriend werkt deze vakantie elke dag 8 uur en ik zit dus met de hond. Die hoeft normaal nooit zo lang alleen thuis te zijn maar hij kan het wel.
Is het eerlijk tegenover mijn hond om hem 8 uur per dag alleen te laten en zelf op vakantie te gaan? Verward
Ik heb het er moeilijk mee......
(er is wel iemand die hem eventueel smiddags uit wil laten, maar toch is dat minder aandacht dan normaal).


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:51

Dan breng je 'm toch naar een pension/vrienden/familie of je huurt een hondenuitlaatservice in?

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:54

Sonja schreef:
Dan breng je 'm toch naar een pension/vrienden/familie of je huurt een hondenuitlaatservice in?

Moehahahahaha, een week vantevoren?
Dacht je dat er dan nog plek vrij was?
Die dingen zitten 2 maanden vantevoren al vol joh Knipoog

Heb je geen vrienden familie of kennis die ervoor kan zorgen een tijdje?
En anders misschien de buren?

gewoon geen onderschrift :D

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:55

geen lieve kindjes van een jaar of 13/14 in de straat? die willen meestal heel graag hondjes uitlaten hoor

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:00

Waar woon je Sanne222? Geen Bokker in de buurt die 't beestje tussen de middag even kan wandelen?

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:06

Citaat:
Moehahahahaha, een week vantevoren?
Dacht je dat er dan nog plek vrij was?
Die dingen zitten 2 maanden vantevoren al vol joh



Drukste tijd is al voorbij, ik weet van het pension hier in de buurt dat ze volgende week gewoon weer ruimte hebben (50 honden minder als verleden week!). Haha!

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 14:23

Pension is geen optie: het enige pension waar ik hem met een vertrouwd gevoel naar toe zou brengen zit vol (al gechecked).
Mijn ouders willen wel oppassen maar de gezinssituatie daar is te gestressed (veel problemen: lees: de hele dag geschreeuw) waardoor hij echt heel ongelukkig zal worden. Als we op visiste gaan dan is ie blij dat ie weer naar huis mag. Scheve mond
Al mijn vrienden/kennissen hebben katten, en vreemde katten zijn nou eenmaal leuk speelgoed Bloos (heeft hij al een keer bewezen).
Ik woon in de binnenstad dus heleaas geen uitlaatkindjes in de buurt Boos!
En de hondenuitlaatservice kost 8 euro per dag, en ik kan op vakantie omdat het me niets kost Knipoog (ik kan echt geen vakantie betalen, laat staan een uitlaatservice )
Mijn oma wil wel met hem wandelen maar kan de 6 trappen niet omhoog (woon op 3 hoog).
Laatste optie wordt de buurtvrouw met een hond vragen of hij af en toe mee mag naar het bos
Het is maar voor 5 dagen maar ik kan niet met een goed gevoel op vakantie als ik weet dat mijn hond thuis zit weg te kwijnen.......

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 14:25

Probleem is ook nog dat hij gewend is elke dag een uur te kunnen rennen en spelen in het bos of zo Cool

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:28

brneg hem bij iemand of bij een pesionsopvang ofzo

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:34

Is er een schemaatje te maken? Ene vriend laat hond 's ochtends lopen, buurvrouw neemt 'm 'smiddags mee, en je vriend is er 's avonds.
Of iets wat daar op lijkt?
Dan krijgt je hond genoeg aandacht (zeker voor 5 dagen, zal hij vast wel overleven Knipoog ) en kan jij even op vakantie.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:58

ach, je hond overleefd dat wel hoor, tuurlijk moet je iemand zien te regelen die hem mee wil nemen voor het uitlaten.

maar als je het pension al gecheck hebt..... in het pension zit hij ook 24 uur in zijn verblijf, ZONDER mensen om zich heen (ja voor water/eten enzo)
daar gaat hij ook niet elk uur naar het bos...

hij past die 5 dagen zich wel aan, aan de situatie hoor.

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 15:11

Saskia008 schreef:
ach, je hond overleefd dat wel hoor, tuurlijk moet je iemand zien te regelen die hem mee wil nemen voor het uitlaten.

maar als je het pension al gecheck hebt..... in het pension zit hij ook 24 uur in zijn verblijf, ZONDER mensen om zich heen (ja voor water/eten enzo)
daar gaat hij ook niet elk uur naar het bos...

hij past die 5 dagen zich wel aan, aan de situatie hoor.



Het pension waar ik hem wel naar toe zou willen brengen gaat wel elke dag met de honden een uur in het bos wandelen, in een groep of apart. Als hij de hele dag in een hok moet dan houd hij denk ik niet meer op met huilen!

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:14

laat dat beestje gewoon thuis, kan je vriend hem niet een uurtje savonds meenemen wandelen?
voor de rest, na 5 daagjes, dat is 40 uur dat die alleen zit, neem hem na de vakantie toch een dagje mee uit Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:20

Saskia008 schreef:
in het pension zit hij ook 24 uur in zijn verblijf, ZONDER mensen om zich heen (ja voor water/eten enzo)
daar gaat hij ook niet elk uur naar het bos...


Dan heb je geen GOED pension.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 18:21

als er overdag iemand even kan komen uitlaten en spelen of iets dergelijks, denk ik dat het goed moet gaan.
wij hebben een lieve opa, die toen wij op vakantie waren, altijd iedere dag kwam uitlaten, en hij liep er ook nog een behoorlijk stukje mee ('s morgens in de middag en 's avonds) en de buurjongen deed het ook graag en heeft hem ook een paar keer uitgelaten. daar waren we absoluut blij mee! OK dan!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 18:46

Hier bij ons hebben we nog wel plek in het pension hoor volgens mij Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 19:03

Dan ga je toch een andere keer op vakanitie?

Niet gaan als je niemand kan vinden om hem te verzorgen. Dan had je maar geen hond moeten nemen Knipoog

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 19:46

sanne222 schreef:
Het pension waar ik hem wel naar toe zou willen brengen gaat wel elke dag met de honden een uur in het bos wandelen, in een groep of apart. Als hij de hele dag in een hok moet dan houd hij denk ik niet meer op met huilen!


knap pension dan... dat ze dat kunnen.
in de megadrukte min 50 honden uitlaten in 1 middag!

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 20:19

Ik ben het met Romkabouter eens. Wat dacht je dat een dierenpension zou kosten i.v.t. de uitlaatservice? Niet gaat dus als je geen opvang kan regelen. Ook niet fair t.o.v. je hond, behalve als iemand hem even 's middags wellicht uit zou kunnen laten? Maar wij weten en kennen je situatie natuurlijk verder niet om daar over te oordelen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:05

In welke regio woon je? Als het redelijk in de buurt is en het is een beetje een sociale hond, dan mag je 'm zo komen brengen!

Sinds we zelf geen hond meer hebben logeren er regelmatig honden van anderen bij ons.

Nulla tenaci invia est via

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:59

Breng hem maar bij mij.

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:03

Welke regio woon je? Ik kan thuis ook weleens overleggen.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:11

Tja, utrecht(zowel provincie als stad), rivierenwijk postcode 3522

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 15:31

Ik heb besloten om niet te gaan. Ik kan niet met een lekker gevoel op vakantie als mijn hond daardoor wordt benadeeld
Waarschijnlijk kan ik in de herfstvakantie een weekje weg, dan kan ik ook fatsoenlijke opvang regelen.
De meeste mensen verklaren me voor gek dat ik een vakantie laat schieten voor de hond, maar mijn hondje is mijn kindje Cool en die laat je ook niet zomaar even thuis.

Iedereen die opvang aangeboden heeft: super bedankt, helemaal top!!! OK dan!

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 15:32

Saskia008 schreef:
knap pension dan... dat ze dat kunnen.
in de megadrukte min 50 honden uitlaten in 1 middag!


Dit pension bestaat echt!! Elke hond komt per dag een uurtje in het bos, echt geweldig!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 167 bezoekers