Kan een weekje op vakantie, maar.........de hond

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:52

sanne222 schreef:
Dit pension bestaat echt!! Elke hond komt per dag een uurtje in het bos, echt geweldig!

Lijkt me stug hoor....
ALS ze het al doen komt 1x per weer dichter in de buurt denk ik...

En mocht het waar zijn, hoe veel ben je daar dan kwijt voor je hond per dag??
Moet wel heel veel zijn, aangezien daar dan de hele dag personeel moet lopen wat CONSTANT met die honden bezig is, alles schoonmaakt én nog met die honden naar het bos moet...

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:16

Nou volgens mij kan dat prima hoor. En dan nog... een pension waar een hond de HELE dag in zijn hok zit is een slecht pension.

Toen wij een keer een week naar Parijs gingen hebben we Balou naar een pension gebracht, waar hij snachts met een andere hond in een wat groter hok zat. Alle hokken hadden een deur naar buiten, die overdag een paar uur open ging, en waar een groep honden lekker met elkaar een paar uur per dag kon spelen. Ook werd elke hond uitgelaten, misschien dan wel geen uur, maar zeker een half uur.

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 18:42

Bettine schreef:
Lijkt me stug hoor....
ALS ze het al doen komt 1x per weer dichter in de buurt denk ik...

En mocht het waar zijn, hoe veel ben je daar dan kwijt voor je hond per dag??
Moet wel heel veel zijn, aangezien daar dan de hele dag personeel moet lopen wat CONSTANT met die honden bezig is, alles schoonmaakt én nog met die honden naar het bos moet...


Kan prima hoor, er genoeg vrijwilligers en personeel en het is geen groot pension, dus niet zoveel honden. Haha!

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 18:42

Shiloh schreef:
Nou volgens mij kan dat prima hoor. En dan nog... een pension waar een hond de HELE dag in zijn hok zit is een slecht pension.

Toen wij een keer een week naar Parijs gingen hebben we Balou naar een pension gebracht, waar hij snachts met een andere hond in een wat groter hok zat. Alle hokken hadden een deur naar buiten, die overdag een paar uur open ging, en waar een groep honden lekker met elkaar een paar uur per dag kon spelen. Ook werd elke hond uitgelaten, misschien dan wel geen uur, maar zeker een half uur.


Misschien hebben we het wel over hetzelfde pension

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 19:00

nou ik geloof wel dat ze dat wel doen, maar idd, dan zou het vreselijk duur moeten zijn. als je in de drukke periode zoveel honden hebt....

in een klein pension hebben ze minder inkomsten om zoveel personeel te betalen. en in een groot pension hebben ze vreselijk veel mensen nodig om de honden uit te laten. ze moeten ook alle hokken schoonmaken/eten geven/honden medicatie geven etc. nou geloof mij daar ben je echt een hele dag mee bezig als het druk is. ik heb het meegemaakt en maak het nu ook mee in een asiel die ook pensiondieren opvangt.

en ik hoor een paar keer dat mensen het een slecht pension vinden als het pension de honden niet uitlaten.
nou dat is onzin, in zn pension kunnen de honden binnen en buiten zitten en hebben ze speelkamaraatjes.

het is echt bijna onmogelijk dat er een pension bestaat dat alle honden een half uur per dag uitlaat.
maar als dit pension het wel lukt... klasse! echt, knap van die mensen.

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 19:31

ik heb zelf een hond en kat thuis, en als ik wegga, probeer ik altijd iemand te regelen die bij mij in huis komt voor die periode!! Dan is er altijd iemand als er wat is, met het huis óf met de beesten.
Op het moment dat ik weg wil, maar geen oppas kan vinden, (ook niet ergens anders dus) ga ik NIET weg!
IK heb gekozen voor mijn dieren, en dus óók voor de verantwoording die daar bij komt kijken.
Hoe jammer ik het ook vind, mijn beesten gaan op dat moment dan echt voor. En die vakantie of dat leuke weekendje... dat haal ik wel weer een keer in!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 22:21

Saskia008 schreef:
knap pension dan... dat ze dat kunnen.
in de megadrukte min 50 honden uitlaten in 1 middag!


50 honden megadrukte?? Kom dan maar eens bij ons kijken Haha!

Ik moet trouwens eerlijk zeggen dat ik het niet fijn zou vinden als mijn hond in een pension naar het bos zou gaan, straks raken ze hem kwijt...

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 11:13

MIN 50 honden he.... Tong uitsteken

ja dat komt er ook nog bij misser. en je weet ook nooit hoe een hond reageert op andere situaties bij vreemde mensen.
ook vandaar dat de meeste pensions er voor kiezen om ze mooi in hun verblijf te houden

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:52

Ik vind het super dat je het geluk van je hond voorop zet !! OK dan!