Makelaardij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-01 22:47

Hay allemaal!

Ik heb een hele boeiende vraag Schijnheilig , ik wil heel misschien de oplieding gaan volgen voor Makelaardij og, maar ik vraag me af of hier mensen zijn die ook zo'n opleiding gevolgd hebben, makelaar zijn, of hiermee te maken hebben, en wat jullie er zoal van vinden. Graag zou ik van de mensen die makelaar zijn of ervoor leren (als die er zijn) hoe het inelkaar zit, wat je bezigheden zijn, ed.

En wat moet je minimaal voor opleiding gedaan hebben? (Mavo/Havo ed.)

Alvast bedankt, Groetjes, Danielle Party!!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 23:26

Ik heb de opleiding makelaardij o/g gevolgd.
Ik heb de opleiding gedaan op hbo-nederland. Is maar twee jaar als je geen stage loopt. Ik vond het niet moeilijk je hebt hele goede leraren maar je moet het wel zelf doen. Deze opleiding is particulier waardoor het duurder is dan een normale hbo opleiding maar in verhouding valt het wel mee.
(ik was per jaar 4000 aan collegegeld en tussen de 1000 en 1500 voor boeken kwijt).

Het is een hele zelfstandige opleiding, je krijgt les, en daarnaast moet je zelf maar zien of je het bijhoudt. Wij hadden twee keer examen per jaar (elk vak twee keer) en dan moest je het gehaald hebben.

Ik doe op dit moment helemaal niets meer met makelaardij maar dat is omdat ik het erg naar mijn zin heb op mijn huidige werk.

Als je toevallig ook hbo-nederland op het oog heb dan pb me maar als je nog vragen hebt!

Groetjes Kim