Wat te doen: volgens mij word ik weggepest op werk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 12:58

ja klopt inderdaad had altijd vage klachten: laag gewicht, weinig engergie en depri nu valt alles op zijn plaats en kan ik er aan gaan werken. Gaat wel minimaal een half jaar duren voordat ik mij beter ga voelen en dat ik wel rot. Vandaar dat ik eigenlijk op mijn werk nog even wou blijven zodat ik als ik mij beter zou gaan voelen ik beter kan solliciteren en kan werken maar nu vraag ik mij af of dat wel beter is om hier nog zo lang te blijven. Ga vanavond thuis alles nog een keer overdenken en kijken of ik een stappenplan kan maken heb echt een schop onder mijn kont nodig om resultaten te krijgen te moe voor teveel actie in eens.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:22

Als je er nu niet de energie voor hebt zou ik het echt proberen zo lang mogelijk uit te zingen op je werk. Ik zou een gesprek aanvragen met je baas en er echt over hebben dat je niet kunt functioneren op de manier zoals hij nu met je omgaat, en dat je echt je best wilt blijven doen en je volledig wilt inzetten en blijven inzetten. Mocht je dit gesprek niet aandurven, of niet willen aangaan, schrijf een brief en geef heb die brief. Maar kijk wel uit wat je er inzet, maak geen beloftes dat je wegwilt, zeg niet dat je een half jaar nodig hebt om weer op krachten te komen om daarna naar wat anders uit te kijken...

Ik denk dat, als hij zich realiseert dat hij ook met dubbele kosten kan komen te zitten omdat jij thuiszit en hij een vervanger voor je moet zoeken (of zijn vrouw aan de bak kan) hij wel gaat bijdraaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 15:03

Ben je wel ziekgemeld dan? Anders snap ik het probleem niet?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 15:13

Ik heb mij nog niet ziekgemeld zit nu op mijn werk te bokken. Heb hier vaak niets te doen vandaar mijn onderschrift Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 15:17

Maar waarom zouden ze je dan wegpesten? Als je gewoon functioneert? Of heb ik niet goed gelezen/iets gemist?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 15:22

Omdat ik 8 juli de diagnose coeliakie heb gekregen en ze blijven daar maar over doorzagen en doen heel raar nu ik vandaag terug ben van vakantie. Ook had mijn werkgever tijdens mijn vakantie gebeld met tig vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 15:24

Misschien was hij bang dat je na je vakantie niet meer terug zou komen. En is hij een beetje boos dat je toen niet gebeld hebt. Zelf zou ik gewoon voor mijn vakantie even gebeld hebben, gewoon uit beleefdheid en aardigheid. Dat ook zij wisten waar ze aan toe waren. Als hij heeft gezegd dat het niet hoefde moet ie eigenlijk niet zeuren, maar juist in zo'n klein bedrijf ben je veel afhankelijker van elkaar, toch?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 15:27

Ze wisten het dezelfde dag al. Had namelijk met de vrouw van de baas afgesproken dat als ik het niet had dan zou ik bellen kreeg ik een negatieve uitslag dan hoefde ik niet te bellen en wisten ze genoeg. Dag erna ging ik op vakantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 15:29

Ik begrijp wat je zegt, alleen had ik zelf wel even gebeld. Je zou het ook vergeten kunnen zijn toch? Maar goed, hij hoeft natuurlijk niet zo l.ullig te doen!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 15:32

Ja je hebt gelijk maar die dag zat ik echt van ik moet op vakantie en zag er tegen op. Toen ik terug kwam heeft hij meerdere malen geprobeerd te bellen maar ik was er iedere keer niet. Ik hoop gewoon dat alles hier weer rustig word en ik snel een andere baan aankan en vind. Op een geven moment heb je het ergens gewoon gehad.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 12:57

Nou vanmorgen weer om iets wat ik niet begreep uitgekaffert door de vrouw van de baas. Dat ik de telefoon moest aannemen.Nou ik zat niet op mijn plek en de regel is (zij is secretaresse/telefoniste) dat ik aanneem als zijn van haar plek is/in gesprek is. Dus als de telefoon 2 a 3 x overgaat pak ik hem. In 1e instantie zou ik er de telefoon gaan aannemen (deed ik bij mijn vorige banen ook) maar omdat ze mij niet goed vinden overkomen aan de telefoon doet zei het. Dus ik naar de baas gelopen en ook over gister begonnen. Werd hij weer boos en liet mij niet uitpraten op een normale manier dus ik zei oeps kwaad mag ik uitpraten?????
Begon hij weer er dwars door heen dat ik niet flexibel was dat hij altijd alles tot in de details uit moest leggen vorodat ik iets deed. Huh nog nooit zo gezien. Ik heb mbo en jaartje hbo gedaan en dit is een lbo baantje (invoerwerk) vind ik niet te min maar hoe kan het dan dat ik het volgens hun niet snap. Eerst deed ik alles goed (behalve dan telefoon) en boden ze mij vast contract aan. Later op kantoor van bazin kreeg ik weer op mijn dak dat schreeuwen van hun irritatie op irritatie (wegens mij dus blijkbaar) is dus ik antwoordde meteen: nou dat heb ik nu ook en liep weg valt niet meer te praten er moet meteen 'geschreeuwd' worden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:27

Heel goed, loop maar weg. Als hij niet netjes genoeg is om je uit te laten praten en meteen begint te tieren, laat je hem lekker gaan. En dan zeg je dat je gerust bereid bent om erover te praten als hij weer wat rustiger is.

Onthou een ding: mensen die schreeuwen hebben ongelijk. Mensen die kwaad worden tonen hun onmacht. Wees zuinig met je energie, en laat hem uitrazen...Haha!

Ook al zal de situatie er niet beter op worden, jij hebt de genoegdoening dat hij zich zelf loopt op te fokken. Zo loopt hij ooit wel tegen een hartinfarct aan...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 13:59

hmm hij heeft al een pacemaker of zoiets, een schildklier die het niet doet en ze roken paar pakjes per dag.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:22

Als iemand echt problemen heeft met de schildklier kunnen ze daar goed raar van gaan doen Lips are sealed (sorry, heb niets gezegd *LOL* )

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 15:23

ha ha Haha! Kan er gelukkig nog om lachen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:19

Citaat:
ha ha Kan er gelukkig nog om lachen.
_________________


Goed zo OK dan!

Maar een volgende keer zou ikzelf niet meer pikken, dan zou ik weggaan naar huis.
Dan meld ik me wel ziek (overspannen ) en dan zijn hun weer aan de beurt, laat ze dan maar dokken.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 08:57

Zat ik ook aan te denken. Als ik het echt niet meer trek (prive lijd er al onder zelfs) dan is dat mijn laatste redmiddel. Nu durf ik nog niet veel te bang voor de gevolgen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:01

Heb je al contact gehad met de Arbo? En je huisarts?
En voor welke gevolgen ben je bang? Als je zo blijft dooremmeren kunnen ze je ontslaan.
Op het moment dat je in de ziektewet zit, zijn ze zo snel niet van je af.
Er zullen toch wel leukere periodes tussenzitten? Of is het alleen maar grauw en snauw?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 09:10

Nee nog geen contact met de arbo of de huisarts gehad. Als ik inderdaad nog een keer terugschreeuw weet ik dat ze mijn kunnen ontslaan op staande voet heet dat want de vrouw van de baas of de baas is dan getuige dus het is 2 tegen 1. Er zitten wel betere periodes tussen maar dat was voor mijn vakantie even en nu ik terug ben en ze weten dat ik ziek ben lijkt het weer van voor af aan en erger te beginnen.
Ik heb ze al uitgelegd dat ik moe ben van mijn dieet dat ik nog moet wennen en dat ik weer af ben gevallen maar rekening houden ho maar.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:59

Ik zou me maar gewoon ziek melden, de reden hoeven ze nog niet te weten dat komt later wel. Maak in iedergeval een afspraak met je huisarts.

Dan kom je ook vanzelf bij de arbo terecht en hoef je niet zelf aan die bel te trekken.

succes en sterkte, want dit kan gewoon niet.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:43

De manier waarop een en ander plaatsvindt, is niet heel charmant. toch kan het een reden hebben.
Dit is een klein bedrijf en de kosten van een zieke werknemer zijn gigantisch hoog. Jij hebt een chronische ziekte die een grote kans op hoger ziekteverzuim (zelfs langdurig) met zich meebrengt. Aangezien het ontslaan van een medewerker voor een werkgever ook heel veel kosten met zich meebrengt kan het best zo zijn dat er op aangestuurd wordt dat jij zelf ontslag neemt. Dat is voor je werkgever namelijk de goedkoopste oplossing.

Het is maar net hoe je er zelf in zit. Je kunt ervoor kiezen om te blijven zitten waar je zit en je nergens wat van aan te trekken, gewoon je werk te doen en alles te slikken. Je kunt er ook voor kiezen om een goed gesprek met de baas aan te gaan en samen een plan en afspraken te maken over je inzet, je werk en de samenwerking onderling. Je kunt in dat geval zelfs voorstellen dat gesprek te laten leiden door een onafhankelijke mediator die ook mee kan zoeken naar een oplossing. De derde optie is dat je vertrekt en de vierde optie is dat je jezelf ziek meldt. Het is maar net welke moeite je wilt doen voor jezelf en je werk.

Toch denk ik dat je ook jezelf een spiegel moet voorhouden en de opmerkingen die zij maken over je functioneren eens kritisch moet overdenken: Bijvoorbeeld... Waarom vinden zij je niet prettig over komen aan de telefoon? Kun je daar iets aan doen en hoe ga je dat aanpakken? Ga zo alle 'kritiek' eens langs en doe er iets mee. Kritiek naast je neerleggen en besluiten er niets aan te doen is overigens ook iets doen met die kritiek. Je neemt er dan namelijk een weloverwogen besluit over.

De afgelopen periode staan er veel van dit soort berichtjes van je op Bokt. De situatie duurt al behoorlijk lang en er verandert weinig. Dat is jammer en niet in de laatste plaats voor jou natuurlijk, maar je moet je leven wel in eigen hand nemen om dingen te veranderen. Als jij niets doet, gebeurt er ook niets.

Geld is voor iedereen een noodzakelijk kwaad, dat besef ik ook, maar als ik er echt aan onderdoor zou gaan op mijn werk, dan wist ik het wel. Dan maar een stapje terug doen op allerlei vlak maar weer wel een gelukkig mens zijn.

Coeliakie is een rotziekte, maar je weet nu tenminste wat je mankeert. Houd je aan je dieet en pas je leven erop aan des te eerder merk je de effecten van dat lastige en onmogelijke dieet. Dan krijg je ook weer de energie die je nodig hebt om je in te zetten op je werk.
Laatst bijgewerkt door abby op 04-08-04 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:47

Bovendien is jezelf ziekmelden uit "vergelding" ook niet erg charmant. Ga inderdaad een eerlijk gesprek aan, wie weet komt daar iets heel constructiefs uit!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:51

precies, en als er uit dat gesprek komt, dat het misschien het verstandigst is om de werkrelatie te verbreken, dan ga je in ieder geval met een 'goed' gevoel uit elkaar. Het geeft jou èn je werkgever dan ook genoeg stof tot nadenken en te leren va ndeze ervaring.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 13:04

Dat gesprek zal er binnenkort wel weer eens komen maar helaas voelen die gesprekken voor mij steeds aan als eenrichtingsverkeer. Ik mag niet uitpraten en wat zei zeggen is altijd waar.

Wat betreft dat telefoneren ik schijn geen goede telefoonstem te hebben heb ik op een training ook al eens gehoord. Ik heb een monotome stem zeg maar met geen hoog en laag er in. Probeer er wel wat aan te doen maar ja dan komt het net als een toneelstukje over heel gemaakt. Bij deze baan heb ik toen ik aangenomen werd ook gevraagd of er veel externe telefoon aan te pas kwam zei dat ik dat wel leuk vond in combinatie met maar niet alleen maar. Nu wouden ze een tijd geleden in ene dat ik de hele middag de telefoon aannam en toen kregen ze opmerkingen van klanten dat ik sjago overkwam aan de telefoon.

Ik blijf inderdaad een beetje 'hangen'in dit soort problemen op mijn werk en prive komt omdat ik al niet zo'n best c.v. heb door ziekte (nu weet ik idd waarom) en door er bij 2 banen (dit is mijn 4e baan,en bij 1 baan weg wegens functie die beloofd was maar niet veranderde)uigereorganiseerd ben na korte tijd (last in first out helaas). Heb nooit een slechte referentie meegekregen maar het kan natuurlijk altijd beter. Als ik hier nu zelf wegga tja dan kan ik solliciteren helemaal wel vergeten. Ben al vanaf november aan t sollicteren maar kom er iedere keer niet door en pas 4 gesprekken gehad.

Het dieet valt inderdaad zwaar tegen ben er pas 3 weken aan en ben al weer afgevallen. Gister gewogen en weeg nog maar krap 54 en dat met mijn 1.84. Maar goed mijn internist zegt dat ik mij pas na een half jaar beter zal gaan voelen dat vind ik erg lang. Ga zaterdag verhuizen en zou eigenlijk wel graag ook weer een paard willen nemen als Zorro weg is maar ja weet het allemaal niet meer.
Wil graag hulp zoeken maar die kunnen alleen op de dag als ik een keer naar de dokter ofzo moet dan doen ze al geirriteerd. Nu ook met mijn ziekte het eerste wat ze vroegen: moet je vaak onder behandeling. Ik nee maar ja dat weet ik eigenlijk nog geen eens. Heb de meeste onderzoeken al gehad.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:30

Ik denk dat jij nu zelf maar eens de knoop moet doorhakken.

Met grote regelmaat zie ik topics verschijnen waarbij jij aangeeft het niet naar je zin te hebben op je werk.

Ik weet dat de economie nu even niet mee zit, maar er zal toch niets anders op zitten dan gewoon gaan solliciteren (hoe moeilijk ook).